Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

ostatnio moje autko zaczęło spalać więcej niż dotychczas ( do 15/100 przy normalnej jeździe). Raczej byłem przyzwyczajony do spalania w okolicach 10 (samochód jeździ na benzynie i nigdy nie miał instalacji LPG).

Z przyczyn które wykluczam to: wymieniony katalizator, wymieniona sonda - przynajmniej komp pokazuje że jest ok.

Obserwacje są takie: jak patrzę na ekonomizer to jak depnę w gaz to wskazówka znika za 30 . Jak zużycie było w granicach 10, to nawet na zimnym silniku w zimie dochodziła może max. do 26 litrów/100 przy ostrym ruszaniu.

Pytanie do WAS: czy może to być spowodowane czujnikiem temp silnika (tym od sterowania wtryskiem), temp płynu chłodniczego jest OK i czy ewentualnie można jego stan zdiagnozować podłączając do komputera czy trzeba go po prostu wymieniać?

 

Inne sugestie też mile widziane

 

pozdrawiam

 

GS

Opublikowano
Sprawdzałeś spalanie tak przy dystrybutorze czy tylko na ekonomizer lukasz? Kurcze ja mam 316 i też mi do końca idzie zawsze tylko jak już ze stała jade to koło 10 myślalem, że ten typ tak ma... dałeś mi do myślenia ;] kurczaki no, myśle że pod kompem dałoby rade go sprawdzić.
Opublikowano

Jeśli komp nie daje żadnych błędów, to możesz sprawdzić w jakim stanie masz świece [jeśli dawno nie wymieniane, to warto wymienić]. Po ich stanie można ocenić, jak przebiega spalanie.

 

Moja 318 wg dystrybutora [lane pod korek] podczas ostatniego sprawdzania spaliła ok. 8.5 l [jazda normalna.... jak na Bawarkę].

 

Wskazówka uciekająca za 30 jest ok - jakbyś przejechał z takim przyśpieszeniem 100km, to spaliłaby grubo ponad 30.

 

Może to być spowodowane czujnikiem temp. płynu [dającym sygnał do ECU] - w przypadku jego awarii, samochód jeździ na ssaniu [świece będą czarne].

Opublikowano
change your oxygen sensor, check for air leaks in the intake and finally, temp sensor on the radiator.

A po naszemu to się nie da

Opublikowano
kolega z Anglii napisał, źeby zmienić czujnik tlenu, sprawdzić czy jest szczelność w dolocie powietrza, a na koniec czujnik na chodnicy...
Opublikowano

na razie zamówiłem czujnik temp silnika (ten sterujący komputerem) i zastanawiam się jeszcze nad przejrzeniem zacisków hamulców. Dziękuję za liczne odpowiedzi!

Jeszcze tak z ciekawości napiszcie ile pokazuje ekonomizer w waszych 318i przy 120 km/h na 5 biegu przy ustalonej prędkości....

Opublikowano
u mnie przy 120 lata miedzy 7-10,bo mi noga drga zeby przycisnąc.A na biegu 1-2-3,jak docisne to wieje poza skale.Sprawdz na dystrybutorze,tak jak Koledzy radzą-bedzie wtedy jasne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.