Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuję kupić E34 w automacie z gazem.

Konkretnie szukam 2.0 150KM ze skrzynią 5 biegową najlepiej z instalacją sekwencyjną.

Wiadomo nie zawsze łatwo jest znaleźć w miare przystępnej cenie to, czego się szuka.

I tu moje pytania:

 

Czy przekładka z manual na automat jest opłacalna? co jest w e34 inaczej w automacie niż w manualu?

 

co sądzicie o kupnie używanej instalacji lpg? tutaj podaje przykład:

 

http://allegro.pl/instalacja-gazowa-do-wtrysku-bmw-e32-e34-inne-i1645548609.html

Opublikowano

Ja kupilem niedawno E34 520 w automacie z sekwencja za 7200zł + jakies 600zł inne wydatki plus przerejestrowanie i OC. Takze te 7-8tys trzeba miec na dobrze utrzymany egzemplaz. Pierwszy raz slysze ze ktos chce wkladac automata, zawsze jest na odwrot :)

Co do LPG ja bym se odpuscil uzywki. Lepiej zalozyc nowa i miec jakby co gwarancje itd. Moze zamiast 520 lepiej zainteresowac sie 525?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
właśnie jest odwrotnie, 2.5 pali mniej jak 2.0 :)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
wydaje mis się, że 525 więcej pali bo to 2.5l

Roznie to bywa. Jedni mowia ze mniej, inni ze tyle samo, jeszcze inni ze 2.0 jednak nieco mniej. Zalezy tez czy kupisz na Vanosie czy bez. Teoretycznie Vanos pali mniej. Nawet gdyby 2.5 spalil wiecej to pewnie roznica byla by niewielka. Z OC jest roznie, mi naliczyli za 2.5, 200zł wiecej. Jezeli chcesz miec wiecej mocy to nie powinny cie odstarszyc te 2 rzeczy, a jezeli jest ci to obojetne to wez 2.0. 150KM tez wystraczy do sprawnego przemieszczania sie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolega pewnie nie wiedział że jest 2.0 na Vanosie :wink:

 

ja miałem M20B25 i skubany palił mniej benzyny niż ten co teraz mam m50B20, nawet tata to zauważył jak wracał z Niemiec tą M20

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
2.0 napewno wiecej spali w trasie przy wiekszych predkosciach niz 2.5. Wiekszy silnik ma zawsze wieksza predkosc ekonomiczna. Czyli zalezy ile jedziemy. U mnie 2.0 przy 100-110km/h pokazuje 10-11l. Im szybciej tym wiecej pokazuje wiec mozna sie domyslic ze te 100-110km/h to predkosc ekonomiczna tego modelu gdzie pewnie w 2.5 spalanie rzedu 11l pokazuje przy predkosci 130-140km/h lub podobnie. Przy 80-90km/h pokazuje mi 8-9l. LPG oczywiscie.
Opublikowano

no dobra a jak to jest z tą przekładką z manuala na automat? bo dużo jest takich E34, których szukam tylko w manualu.

jakie elementy się różnią od automatu, dużo trzeba zmieniać? słyszałem, że łapa jest inna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wał napędowy musisz mieć od automata, prawdopodobnie tylni most, musisz zamontować pedały od automata, wywalić hydraulikę od sprzęgła, koło zamachowe jest inne (chyba), musisz mieć dźwignie zmiany biegów w automacie i elektronikę do automatu ( sterowniki, instalacja itp)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Zapoznaj sie najpierw z oferta silnikow w e34. Nie ma zadnego diesla 2.0 tym bardziej na vanosie. Sa tylko 2.5 TDSy, ktore pala duzo, jadą podobnie jak 2.0 w benzynie i sa dosc awaryjne.
Opublikowano
...co do używanej instalacji gazowej to,wątpliwe byś mógł ją założyć do innego auta i legalnie wbić w dowód.Z tego co mi wiadomo to konkretna instalacja przypisana jest do konkretnego auta i nie mam możliwości zrobienia przekładki...oczywiście mogę się mylić
iZzI
Opublikowano
W Polsce się nie da ? :) Z tego co mi wiadomo jest taka możliwość - proponowały mi to juz dwa punkty montażu instalacji gazowych oczywiście w pełni legalnie. Tbh to tylko kwestia ceny i opłacalności całego przedsięwzięcia bo takie przełożenie i załatwienie papierów też kosztuje (mi mówili około 800-900zł) więc jeśli drogo kupi się używaną instalację to może wyjść różnica niewielka w porównaniu do montażu nowej a jednak nowe to nowe przecież tam są elementy które się zużywają i nie wiadomo w jakim stanie będą w tej używanej instalacji.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

Jest tak 2.0 m20b20 w E34 + automat to mało mocy do sprawnego przemieszczania się możesz powodować zagrożenie na drodze przy wyprzedzaniu z m50b20 będzie podobnie. M20B25 i M50B25 będzie lepiej ekonomiczniej i bezpieczniej.

Idealnie było by mieć M30B30 a kozak byłby M30B35.

Aby mieć automata musisz mieć chłodnicę wody, przewody chłodzenia oleju, bagnet, pedał, przycisk kickdown, podporę skrzyni, sprzęgło, wał, dźwignię wyboru, obudowę dźwigni no i skrzynkę przekładniową. Most mógłby pozostać.

Chyba niczego nie zapomniałem :roll:

Instalację gazową można założyć używaną całkowicie legalnie. Łączny koszt używanej sekwencji na 4 cylindry to około 1500zł. za instalację która jako nowa kosztuje 2500zł. Oczywiste jest to, że im więcej cylindrów tym większy koszt!

Zastanawiam się czy nie lepiej było by kupić 525 TDS z automatem bo tych jest chyba najwięcej najlepiej z dojechanym motorem bo takich też nie brakuje następnie wywalić traktor a wsadzić m20b25 jeżeli chcesz montować zwykłą instalację LPG lub m50b25 jeżeli będzie sekwencja. Fajny byłby też któryś z M52.

Mniej roboty jest przy wymianie silnika niż przy zmianie na automata.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
W pewnym sensie się z tobą zgadzam kolego bo sam nie lubie nic poniżej 150 koni ale uśmiechnąłem się jak przeczytałem że M50B20 stwarza zagrożenie, co mają zrobić kierowcy Sceicento czy innego pierdzika, wypadałoby nie wyjeżdzać na jezdnię :D

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

M50B20 w E34 z automatem to wielki ociężały bardzo mocny konstrukcyjnie wóz jeżeli z naprzeciwka by mi taki leciał to walił bym do rowu bo z mojej E30 nic by nie zostało ale na seicento to bym się ładował.

Twierdzę tak ponieważ niedawno nabyłem kolejne E30 tym razem w kombi z M20B20 i automatem jest w idealnym stanie ale zbyt dużej dynamiki to mu zarzucić nie mogłem więc wsadziłem manuala i teraz to ona daje frajdę z jazdy. Nawiasem mówiąc fajnie że przez 20 lat było automatem bo mam motor nie zakatowany.

Automatem jeździ się fajnie ale trzeba mieć czym go napędzić dla przykładu powiem, że niedawno miałem Blazera 2.8 V6 z automatem i nie jechał teraz mam Granda 5.2 V8 i nie boję się wyprzedzać dużych zestawów.

W swoim krótkim życiu miałem już ponad 50 aut z tego około 10 automatów zarówno z USA jak i z Europy wiem jedno w Polsce jeździ się trudno wąskie drogi, ciasne zakręty, dziury itp. trzeba mieć możliwość szybko uciec, ominąć, wyminąć, wyprzedzić. Mułowaty automat nadaje się do stanów tam nikt się nie spieszy nikt nie wyprzedza i wszyscy jadą przepisowo, a drogi to po prostu pasy startowe.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
Jest tak 2.0 m20b20 w E34 + automat to mało mocy do sprawnego przemieszczania się możesz powodować zagrożenie na drodze przy wyprzedzaniu z m50b20 będzie podobnie.

Nie rozsmieszaj mnie. Widac ze nawet nie jezdziles zwyklym zdrowym 2.0 24V. Moze i miales 50 aut, ale te M50B20 to chyba jakies trupy byly. Wiadomo ze 2.5 ma wiecej mocy i lepiej jedzie, ale nie pisz dyrdymalow z jakims bezpieczenstwem. Aktualnie moje 2.0 Vanos przyspiesza lepiej jak niejeden 2.5. Jedyny minus automata to dosc dlugie jego myslenie przy redukcji. Czyli wcisnieciu kick down, ale jak juz zalapie i obrotomierz wejdzie na te 3.5-4tys to idzie tak samo jak manual.

Opublikowano
Nie rozsmieszaj mnie. Widac ze nawet nie jezdziles zwyklym zdrowym 2.0 24V.
zwykłe zdrowe 2.0 24v powinno mieć 10,6 do setki natomiast ten sam silnik w automacie ma juz 12,2( prawie jak 115 konny diesel) ,nowsza wersja ze skrzynią 5 ma 11,7 ...a przy subiektywnych odczuciach jest jeszcze wieksza róznica ... wiec kolega mam jak najbardziej racje że na automacie 520 to muł... a 320iA jeszcze większy :D,
iZzI
Opublikowano

Ja mam 5hp i Vanosa. Wedlug ksiazki wlasnie cos kolo 11s. Problem w automacie jest taki ze zamula podczas startu, dlatego jest wolniejszy. Jak juz zapalie obroty to nie jest wcale wolniejszy od manuala, z tego co ja sprawdzalem.

Wiadmomo ze ten silnik w tej budzie to nie jest rakieta, ale nie piszmy dyrdymalow ze sprawia zagrozenie czy cos w tym stylu. Wyprzedzanie nie stanowi zadnego problemu i idzie dosc sprawnie.

Ciekawe co w takim przypadku powiedzieli by uzytkownicy 1.9 czy 2.5TDI i innych tego typu samochodow. jak ktos napisal wczesniej, nie powinni wyjezdzac na dorge.

Opublikowano
Nie rozsmieszaj mnie. Widac ze nawet nie jezdziles zwyklym zdrowym 2.0 24V.
zwykłe zdrowe 2.0 24v powinno mieć 10,6 do setki natomiast ten sam silnik w automacie ma juz 12,2( prawie jak 115 konny diesel)

Akurat wedlug danych BMW 2.5TDS jest i 0.1s szybszy od 2.0 Vanos w benzynie. Na automacie. 143KM i az chyba 260Nm. W manualu Diesel wypada juz gorzej.

Opublikowano

Ciekawe co w takim przypadku powiedzieli by uzytkownicy 1.9 czy 2.5TDI i innych tego typu samochodow. jak ktos napisal wczesniej, nie powinni wyjezdzac na dorge.

 

1.9 TDI VW też posiadam w B5 używamy go kilka razy w roku do rodzinnych wyjazdów i w czasie polowań na ciekawe wózki jak trzeba setki kilometrów przejechać i tu muszę pochwalić VW jest bardzo dynamiczny choć ma coś około 100KM to jego moment obrotowy potrafi zaskakiwać do 140 to on moment się rozkręca w ręcznej skrzyni ale później nie ma czym jechać.

2.5 TDI ten na 5 garach też robotę robi szczególnie z szóstką skrzynią miałem okazję takim poszaleć i byłem mile zaskoczony ale nie zachwycony bo ten przedni napęd to przeszkadza.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
Akurat wedlug danych BMW 2.5TDS jest i 0.1s szybszy od 2.0 Vanos w benzynie.

TDS jak najbardziej ,tyle że tds ma 143KM ...ja na myśli miałem poczciwe 2.4 TD 115 konne... :cool2:

iZzI
Opublikowano

Ciekawe co w takim przypadku powiedzieli by uzytkownicy 1.9 czy 2.5TDI i innych tego typu samochodow. jak ktos napisal wczesniej, nie powinni wyjezdzac na dorge.

 

1.9 TDI VW też posiadam w B5 używamy go kilka razy w roku do rodzinnych wyjazdów i w czasie polowań na ciekawe wózki jak trzeba setki kilometrów przejechać i tu muszę pochwalić VW jest bardzo dynamiczny choć ma coś około 100KM to jego moment obrotowy potrafi zaskakiwać do 140 to on moment się rozkręca w ręcznej skrzyni ale później nie ma czym jechać.

2.5 TDI ten na 5 garach też robotę robi szczególnie z szóstką skrzynią miałem okazję takim poszaleć i byłem mile zaskoczony ale nie zachwycony bo ten przedni napęd to przeszkadza.

To nie wiesz ile masz KM w TDI :) Sa 90KM, 110KM (turbo ze zmienna geometria lopatek), 130KM, i chyba 150KM ale to juz 2.0. Jakos tak.

Niedawno wyrwal mi sie jeden taki na trasie w A6 2.5 TDI. Powiem tyle ze nie potrafil mi uciec nawet na metr, a czesem to juz nawet gaz musialem puszczac. Jedyne co to ze jechalo w nim o jedna osobe wiecej niz u mnie. Skrzynie mial raczej manualna, bo jak zmienial biegi to tyl przysiadal i wydobywal tumany sadzy. Hehe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.