Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od kilku dni jestem posiadaczem BMW E60 525d z 2005 r. To moje pierwsze E60 więc jestem zielony jeśli chodzi o jego eksploatację.

 

W związku z tym mam do Was kilka pytań:

 

1. Jaką firmę tuningową polecacie ? Chodzi mi o profesjonalizm, wiedzę, bez bezpieczeństwo. Chcę "podkręcić" swoją maszynkę.

 

Jestem z Elbląga, pracuję w Toruniu, mam też rodzinę w Wawie, więc Wawa lub okolice też mi pasują.

 

2. Mam niemieckojęzyczne navi i idrive. Chciałbym je spolszczyć. Oraz ustawić TV. Znacie firmę, która zajmuje się tego typu pracą?

 

3. Ost pytanie jest troszkę lamerskie :oops:

 

Wczoraj chciałem zobaczyć jak działa odtwarzacz DVD. Włożyłem oryginalną płytę z koncertem Kultu i nie byłem w stanie jej odtworzyć. Macie jakieś sugestie ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Michał

Edytowane przez bachus81
Opublikowano

no dobra, ja mu powiem :8)

 

1. MR Motors w Warszawie na Mineralnej

2. Język zmieni Ci każdy kto na interfejs i soft. Co do TV, to rozumiem, ze chodzi Ci o odblokowania odbioru w czasie jazdy? Myśle, ze nie ma to większego sensu bo ponoc jakość odbioru w czasie jazdy jest marna.

3. Napęd DVD jest do odczytu płyt DVD z mapami dla potrzeb nawki. Nie obejrzysz żadnego filmu na DVD w standardzie. Jest możliwosć przez dołożenie jakiegoś tam modułu i troche rzeźby ale moim zdaniem skórka nie warta wyprawki. Zanim kupiłem auto tez sie cieszyłem, że bede mógł odtworzyc koncert czy obejrzeć film :mrgreen:

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ja tylko dodam, że napęd DVD przynajmniej w mojej czyta również płyty DVD z mp3 - więc nie tylko służy on do navi. Niemniej straszna lipa z tym, że nie czyta filmów.

Jeśli chcesz oglądać filmy to:

Wersja 1

Fajny motyw bo działa z poziomu Idrive'a

-Montujesz tuner fabryczny + kable + kodowanie + w cholerę roboty z jakieś 2-3 tys

Wersja 2

Na razie w fazie weryfikacji możliwości nie chcę promować sklepu ale znalazłem namiar na niego na tym forum

- montujesz emulator emulator http://www.mari.pl/ADAPTWE_LVDS_BMW_E60_E90-11.html

- dokładasz tuner http://www.mari.pl/TUNERY_DVB_T-k74-0--default.html + antena

Masz wtedy możliwość oglądania filmów z pendriva + oglądanie tv niestety sterowanie odbywa się z pilota co trochę może drażnić ale za to masz więcej opcji np kamera cofania...

Opublikowano
nie napisałem, że TYLKO dla nawki. fakt można odtwarzać też MP3 nagrane na DVD. WIęcej się zmieści nić nz CD ale jest minus, nie działa wtedy nawka bo nie ma z czego czytać mapy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Z tą zmianą języka to chciałem sprostować kolegę, interface i soft to nie tak zupełnie wszystko.Trzeba się jeszcze czuć na siłach, żeby programować(flashować) CCC.Bo kodowanie polskiego języka przy aktualnym niem. nie wchodzi w rachubę.

A programowanie CCC to przez USB conajmniej 5 godz.

MJ

Opublikowano
Racja, coś mi się pochrzaniło, miałem w głowie zakodowane, że kolega chce zmienić język na normalny czyli na angielski. Do tego nie trzeba nawet komputera wystarczy zrobic to w opcjach w IDrive. Co do jezyka Polskiego to rzeczywiscie jest to możliwe, ale fakt nie robią tego w każdym miejscu. Można zaczać od sprawdzenia ofert na allegro.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Nadmieniłem fakt obsługi DVD mp3 ponieważ w wielu wątkach pisze wręcz, że to DVD jest TYLKO do navi.

 

Jeśli chodzi o filmy to jeszcze nie podałem, że jest możliwość użycia Gateway 500 jako kompromisu między ori tunerem a rozwiązaniem z emulatorem. Niestety koszty takiej "zabawki" są nie małe

Opublikowano
Podobno do programowania CCC jest też jakaś płytka z firmware tak jak to było z wcześniejszymi navi. Niestety nigdy jej nie widziałem, ale pisałem z kolegą z tego forum, który jako pierwszy miał w ofercie lektora + spolszczenie, to twierdził że właśnie wszystko robi płytką dvd. Widziałem też taki ekran -> http://images39.fotosik.pl/245/128b167cb13e9dc7med.jpg w jednej z ofert na allegro, co daje nadzieję, że takie płytki istnieją. Jednak nigdy pewnie nie trafią do internetu. Programowanie przez OBD to faktycznie samo programowanie modułu aplikacji (CAPPL) może potrwać ok 6h, a jeszcze trzeba zaprogramować moduły CAUDIO, CGATE, CHOST, CTUNE, całość może potrwać nawet 10h. Przez co trzeba pojazdowi i laptopowi zapewnić źródło ładowania baterii. Ale to tylko programowanie, bez spolszczenia, bo takie nie krąży w sieci, trzeba byłoby dobrać się do plików tego firmware'u i w jakiś sposób próbować tłumaczyć, o ile to nie są pliki binanre tylko, np. pliki tekstowe/konfiguracyjne to nie byłoby takie trudne. Właśnie jestem na etapie drążenia tematu bo w weekend zainstalowałem sobie navi pro w swoim aucie (wcześniej miałem MASK bez navi), operacja nie była trudna i zrobiłem to sam, a na allegro kasują za to ok 4k, gdzie ja wydałem na czytnik + ekran + kabel do wiatraka + antenę niecałe 1300zł i kilka godzin na kodowanie licząc ze ściągnięciem 22GB ISTA/P (trochę trwało znalezienie pełnej z wszysykimi plikami, gdyż w sieci krąży sporo wersji bez wymaganych plików) aby zakodować CAUDIO i CHOST bo ze skryptami dołączonymi do NCS'a nie szło tego zrobić, a CCC dawcy miało wklepane w te moduły logic 7 kiedy ja mam zwykłe stereo, przez co nie grało mi audio. Za wgranie lektora + tłumaczenia kolega z forum krzyknął 1000zł, jest to spora suma wg. mnie jak za lektora, rozumiem że za KNOW HOW się płaci, ale wg. mnie kwota wygórowana. 500zł byłbym w stanie wyłożyć, ale przyznam, że cena mnie trochę zniechęciła. Jestem z wykształcenia programistą i mam chęć przyjrzeć się tłumaczeniu CCC, tylko aby nie uszkodzić sobie CCC (bo nie dysponuję OPPS'em) chcę najpierw dobrze zgłębić temat i zobaczymy, jeśli coś się uda spreparować, to się tym podzielę. Domyślam się że spolszczenie navi odbywa się przez update CIP w aucie.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź :)

 

Polecacie MR Motors bo sami tam chipowaliście ?

 

Co do iDriva to chodzi mi głównie o wgranie aktualnych map, także z Polską. Obecnie mam z 2009 r i nie ma tam Polski :(

 

Jutro sprawdzę DVD i MP3. :) Szkoda, że nie można oglądać filmów, dla mnie to duże nieporozumienie.

 

Co do TV to mam też problem ze śnieżeniem. Jakość obrazi jest kiepska oraz szumi. Słyszałem, że można temu zaradzić, wyregulować. Osobiście robiłem auto wyszukiwanie. Nie pomogło :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Polecacie MR Motors bo sami tam chipowaliście ?

 

Co do iDriva to chodzi mi głównie o wgranie aktualnych map, także z Polską. Obecnie mam z 2009 r i nie ma tam Polski :(

 

 

Wiele osób robiło chipa w MR Motors i są zadowoleni.

 

Mapy do navi nie wgrywa się do i-driva tylko są na płytce DVD.

Opublikowano
Wielkie dzięki za odpowiedź :)

 

 

Co do iDriva to chodzi mi głównie o wgranie aktualnych map, także z Polską. Obecnie mam z 2009 r i nie ma tam Polski :(

 

 

domyślam sie, ze masz nawke professional czyli tą z szerokim ekranem i drugim czytnikiem DVD. Z tego co pamiętam mapa Polski jest już na płycie 2008-1 a na 100% jest na płycie 2009-1 w góre. Sprawdź dokładnie. Spotkałem się już z taką opcją, ze ktoś mówił, ze nie ma Polski do wybraniu w nawigacji, kraje ułozone są od A do Z. Jeśli widzisz pierwsze kraje i kontroler I Drive sie blokuje np na literze F czy G to wystarczy przekręcić go troche mocniej (troche na siłe) i przeskakujesz na kolejne kraje, tak jest przynajmniej u mnie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
O ile można zwiększyć moc 520 D z 2006r bez wymiany połowy rzeczy w silniku i układzie przeniesienia napędu?
Opublikowano
z 163 KM typowy program to ok 195 KM i prawie 400 Nm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dwa dni temu przytrafiła mi się brzydka "przygoda" z dziurą i krawężnikiem. Przedni zderzak nie został uszkodzony, ale wyszedł mi z zaczepów i musiałem go włożyć. Planuję jeszcze go wyregulować.

 

Zdarzenie to spowodowało niewielki wyciek z lewego, przedniego nadkola. Była to bezbarwna, bezzapachowa ciecz- jak dla mnie to woda.

Mam nadzieję, że nie jest to wynikiem uszkodzenia jakiegoś przewodu.

 

 

Jeszcze przed tą "przygodą" miałem dwa komunikaty:

 

http://bachcomp3.nazwa.pl/images/moj_car/ust4.jpg

 

Drugi oznacza wyłączenie czujników PDC, co spowodowane jest uszkodzoną przednią czujką. Prawdopodobnie druga od lewej.

 

Pierwszy nie wiem czego dotyczy. Na komputerze pojawia się symbol, jakoby nadwozie było za nisko ustawione. To tak jakbym miał jakiś problem z systemem Dynamic Drive.

 

Spotkaliście się z takim problemem ?

Opublikowano
A nie masz Ty przypadkiem kombi ? czyli e61 ? Bo ten error to tak jakby związany z kompresorem NIVO mi się wydaje.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Tak E61, Rozwiń wątek kompresora, proszę.

 

Poczytałem o tym i to wada wszystkich E61. Jest to bardzo awaryjny element. Głównym problemem są wężyki, które się przerywają. Może i u mnie są uszkodzone. Mam nadzieję, że sam kompresor jest ok. Wymiana wężyków powinna być mniej kłopotliwa.

Opublikowano
Nie jestem zbyt zorientowany w temacie nivo, bo sam mam e60(limuzyne) i problem mnie nie dotyczył. Ale gdzieś spotkałem się z tym alertem, a że lubię wiedzieć co mi się na tablicy zapala to jakoś go zapamiętałem, piktogram błędu to zarys pojazdu ze strzałkami góra dół prawda ? W takim razie to nie dotyczy dynamic drive tylko nivo i faktycznie może to być zarówno kompresor jak i wężyki. Poczekaj na wypowiedź kogoś kto przechodził to ze swoim e61. A przy okazji zmień w profilu model pojazdu bo masz wpisane e60 i jest to trochę mylące przy tego typu problemach ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Chciałbym poprosić kolegów o radę. Autem jeżdżę około 2 miesięcy i mam problem z kontrolką ostrzegającą przed za niskim zawieszeniem- dwie strzałeczki, góra-dół, na tle konturu samochodu.

 

Myślałem, że jest to problem kompresora NIVO, który jest częstym problemem w tych autach. Mój problem polega na zbyt niskim opuszczeniem przedniej części samochodu. Tył jest wysoko, przód bardzo nisko.

 

Czytałem o systemie BMW, który odpowiada za prześwit auta tzn tryb sportowy i normalny. Nie wiem czy mam tą funkcję. Wiem, że problem pojawia się nagle i powoduje, że mimo tego iż ostrożnie parkuję na prostej drodze, zaczepiam spodem, przedniego zderzaka o ziemię. Powoduje to wyjście zderzaka z zaczepów.

 

Dziś po raz 2 mnie to spotkało.

 

Jakie jest wasze zdanie odnośnie mojego problemu? Czy odpowiada za to źle działający system obniżania zawieszenia?

Opublikowano
Ale regulacji pneumatycznej podlega tylko tył, może przód jest normalnie a tył za wysoko, wtedy przód w okolicach zderzaka też będzie bliżej podłoża. Najlepiej zrobić sobie test inpa, pompowania, opuszczanie, odczyt czujników z wahaczy. Mozna także ustawić sobie wysokosć tyłu.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Szukam dobrego elektryka / elektronika w Toruniu lub w okolicy, może być także Warszawa. Jeśli nie znajdę to będę szukał w Warszawie.

 

Potrzebuję sprawdzić / nareperować, przewody które są w zawiasach tylnej klapy. Prawdopodobnie są uszkodzone i powodują problem z: tylną wycieraczką (nie działa), tylną szybą (nie można otworzyć), oraz od 2 tygodni centralnym na pilocie (brak sygnału).

 

Bardzo proszę o namiary na dobry warsztat, który może mi pomóc.

 

Moje auto BMW E61 2005 r 525D

Opublikowano

Kolego masz prawdopodobnie uszkodzony moduł ktory znajduje się pod nakładką na tylniej klapie,niestety wada fabryczna i dostaje sie tam wilgoć,najprawdopodobniej czeka Cię wymiana tego sterownika + programowanie ok.700zl w ASO ja placilem polroku temu.U mnie nie działał centralny zamek z pilota.

 

Co do chipa to ja osobiście polecam na 220 koni i 460nm można spokojnie zrobić ten silnik,inna jazda ;)

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Nie koniecznie moduł. Moduł to jedna z możliwości. Mogą być to przewody. Bez rozkręcenia nie można ocenić co padło. Zajmujesz się takimi rzeczami ? Masz hamownię? Interesuje mnie chip + wywalenie filtra.

 

Napisz na prw , albo i tu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.