Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkie i proszę o poradę. Posiadam BMW e39 523i sedan z 1997 roku i mam z nim problem takiego typu ze mocno mi myszkuje po drodze. Jadąc np 140 i mijając tira jadącego w tym samym kierunku po wyjechaniu już za niego ostro wyrzuca mnie na bok tak jak by ktoś przesunął przód auta w lewa stronę. Nie duży podmuch wiatru tez potrafi dobrze zepchnąć mi auto na bok. Bylem na stacji diagnostycznej i sprawdzałem zawieszenie czy nie ma luzów i nic nie wykryto amortyzatory maja 70% sprawności. By być pewnym w 100% ze jest dobrze odwiedziłem serwis BMW i tam tez nie stwierdzono luzów i tam wyszło tak samo amortyzatory maja sprawność po 70% przód tył ma trochę więcej 78% ale to temu ze mam nowe Bilstein B8 z tylu. Mechanik co sprawdzał powiedział ze coś jest nie tak z przednim lewym amortyzatorem bo siorbie jak by brakowało w nim oleju ale parametry pokazuje dobre . Posiadam u siebie zawieszenie M technik i mam do was pytanko czy ktoś się spotkał z czymś takim ?? Opony posiadam 225/60/15 Continental, czy posiadacze zawieszenia M technic mogą powiedzieć czy sa w stanie ugiąć z przodu samochód czy na tym zawieszeniu nie jest tak prosto ugiąć auto bo u mnie po wymianie z tylu amortyzatorów auta nie da się tak łatwo ugiąć ale z przodu dość lekko się ugina. I co może być przyczyna takiego myszkowania auta czy amorki mogą być zużyte z przodu ale pokazują dobre parametry??Dodam ze mam wymienione tuleje pływające z tylu i tuleje wahacza przód Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Opublikowano
pierwsze co mi przyszło na myśl to właśnie tuleje pływające,ale skoro piszesz,że masz wymienione :roll: w mojej e34 miałem takie objawy i musiałem wymienić tuleje belki tylniej,ale tam jeszcze dodatkowym objawem było słychac uderzenie z tyłu przy gwałtownym ruszaniu.Może masz opony za szerokie i w koleiny się wpieprzasz ?
Opublikowano
co do opon to raczej nie o szerokosc chodzi bo jezdze w belgi a tu na autostradach nie ma az takich kolein wiec opony raczej odpadaja a tuleje mam zmienione bo jak ja kupilem to miala wybite i wtedy byl problem z pokonywaniem dziur bo auto przeskakiwalo i wymienilem amorki z tylu i odrazu te tuleje tuleje zalozylem lemfordera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Maglownica sprawdzona?

To na 99% jej wina.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Myślę żeby to była maglownica to bym dostał od razu odpowiedz na stacji diagnostycznej lub w serwisie BMW bo tu i tu sprawdzali na zgaszonym silniku czy nie ma tam luzów. Temu właśnie pojechałem do BMW żeby sprawdzili tam bo oni wiedza na co zwrócić uwagę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to czemu pytasz na forum skoro byłeś w serwisie BMW? Powiedzieli ci , że jest OK a chyba nie jest.

U mnie na trzech diagnostykach jednego dnia nie było kogoś kto by to wykrył.

Nawet głupiej zerwanej tuleji nie potrafili znaleźć.

 

Sprawdź przekładnię sam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A jak ja sprawdzić ?? Czemu nie powiedzieli nie mam pojęcia gość z BMW oczywiście w Polsce powiedział ze obstawiał by lewy amortyzator bo siorbie jak by brakowało mu oleju ale ja tez mogę obstawiać wiele rzeczy a mogą być nie trafne. Dziwi mnie to ze kumpel ma E46 na zawieszeniu M technik i jego auta ani z przodu ani z tylu nie da się ugiąć jest takie twarde a u mnie ugina się przód trochę ciężej niż na standardowym zawieszeniu i dodam ze jak on był tez w tym samym serwisie to jemu od razu powiedzieli ze ma luz na maglownicy wiec myślę ze tu tez by to powiedzieli mimo tego ze on ma luz na maglownicy jego auto nie ma takich objaw niż moje nawet przy większych prędkościach
Opublikowano

witam

 

kolego jest duże prawdopodobieństwo że to tuleje tylnej belki niestety, jeżeli sedanik to nie jest tak źle koszty troszkę mnejsze jeżeli kombiaczek to niestety troszkę można popłynąć finansowo ale różnica napewno odczuwalna piszęz doświadczenia bo ostatnio wszystkie cztery poszły do wymiany :) dorobiłem ściągacz więc obeszło się bez ściągania całej belki, z tego co się jeszcze orientuję to w kombiaczku te tuleje bardziej dostaja po tył.. niż amorki więc poproś diagnostę aby wszedł pod auto a Ty pobujaj buńką na boki za dach wtedy będzie widać na tulejach jak pracują przynajmniej u mnie taka metoda pomogła.

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam, jeżeli pewien jesteś że masz zawieszenie w dobrym stanie to spróbuj przy dużych prędkościach trzymać kierownicę jedną ręką z resztą ja cały czas prowadzę jedną ręką jak położę drugą też mam takie uczucie że myszkuje
Opublikowano
Jakie są jeszcze objawy gdy padną tulejki tylnej belki chodzi o te co cale sanki są do ramy przytwierdzone??i posiadam sedana. Dodam jeszcze ze jak jadę np. droga leśna (chodzi ze z boku jest las) gdzie nie ma wiatru i mija się z tirem z naprzeciwka to nic się nie dzieje auto jedzie jak po nitce i gdy nie ma wiatru to przy prędkości 200 km nic się nie dzieje dopiero zaczyna się wszystko gdy wieje wiatr. Zauważyłem jeszcze ze jak mijam tira w swoim kierunku z duża prędkością i puszcze całkiem kierownice to nie tak auto odczuwa mijanie I czy kolego co pisałeś ze jest na forum temat sprawdzania magla czy mógłbyś podesłać bo wpisuje w szukaj magiel e39 i inne podejścia i nie mogę trafic
Opublikowano

W sedanie zerwane tuleje belki nie mają wpływu na trakcję. W kombiaku owszem. Wynika to z konstrukcji mocowania amortyzatorów: w kombiaku amory zamocowane sa do belki, w sedanie do podłogi.

 

Jezeli masz sedana, to zerwane tuleje beda powodowac pukniecia przy ruszaniu, szarpliwie bierze sprzeglo, mogą byc tez stuki przy wrzucaniu biegów.

W kombiaku objawy sa j.w. + przechyły auta przy zakrętach, ogolna niestabilność trakcji, test łosia wypada koszmarnie - wygląda to tak, jakby najpierw tył skręcał, żeby później skręcił przód.

U siebie mam wymienione tuleje, ale zaś coś jest z nimi nie tak, pracują one jak ruszam autem na boki, wiec na bank są do usztywnienia podkłądkami gumowymi

Opublikowano

Podlacze sie...

Byla mowa o maglownicy (w/g mnie bardzo mozliwe), ale bylo pytanie jak ja mozna sprawdzic...

Ma ktos jakies wskazowki? :think:

Z gory dziekuje

Opublikowano
Witam

Odnawiam, gdyz nie bulo odpowiedzi... Sorki, ale szukalem i nie moge znalezc

Jak sprawdzic ta maglownice?

Jakies pomysly? :-?

 

chyba żle szukałeś

viewtopic.php?f=72&t=149805&hilit=maglownica

viewtopic.php?f=72&t=131371&hilit=maglownica

viewtopic.php?f=72&t=117370&hilit=maglownica

tematów na temat maglownicy jest bardzo dużo

 

viewtopic.php?f=72&t=123320 opisana wymiana magla

ja znalazłem na forum. Magiel sprawdza się tak na zgaszonym silniku robisz ruchy prawo lewo i 2 osoba słucha czy stuka :)

poczytaj sobie te tematy :)

Opublikowano

chyba żle szukałeś

viewtopic.php?f=72&t=149805&hilit=maglownica

viewtopic.php?f=72&t=131371&hilit=maglownica

viewtopic.php?f=72&t=117370&hilit=maglownica

tematów na temat maglownicy jest bardzo dużo

 

viewtopic.php?f=72&t=123320 opisana wymiana magla

ja znalazłem na forum. Magiel sprawdza się tak na zgaszonym silniku robisz ruchy prawo lewo i 2 osoba słucha czy stuka :)

poczytaj sobie te tematy :)

 

 

Co mam teraz powiedziec... glupio mi :oops:

Dzieki wielkie

Opublikowano

Niestety (a moze dobrze), to nie maglownica.

Mam wielka zagadke z moim autkiem. Trzesie kierownica bardzo mocno od 110, 120 km/h plus "myszkowanie" od tych szybkosci w gore

Bardzo niepewnie siedzi na drodze, a ta maglownica byla moim ostatnim pomyslem

Ostatnio mechanik stwierdzil ze ktoras tuleje na wachaczu mam wybita - wymienilem wszystkie 4 wachacze na nowe plus tuleje plywajace z tylu (byly w oplakanym stanie). Zadowolone ze furka jest jak nowa wyjechalem od niego i... :mad2: :duh: :cry2: niestety prawie tak samo

Dodam ze tarcze mam nowe, a kola od kumpla pozyczalem i nic nie dalo. Lozyska w kolach rowniez dobre

Co tu dalej robic...

ps. Przepraszam za zjechanie z tematu :wink:

Opublikowano

tomekrg79: zostają tuleje główne tylnej belki. Zrób podkładki opisane przez dyzia i sprawdź.

Inna możliwość, to pracująca podłoga w czasie jazdy. Może jakas spawana, kombinowana?

Opublikowano
tomekrg79: zostają tuleje główne tylnej belki. Zrób podkładki opisane przez dyzia i sprawdź.

Inna możliwość, to pracująca podłoga w czasie jazdy. Może jakas spawana, kombinowana?

 

 

Wielkie DZIEKI. W zyciu nie wpadlbym na tuleje z tylu... :cool2:

Wymienione i autko jak nowe. Zero jakiegos "myszkowania"

A bicie kierownicy - jedna z nowych tarcz hamulcowych okazala sie wadliwa (miala bicie) :duh:

Wymienilem ponownie (reklamacja) w koncy autko jezdzi jak nalezy

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.