Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Przyszedł czas na wymianę płynu w chłodnicy, nie mogę znaleźć korków by go spuścić.

Jeśli ktoś z kolegów mógłby pomóc będę wdzięczny.

Mój silnik to N52, (325i).

Pozdrawiam.

Edytowane przez frack

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręcasz płytę pod silnikiem łącznie z tym mniejszym elementem przykręconym do zderzaka. Po obu stronach chłodnicy masz korki spustowe. U mnie kolor zielony, wykręcasz je płaskim sporym wkrętakiem. Nie próbuj odkręcać całych korków kluczem bo one się pozrywają i chłodnica do wymiany.
Krzysztof
Opublikowano

Witam,

 

Koledzy szukam info, gdzie jest korek do spuszczenia płynu z bloku silnika w E90 325i (N52).

Chciałbym spuścić cały płyn, czyli z silnika i chłodnicy. Czy po odkręceniu korków w chłodnicy

spuszczę całe 8 litrów?

 

Jeśli ktoś wie, lub ma instrukcję jak to prawidłowo zrobić będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bloku silnika nie ma korków. Cały płyn raczej nie zleci zawsze trochę w nagrzewnicy zostanie.
Krzysztof
Opublikowano

Kris 1973 dzwoniłem dziś do mechanika od BMW, on twierdzi że korek jest z prawej strony

koło łapy silnika. Nie wiem już co o tym myśleć, zależy mi żeby zrobić to dobrze.

W cały układ wchodzi 8,2 litra. Zobaczę ile zleci z samej chłodnicy.

 

Niby taka prosta rzecz, a tak ciężko zrobić to dobrze. Może ktoś ma instrukcję do wymiany tego

płynu.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Witam,

Już znalazłem, wszystko opisane jest w TIS.

http://tis.bmwcats.com/

Najciekawsza jest procedura odpowietrzania. Warto zrobić to tak, jak przewiduje instrukcja serwisowa.

 

Pozdrawiam.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 7 lat później...
Opublikowano

Witam koledzy,


Przymierzam sie powoli do wymiany plynu i natknalem sie na the post.


Czy udalo Wam sie w koncy zlokalizowac korek spustowy w silniku?


Pytam poniewaz wyczytalem gdzies na zagranicznym forum ze N52 nie ma takowego...



Jakie sa zalecenia producenta co do plynyu chlodniczego?

Opublikowano
Witam koledzy,


Przymierzam sie powoli do wymiany plynu i natknalem sie na the post.


Czy udalo Wam sie w koncy zlokalizowac korek spustowy w silniku?


Pytam poniewaz wyczytalem gdzies na zagranicznym forum ze N52 nie ma takowego...



Jakie sa zalecenia producenta co do plynyu chlodniczego?

Ostatnio wymieniłem płyn w moim N52, zgodnie z opisem w ISTA należy: odkręcić korki (u mnie był tylko jeden), zrzucić jedną rurę z teemostatu. Zleciało mi ok 7 litrów, ale dodatkowo podnosiłem auto lewarkiem, z jedną później deugą stronę .


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzieki s_pol


Posiadasz moze kopie tego opisu z ISTA gdzies?


Gdzie znajduje sie ten korek (chlodnica od spodu?) i ktora rure z termostatu nalezy odpiac?



Z gory dziekuje.





[EDIT]


Aaaa, no i jaki plyn zalales? Jakie sa zalecenia producenta?


Ten podejdzie?


https://www.tesco.com/groceries/en-GB/products/295153413?sc_cmp=ppc*GHS+-+Grocery+-+New*PX+%7C+Shopping+GSC+%7C+All+Products*Home+%26+Entertainment*PRODUCT_GROUP295153413*&ds_rl=1116019&ds_rl=1116322&ds_rl=1116019&gclid=EAIaIQobChMIoMLT0-Li3gIV6Z3tCh1FPwNFEAQYAiABEgJntPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Opublikowano
Koledzy, czy uklad chlodzenia sie jakos pluka po spuszczeniu starego plynu?

Mozesz przeplukac, ale jezeli spuszczony plyn byl "czysty" tzn bez rzadnych dziwnych osadow itp to nie ma potrzeby

Opublikowano

Dzieki za info.


Moglby mi jeszcze ktos doradzic ktory waz/weze nalezy wymontowac aby spuscic jak najwieksza ilosc zurzytego plynu?

Opublikowano
Dzieki s_pol


Posiadasz moze kopie tego opisu z ISTA gdzies?


Gdzie znajduje sie ten korek (chlodnica od spodu?) i ktora rure z termostatu nalezy odpiac?



Z gory dziekuje.





[EDIT]


Aaaa, no i jaki plyn zalales? Jakie sa zalecenia producenta?


Ten podejdzie?


https://www.tesco.com/groceries/en-GB/products/295153413?sc_cmp=ppc*GHS+-+Grocery+-+New*PX+%7C+Shopping+GSC+%7C+All+Products*Home+%26+Entertainment*PRODUCT_GROUP295153413*&ds_rl=1116019&ds_rl=1116322&ds_rl=1116019&gclid=EAIaIQobChMIoMLT0-Li3gIV6Z3tCh1FPwNFEAQYAiABEgJntPD_BwE&gclsrc=aw.ds

 


Procedura wg ISTA to: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/GZ99pmA


dodatkowo jeszcze można wzorować się na tym opisie, ale tu jest trochę inne zdjęcie dotyczące rury: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/WATER-Draining_Filling_Cooling_System/WATER-Draining_Filling_Cooling_System.htm


Ja zdjąłem tę rurę od termostatu, która jest mocowana spinką.


Co do płynu to lej niebieski koncentrat Febiego (rozcieńczony 1:1 wodą destylowaną).

Opublikowano

Dzis wymienilem plyn chlodniczy.


Stosowalem sie do instrukcji z drugiego linku, udalo mi sie spuscis okolo 7.5l starego plynu, jako nowy zalalem Prestone.


Wszystko przebieglo bez wiekszych problemow.


Ostatnie pytanko mam, czy wymiane plynu chlodniczego jakos sie resetuje w komputerze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.