Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam jak zwykle dziwny i zadko wystepujacy problem. Mianowicie auto potrafi strasznie zamulic na wolnych obrotach, np. podczasz wlaczania sie do ruchu na skrzyzowaniu lub rondzie. Auto prawie nie reaguje na gaz mimo mocnego docisniecia pedalu gazu, obroty bardzo wolno kieruja sie ku gorze. Zjawisko to wystepuje z roznym natęzeniem. Najgorzej jak jest lekko pod gorke choc nie jest to regula. Autem nie trzesie ani nic. Jak juz dojdzie do 2500-3000 to dostaje kopa i leci do przodu jak trzeba. Ostatnio jechalem innym autem za swoja bmka i 2 razy lekko buchnelo dymem z wydechu, ale doslownie minimalnie. A tak to nic nie kopci jak stoji. Pol roku temu mialem wymieniamy katalizator (na bosal) bo stary sie posypal, moze syf z katalizatora wlecial do tlumika i go lekko przytkal, ale wtedy chyba wystapily by inne symptomy, nie wiem bo sie nei snam i moze w ogole zle kojarze.

Ma kots jakies pomysly?? Gadalem z jednym mechanikiem, ale zamin oddam mu auto chcial bym wiedziec co to moze byc, bo nic mu od razu do glowy nie przyszlo.

Znajomy cos mowil o ODMIE.

Opublikowano

Dzieki za naprowadzenie.

Przejzalem topic zwiazany z czujnikiem polozenia walkla rozrzadu. Juz napisalem email do bmw ile za niego chca. Moze jutro uda mi sie zrobic diagnostyke (carsoft).

Jeden uzytkownik napisal ze mial slaba moc i cykanie cewek u mnie tez cykaja, ale 2 mechanikow nie wiedzialo co to jest :( i kazali sie nie przejmowac. Teraz juz chyba wiem czemu tak cyka.

Narazie to tyle, wiecej moze sie okazac pa diagnostyce.

Filtr paliwa wyminilem w zeszlym roku, a filtr powietrza miesiac temu. Auto ma przebieg 285tys wiec wszystko pasuje pod ten czujnik walka.

Opublikowano
Nieudalo mi sie niestety zrobic diagnostymi. Moze pozniej. BMKa jest na niskich pod gorke, bardziej zamulona niz 100 konny seat. Troche smutny to widok :(, ale jeszcze troche :)
Opublikowano

Dobra jestem po diagnostyce na szybko. 4 bledu z tego 2 stare to jakies pierdolki (ale wypisze je pozniej)

Najwazniejsze ze wywalilo te dwa:

DME,DDE

65 camshaft angle pulse generator

Instrument Cluster

8C Power Suplly Term. R

 

Co do tego czujnika rozrzadu to sa jakies z kabelkiem i bez ktory wziazc?

Opublikowano

Moze skasowac ten blad. Nie wiem na ile niebezpieczne jest wykasowywanie bledow. Sa takie ktorych lepiej nie ruszac. Zeby pozniej auto nie wariowalo.

Ogolnie opisze procedure jak testuje, zobaczcie czy dobrze.

Podlaczam okablowanie, wlaczam zaplon, wtedy uruchamiam program i diagnozuje... wylaczam program, wylaczam zaplon.

Opublikowano

Jeżeli chodziło o te pierdółki to masz na obrazkach:

Czujnik wałka rozrządu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD41&mospid=47539&btnr=11_1480&hg=11&fg=15 -17

Czujnik wału korbowego http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD41&mospid=47539&btnr=11_1485&hg=11&fg=10 -9

Z jaką siła,proponuje dobrze ale z wyczuciem.POzdr

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odświeżam temat błędów dotyczących czujników położenia wałków rozrządu. Pierwotne symptomy w moim przypadku (E39 520i, maj 1999, silnik M52TU, 110kW/150 KM - podwójny vanos), to gaśnięcie nagrzanego silnika na wolnych obrotach, problemy z uruchomieniem (załapywał 5-6 razie), gaśnięcie w momencie lekkiego dodania gazu podczas ruszania. Mam włąsny interface działający pod Carsoftem wersja 6.5 (prosty, ale na prywatne potrzeby zdecydowanie wystarczający). Błąd, który się pojawił to:

 

65 camshaft angle pulse generator

 

W początkowym etapie nie szukałem zbyt wnikliwie informacji na temat błędu i miałem wątpliwości, czy chodzi o czujnik obsługujący wałek rozrządu dolotu, czy wydechu. Na brytyjskiej stronie, w poście:

 

[http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/e46-323i-1999-carsoft-error-65-camshaft-angle-pulse-generator-t5006/#post33414]

 

jest informacja, że kod 65 (błąd: "65 camshaft angle pulse generator") dotyczy DOLOTU, a 18 (błąd: "18 camshaft angle pulse generator") WYDECHU. Instrukcja umożlwiająca lokalizację i samodzielną wymianę (dobrze mieć 2 łokcie i ramię kilkuletniego dziecka :-)) znajduje się pod linkiem poniżej:

 

[http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=7332289&postcount=13]

 

Co do czasu - chwila roboty...

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Opisze swój przypadek, możę coś ci się przyda.

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem sporadyczne spadki mocy poniżej 3000 - 3500 obr. Działo się to od czasu do czasu. Na początku wystarczyło zgasić silnik i wszystko powracało na jakiś czas do normy. Sprawdzanie INPA wywalalo błąd 65 NW_E (curently not present). Jeździłem dalej.

Problem, się nasilał i zaczął występować coraz częściej, Inpa co jakis czas wywalala kolejne błędy 65. Przyłapałem swoja świnie na goracym uczynku - mulące auto, zapięta inpa wskazywała nieruchome Vanosy (wartosci na dolotowych 120).

 

W tym momencie zacząłem poszukiwania przyczyn - typ padl na czujnik walka dolotu, o czym wspominał znajomy. Niestety wiele opinii na necie wskazywało czujnik dolotowy i prawie tyle samo wylotowy, a że czujniki do tanich nie należą chciałem byc absolutnie pewny który czujnik jest uwalony.

 

Jeździłem dalej, z czasem zauważyłem zależność - dzieje sie tak po rozgrzaniu silnika/czujnika - zaczeło sie robic cieplej to też problem sie nasilał.

 

Podmianka czujnika na próbe czujnika od znajomego jednoznacznie wskazała sprawce -> Czujnik położenia wałka dolotowego.

 

Wymiana czujnika rozwiazala problem.

 

Tak więc podsumowując:

Błąd 65 NW_E - wskazuje błąd czujnika wałka ssącego.

Część nr: 18 ->

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

Nr części: 12141438081 zastąpiony przez: 12147539165 <- (OEM BMW - producent nieznany)

Objawy: Częsty spadek mocy poniżej 3000 - 3500obr, Trudności z odpaleniem (kręcenie przez ok 2-3 sek), szarpanie przy przyspieszaniu, dławienie się auta podczas ruszania, nieruchome Vanosy. Na zimnym silniku objawy nie są aż tak odczuwalne bo zapewne czujnik jakoś działa w niskich temperaturach.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.