Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zamierzam się przesiąść z mojego starego parcha omegi a 2.0 rocznik '90 na E34 520i.

Jakich zmian muszę się spodziewać? Co mnie czeka? Czy warto? Czy części są znacznie droższe?

Proszę o jakieś rady.

Opublikowano
Ja przesiadłem się z Omegi B 2.0 16v 136 km na E34 525i 192 km. W moim przypadku ceny części są mniej więcej na takim samym poziomie, ale BMW wychodzi na + za całą resztę (dynamikę, komfort, wyposażenie) jedyne czego brakuje mojej, a miałem w Omedze to klima. Generalnie mogę powiedzieć : BMW LEPSZE ! :dance: Podejrzewam, że się nie zawiedziesz, chyba że trafisz na zajechaną BMW. Pozdrawiam
Brokatrot Metallic
Opublikowano
Witam!

Zamierzam się przesiąść z mojego starego parcha omegi a 2.0 rocznik '90 na E34 520i.

Jakich zmian muszę się spodziewać? Co mnie czeka? Czy warto? Czy części są znacznie droższe?

Proszę o jakieś rady.

Najwazniejsze ze rozdzad na lancuchu to nie trzeba chociaz wymieniac :) Zainteresuj sie tez silnikiem 2.5. I nie kupuj 12V.

Opublikowano
Dzięki za rady. A jakie macie zdanie o E39? Bo, też myślałem, żeby zainwestować i kupić młodszy model. Jeden znajomy mi odradzał E39 i radził bym kupił sobie audi a6 c5, bo jest tańsza i lepsza. Co Wy o tym sądzicie Panowie?
Opublikowano
Wątpię, aby ktoś na forum Bmw polecił Ci Audi :wink: Ja osobiście nie mam żadnego doświadczenia ani z A6, ani z E39 więc się nie wypowiadam :cool2:
Brokatrot Metallic
Opublikowano
Wątpię, aby ktoś na forum Bmw polecił Ci Audi :wink: Ja osobiście nie mam żadnego doświadczenia ani z A6, ani z E39 więc się nie wypowiadam :cool2:

 

Dokladnie...nie licz na to ze ktos tu doradzi inny samochod niz BMW :mrgreen:

Opublikowano
Bo, mnie straszą, że E39 posiada strasznie drogie części. A audi niby tańsze. Ja tam jestem i tak za bmw, bo mi się o wiele bardziej podoba. Zresztą audi sprzedało się volkswagenowi, więc audi ja mówię nie!
Opublikowano

W E39 masz wielowachacz, ktory jest drogi w utrzymaniu. W nowszych A6 tez masz aluminiowy wielowachacz. Tylko w starszych jest zwykla zawiecha, jak w E34. Tansza w utrzymaniu. W audi dochodzi ci wymiana rozrzadow, w BMW nie masz tego problemu. Wszystko na lancuchu, chyba ze sie myle.

Zreszta ceny poszczegolnych czesci mozesz se sprawdzic na allegro i zobaczysz co ile kosztuje do Audi, a ile do BMW. Sam chcialem kupic A6, ale wyszlo ze mam E34.

Opublikowano
W E39 masz wielowachacz, ktory jest drogi w utrzymaniu. W nowszych A6 tez masz aluminiowy wielowachacz. Tylko w starszych jest zwykla zawiecha, jak w E34. Tansza w utrzymaniu. W audi dochodzi ci wymiana rozrzadow, w BMW nie masz tego problemu. Wszystko na lancuchu, chyba ze sie myle.

Zreszta ceny poszczegolnych czesci mozesz se sprawdzic na allegro i zobaczysz co ile kosztuje do Audi, a ile do BMW. Sam chcialem kupic A6, ale wyszlo ze mam E34.

NIE WSZYSTKO NA ŁAŃCUCHU!

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
W E39 masz wielowachacz, ktory jest drogi w utrzymaniu. W nowszych A6 tez masz aluminiowy wielowachacz. Tylko w starszych jest zwykla zawiecha, jak w E34. Tansza w utrzymaniu. W audi dochodzi ci wymiana rozrzadow, w BMW nie masz tego problemu. Wszystko na lancuchu, chyba ze sie myle.

Zreszta ceny poszczegolnych czesci mozesz se sprawdzic na allegro i zobaczysz co ile kosztuje do Audi, a ile do BMW. Sam chcialem kupic A6, ale wyszlo ze mam E34.

NIE WSZYSTKO NA ŁAŃCUCHU!

A które są na łańcuchu?

Opublikowano
...wszystkie silniki w e39 miały łańcuch rozrządu...
iZzI
Opublikowano
W E39 to może i tak ale E34 to nie wszystkie bo M20 ma pasek.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
W E39 to może i tak ale E34 to nie wszystkie bo M20 ma pasek.

Wszystkie M20, ktore zostaly na swiecie to chyba w 99% same niedobitki, np jeden pod moim blokiem.

Opublikowano
To fakt coraz mniej ich jest ale to też fajne sprzęty szczególnie z B25 należę do grupy ludzi którzy uważają m20 za najładniejszy motor BMW, nie podobają mi się "plastikowe" silniki.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Wszystko zależy od tego do czego chcesz używać tego auta E23 to piękny klasyk moim zdaniem powinno stać w wentylowanym garażu na dywanikach, przykryte prześcieradełkiem, odpalasz takie w niedzielę jedziesz do kościoła jak nie pada deszcz oczywiście, potem kółko po starym mieście, kilka zdjęć na tle zabytków i z powrotem do garażyku. Jak nie chodzisz do kościoła to musisz zacząć bo trzeba się modlić żeby ktoś w ciebie nie stuknął. :D

E32 to fura którą możesz już bujać na co dzień i to wyjątkowo wygodnie, a psuć się nie będzie.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wszystkie silniki w E 39 są na łańcuchu rozrządu :D .Co do zakupu E39 to robią się też już stare i znaleźć odpowiedni egzemplarz,którym można jeszcze pohulać to też trzeba zapłacić.Nie żyłuj się do ostatniego grosza na auto bo jak przyjdzie coś wymienić to .............. :cry2: zapłaczesz.Musisz uwzględnić pewien margines/sumę pieniędzy,którą trzeba będzie przeznaczyć na naprawy.Jeżeli trafisz na wymęczony egzemplarz to będziesz naprawiał bez końca i znienawidzisz E 39 i prawdo podobnie tą markę.Nie oszukujmy się ale aut z 180-200 tyś km nie ma jak i okazji też.Co do E39 to eksploatacja nie zabija,ale do najtańszych też nie należy.Zawieszenie jest dość drogie w naprawie za dobry wahacz trzeba zapłacić ok.200-300 zł/szt (tańsze nie sprawdzają się,auto jest ciężkie),a parę ich jest.Całość to ok 2000-3000zł czyli sporo dodam,że zawiecha czasami jest nieodgadniona jak pogoda czy kobieta(wygląda na ok,a nie jest) i towarzyszą temu nieprzyjemne skutki uboczne(bicia,drgania itd.).Piętą achillesową E39 jest elektryka/elektronika jest równie nieodgadniona czasami dzieją się dosłownie cuda,nie toleruje również nie oryginalnych czujników jak i niektórych rzeczy które chcemy dołożyć np. xenon.Awaryjne są skrzynie biegów w Dieslach produkcji GM,w benzynach są ZF które mają pozytywne opinie.Co do manuali sprawują się dobrze,sprzęgła są trwałe jeżeli zajdzie potrzeba wymiany w zależności od modelu 2000-3000zł razem z dwu-masą,bez to w granicach 700 zł.W porównaniu do E34 jest większy komfort wewnątrz auta,dzieli je naprawdę spora różnica.

Mam nadzieję,że nie zniechęciłem jednak do modelu.Zapraszam na nasze forum E 39 gdzie jest dużo tematów na temat silników(diesel,benzyna,benzyna+LPG),skrzyni(automat,manual) i ogólnie czyli "dla każdego coś dobrego"

Pozdrawiam :cool2:

ec2Wze6.jpg
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
E23 fantastyczny samochód, ale jeśli masz kupić egzemplarz poniżej 10 000 to kup e32, miałem obydwa modele, obecnie mam E34 bo potrzebuje kombi. W innym wypadku miał bym E32. Natomiast E23 najpiękniejszy samochód świata, części blacharskie tylko aso, to co na allegro jest to co pasuje z E32. Ale samochód niezawodny!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.