Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

mam do Was pytanie... Czy Wy również podczas odpalania swojego auta macie coś takiego, że: po przestaniu całej nocy w garażu silnik odpala się za pierwszym razem a jak pojeździcie po mieście to później odpala Wam silnik po przytrzymaniu kluczyka przez dłuższy czas? Mam nadzieję, że wiecie o co pytam... :oops: :roll:

 

Może jesteście w stanie podpowiedzieć mi co jest nie tak - zna się ktoś na tym?? :?: :?: :?:

Edytowane przez Szabelka
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nastawnik pompy wtryskowej paliwa lub sama pompa,rozumiem że mówimy o 2,5 TDS.Niektórzy zakładają patenty z allegro które powodują grzanie świec żarowych również na gorącym silniku lecz nie na długo to pomaga i tak remont pompy jest nieunikniony.Na ciepłym powinien palic jak na zimnym,skoro masz już problem z odpalaniem to jeszcze z czasem Ci się to pogłębi.

Poczytaj trochę było o tym i popraw tytuł bo Mod. Ci go zamknie nie tytułujemy tak tematów(pomoc).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

wielkie dzięki :)

 

jestem tutaj nowa i dopiero uczę się korzystania z tego forum...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam. Jeździłem przez 5 lat TDS-em w E34. Moja tez paliła nie od razu a kręcił rozrusznik dobrze. Okazało sie ze jak kupiłem ten samochód to poprzedni właściciel kupił za mały akumulatot który miał 65 Ah. Jak zamieniłem na 85 Ah i prąd rozruchu 800 A i mój samochód odpalał na dotyk. U mnie był na szczęście tylko za mały prąd rozruchu.
Opublikowano
hm... a może to być wina jakiejś blaszki w stacyjce?? :? nie znam się na tym, ale tak mi mówią, że jakąś blaszkę trzeba wymienić... :?: :?: :?:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak na zimnym pali od strzału,a na rozgrzanym ma problem i trzeba kręcić dłużej lub są przypadki,że nie zapali w ogóle dopiero po wystudzeniu to przyczyną jest nastawnik pompy wtryskowej lub rzadziej agonia samej pompy.Jest to bardzo często spotykany problem w silnikach TDS montowanych nie tylko w BMW.

Jeżeli jest za mały akumulator/za słaby to wyraźnie słychać jak rozrusznik mieli bo nie ma siły.Tym bardziej np. po nocy akumulator ma mniejszą siłę rozruchu i silnik stawia większy opór, niż po przejechaniu np. 10 km w przeciągu których się naładuje a silnik rozgrzeje.Dlatego wykluczam tą opcję,a objawy wskazują na to co napisałem jak wyżej i jeszcze wyżej.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

"Jak na zimnym pali od strzału,a na rozgrzanym ma problem i trzeba kręcić dłużej..."

 

o właśnie taki objaw jest... całą noc stoi w garażu podziemnym i odpala raz dwa a jak pojeżdżę po Wawie i gdzieś pójdę coś załatwić to już później muszę odczekać zanim załapie...

 

Jak to miło, że są tutaj ludzie, którzy rozumieją "Babę" hihi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale mi reklamę robisz :cool2: Pozdro.

Co do nastawnika musisz udać się do fachowca od układów wtryskowych.Istnieje możliwość regenerowania starego,jeżeli nastawnik będzie wyrażał jeszcze chęć do życia to regeneracja wyniesie jakieś 500-600zł.Jak będzie naprawdę zużyty to nowy Bosch(2 lata gwarancji) kosztuje wraz z robocizną jakieś 1400-1500zł(zależy u kogo).Nie podejmuj się tego we własnym zakresie bo można narobić sobie szkód,a potem nastawnik trzeba jeszcze precyzyjnie ustawić według wskazań komputera.Dobrze jest też uszczelnić pompę za jednym zamachem,bo nasze pompy niestety lubią się rozszczelnic,a to z powodu wieku i starzejących/twardniejących uszczelek.W nastawniku są takie cewki co sterują pompą,a jak wiadomo jest ona sterowana elektronicznie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
ma ten sam motorek co nabyłas,także tryska wiedzą dobrze :cool2:

Może bezpieczniej napisać, że "jest kumaty w tym temacie" bo z tym tryskaniem to mi się zaraz kojarzy tekst z czeskiego pornola:

"pozor! pozor! budu triskat !"

Przepraszam, że troche OT - nie mogłem się powstrzymać :mrgreen:

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za wyrozumiałość i miłe podejście do mojej osoby :)

To miłe z Waszej strony - zważywszy na to, że nie wszędzie dziewczyny są tak traktowane...

 

a czy coś "tryska" czy nie "tryska"... to możecie tak pisać... ja się wychowywałam od małego w gronie chłopaków z osiedla więc luzik :8)

 

P.S.

Wasze dobre rady liczą się Wam jako dobre uczynki i to podwójnie :wink: a to dlatego iż pomagacie/ doradzacie ciężarnej :mrgreen: Także powiększę grono fanów BMW - autko zakupiłam z myślą o córce :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ale mi reklamę robisz :cool2: Pozdro.

Co do nastawnika musisz udać się do fachowca od układów wtryskowych.Istnieje możliwość regenerowania starego,jeżeli nastawnik będzie wyrażał jeszcze chęć do życia to regeneracja wyniesie jakieś 500-600zł.Jak będzie naprawdę zużyty to nowy Bosch(2 lata gwarancji) kosztuje wraz z robocizną jakieś 1400-1500zł(zależy u kogo).Nie podejmuj się tego we własnym zakresie bo można narobić sobie szkód,a potem nastawnik trzeba jeszcze precyzyjnie ustawić według wskazań komputera.Dobrze jest też uszczelnić pompę za jednym zamachem,bo nasze pompy niestety lubią się rozszczelnic,a to z powodu wieku i starzejących/twardniejących uszczelek.W nastawniku są takie cewki co sterują pompą,a jak wiadomo jest ona sterowana elektronicznie.

 

Dzięki Cichy :)

W poniedziałek podjadę gdzieś do jakiegoś mechanika...

Opublikowano
witam, kolega cihy ma rację ja też przerabiałem ten problem możesz zregenerować nastawnik pompy ale to też na niedługo się zda problem można załatwić znacznie taniej poszukaj na forum temat był szczegółowo opisany możesz założyć takie" cudo"z allegro które na moment oszuka komputer silnika ,ale każdy elektryk znający temat założy przycisk którym manualnie "oszukasz" komputer i autko będzie palić od strzała sam tak użytkuję od 2 lat i zrobiłem ponad 80 tyś i nic się nie dzieje a jak będzie trzeba to w każdej chwili pompę zregenerujesz
Opublikowano
w 3.0d (2.5d) dluzsze krecenie na cieplym objawione jest rozszczelnionym którymś wtryskiem, może i tu w TDS jest podobnie, Cichy?
Opublikowano
w 3.0d (2.5d) dluzsze krecenie na cieplym objawione jest rozszczelnionym którymś wtryskiem, może i tu w TDS jest podobnie, Cichy?

 

Z tym ze 3.0 d jest na common rail w przecinosci do tds-a wiec to troche insza inszosc moim zdaniem :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolega wąski ma rację bo w 2.5 i 3.0d masz common rail,czyli jedna pompa ciśnieniowa i listwa która powinna razem z wtryskami trzymać to ciśnienie wytworzone przez pompę.I jak wtrysk ci w CR puszcza to automatycznie zmniejsza się ciśnienie na wszystkich wtryskach.

A w TDS jest wytwarzane ciśnienie przez pompę rotacyjną wtryskową i na każdy wtryskiwacz oddzielnie(czyli tak jak byś miał w CR na każdy wtrysk oddzielną pompę ciśnieniową,czyli 6 pomp :mrgreen: ).Uszkodzenie jednego wtryskiwacza na tradycyjnej pompie rotacyjnej objawia się nierówną pracą silnika(drżenie),dymienie,zmniejszenie mocy ale nigdy złego w sensie z opóźnieniem odpalania bo oprócz tego uszkodzonego wtrysku pozostałych 5 pracuje prawidłowo.

A wyżej opisany problem jest tak stary jak TDS :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
w 3.0d (2.5d) dluzsze krecenie na cieplym objawione jest rozszczelnionym którymś wtryskiem, może i tu w TDS jest podobnie, Cichy?

 

Wszystko co z wtryskami jest związane to jest powymieniane - pompa wtryskowa jest zrobiona, końcówki wtryskiwaczy są zrobione i wtryskiwacz rozruchowy też jest zrobiony.

Opublikowano
No to rozumiem,że jara dobrze :D

Pozdro.

 

Cichy właśnie, że nie...

muszę kupić na allegro ten cosik (moduł czy jak to się zwie) , o którym pisaliście i oszukać komputer...

  • Moderatorzy
Opublikowano

To urządzonko o którym mówiliśmy to takie które załącza świece żarowe na gorącym silniku to Tylko taki pół-środek który pomaga na jakiś czas,dopóki pompa lub nastawnik nie skończy całkowicie swojego żywota.

Jednym ze słabych punktów pompy jest sekcja wysokiego ciśnienia(głowiczka),która może byc przyczyną problemu który Cię trapi.Ale występuje to o wiele rzadziej niż nastawnik,który jest bardzo czuły szczególnie przy tych silnikach.

Co oznacza naprawioną pompę wtryskową?Była demontowana z silnika i sprawdzana na stole probierczym?

Jeżeli nie to nie możemy mówić o jakiejkolwiek naprawie pompy wtryskowej.

Jeżeli tak to znaczy,że mechanika pompy jest ok. i pozostaje nam tylko nastawnik,czyli strona elektroniczna.Jest to taka aluminiowa puszka która znajduje się na górze pompy i dochodzi tam gruba wiązka przewodów.Nastawnika nie można ocenić "na oko" tak się nie da,również podpięcie komputera nic nie da,bo komputer nie jest w stanie ocenić jego "odchyłów od normy".Więc pozostaje jego czyszczenie,jeżeli będzie nie dobrze to pozostaje wymiana na inny sprawny lub nowy.

Główną przyczyną niesprawności nastawnika lub przyspiesza jego zużycie jest tankowanie paliwa słabej jakości i dużej ilości zanieczyszczeń.A dlatego tak jest bo pracuje on właśnie w paliwku jest nim chłodzony i smarowany.Jeżeli na cewki lub wewnątrz nalezie dużo brudu to głupieje to wszystko i to co tam jest ruchome przycina się i wtedy powoduje to błędne odczyty.

Proponował bym jechać do fachowców niech walczą dalej,bo wygląda na to,że nie wczuli się za mocno w temat.

Takimi rzeczami w mojej okolicy zajmuje się człowiek którego bardzo dobrze znam i jestem wprowadzony dość mocno w tematy które mnie interesują a w szczególności dotyczą wózka którym jeżdze.

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeżeli po zamontowaniu tego czegoś silnik uruchamia się dobrze,to znaczy że POMPA JEST NIE ZROBIONA.

Ale najważniejsze,że pali dobrze.

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.