Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim m50b20 przede wszystkim jest w niej gaz 2 generacji i na gazie jeździ elegancko bez problemów ma dużo mocy nie strzela.

 

Na benzynie natomiast jeśli gada i jest ok jest odczuwalna różnica i wyraźnie gorzej idzie niż na gazie.

Gdy jednak nie chodzi dobrze strasznie falują jej wolne obroty przy dodaniu gazu strzela nie wkręca się więcej jak 2-2,5 tyś nie da się jechać w ogóle.Jeśli się wtedy pompuje gazem jakoś się wkręci ale tez się dławi i strzela cały czas.

Czasem występuje taki objaw że wszystko normalnie chodzi ale przy dodaniu gazu wkręca się do max 5 tysięcy i niema siły.

W ostatnim czasie pojawił się taki objaw że trzeba długo kręcić żeby zapalił i robi koło 500 obrotów gaśnie ale nie zawsze czasem go tak nisko telepie.Zwykle te problemy pojawiają się bardzo często w zasadzie non stop w okolicy rezerwy ale ponad raz na jakiś czas.Na gazie pali bez problemu chyba że wcześniej się kręci i nie chce zapalić na benzynie.

 

Świec i cewek nie sprawdzałem bo wszystko na gazie jest ok.

Przy próbie mierzenia ciśnienia szło trochę bąbelków powietrza w przewodzie wiec wyjąłem pompę bo prawdopodobnie przepuszczał któryś przewód w zbiorniku.Sprawdzając pompę poza zbiornikiem wyszło mi że przez 30 sekund przepompowała 1L czyli tak powinno być (nieuwzględniony opór filtra paliwa).Ciśnienie sprawdziłem manometrem podczas pracy pompy zaciskając palcami przewód manometr wskazał 3 Bary ale nie dałem rady bardziej go ścisnąć wiec pompa chyba jest sprawna.

 

Rozważam zapchany filtr paliwa(brak mocy)

Za resztę myślę że odpowiada regulator ciśnienia lub nieszczelność przy jego podłączeniu.Wygląda to tak że przy kolektorze wężyk jest podłączony do króćca który jest w kolektorze i on się lekko rusza powinno tak być?

 

Zanim zacznę grzebać dalej i wymieniać wszystko zwracam się do forumowiczów o pomoc.

 

Przy okazji od węża który bierze podciśnienie z kolektora do wspomagania hamulców odchodzi wężyk który idzie gdzieś pod kolektor blisko regulatora ciśnienia i nigdzie nie jest podłączony do czego on jest?

Opublikowano
Jak szukasz oszczędnej jazdy to nie zakładaj nigdy gazu do BMW, taki samochód i gaz to dwie sprzeczności. To po pierwsze, a po drugie to miałem okazje niedawno przejechać się takim autem i działo się to samo co u ciebie, i klient je zachwalał. Tak więc powinieneś się przyzwyczaić, tak jest jak pcha się gaz do BMW
Opublikowano
Co jak co, ale te silniki dobrze znosza LPG i takie gadanie nic nie wnosi do tematu. Masz zalozona kiepska instalacje i tyle. Oczywiscie sa przypadki gdzie LPG II gen tez sie sprawdza. Ja mam porzadna sekwencje i silnik pracuje jak złoto.
Opublikowano
Auto kupiłem niedawno i chce zrobić z nim pożądek ale nie chce od razu wymieniać wszystkiego.Co do gazu to mam zamiar przerobić je na sekwencje albo zastanawiam się czy nie założyć Blosa.Co do samej usterki nawet jeśli to wina gazu to jednak nie jest to nieodwracalne.Zastanawiam się czy to może czasem nie są wtryski do czyszczenia lub wymiany.
Opublikowano

Jak pisałem wcześniej na gazie chodzi elegancko bez problemów.Wszystko dzieje się na benzynie w tym tez strzelanie w dolot przy dodawaniu gazu jak się dławi.

 

Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy czasem ekonomizer wariuje i zdarza się to z reguły jak nie chodzi dobrze choć nie zawsze.

Na jakiej zasadzie działa ekonomizer tzn z jakich czujników bierze sygnały.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podjedz do jakiegoś warsztatu i niech sprawdzą ciśnienie paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ciśnienie mogę sprawdzić sam.Jakie powinno mieć wartość? Mierzyć przed listwą czy za regulatorem?

Co do Sondy z czego co się orientuję to na gazie tez byłby jakiś problem z reguły duże spalanie a u mnie jest na poziomie około 13 litrów przy oszczędnej jeździe.

Opublikowano

Jeśli miałbyś sekwencję to miałaby sonda wpływ na spalanie.

Ciśnienie paliwa mierzy się na listwie oczywiście.

Opublikowano

Ciśnienie na wolnych obrotach trochę powyżej 3 Barów.Przy dawaniu gazu spada trochę a przy obrotach rzędu 6 tysięcy nie spada niżej jak 2,5.

Po odłączeniu wężyka od podciśnienia wskazało 3,5 Bara na wolnych.Po zgaszeniu silnika przez jakieś 15 minut ciśnienie spadło do 2,5 po jakiś 30 minutach trochę poniżej 2 a po godzinie było 1,5 i dalej już nie sprawdzałem.Sądy na razie nie sprawdzałem bo nie mogłem znaleźć wtyczki.

Opublikowano
Po odłączeniu dalej to samo na dole jeszcze jakoś idzie ale na wysokich obrotach nic do 6 tysięcy ledwo co daje rade dociągnąć na 2.
Opublikowano
a może zalewa CI komputer? znajomy miał podobne objawy w e34 i okazalo się że miał zatkane odpływy pod kompem. zerknij przeczyść, nie zaszkodzi

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Odpada szukając przekaźnika od pompy zaglądałem do komputera jest tam wszystko szczelne czyste jak trzeba.

Jak już jesteśmy przy komputerze może go zresetować ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie paliwa ok ale czy było sprawdzane podczas uruchamiania zimnego silnika gdy występuje problem?Są strzały ale w dolot czy wydech?Strzały w dolot to ubogo natomiast w wydech za bogato.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Silnik był ciepły ciśnienie mierzyłem jakąś godzinę po tym jak przyjechałem do domu.Strzelał w dolot.Po moich zabiegach tzn wyjecie i sprawdzenie pompy wydawało mi się że jest nieszczelność na przewodzie w zbiorniku więc zrobiłem to zatankowałem paliwo i jak do tej pory są tylko 2 objawy reszta ustąpiła.Na zimnym chwile trzeba pokręcić ale nie tak długo jak wcześniej oraz to że w ogóle w górnym zakresie obrotów nie ma mocy.Z ciekawości zrobiłem reset komputera chodzi trochę lepiej ale wciąż niema góry.Co do palenia jak pisałem wcześniej ciśnienie spada tylko pytanie czy zaworek w pompie czy regulator wycieków żadnych nie zauważyłem.
Opublikowano
Znalazłem w internecie opis.Dokładnie odłączyć akumulator spiąć klemy ze sobą i zostawić na 15 minut z włączona stacyjką.Później niby trzeba pojeździć trochę używając całego zakresu obrotów co też zrobiłem.
Opublikowano
Jak szukasz oszczędnej jazdy to nie zakładaj nigdy gazu do BMW, taki samochód i gaz to dwie sprzeczności. To po pierwsze, a po drugie to miałem okazje niedawno przejechać się takim autem i działo się to samo co u ciebie, i klient je zachwalał. Tak więc powinieneś się przyzwyczaić, tak jest jak pcha się gaz do BMW

 

BZDURY! To że kolega nie spotkał poprawnie założonej instalacji LPG w silniku BMW nie oznacza że takowych nie ma. Jeśli twierdzisz że nie da się poprawnie założyć LPG do beemki ustawmy się gdzieś, zrobimy start z pod świateł. Pokażę Ci jak jeździ moja beemka na gazie :norty:

 

A do tematu dodam że może warto by odpiąć przepływomierz? Ewentualnie podpiąć samochód pod kompa i z czytać błędy??

Objawy wyglądają mi na "trafioną" strzałem przepływkę :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Przepływka odpada bo na gazie chodzi mu wzorowo.

Co do gazu to fakt jak masz dobrze założoną instalacje i sprawny układ zapłonowy to będzie chodzić.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie problem wciąż nie rozwiązany i po resecie komputera jakoś było do czasu gdy znów zaczęło się to wszystko dziać.Teraz są takie momenty że jak zapali robi 2 3 obroty i od razu zdycha a ile się trzeba nakręcić rozrusznikiem zęby silnik załapał i od razu gaśnie.Może to wtryskiwacze? Co do objawów to ciągle wydaje mi się że to może być pompa ale raz by działała a raz nie? Zastanowił bym się nad tym bo zawsze gdy dzieją się te rzeczy ekonomizer szaleje i często leży na 0 lub ledwo się rusza wiec może to któryś czujnik który z nim współpracuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.