Skocz do zawartości

[E39] 528i - Co i jak z klimą i wentylatorem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

Prześledziłem forum pod tym kontem i nadal nie mam jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania... Oto one:

1. Na zewnątrz 25 stopni. Włączam klimatronik i ustawiam na 20 stopni AUTO (BEZ włączonej "śnieżynki" na panelu klimatronika). Wieje chłodem, ale czy schłodzi samochód do 20 stopni bez włączenia "śnieżynki" i 25 stopniami na zewnątrz?

2. Włączam "śnieżynkę" i zaczyna lecieć zimne powietrze. Cały czas. Czy to oznacza, że po prostu będzie wiało zimnem bez względu na ustawienia AUTO klimatronika? A może to właśnie "śnieżynka" daje klimatronikowi przy opcji AUTO dodatkowy chłodek, a u mnie coś nie działa i ciągle chłodzi jak głupie?

3. Czy po włączeniu "śnieżynki" powinien się od razu załączyć wentylator klimatyzacji (ten wielki wiatrak między nerkami, a chłodnicą)? U mnie od kiedy się tym zainteresowałem nie widziałem go jeszcze, żeby się obracał (patykiem daje radę go ruszyć, choć stawia lekki opór)... Dodam, że zimne wieje jak trzeba, a temperatura samochodu (po wymianie termostatu) cały czas w pionie i o milimetr nawet nie drgnie, nieważne czy jadę, czy stoję w korku, ani jak długo śnieżynka jest wciśnięta (mój rekord to coś ok. pół godziny w trasie, a później mi się zimno zrobiło i wyłączyłem :mrgreen: ). A może wentylator klimy powinien się włączać tylko w tedy, kiedy układ się zagrzeje i trzeba dodatkowo go schłodzić (coś jak visko), a ja po prostu jeszcze tak go nie styrałem?

Będę wdzięczny za info, czy tak ma być, czy trzeba znowu odwiedzić warsztat :|

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Cześć NewSerwer ja ci powiem tak z wentylatorem raczej coś masz nie tak-u mnie wsiadam do buni silnik zimny, na zewnątrz 25st,odplam wóz i włączm klime bo ciepło.Samochód chodzi jakieś 5 min i włącza się śmigło ale nie na najszybszy bieg,sądze ze 1 lub 2 ale nie 3,trzy się włącza jak silnik jest rozgrzany i stoje gdzieś.Wentylator nie traktuj patykiem :lol: ,sprubój jakoś delikatniej,nie powinien stawiać oporu.Jeżeli cięzko chodzi to znak że magnesy w środku wentylatora puściły-a to żle(sporo zabawy,ale naprawialne)

AD x Jeżeli chodzi o te śnieżynki nie śnieżynki,to wygląda to tak że ja zawsze jak jade dalej właczm AUTO i płatek,fakt wieje chłodem ale podciągam o 3-4st do góry i jest lepiej.Latem nie wyłączam śnieżynki,według instr. i mojej obserwacji kompresor nie zawsze chłodzi(chodzi)załącza i przestaje--zależy ile musi schłodzić.Temat prawde mówiąc studnia i dużo do sprawdzania.Po pierwsze musisz sprawdzić wentylator.Potem pomyślimy-jeżeli chodzi??Przypomne sobie stosowne linki,gdzieś je mam bo piłowałem ten temat.POzdr

PS jak z czujnikiem temp zewnętrznej??to też ważne,bo daje znać wentylatorowi

Opublikowano

Czujnik temp zewnętrznej pokazuje raczej faktyczne dane. Co prawda w korku temperatura zewnętrzna podnosi się, ale jak z przodu nikt mi nie dymi z wydechu to znowu spada. Z moich obserwacji wynika, że trochę od siebie dodaje, ale to nie zamiennik, który pokazywał mi losowe wartości :roll: .

Muszę ten wentylator dobrze sprawdzić. Jak padł, to co konkretnie może nabroic?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Czujnik temp zewnetrznej wbrew powszechnej opinii nie ma nic wspolnego z klima. Wentylator sprawdzisz wg tej instrukcji http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 mozliwe ze padly opornice, jesli silnik, to tez masz tam instrukcje naprawy. Wentylator zaraz po wlaczeniu powinien krecic sie przez sekunde. Oporos kogosc zeby wlaczyl i obserwuj przez nerki.

 

Co do samej obslugi klimatronika, to guzik auto reguluje tylko obroty dmuchawy. Temp ustaw 20-22 stopnie, kratki przekrec tak, zeby nie dmuchaly prosto na twarz, szyje czy klatke piersiowa. Ja zawsze przed koncem jazdy wylaczam i zamykam obieg, zeby temp sie troche wyrownala. Mniejszy szok przy wysiadaniu- niestety klima potrafi doprowadzic do przeziebienia a nawet powiklan.

 

Zacznij od sprawdzenia wentylatora na krotko, choc jesli czujesz wyrazny opor, zwykle tylko w jednym miejscu to obstawiam na odklejone magnesy.

Opublikowano

theded, dziękuje za wyczerpujące info. Sprawdze w najbliższym czasie jak to u mnie wygląda i ewentualnie skorzystam z Twojej oferty.

Dzięki i pozdrawiam.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Wentylator podobno działa. Sprawdzony. Wymienilem tarcze i klocki z przodu.

Padł mi miech z prawej strony z tylu z nivo.

Ktoś chce bunke w super stanie poza jednym miechem nivo? Sprzedam okazyjnie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale ty to masz naprawdę pecha.Już dawno radziłem sprzedac to w ....diabły,a nie tylko kasę pakujesz i nic z tego nie masz i gdzie tu przyjemność z jazdy?

Napraw i nie narzekaj jak stara baba. :duh: Ostatnio kolega chciał sprzedac TDSa w rewelacyjnym stanie, bo puscil mu oring przy podstawie filtra oleju. Twierdził ze stracił zaufanie do tego auta. Prześpij się z tym to Ci [bAD] przejdzie :)

To chyba ten sen musiał by byc bardzo,bardzo długi,a co do zaufania do tego auta to ja na miejscu kolegi już dawno bym stracił po takich przejściach.

A już cieszył się w którymś poście,że przejeździł dwa tygodnie bez awarii i przejedzie jeszcze kolejne dwa,no cóż nie udało się.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Cichy525, to nie do końca tak. Samochód wyprowadziłem i nastawiłem się, że jest OK. Wczoraj wymieniłem klocki i tarcze z przodu (kierownica zaczęło mi telepać podczas hamowania) i zadowolony ruszyłem do domu, bo samochód Tip-Top. Zrobiłem 200 metrów i PFFFFFFFFFFFFFFF! Samochód leży z prawej strony. Znowu miech + wymiana 900 PLN i to w chwili, kiedy NA PRAWDĘ BYŁO DOBRZE! Dzien wcześniej wymyłem, odkurzyłem, zatankowałem i browarek za zdrowie wypiłem...

Znam stan samochodu, wiem że jest wyprowadzony i dobry, nic nie jest zaniedbane, ale po prostu wczoraj coś pękło we mnie. Ktoś, kto go kupi będzie miał już pierdoły jakies do roboty, a mnie już lepsza połowa nie chce widziec na oczy...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.