Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jak w temacie-chłodnica do wymiany-tyle że jest mały problem-część mechaników twierdzi że na rynku nie ma zamiennika który by idealnie pasował i tylko oryginał wchodzi w grę-spotkałem się też z opinią że jest zamiennik firmy "hella" identyczny jak oryginał.

może ktoś miał podobny problem?

pozdrawiam.

Opublikowano

Na wstepie to nie wiem co to za powazny problem,chłodnica do wymiany i tyle zabawy.Ale mamy gratis nowy temat nowego kolegi,dzisiaj chyba 5nowych artystów z pięcioma tematami.A gdzie wyszukiwarka tematów :search: :search:

Kolego nie wiem kto powiedział ci że są chłodnice cieczy hella :lol: .Owszem klimatyzacji tak są :cool2: .Na allegro znajdziesz zamienniki do BMW do benzynowych 2.0, 2.3, 2.5, 2.8 koszt około 240- 350zł :wink: .Ja osobiście nie zakładałbym zamiennika do BMW,raz do MB Sprintera pochłapiłem sie i niemiała wydolonosci w chłodzeniu--a niby do niego dedykowana.Rób jak uwarzasz,na aukcjach są na bank.Zapomnij o helli do chłodzenia cieczy.Ale zawsze mogę się pomylić--może zaczeli robić.POzdr ide spać

Opublikowano
Zamienniki nie są fajne, a chłodzenie w E39 to już i tak cała historia, żeby do pompy wody, termostatu i visko jeszcze wątpliwą chłodnicę dodawać... Za swoją do 528i dałem jakieś 550 PLN i już z niejednego źródła słyszałem, że dobrze zrobiłem.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja miałem taką samą historie i wymieniłem na behr hella te firmy połaczyły sie a chłodnica jest identyczna tylko made in cos tam a oryginał made in germany od pótora roku spokój cena ok 700 ori 1600 http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1 o widze ze staniały :shock: i to sporo
Opublikowano

dzięki wszystkim za pomoc.

 

ja wiem że oryginał był by najlepszy-ale cena 1500zł...hella behr 379zł no to jest różnica.(w sklepie chcą za nią 750-850 w inter cars jest jakaś przecena teraz)

 

gorik79-w związku z chłodnicą wymieniałeś coś jeszcze?

visco?

mechanik mi powiedział że chłodnica sama z siebie nie pękła i jest jakaś tego przyczyna-więc to dopiero początek wydatków.

hella behr 1 436 060-taką wsadziłeś? nie było problemów z montażem? dobrze pasowała?

 

czy wymiana chłodnicy w BMW to duża filozofia?

zrobią to w każdym warsztacie czy lepiej jechać do speca od BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki wszystkim za pomoc.

 

ja wiem że oryginał był by najlepszy-ale cena 1500zł...hella behr 379zł no to jest różnica.(w sklepie chcą za nią 750-850 w inter cars jest jakaś przecena teraz)

 

gorik79-w związku z chłodnicą wymieniałeś coś jeszcze?

visco?

mechanik mi powiedział że chłodnica sama z siebie nie pękła i jest jakaś tego przyczyna-więc to dopiero początek wydatków.

hella behr 1 436 060-taką wsadziłeś? nie było problemów z montażem? dobrze pasowała?

 

czy wymiana chłodnicy w BMW to duża filozofia?

zrobią to w każdym warsztacie czy lepiej jechać do speca od BMW?

ja od razu zrobiłem komplet profilaktycznie zeby juz do tematu chlodzenia nie zagladac termostat ,pompa wody pociła sie delikatnie ale jeszcze by pewnie pochodziła,wisco wszystko robiłem sam sama wymiana chłodnicy to jakies 2godz max ja płaciłem 750 a teraz cena jest jak zadarmo co do pasowania to behr hella jest identyczna nie podobna ale identyczna co do milimetra nawet korek spustowy w tym samym kolorze pompe wody i termostat załozyłem ori u ciebie ta chłodnica pekła czy była rozszczelniona na łaczeniu rdzenia z plastikowym bokiem i na wysokich obrotach wyzucało płyn?

Opublikowano

pęknięcie jest z boku-z jednej strony zbiorniczek wyrównawczy a z drugiej pęknięcie-byłem w firmie co naprawia takie rzeczy( na Radzymińskiej po prawej stronie jadąc od Wawy) powiedzieli że pękł plastik i naprawić się tego nie da. ale czy to na łączeniu to ja nie wiem.

 

skoro ta jest idealna to dlaczego mechanik mi powiedział-"nie ma zamiennika bo żaden nie pasuje-otwory i mocowania są w innych miejscach"-czy jakoś tak

 

a gdzie w Warszawie serwisujesz swoje cudo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pęknięcie jest z boku-z jednej strony zbiorniczek wyrównawczy a z drugiej pęknięcie-byłem w firmie co naprawia takie rzeczy( na Radzymińskiej po prawej stronie jadąc od Wawy) powiedzieli że pękł plastik i naprawić się tego nie da. ale czy to na łączeniu to ja nie wiem.

 

skoro ta jest idealna to dlaczego mechanik mi powiedział-"nie ma zamiennika bo żaden nie pasuje-otwory i mocowania są w innych miejscach"-czy jakoś tak

 

a gdzie w Warszawie serwisujesz swoje cudo?

to zmien mechanika bo on ci jakies brednie opowiada ja przy swojej wszystko robie sam tylko odme robiłem u Adama w raszynie ja pekniecie miałem w tym samym miejscu co ty jak cos to wpadaj to wymienimy :wink:

Opublikowano
pisałem już rano maila do Adama czekam co mi odpisze a jak nic z tego nie wyjdzie to zamówię tą chłodnicę i odezwę się na priv-bo sam to ja tylko żarówki wymieniam:) a swoją drogą tak kiepskich świateł mijania to ja jeszcze nie widziałem-w nocy to jeżdżę na czuja-coś się BMW nie popisało w tym temacie-żebym wiedział to bym szukał modelu z xenonem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pisałem już rano maila do Adama czekam co mi odpisze a jak nic z tego nie wyjdzie to zamówię tą chłodnicę i odezwę się na priv-bo sam to ja tylko żarówki wymieniam:) a swoją drogą tak kiepskich świateł mijania to ja jeszcze nie widziałem-w nocy to jeżdżę na czuja-coś się BMW nie popisało w tym temacie-żebym wiedział to bym szukał modelu z xenonem.

a moze połamane regulatory? co prawda bez ksenonów słabo swieca ale zeby az tak

Opublikowano

mechanik mi powiedział że chłodnica sama z siebie nie pękła i jest jakaś tego przyczyna-więc to dopiero początek wydatków.

nieprawda - pękają same chłodnice ze starości

też kiedyś myślałem że jest to spowodowane jakąś inną przyczyną i kosztowało mnie to kupnem dwóch silników ...

co do trwałości zamienników to powiem że niczego im nie brakuje a mam zamiennik

oczywiście najłatwiej radzić że tylko oryginał

Opublikowano

nie wiem co to ale możliwe-lewe oko strasznie luźno lata w tej gumie. wymieniłem żarówki na Bosha-najdroższe jakie znalazłem i jest sporo lepiej.

poza tym...jak jadę 120 na trasie i jest łuk drogi to muszę zwolnić i zjechać na lewy pas bo czuje jak fura ucieka(zresztą ściąga ją lekko na lewo) a obok mnie Peugeoty 206 i ople corsy tylko śmigają 160...ale kicha...wiem że tuleje są do wymiany i amortyzatory chyba też, przepływomierz i bardzo możliwe że pompa ABS-bo to komp pokazuje-no i pali się kontrolka DSC...no myślę że z 10 koła to mi przyjdzie do niego dołożyć...ale jak się kupuje samochód oczami...bo ładnie zachowana skóra...zamiast go sprawdzić przed zakupem to tak to wygląda potem:)

 

mam nadzieję że przynajmniej nie bity.

 

tak się tylko zastanawiam...na cieknącej chłodnicy zrobiłem w miesiąc 1200km albo więcej po trasie...ciekawe jak tam moja głowica i uszczelka pod nią...jak na razie silnik pracuje super-cicho i równo-ale zastanawiam się czy z czasem coś nie wylezie.

Opublikowano
zastanawiam się czy z czasem coś nie wylezie.

na 100% wylezie jak każesz niepotrzebnie odkręcić głowicę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem co to ale możliwe-lewe oko strasznie luźno lata w tej gumie. wymieniłem żarówki na Bosha-najdroższe jakie znalazłem i jest sporo lepiej.

poza tym...jak jadę 120 na trasie i jest łuk drogi to muszę zwolnić i zjechać na lewy pas bo czuje jak fura ucieka(zresztą ściąga ją lekko na lewo) a obok mnie Peugeoty 206 i ople corsy tylko śmigają 160...ale kicha...wiem że tuleje są do wymiany i amortyzatory chyba też, przepływomierz i bardzo możliwe że pompa ABS-bo to komp pokazuje-no i pali się kontrolka DSC...no myślę że z 10 koła to mi przyjdzie do niego dołożyć...ale jak się kupuje samochód oczami...bo ładnie zachowana skóra...zamiast go sprawdzić przed zakupem to tak to wygląda potem:)

 

mam nadzieję że przynajmniej nie bity.

 

tak się tylko zastanawiam...na cieknącej chłodnicy zrobiłem w miesiąc 1200km albo więcej po trasie...ciekawe jak tam moja głowica i uszczelka pod nią...jak na razie silnik pracuje super-cicho i równo-ale zastanawiam się czy z czasem coś nie wylezie.

czyli pakiet startowy otwarty kazdy go przerabia w mniejszym lub wiekszym stopniu co do lamp to regulatory do wymiany jak cos to mam sciagacz do tulei z przodu i z tyłu na tył zostały mi 2 nowe tuleje lemfordera bo myslałem ze sa 4 i 2 zostały viewtopic.php?f=69&t=146836&start=45 poczytaj sobie mój post jest ostatni

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pierwsze spostrzeżenia...

 

nową chłodnicę(Hella) i wisco mam już miesiąc w samochodzie więc...kupiłem za 379zł ...już jak ją wyjęliśmy z opakowania widać było że coś jest nie tak...lekko była skrzywiona na łączeniu z jednej strony...zalaliśmy wodą...nie cieknie...no to fru ją do samochodu, w końcu z tego się nie strzela....zalaliśmy układ odpalamy silnik...kur...cieknie...dzwonie do sklepu..."jak ją już Pan założył to teraz tylko reklamacja"...to co ja mam teraz dwa tygodnie nie jeździć aż uznacie reklamacje albo nie?..."trzeba kupić drugą chłodnicę a tą reklamować"-usłyszałem w odpowiedzi...tak też zrobiłem...włożyliśmy drugą...ok...wszystko gra...właśnie dzisiaj odebrałem kasę z reklamacji którą uznali(bez problemu-tylko czekałem cierpliwie trzy tygodnie)...a chłodnica ta druga jak na razie ok...zero wycieków...temperatura w normie.

 

na koniec powiem że całej wymiany dokonał gorik79 z tego forum...za co jestem mu bardzo wdzięczny, zresztą ostatnio zrobił mi też renowację lamp(wyjął, rozłożył na czynniki pierwsze, wymienił regulatory na nowe, wyczyścił wszystko w środku, złożył i zamontował z powrotem)-i gra muzyka-a w serwisie powiedzieli że muszę całe lampy wymieniać na nowe :mad2:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

...jak by ktoś chciał samemu wymieniać chłodnicę to opiszę to w kilku zdaniach aby wszystkim poszło szybko i sprawnie:-)

1)Ściągamy obudowę chłodnicy ,trzyma się na dwóch zatrzaskach po prawej i lewej stronie na górze. Odkręcamy chłodnicę zamocowaną dwiema śrubami po prawej i lewej stronie.

2)Odpinamy węże jeden po stronie zbiorniczka płynu drugi na dole w okolicach turbiny(tds),odpinamy jeszcze wężyk zbiorniczka płynu i czujnik ,który znajduje się po lewej stronie .Ponadto dobrze jest ściągnąć wąż od pompy wody.

3)Odkręcamy obudowę plastikową silnika w celu dostania się do śruby która mocuję aluminiową rurę od zaworu EGR (kluczyk "10") oraz odkręcamy drugą śrubę od rury (klucz 13). Ściągamy rurę.

4)Teraz można odkręcić wiatrak razem z wisco ,(klucz 32),jesli nie możemy odkręcić wisco - co się często zdaża to możemy odkrecić sam wiatrak wkładając ręce z kluczem imbusowym miedzy chłodnice a obudowę i odkręcamy 3 śruby imbusowe(trzeba się troszkę nagimnastykować ale jest to do zrobienia).Wyciągamy wiatrak i obudowę.

5.) I to właściwie wszystko należy wyjąć chłodnicę ,którą trzeba odstawić maksymalnie w kierunku silnika ,bo inaczej nie puszczą chłodnicy węże od chłodnicy klimatyzacji.

Opisany przykład z BMw e39 TDS .

  • 1 rok później...
Opublikowano
U mnie nie ma pekniecia ale na rantach z prawej i lewej strony chlodnica sie lekko poci, byla tez w kilku miejscach uszczelniana postanowilem wiec kupic nowa nissena i wymienic. Czy wystarczy kupic sama chlodnice czy jeszcze cos potrzebne jest? Pewnie plyn warto zmienic przy takiej operacji.. ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.