Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nadszedł czas gdy moja BMW E39 520 96r przyklękała, tzn, z powodu przegrzania zaczęła puszczać dymka, (który mnie wyprzedza po zatrzymaniu się na krzyżówce)

Jedynym ratunkiem jest wymiana motoru. Mam do wyboru dwie opcje, Zakupić silnik z Anglika o poj 2,0 za 700zł lub dołożyć i kupić 2,8 za 1400 z całym osprzętem (sondy, kolektory, komputer, wtryski, instalacja etc (z wersji automat) prócz skrzyni i sprzęgła i mostu.

Potrafię sam dokonać zmian mechanicznych i elektrycznych, jedynie mam wątpliwość aby później współpracowały wszystkie komputery, immobiliser itd.

Kwestia przełożenia na moście i skrzyni dla mnie raczej nie powinna mieć znaczenia gdyż użytkuję auto głównie w mieście dość dynamicznie.

 

Proszę poradźcie czy warto szarpać się z 2,8, mam instalację gazową BRC i szkoda jest mi jej z tego powodu sprzedawać, a mój gazownik zapewnił mnie, że bez żadnych zmian ta instalacja obsłuży 2,8.

 

dzięki za sugestie!

BMW
Opublikowano
Kolego jest wykonalne tym bardziej że kumasz temat.Ja osobiście nie pchałbym się w podmiane typu,jest tak że muszisz sporo zaadoptować,z gazem nie badz taki pewny ze zagra,smeraliśmy ten temat z instalacją w 2.8i.Co zrobisz ze skrzynią,wał,dyfer.Zgrać do kupy to wszystko,to naprawde cyrk na kołach+koszty których jeszcze nie widzisz a wyjdą.Propozycja załóz jaki miałes i śmigaj.Decyzja twoja,wybierzesz sam,ale wiec ze sporo kombinacji jest z elektroniką i mechaniką przy takim przeszczepie.POzdr :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze wydech.

Silnik może nie 2,8 a 2,5?

Te silniki są w zasadzie "zamienne"

Skrzynia i reszta podejdzie spokojnie.

Jedynie musisz zmienić soft w sterowniku silnika na taki jak w 523i. Lub zmienić sterownik.

No i przepływomierz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja bym się nie bawił w takie coś, bo koszty silnika z osprzętem przy tej operacji to pikuś, do tego dochodzi wydech jak wspomniał kolega wyżej oraz kwestia długości wału, przełożeń skrzyni i mostu itp itd, Przełożeń bym nie lekceważył bo może się okazać, że masz tak duże przełożenie, że będziesz w mieście non stop biegi zmieniał, albo będzie auto zamulało trochę mimo 200KM mocy. Jak zmieniać to na takie jakie fabryka nadał bo inżynierowie, którzy te auta projektują mają łby nie od parady i ingerencją w przełożenia itp itd można tylko pogorszyć osiągi auta itp.

 

Ciekawi mnie co z układem chłodzenia? W 2.0 jest taka sama chłodnica jak w 2.8? No i kto później kupi takie auto, w którym było 2.0 a siedzi 2.8, ja na pewno bym nie kupił, no chyba że za 5tys i to z duszą na ramieniu.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

wydech z 2,0 do 2,5 pasuje idealnie bezproblemowo

sztuka jest w typie silnika jak masz 520 z 2 vanosami to moze byc problem zeby wsadzic 2,8 z jednym vanosem

roznica jest tez po 98roku komputery dme są juz inaczej podpinane dzieki temu mozesz nie podlaczyc tego

magistrale can a zwykle , duzo trzeba brac pod uwage

chlodnica jest wieksza ,wał dyferencjał pasują z tym ze zmiany bedą krótsze biegi mniejszy max speed

jedynie co to uzyc opcji :search:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.