Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3 lata temu jak kupywałem swojego x-a miał 165 tys nalatane ,

 

pierwsze co zrobiłem po zakupie to pojechałem do znajomego mechanika aby mi sprawdził autko pod kątem napędu x-a , i od razu zalecił mi po takim przebiegu wymianę oleju przynajmniej w skrzynce rozdzielczej ,

 

stan oleju był oki ale jakoś tego oleju była fatalna , widziałem go po spuszczeniu , wogóle to oleju już nie przypominało ,

BMW twierdzi że ten olej jest dożywtni i się go nie wymienia - widząc w jakim stanie był ten olej po 165 tys u mnie - ja wam życzliwie radzę go wymieniać co jakiś czas , stan oleju w skrzyni i dyfrach i jakoś tego oleju - tu mnie zaskoczyło był czyściutki i bardzo dobry - możliwe że był wymieniany bo autko było zadbane i prosto po przeglądzie w ASO BMW w niemczech

 

ja na x-a nie narzekam , fakt że jest droższy w utrzymaniu ale ja wolę dopłacić za napęd 4x4 , autkiem jeździ super, obecnie ma nalatane 205 tys i większych problemów z nim nie miałem , raz poleciał mi przegub - z mojej winy - nie zauważyłem pekniętej manszety i dobiłem przegub , i raz miałem problem z maglownicą - ciekła mi - z regenerowałem ją powymieniałem wszystkie uszczelki i jest git do dzisiaj , nic innego w xsie mi się nie popsuło :)

 

zawias kompletny z gumami był też wymieniany przy 180 tys ale chyba nikt nie oczekuje że takie żeczy są dożywotnie , normalne rzeczy eksploatacyjne choć cena za ori amorków dość mocno mnie zaskoczyła :) , no ale coś za coś :)

Opublikowano
...

stan oleju był oki ale jakoś tego oleju była fatalna , widziałem go po spuszczeniu , wogóle to oleju już nie przypominało ,

BMW twierdzi że ten olej jest dożywtni i się go nie wymienia - widząc w jakim stanie był ten olej po 165 tys u mnie - ja wam życzliwie radzę go wymieniać co jakiś czas , stan oleju w skrzyni i dyfrach i jakoś tego oleju - tu mnie zaskoczyło był czyściutki i bardzo dobry - możliwe że był wymieniany bo autko było zadbane i prosto po przeglądzie w ASO BMW w niemczech....

 

Na bank olej w skrzyni i dyfrach miałeś wcześniej wymieniony. U siebie wymieniałem wszystkie oleje w mechanizmach przy niemal identycznym przebiegu - ich stan był zły (dyfry) lub tragiczny (skrzynia). Mechanik stwierdził że nigdy nie widział tak zarżniętego oleju jak ten co zlał ze skrzyni - czarny jak smoła i jakby przypalony.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
No fakt faktem. Auto jezdzi fajnie. Obecnie jestem na wymianie dyfra.. zalozylem osobny temat bo to skomplikowana sprawa z tym lekko... Co do oleji to wszystko odrazu wymieniłem
Opublikowano
...

stan oleju był oki ale jakoś tego oleju była fatalna , widziałem go po spuszczeniu , wogóle to oleju już nie przypominało ,

BMW twierdzi że ten olej jest dożywtni i się go nie wymienia - widząc w jakim stanie był ten olej po 165 tys u mnie - ja wam życzliwie radzę go wymieniać co jakiś czas , stan oleju w skrzyni i dyfrach i jakoś tego oleju - tu mnie zaskoczyło był czyściutki i bardzo dobry - możliwe że był wymieniany bo autko było zadbane i prosto po przeglądzie w ASO BMW w niemczech....

 

Na bank olej w skrzyni i dyfrach miałeś wcześniej wymieniony. U siebie wymieniałem wszystkie oleje w mechanizmach przy niemal identycznym przebiegu - ich stan był zły (dyfry) lub tragiczny (skrzynia). Mechanik stwierdził że nigdy nie widział tak zarżniętego oleju jak ten co zlał ze skrzyni - czarny jak smoła i jakby przypalony.

 

tak jak mówisz bardzo możliwe bo z tego co mówił mi mechanik to BMW zaleca wymianę oleju co ileś tam km w dyfrach i skrzyni biegów - i tak jak mówiłem zaskoczyła mnie jakoś oleju - praktycznie olej nowo zalany - wygląda na to że na przeglądzie w ASO BMW w niemczech wymienili ten olej , natomiast wiem że oleju ze skrzynki rozdzielczej BMW w swoim opisie technicznym nie zaleca wymiany na przeglądach (pokazywał mi to mechanik)

 

i faktycznie w skrzynce rozdzielczej miałem olej taki jak opisałeś , czarny przepalony i bardzo rzadki - i dokładnie podobnie mechanik wypowiedział się o nim że dawno nie widział tak zużytego oleju

 

no ale w sumie to napewno nie odkrywam ameryki bo każdy kto chce pojeździć nowo zakupionym autkiem sprawdza takie rzeczy i jak widać w moim przypadku warto sprawdzić nawet po ASO BMW z Niemiec , a oni się trzymają dokumentacji - BMW nie zaleca wymiany to nie wymieniają choć powinni :)

Opublikowano
3 lata temu jak kupywałem swojego x-a miał 165 tys nalatane ,

 

pierwsze co zrobiłem po zakupie to pojechałem do znajomego mechanika aby mi sprawdził autko pod kątem napędu x-a , i od razu zalecił mi po takim przebiegu wymianę oleju przynajmniej w skrzynce rozdzielczej ,

 

stan oleju był oki ale jakoś tego oleju była fatalna , widziałem go po spuszczeniu , wogóle to oleju już nie przypominało ,

BMW twierdzi że ten olej jest dożywtni i się go nie wymienia - widząc w jakim stanie był ten olej po 165 tys u mnie - ja wam życzliwie radzę go wymieniać co jakiś czas , stan oleju w skrzyni i dyfrach i jakoś tego oleju - tu mnie zaskoczyło był czyściutki i bardzo dobry - możliwe że był wymieniany bo autko było zadbane i prosto po przeglądzie w ASO BMW w niemczech

 

ja na x-a nie narzekam , fakt że jest droższy w utrzymaniu ale ja wolę dopłacić za napęd 4x4 , autkiem jeździ super, obecnie ma nalatane 205 tys i większych problemów z nim nie miałem , raz poleciał mi przegub - z mojej winy - nie zauważyłem pekniętej manszety i dobiłem przegub , i raz miałem problem z maglownicą - ciekła mi - z regenerowałem ją powymieniałem wszystkie uszczelki i jest git do dzisiaj , nic innego w xsie mi się nie popsuło :)

 

zawias kompletny z gumami był też wymieniany przy 180 tys ale chyba nikt nie oczekuje że takie żeczy są dożywotnie , normalne rzeczy eksploatacyjne choć cena za ori amorków dość mocno mnie zaskoczyła :) , no ale coś za coś :)

 

 

Olej do rozdzielczej jaki zalałeś to mtf lt 2 ten sam co do biegów?

Opublikowano
http://www.xiftw.com/?page_id=16 - tu macie stronke poswiecona e46 4x4. Jest napisane jaki tam sie leje olej i ile go powinno byc. Mi sie wydaje ze oni specjalnie pisza life time oil na reduktorze, dyfrach i SKRZYNI. osobiscie mialem naklejki na nich.... a potem nagle w okolicy 200 000 zaczyna sie sypac..
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hey odkopuję!

Witam mam problem ze stukami(strzałami,uderzeniami,prztyknięciami ;-]) co się dzieje, jak ruszam z dużym impetem z napędu (podwozia) słychać właśnie takie dzwięki . Wydają się nasilone przy ostrym ruszaniu w lewo, co ciekawe z pozycji pasażera są już znacznie słabiej słyszalne. Mechanik sprawdzał elementy zawieszenia połowę wymienił ale nic to nie dało. Nie dzieje się to przy wyższych biegach ale zdecydowanie się pogarsza (na początku jedno uderzenie przy skręcie w lewo potem dwa trzy , nagle zaczeło się pojawiać przy starcie na wprost a teraz jak dobrze szarpnę to po redukcji na 2-3 też się potrafi pojawić). W piątek oddaję do mechanika ale nie chcę żeby po omacku robił skrzynię, skrzynkę rozdzielcza, dyfer itd. bo zbankrutuję. Może ktoś miał styczność z takim problemem, chcę zrobić program ale boję się że rozleci się to w chorele ! Proszę o szybką pomoc ! A tak z trochę innej beki czy to duży problem w e90 xd zmiana na rwd ?

Opublikowano

W e90 masz x-drive. Po demontażu walka zdawczego na przedni dyfer zostajesz z napędem tylko na tył. Silnik sterowany komputerem spina centralny dyfer i 100% napędu idzie na tył.

W e46 to nie wykonalne ponieważ to mechaniczny system a w e90 elektroniczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdź przednie półosie. Poza tym ostre ruszanie przy skręconych kołach nie specjalnie dobrze robi w przypadku samochodów z napędem na przód.

Pozdrawiam,

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.