Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko, panie i panowie.

Co polecicie do mojej E87 123d? Produkcja 03.2008. 80% miasto, 210.000km przebiegu, rozrząd wymieniony 15.000km temu. DPF sprawny - w aucie.

Istotne... Produkcja marzec 2008, bopodobno są dwa różne zalecenia ze względu na zmianę w silniku (smarowania wałków wyrównoważajcych?)

Oleju symbolicznie ubyło (wykonując pomiar oleju w komp) od ostatniej wymiany czyli 15.000km temu.

Obecnie jest Valvoline 5W30 synpower.


Czy to że w planie mam zrobienie programu (na ~250) wpływa na wasz pogląd cd polecanego oleju czy nie?


Jedni polecają by lać to co mówi książka bmw czyli 10w60, inni zaś mówią by nie lać FULL SAPS, żeby nie zatykać DPFu.

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam 116i 212tys. i mechanik polecił mi olej firmy total :

TOTAL Quartz, INEO MC3 Olej silnikowy

5W-30, Pojemność: 5l, Olej syntetyczny


TOTAL Quartz, 9000 Energy Olej silnikowy

5W-40, Pojemność: 5l, Olej syntetyczny


Co myślicie ogólnie o tej firmie i który z tych olejów jak już wybrać ? Jeżdżę po mieście więcej ale zdarzają się długie trasy w weekend

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Przeglądam ten wątek już jakiś czas i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem . Jaki konkretnie olej polecacie do bmw 1er 123d z lipca 2008r. Jeżdżę głównie po mieście(Kraków),jeśli to ma jakieś znaczenie. Przy okazji jaki filtr oleju i powietrza wrzucić?
Opublikowano
Przeglądam ten wątek już jakiś czas i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem . Jaki konkretnie olej polecacie do bmw 1er 123d z lipca 2008r. Jeżdżę głównie po mieście(Kraków),jeśli to ma jakieś znaczenie. Przy okazji jaki filtr oleju i powietrza wrzucić?

Mam to samo autko, też w krakowie :) Ja leję SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30, do tego filtry oleju, powietrza, paliwa, kabinowe itd. zawsze Knecht / Mahle / Mann - sprawdzone i pewne.

Opublikowano
Przeglądam ten wątek już jakiś czas i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem . Jaki konkretnie olej polecacie do bmw 1er 123d z lipca 2008r. Jeżdżę głównie po mieście(Kraków),jeśli to ma jakieś znaczenie. Przy okazji jaki filtr oleju i powietrza wrzucić?

Mam to samo autko, też w krakowie :) Ja leję SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30, do tego filtry oleju, powietrza, paliwa, kabinowe itd. zawsze Knecht / Mahle / Mann - sprawdzone i pewne.

Dokładnie takiej odpowiedzi potrzebowałem.

Dzięki i Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Oleje. Ogólnie producent dzisiaj nie ma zbytnio znaczenia - norma to norma. Można głosować portfelem. Normą jest dla silnika np. N47 (i nie tylko), jak u bmkrk, norma LL-04, szczególnie gdy jest DPF. Jak nie, to LL-01 powinno wystarczyć, o ile produkują to jeszcze z sensownym pakietem dodatków. Większość olejów z tymi normami to mocne 5W30. Jeżeli kogoś bardzo interesują szczegóły, to na polskim forum olejowym może zyskać niezbędną wiedzę, czytać analizy, by potem wrócić do punktu wyjścia - lania oleju zgodnego z normą i nie przeginania z lepkością.

Oleje polskiej produkcji od Orlen, Specol i Lotos, są takiej samej jakości lub lepszej od tzw. zachwalanej zagramanicznej konkurencji. Czasem bywa tak, że mieszają oleje dla innej firmy i dają naklejkę Castrol ;) . Najwięcej zależy od dodatków. Na topie jest obecnie pakiet od Infineum, oparty jest m.in. na dużej ilości boru.

Od siebie polecam: Orlen MaxExpert V, Specol C3 504/507 i Orlen MaxExpert XD. Wszystkie spełinają normy ll-04 lub mają aprobaty. Pierwsze dwa posiadają w składzie PAO i najnowsze pakiety dodatków dla zaktualizowanych norm od bmw i vag. XD to jest dobry hydrokrak i ma inny pakiet, z molibdenem. Wszystkie zalewałem do auta i nic nie wybuchło :mrgreen: . Podróbek wymienionych olejów brak, więc zawsze to na plus.

Są to bardzo mocne oleje i nie straszne im 10 tys w mieście i zanim ktoś się zaśmieje że on wymienia co 25 i żyje, to odpowiem - jak zmienia samochód co 3 lata to niech się nie przejmuje, ale kupujący potem takie używane auto niech przeczyta pierwszą z brzegu analizę UOA dowolnego oleju. Pewien pan kiedyś wstawił analizę castrola ll 5w30 po 30 tys w octavii 1,4 tsi. 99% spokojnych tras. Tragedia ;). A co by było w mieście? Olej stracił wszystkie własności ochronne, a także zwiększył swoją lepkość prawdopodobnie od ilości sadzy i jego utlenienia, TBN przestał istnieć, dużo zlepków i nagarów i chyba nie muszę nic więcej mówić, co się pierwsze zaciera na takim czymś :search: .


Filtry. Zazwyczaj takie rzeczy z logiem OE robi Mann. Jeżeli ktoś chce mieć pewność co do jakości i nie wydawać 250 zł za filtr paliwa w aso :lol: to może spokojnie wybrać OEM Mann za 120, a najprawdopodobniej także i należącą do nich byłą polską markę - Filtron. Zawsze to parę złotych mniej. Co do różnych parametrów filtracji; przepływność, stopień filtracji, chłonność etc., to już trzeba pytać każdego producenta z osobna.

Ja osobiście używam wszystkich filtrów z PZL Sędziszów :wink: i polecam.


Wnioski: eksploatujesz samochód normalnie - zmieniaj olej ll-04 z kompletem filtrów co 10 tys, jeździsz w lecie po górach z ciężką przyczepą albo po torze - zmień tak o 30 % wcześniej, ale nie zmieniaj lepkości na wyższą, chyba, że wprowadzasz jakieś grube modyfikacje. 5w30 z normą ll-04 są grubymi olejami. Nie ma prawa nic się zatrzeć, zepsuć ani skasztanić.

Dla niedowiarków, producenci zalecają tzw. long life tylko w sprzyjających warunkach. Jazdę po mieście kwalifikują jako warunki ekstremalne (poważnie) i wtedy nakazują interwał maksymalnie 15 tys. Dawniej w innych markach pojazdów, w niesprzyjających warunkach (miasto) był limit np. 7,5 tys km ;) .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wszystcy piszecie o olejach 5W a ja to Zony w aucie zmieniłem olej na 0W40 i auto jakby odżyło. Rozruch stał się ładniejszy auto nie bierze ani grama oleju ani nie dymi. Generalnie na plus. Sam się zastanawiam czy w przyszłym roku nie przejdę na 0W40.A wy co myślicie o tym ? Tylko proszę bez powielania że silnik się rozszczelni lub nie daj boże rozpadnie..
Opublikowano

Nic się nie rozszczelni. Takie bajki rozpowszechniali ludzie z pozajeżdżanymi silnikami i lejącym turbo, którym po przypadkowej, jak się przypomni , wymianie oleju po 30 tys oderwał się skrzep nagaru w silniku :lol: .

Weź tylko pod uwagę, że 0W40 szybciej straci swoje własności niż przytoczony 5W30 czy nawet 5W40. Także krótszy interwał (tylko troszkę). Na początku na pewno będzie ładnie startował, bo jest lepiej oczyszczony, żeby był płynny przy minimum -35 czy tam -40 degC. Ale z doświadczenia powiem, że po każdej wymianie oleju samochód lepiej pracuje na ucho ;). To, że auto "odżyło" nie świadczy o niczym, może to być po prostu inna baza olejowa i inaczej się dźwięk rozchodzi.

Generalnie stosowanie wg mnie 0W w naszym klimacie jest bez sensu. No chyba, że ktoś mieszka w Archangielsku i pisze na tym forum :mrgreen: .

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też używam SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30 i filtry Manna. Zmiana co 10tysiecy maks albo co rok. Zrobiłem już 120tysięcy i wszystko jest ok.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

E87 116i N45 207tys

Aktualnie od samego początku był lany Castrol 5W-30 LL

Tylko myślę, że może czas na zmianę. Auto to tak mniej cykl mieszany dojazd do pracy i raz na jakiś czas trochę dalej. Rocznie wychodzi 10tys. może trochę mniej.

Cena raczej nie ma znaczenia, a głównie chodzi mi o to by był godny polecenia jak na dzisiejszą politykę rynkową i nie popsuł się w kolejnych latach.

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 30.05.2023 o 23:54, Borsuczek napisał(a):

Jeśli nie masz żadnych zastrzeżeń do obecnego oleju to nie zmieniaj.

Właśnie mam, ponieważ zauważam dokładnie, że coś jest nie tak z tym castrolem. Jak olej jest świeży to wszystko super, ale po 3000-4000km już samochód zaczyna głośniej chodzić, podczas przyspieszania zaczyna dziwnie się zachowywać dźwięk silnika.

Tak jakby trafił swoje właściwości po tak krótkim czasie.

Dlatego pytam, ponieważ mam chęć zmiany na 

Shell Helix Ultra 5w-30

motul 8100 x-clean  5w-30

Pytanie tylko czy pozostać przy 5W30 czy 5W40

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

mone, podróbek Castrola było swego czasu od groma. Nie wiem jak teraz, może inna mieszalnia im to teraz robi. Motul to będzie to samo. PMO też. I tak samo tyczy się to Liqui moly, a tutaj nawet gorzej - bardzo przeciętna jakość za duże pieniądze.

Jeżeli musiałbym wybierać spośród wymienionych to wybrałbym Shell. Lub spoza, polską konkurencję.

Ciekawostka, swego czasu Shell AM-L lub ECT to było to samo co BMW Twinpower Turbo LL04 😉 . Baza na autorskim hydrokrakingu GTL, tylko nie wiem czy to szło na cały świat.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/41112-bmw-twinpower-turbo-ll-04-5w-30-svezhee/

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie a ja od paru lat zalewam do swojego n47 olej 5w30 ravenol vmp, jest to olej oczywiście na bazie pao, przed wymianą plukanka lm, filtry knecht, jedynie kabinowe uzywam tansze ale weglowe. Co do filtra paliwa nie wiem jak w bmw ale np 1.4 tdi nie jedzie na filtrach z filtrona, stwierdzona za mala przepustowość, producent przyznaje sie do tego. Pozdrawiam 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja u siebie przeszedłem z Total Ineo LL 5W30 na Motul X-Clean+ 5W30. Różnica w cenie niewielka, a silnik pracuje gładziej pod obciążeniem 😄 (M47N2)

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.