Skocz do zawartości

problem z silnikiem


Przemek1975

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z E90 2007 160 tyś. dochodzą niepokojące odgłosy z tylnej częci silnika. Wizyta u mechanika i diagnoza- rozrząd!!! szok dla mnie-czy to możliwe? Mało tego auto muszę odstawić na 5 dni bo trzeba wyjąć cały silnik i koszty spore!!!! CZy oby mechanik nie próbuje mnie naciągnąć? bo przecież bmw nie zaleca wymiany rozrządu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam

Mam problem z E90 2007 160 tyś. dochodzą niepokojące odgłosy z tylnej częci silnika. Wizyta u mechanika i diagnoza- rozrząd!!! szok dla mnie-czy to możliwe? Mało tego auto muszę odstawić na 5 dni bo trzeba wyjąć cały silnik i koszty spore!!!! CZy oby mechanik nie próbuje mnie naciągnąć? bo przecież bmw nie zaleca wymiany rozrządu??

 

Zachęcam do przeczytania tego wątku --- > http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=118390 oraz tego --- > http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=137639

 

Ja już to przerabiałem. Jeśli u Ciebie jest ten sam problem to naprawa będzie dość kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wrzucam filmik z pracy mojego silnika – co o tym myślicie? Jest też dziwne "cykanie". :cry2:

 

Czy Twój prmax przed wymianą rozrządu podobne pracował?

 

Podczas pracy Twojego silnika niepokoi mnie tylko taki "szelest" narastający wraz z obrotami. Ale być może to jest kwestia urządzenia, którym rejestrowałeś jego pracę. U mnie przed naprawą jak nagrywałem dźwięk bezpośrednio z komory był ogólny bałagan dźwiękowy i ciężko było wychwycić właśnie ten "szelest"

 

Spróbuj może nagrać odgłosy z kabiny z zamkniętymi drzwiami na postoju z wyłączonym radiem. Dodaj trochę gazu tak do 2 tyś. obr. wtedy szelest (jeśli występuje) będzie najbardziej słyszalny.

 

Podsumowując - jeśli masz coś nie tak z rozrządem, jego hałas (szelest) na pewno przedostanie się do kabiny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Przerabiałem ten temat . Silniki N47 do najcichszych nie należą . Ich praca na biegu jałowym jest dość głośna , jeżeli po 2000 obr słyszysz szelest metaliczny jakby obcieranie to rozrząd do wymiany cena części ok 1500PLN + wał ale ja wału nie wymieniałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego tematu odnoście łańcucha rozrządu pojechałem wczoraj do mechanika, który specjalizuje się w autach BMW i MINI. Stwierdził, że wszystko jest ok., te silniki tak pracują – taka specyfika, to nie R6.

 

Spróbuj może nagrać odgłosy z kabiny z zamkniętymi drzwiami na postoju z wyłączonym radiem. Dodaj trochę gazu tak do 2 tyś. obr. wtedy szelest (jeśli występuje) będzie najbardziej słyszalny.

 

Podsumowując - jeśli masz coś nie tak z rozrządem, jego hałas (szelest) na pewno przedostanie się do kabiny.

 

Pozdrawiam

 

W kabinie wydaje się być wszystko ok. tzn. nie słychać „szelestu”

 

 

Mój silnik chyba pracuje podobnie choć trudno do końca stwierdzić czy identycznie?

Jutro jestem umówiony do kolejnego mechanika zobaczę co powie ? Poinformuje o jego diagnozie. Mechanik ten ma bardzo dobrą opinię na mieście! Pozdrawiam

 

Daj znać po diagnozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam . Przerabiałem ten temat . Silniki N47 do najcichszych nie należą . Ich praca na biegu jałowym jest dość głośna , jeżeli po 2000 obr słyszysz szelest metaliczny jakby obcieranie to rozrząd do wymiany cena części ok 1500PLN + wał ale ja wału nie wymieniałem

 

Wał powinien także zostać wymieniony, ponieważ jest on na stałe połączony z kołem zębatym na którym pracuje łańcuch. Szelest spowodowany jest między innymi brakiem symetrii pomiędzy kołem zębatym na wale a pozostałymi kołami zębatymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam filmik z pracy mojego silnika – co o tym myślicie? Jest też dziwne "cykanie". :cry2:

 

Czy Twój prmax przed wymianą rozrządu podobne pracował?

 

Co do cykania to miałem dokładnie to samo,ten sam dźwięk się wydobywał .Wyszło że to uszczelki pod wtryskami (dwoma) Takie małe miedziane.Wymienił je mechanik i zero cykania :) .Ale każdy przypadek jest inny... hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Przerabiałem ten temat . Silniki N47 do najcichszych nie należą . Ich praca na biegu jałowym jest dość głośna , jeżeli po 2000 obr słyszysz szelest metaliczny jakby obcieranie to rozrząd do wymiany cena części ok 1500PLN + wał ale ja wału nie wymieniałem

 

 

ile już zrobiłeś po tym remoncie km? czy teraz jest cicho bez tego metalicznego odgłosu ? u mnie na zimnym nic nie słychać nawet jak przygazuje pozniej jak się bardziej rozgrzeje słychać na wolnych go jak chodzi silnik po dłuższym chodzie(jak jest rozgrzany dobrze) przestaje być słychać na wolnych ale jak sie przgazuje słychać ten metaliczny dzwiek wkurza to mnie strasznie tym bardziej ze samochód nie jest taki stary wrrr ile można na takim czymś jeszcze jeździć? musze chyba jechać do bmw i to zgłosić ciekawe co powiedza :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po gwarancji to zapomnij o naprawie . Po wymianie kompletnego rozrzadu jest cicho . Do kolegi prmax - to nie jest wina walu !!! numer walu sie nie zmienil caly czas do dzis jest ten sam numer walu . Zmiany sa w lancuszkach , kolach i walkach balansujacych . Robilem ten silnik sam troche mam pojecia w mechanice , panowie w gajerkach w ASO mowili o zuzyciu kola zebatego od dolnego lancucha - w moim przypadku zero zuzycia , wszystkie czesci jak nowe 28000 km przelotu , zero jakiego kolwiek nagaru w silniku - tylko jeden lancuch dluzszy o 3 - 4 mm. Sorki za ort. uszkodzona klawiatura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wrzucam filmik z pracy mojego silnika – co o tym myślicie? Jest też dziwne "cykanie". :cry2:

 

Czy Twój prmax przed wymianą rozrządu podobne pracował?

 

Mój chodzi identycznie , przy gazowaniu też jest taki szelest mechaniczny - w ASO w niemcowni powiedzieli mi że to niby elektryczne turbo tak pracuje :shock: w każdym razie wszystko jest ok, sprawdzałem też democary w 318d i wszystkie tak pracują, tylko nie wiedzieć czemu 320d są troszkę cichsze i odrobine mniej klepia + ten dźwiek przy gazowaniu mniej słychać

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj u mechanika powiedział, że koło dwumasowe choć nie da 100% gwarancji że to rozrząd. Moim zdaniem choć się na mechanice nie znam tyle co czytam na forach to koło pasowe to może być trafna diagnoza mechanika bo mocno lata gałka zmiany biegów. I co sądzicie? I jakiej firmy wybrać koło bo w serwisie 3,5 tyś. szok jak dla mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po gwarancji to zapomnij o naprawie . Po wymianie kompletnego rozrzadu jest cicho . Do kolegi prmax - to nie jest wina walu !!! numer walu sie nie zmienil caly czas do dzis jest ten sam numer walu . Zmiany sa w lancuszkach , kolach i walkach balansujacych . Robilem ten silnik sam troche mam pojecia w mechanice , panowie w gajerkach w ASO mowili o zuzyciu kola zebatego od dolnego lancucha - w moim przypadku zero zuzycia , wszystkie czesci jak nowe 28000 km przelotu , zero jakiego kolwiek nagaru w silniku - tylko jeden lancuch dluzszy o 3 - 4 mm. Sorki za ort. uszkodzona klawiatura

 

 

hmm to powinno być dobrze po wymianie , ja nie liczę na gwarancje moze dadzą jakiś upust bo tyle kasy hmmm za ich zjeb--anie roboty bo to wada fabryczna :!: Co do koła 2masowego nie licze na to kolego gałka zawsze się trzęsie wszędzie o tym piszą taki traktor to jest u mnie napewno to łańcuch jest to za specyficzny dzwięk aby pomylić to z czym innym nie pakujcie kasy w koła 2masowe , alternatory bo na końcu i tak się pewnie okaże się że to łańcuch :mad2:

 

P.S kolego mogłbyś napisać jakie części włożyłeś (marka, cena) to tak dla potomnych pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Witam byłem dzisiaj u mechanika powiedział, że koło dwumasowe choć nie da 100% gwarancji że to rozrząd. Moim zdaniem choć się na mechanice nie znam tyle co czytam na forach to koło pasowe to może być trafna diagnoza mechanika bo mocno lata gałka zmiany biegów. I co sądzicie? I jakiej firmy wybrać koło bo w serwisie 3,5 tyś. szok jak dla mnie.

 

 

posłuchaj w 1:41 jak chodzi silnik w nówce sztuce 320d , to jest filmik z testu prasowego, i też tak dziwnie metalicznie brzęczy i klepie jak stary traktor :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie praca tych silników jest okropna . Ale to konstrukcja jest spaprana przez bmw. Poszukajcie posty użytkownika prmax , są filmiki z odglosem uszkodzonego rozrzadu. Co do głośnej pracy trzeba się przyzwyczic , aczkolwiek wydaje mi się ze bmw nawet Diesel powinno pracować jak zegarek .silniki audi na CR są cichutkie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.