Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Może Wy koledzy znajdziecie rozwiązanie tej zagadki. :roll:

 

Problem:

 

Problem polega na tym iż jak dodaje gazu to silnik nie osiąga więcej niż 3000 tyś obr/min. Gaz w podłodze a on się dławi i trzęsie...wygląda to tak jakby miał za dużo powietrza a za mało paliwa. Spalał też więcej paliwa.

 

Historia:

Zaczęło się to kiedy w trasie zaczął mulić tj. 90km/h i nic więcej. Pomyślałem że to jakieś trefne paliwo i jak spale to mu przejdzie. Faktycznie po jakimś czasie przeszło...jeździłem kilka dni potem znowu zalałem (inna stacja) i po raz kolejny mulenie, zero przyśpieszenia itd...

 

Co zrobiłem??

Byłem na diagnostyce komputerowej (pomyślałem: pierd...jakiś czujnik to go wymienię i po sprawie) i wykryło mi 2 błędy. Przepływomierz i regulację sondy lambda. Skasowali mi błędy i po chwili sprawdzania ponownie się podłączyli kompem i błędy się nie pojawiły. Generalnie 5 chłopaków podrapało się po głowach i nic nie wymyślili...

 

Z ojcem sprawdziłem czujniki czy reagują na prąd i tylko przepływomierz nam nie pasował więc postawiliśmy że to on.

Wymieniłem przepływomierz i dalej to samo. Kupiłem lambdę ale nie wiem czy jest sens wymieniać ponieważ wydaje mi się ze tak samo reaguje stara jak i nowa na prąd. Czytałem też na podobnych tematach o czujniku położenia wału korbowego(?)... Swoją drogą jaka może być jego cena? I czy to jest ten czujnik z magnesem bo nie jestem pewien??

 

Panowie może ktoś z Was zetknął się z tym problemem? Jeśli tak będę wdzięczny za pomoc. :D

Najbardziej irytujące jest jak nie wiadomo co się zepsuło...można wymienić pół silnika i dalej nic nie naprawić...dlatego proszę Was o pomoc. :mad2:

 

Poniżej link do krótkiego filmiku robionego na szybko aby zobrazować problem:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YAv4k_7DR5s

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
...

 

Problem polega na tym iż jak dodaje gazu to silnik nie osiąga więcej niż 3000 tyś obr/min. Gaz w podłodze a on się dławi i trzęsie...wygląda to tak jakby miał za dużo powietrza a za mało paliwa. ...

 

 

Ja miałem podobnie u siebie i przyczyną był czujnik wału korbowego , tak jaj pisałeś.

Proponuję ci podjechać do innego diagnostyka z jakimś konkretnym urządzeniem, bo te wszystkie komputery wielkości komórki są do....

U mnie u jednego pokazało błąd u drugiego nie.

Nowy ori czujnik kosztuje w granicach 300zł, i nawet nie myśl o kupnie jakiegoś zamiennika bo i tak będziesz musiał suma sumarum kupić ori.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Hhmm...to możliwe...tylko teraz pytanie o którym dokładnie piszesz tzn.:

 

 

 

1. Czujnik obr./min. sterowanie silnika

1. Czujnik położenia przepustnicy

1. Czujnik położenia wałka rozrządu ----- to??

1. Czujnik prędkości koła

1. Czujnik spalania stukowego

1. Generator impulsów koła zamachowego

1. Generator impulsów wału korbowego ---- czy to??

:)

 

Chyba że ktoś będzie miał jeszcze jakieś sugestie - będę wdzięczny :wink:

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Czujnik a generator impulsów to to samo. Ja musiałem wymienić czujnik wału korbowego. Podeślij mi swój VIN , poszukam ci to .

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Miałem taki przypadek i to w Holandii,myślałem że już wtopiłem ale stary mechanior poradził mi żebym zresetował komputer bo to pewnie sonda juz pada.No to zresetowałem i problem zniknął ale na krótko.Reset jeszcze jeden zrobiłem i już po tym jeżdzę bez problemów z 6 miecha ,ale i tak niedługo wybieram sie na podłaczenie pod kompa żeby wszystko było pewne.
Opublikowano

Mnóstwo razy było to na forum poruszane.

 

Ale jeszcze raz:

 

1) Odpinasz klemy od akumulatora.

2) Zwierasz je razem [jakimś drutem, ściskiem].

3) Włączasz zapłon [oczywiście kontrolki nie świecą, bo masz aku odpięte].

4) Czekasz z 15 minut.

5) Wyłączasz zapłon [bardzo ważne!].

6) Podpinasz akumulator [bardzo ważny jest powyższy krok, bo podpinając akumulator na włączonym zapłonie możesz uwalić komputer].

7) Jedziesz się przejechać /zostawiasz samochód.

 

Adnotacja do pktu 7: niektórzy proponują w tym momencie "nauczyć komputer", tzn. wrzucić bieg 1, dojechać prawie do odcięcia, puścić mu gaz i czekać, aż obroty spadną i tak dalej, i tak dalej...

Nie jest to konieczne. Jeśli chcesz - możesz się bawić, jeśli nie - też będzie działać. Nikt po kupnie fabrycznie nowego samochodu tego nie robił i jakoś samochody jeżdżą.

 

Druga opcja to jechać na komputer i poprosić o zrobienie resetu ["Reset adaptation values"] - efekt mniej więcej ten sam, a przy okazji możesz sobie zrobić diagnostykę [tyle, że to kosztuje].

 

 

 

EDIT:

micgz mnie uprzedził - nie da się usunąć postu, więc zostanie powielone :)

Opublikowano
Z całym szacunkiem dla wszystkich itp. itd. ale reset powinien wyglądać tak:przełączamy kluczyk na 2 pozycję i wtedy odłączamy plusową klemę na jakieś 10 do 15 minut.To wszystko i cały komp zresetowany,można odłączyć klemę nawet na 5 min. ale niewiadomo czy poskutkuje,10 min.Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

 

Ten temat łączy się bezpośrednio z tematem:

 

viewtopic.php?f=68&t=153275

 

Generalnie wszystko wskazuje na to iż chodzi tu o awarię komputera sterującego. W takim razie mam pytanie. Ponieważ komputery robione są przez co najmniej 3 firmy (Bosch, Siemens, Motronic) oraz mają konkretne numery ( jest kilka na każdym) chciałbym się zapytać:

 

1. Którym numerem seryjnym mam się sugerować?

 

2. Jaki numer może to być aby komputer odpowiadał mojej wersji silnika (1,8 M43). Słyszałem że może to być numer dokładnie ten sam albo wyższy od tego który mam, czy to prawda?

 

3. Czy jest w Warszawie ktokolwiek kto mógłby naprawić taki komputer (jeśli w ogóle się da?), sprawdzić sprawność komputera bądź czy gdzieś można kupić z gwarancją aby nie kupić np uszkodzonego na allegro??

 

Poniżej link do zdjęć mojego komputera:

http://imageshack.us/photo/my-images/199/20110527172833.jpg/

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie porady :D

Opublikowano
Motronic oznacza nie marke ale coś na styl układu sterującego
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Bosch to Motronic!!!!.

 

Na allegro jest tych komputerów za pół-darmo milion. Na pewno znajdziesz taki z numerem odpowiadającym numerowi Twojego kompa. Nie wiem co z EWS'em, może być niefajnie...

 

Co w ogóle pokazała diagnoza samochodu na komputerze?? Byłeś na jakiejś diagnostyce komputerowej w ogóle???

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Rozumiem że może coś znajdę tylko kwestia którym numerem się sugerować i czy może być on wcześniejszy czy musi być co najmniej taki sam lub nowszy?? :?:

 

Oczywiście że byłem na diagnostyce...na 2-óch właściwie :?

 

1-sza --> Błąd sondy lambda oraz przepływomierza. Po skasowaniu bez zmian a błędy nie pojawiły się powtórnie.

 

2-ga :

 

12 - potencjometr przepustnicy

18 - komputer sterujący silnika / zwarcie z masą

2 - nastawnik biegu jałowego/niesprawność

29 - nastawnik biegu jałowego / uszkodzenie

37 - niskie napięcie akumulatora

1 - komputer sterujący silnika / uszkodzenie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.