Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam Wszystkich na forum, jako, że to mój debiut!

 

moja wysłużona ale ukochana 323i nabawiła się ostatnio dziwnej przypadłości: cała się trzęsie na wolnych obrotach. początkowo myślałem, że może nie pali na wszystkie gary ale mechanik wymienił świece i nie pomogło. To samo filtr powietrza. Kiedyś miała podobny problem i okazało się, że kanał powietrza za filtrem był przebity i brała lewe powietrze. Wtedy jednak towarzyszyło temu wyraźne falowanie obrotów. Teraz tego nie ma, przynajmniej nie zauważyłem.. Obroty są ok natomiast drży całe auto na wolnych obrotach. A np jadąc na 3-ce i hamując silnikiem, zamiast, jak kiedyś, do pewnej prędkości płynnie zwalniać, często towarzyszą temu żabie skoki. Mechanik che wymieniać regulator obrotów ale to spora kasa bo ok tysiak ale nie jest pewien, czy to pomoże. W kilku postach widziałem korelację drgań z tłumikiem. Fakt, tłumi był w kiepskim stanie ale został pospawany. Jeśli Ktoś ma pomysły, będę zobowiązany.

 

pozdro

Opublikowano
Któraś z cewek już ledwo zipie. Podmień komplet z dowolnej nawet m50 (troszke inaczej wyglądają ale przykręcisz na jedną śrubke) I zobaczysz że przestanie. wałkowałem już ten temat
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
wypadałoby przeczyścić silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za stabilizacje obrotów na biegu jałowym, sprawdzić wszystkie przewody dolotowe a jak nie pomoże spróbować odłączyć przepływke
Opublikowano
To że świece są wymienione na nowe nie znaczy ze silnik pracuje na wszystkie gary. Musisz sprecyzować te wibracje. Występują one na biegu jałowym, ale przy prawidłowych obrotach, czy obroty są niższe niż powinny?
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,nie bede zakladal nowego tematu,mianowcie mam ten sam problem drgania na biegu jałowym obroty nie zmieniaja sie.Odpala bardzo dobrze,przy jezdzie na biegu i spuszczeniu z gazu szarpie.Czy jak to bedzie cewka to wyjdzie przy diagnozie?

 

e36 323

Opublikowano
Najprostszy sposob na sprawdzenie na ktory gar nie pali to na odpalonym silniku odpinasz po kolei wszystkie cewki, oczywiscie przed odpieciem nastepnej podpinasz poprzednia, i jezeli po odpieciu nic sie nie zmieni to na tym cylindrze szukaj w czym problem
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
ok,znalazlem na pierwszym cylindrze mam cewke do wymiany,teraz jaka kupic beru?

Najlepiej taką jak masz na pozostałych cylindrach

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
Ajaj jaj :) Mam aktualnie to samo. Diagnozowałem również przez odpinanie cewek. Tylko że u mnie ewidentnie nie palił na jeden gar :) Możliwe że cewka jest ok, tylko faja przebija i zamiast do elektrody, idzie bokiem i łapie mase z silnikiem przez co wypada zapłon. Looknij na świece czy między łbem od strony cewki a łbem nakrętki (tego pod klucz) nie ma syfu, tzn czy po długości nei jest świeca zabrudzona. To by wskazywało nie na cewki, lecz na zużyte fajki które kosztują 6-7 razy mniej od całej cewki :)

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Opublikowano
Ewentualnie zawsze możesz sprawdzić cewkę miernikiem, wartości jakie powinny być na danych pinach są podane w "sam naprawiam" albo i na nacie na pewno się znajdzie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
U mnie oporność była dobra a cewka nadawała się na śmietnik. Uszkodzona cewka może wykończyć świece i odwrotnie dlatego dobrze jest wymienić świece fajki i cewki. Ja tak zrobiłem i jest ok
Opublikowano
Ale trzeba zauważyć, że koszt jednej nowej kompletnej cewki BOSCHa to około 160zł. szybka matma daje nam 960 ziko na cewki, plus świece około 100. 1000 zł wyrąbać na raz? Nie sądze że ktoś ma aż tak gruby portfel. Mozna lecieć na ryzyko i kupić używki ale nie wiadomo czy po 5kkm nam się nie posypią.

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymieniajmy tylko to co zepsute.Po co wymieniać coś na zapas co wytrzyma może dłużej niż nowe.

Paranoja jakaś.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam podlacze sie pod temat

mam bmw 320i 150km 2006 rocznik

Mam chyba lekko podobny problem,

Ogolnie gdy silnik stoi i chodzi na wolnych obrotach - tzn biegu jalowym delikatnie sluchac przebieranie i lekkie trzesnięcie się silnika. tzn drgania

Gdy odkrecam korek do wlelu oleju lekko go zassysa i slychac lekkie klekotanie od tych trząsów dziwęk gdzieś od góry dochodzi.

Przenosi się to dalej bo słychać jak by przebieranie na końcu tłumika.

Silnik raczej nie pobiera oleju na przejechane 5 tys km dolalem 100 ml . spalanie w trasie od 6.5 do -7,5 benzyny miasto ok 9 przebieg 165tys jakies pomysly ? od czego zaczac

 

Nie sprawdzałęm spalanie jakie powinno być spalanie przy np 140-150h nie mam takich mozliwosci w chwili obecnej

nie wyswietla mi zadnych checkow.

Opublikowano

Nie ten dział..

 

Odkręcanie korka oleju podczas pracy silnika.. Dla mnie to abstrakcja..

Silnik od tego bedzie źle chodził i koniec..

 

Od początku w temacie masz opisane czego szukać...

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.