Skocz do zawartości

320d, 150km, problem z odpalenie po wymianie silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem wygląda tak silnik został założony drugi, rozrząd ustawiony, wszystkie kostki po podpinane, a nie chce odpalić. Ropa na szynie jest rozrusznik kręci ale nie chce załapać, niby na początku coś próbował łapać ale tylko sekundę. Na pych też nie pali obroty wskoczą na sekundę i spadają na zero. Pod kompa dzisiaj już mi nikt dzisiaj nie podepnie bo już weekend. Nie wie już co robić, jak ktoś ma pomysł niech piszę.
Opublikowano
Jutro pod kompa podepnę, osprzęt mam cały od starego silnika. Z rozrusznika nie chce załapać nawet próbowaliśmy plakiem do kolektora ssącego i trochę załapała ale tylko wskazówka na 500 rpm wskoczyła.
Opublikowano
A może to mieć coś wspólnego z rozrządem? Bo czujnik był dobry, został przełożony ze starego silnika, jutro będę miał drugi to sprawdzę.
Opublikowano

Ciężko było znaleźć kogoś, żeby ustawił bo u kogo nie byłem to mówi, że nie ma blokad do ustawienia, ja też nie mam. Dopiero znalazłem gościa w Radoszycach koło Końskich niedaleko Kielc i powiedział, że ustawi to mu silnik zawiozłem. Wziął 200 zł za ustawienie i powiedział, że jest w porządku.

 

Taki błąd mi się pojawia:

http://images47.fotosik.pl/898/7dcaa6b530ca4928m.jpg

 

Na chwilę tez pokazał się taki, ale po skasowaniu już go nie ma.

http://images45.fotosik.pl/899/472abbb2397f222em.jpg

 

Po założeniu nowego czujnika wałka rozrządu dalej nie odpala i 2 błędy są takie same, więc chyba jednak musi być coś nie tak z rozrządem.

Opublikowano
Po założeniu nowego czujnika dalej nie chce odpalić. Błędy wyskakują te same. Tak więc chyba musi być źle rozrząd ustawiony?
Opublikowano
Był dobry bo wcześniej na nim było wszystko w porządku. Ten błąd od tego czujnika tylko raz się pojawił teraz już go nie ma. Podczas próby odpalania ciśnienia na listwie jest w porządku.Tylko jak na INPIE są wartości wtryskiwaczy to na trzech rosną jednakowo, a na pierwszym jest 0, nic się nie rusza. Może wtryski nie podają i nie chce odpalić?
Opublikowano
Tak właśnie myślałem żeby je pozamieniać miejscami i sprawdzę też przelew ropy.
Opublikowano

Zamieniłem pierwszy wtrysk z drugim i nic się nie zmieniło. Dalej wartość na pierwszym cylindrze wynosi 0:

 

http://images46.fotosik.pl/848/7e4147920ccca918m.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/881/6ce45f762589f0dfm.jpg

 

Znowu pojawił się ten błąd:

 

http://images37.fotosik.pl/853/f451a7f4e1bfe1ffm.jpg

Po odłączeniu i podłączeniu kostek od czujnika na listwie zaworu na listwie i kostki przy pompie przestało świecić. Chyba to był błąd od zbyt niskiego ciśnienia na szynie?

 

Jeszcze mam parametry podczas odpalania:

 

http://images38.fotosik.pl/879/0d0e38b582e7fe43m.jpg

 

Tylko mnie zastanawia dlaczego ostatnie dwa parametry podczas odpalania rosną do wartości jak na pierwszym foto i spadają do wartości jak na drugim foto?

 

http://images39.fotosik.pl/893/137ddf0e97f0227am.jpg

Opublikowano

Silnik po długich zmaganiach odpalił ten co ustawiał rozrząd. Na pytanie co było odpowiedział,że tajemnica zawodowa. Ale widzę, że kolektor, pokrywa i wtryski wyciągane czyli rozrząd przestawiał, a mówił, że na 99% dobrze ustawiony. Tylko teraz nie ma czym jechać, brakuje jej chyba ze 100 koni.Oto korekcje wtryskiwaczy:

 

http://images47.fotosik.pl/902/d016e60cd630b51dm.jpg

 

Bo chyba po ich stronie leży problem.

 

http://images50.fotosik.pl/902/1de5dad539d2e96cm.jpg

 

Jeszcze są takie błędy:

 

http://images50.fotosik.pl/902/c5800417a3ff6cdcm.jpg

 

http://images49.fotosik.pl/901/659a78fc7be79f4fm.jpg

Opublikowano
wow...niezłe odchyłki na tych strzykawkach :roll: Błędy odnoszą się do sterowania zaworem AGR... ale ten ROUGH CONTROLER????? nie wiem... jakiś zawór, ale który to trudno mi to w ogóle zinterpretować.
Opublikowano
wow...niezłe odchyłki na tych strzykawkach :roll: Błędy odnoszą się do sterowania zaworem AGR... ale ten ROUGH CONTROLER????? nie wiem... jakiś zawór, ale który to trudno mi to w ogóle zinterpretować.

 

Byłem dzisiaj wtryski sprawdzić u tego gościa co mi rozrząd ustawiał, sprawdzał przy mnie i wszystkie równo dają stwierdził, że są w porządku. Mówi, że rozrządu nie ustawiał, ale nie chciał powiedzieć co było. Muszę sprawdzić sprężanie na cylindrach może silnik jest szajs.I sprawdzę turbo bo trochę oleju jest na dolocie.

 

Jeszcze są takie 2 błędy:

 

http://images35.fotosik.pl/706/96893a24ca77c122m.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/885/108f65cb5ddd0cf5m.jpg

Opublikowano
Dobra przepływka wymieniona, podciśnienia już na swoim miejscu. czyli wróciliśmy do pkt. wyjścia. Wszystko dobrze, a jednak gdy silnik jest pod obciążeniem słychać stukot. Podczas równej jazdy nic nie słychać tylko gdy się wdepnie but w podłogę. Wtryski są w porządku, czy może zawodzić sterowanie wtrysku? Jutro postaram się wrzucić filmik z jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.