Skocz do zawartości

E34 M30 magistrala olejowa. Sprawdzenie / czyszczenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W M30 trzeba dbać o dokręcenie magistrali i o to by nie była zatkana.

Czy ktoś się orientuje czy trzeba odkręcać te 4 szpilki od głowicy, które trzymają magistrale.

Może ktoś ma jakieś porady odnośnie tej czynności?

Opublikowano

Silnik mamy ten sam, nie do końca wiem co masz na myśli pisząc "magistrala olejowa", chodzi Ci może o tę rurkę z otworkami którą to podawany jest olej na dźwigienki zaworowe?

Jeśli o to chodzi to ja u siebie podczas regulacji zaworów tę rurkę odkręciłem, bo ona tam na 2 śrubki jest umocowana jak mnie pamięć nie myli, i jedna z tych śrubek wykręcona sobie leżała więc chciałem po prostu zobaczyć czy tam nic nie jest przypchane tzn otworki te, ale wszystko było ok więc tylko przetarłem patyczkami takimi do uszu z grubsza te otworki i skręciliśmy to spowrotem. Z tego co pamiętam gdzieś czytałem że w M30 śrubki które trzymają tę rurkę lubią się same odkręcać i na moim przykładzie mogę to potwierdzić, więc jak już się tam będziesz dobierać to sprawdź sobie.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak to ta rurka.

Przy ostatnim ustawianiu zaworów śrubki jeszcze były, ale u kolegi w m30 też walała się jedna po głowicy.

Chodzi mi bardziej czy jestem w stanie je wyciągnąć, bo dwoma blaszkami jest przymocowana do szpilek od głowicy.

Opublikowano
My tej magistrali nie wyciągaliśmy całkowicie, trochę ją tylko mój kolega uniósł a ja zajrzałem czy dziurki są w miarę wolne od syfu, ale że było ok to skręciliśmy jak już pisałem. Wydaje mi się, aczkolwiek nie jestem pewien że to się musi dać odczepić bez wykręcania szpilek.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

OK. Sprawa wygląda tak, że magistrale można wyciągnąć bez odkręcania szpilek.

Przesuwamy ją w stronę grodzi obracają po drodze o 180. Ledwo ledwo, ale wyjdzie z jednej blaszki i wtedy wyciągamy bez problemu.

 

Polecam wszystkim posiadaczom M30 przy każdym ustawianiu zaworków sprawdzić tą magistralę, bo często zatkanie lub odkręcenie śrubek prowadzi do wytarcia krzywek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.