Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, znajomy posiada E46 coupe po lifcie rok 2004 silnik diesel 150KM, są dwa pytania

- czy można wyregulować turbo, żeby wcześniej się załączało? Łapie od około 2,5k więc trochę wysoko no i wtedy Beemka na starcie tak nie ciągnie a szkoda

- Czy warto chipować silnik? Autko nie jest katowane, co najwyżej wysokie prędkości itp. ale żadnych zrywek, palenia gum i robienia wsi.

Ile spodziewać się KM przy chipie? Beta była niedawno na hamowni wyskoczyło jej 149,5KM :).

Opublikowano

Tak już jest ,że póżno ciągnie w tym modelu (max moment 330NM przy 2000 obr/min-dane producenta),w górnym zakresie obrotów lepiej sobie radzi. Przykładowy wykres

http://img837.imageshack.us/img837/3821/bmwe46320d150km.gif :D

Opublikowano
A bez szaleństwa w wersji przedliftowej? Pomyślałem, jak za rok już zgwałcę mój portfel wymianą dwumasy, to od razu dałbym autku drugą młodość ;)
Opublikowano
A bez szaleństwa w wersji przedliftowej? Pomyślałem, jak za rok już zgwałcę mój portfel wymianą dwumasy, to od razu dałbym autku drugą młodość ;)

 

150KM

Opublikowano
A bez szaleństwa w wersji przedliftowej? Pomyślałem, jak za rok już zgwałcę mój portfel wymianą dwumasy, to od razu dałbym autku drugą młodość ;)

to już dużo zależy od pompy .. jedne dają spokojnie 160 i więcej i w innym aucie 155 KM zależy od pompy ....

jak chcesz dobry chip pisz na priva ..... będziesz zadowolony :twisted:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

To jak, ogólnie warto chipować? :)

Strasznie start muli, nie da rady wyregulować tergo turbo?

Wiem, że co prawda w Fordzie ale można było spokojnie wyregulować aby turbo łapało od 1.5tys ;)

Pozdro!

Opublikowano

ale jak chcesz wyregulować ????? przecież wtedy pojawi się przeładowanie i czujnik zbije do ciśnienia zadanego ...

jak chcesz poprawić dół to katy do wycięcia no i klapki z kolektora wywalić choćby ze względów bezpieczeństwa .... ponieważ lubią się urywać ! to tak bez ruszania softu .... a i tak , tak naprawdę efekt jest po zrobieniu moda :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dziękówka, czyli warto chipować :).

A co to są katy? Bo w googlach wyskakuje Katowanie BMW :(.

Spalanie mocno wzrośnie po modach? katach itd. ? :)

POZDRO SERDECZNE!

Opublikowano
Dziękówka, czyli warto chipować :).

A co to są katy? Bo w googlach wyskakuje Katowanie BMW :(.

Spalanie mocno wzrośnie po modach? katach itd. ? :)

POZDRO SERDECZNE!

Katalizatory które po takim przebiegu jaki masz raczej nie spełniają swojej ekologicznej funkcji ale za to bardzo przeszkadzają spalinom ....

to zależy jaki program można zrobić tak że moc wzrośnie a spalanie spadnie , ale można i tak że moc dużo wrośnie a spalanie pozostanie na tym samym poziomie przy dotychczasowym stylu jazdy , lecz już jak będziemy cisnąć to musi wzrosnąć ...

ponieważ mod zawsze zaczyna się od podlania paliwem :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A mam takie pytanie - jak wykroje katalizatory, to żaden miszczu przy okresowym przeglądzie się do mnie nie dowali, że emisja spalin zbyt duża?
Opublikowano
Ja prosiłem na stacji diagnostycznej podczas kupna auta o analizę spalin, usłyszałem, że dla diesel-a to mogą zrobić ewentualnie "test zadymienia" czy jakoś tak bo sprzętu takiego nie posiadają, bo nie jest to w Polsce wymagane. Więc katalizatory wyleciały.
Opublikowano

Nie ma możliwości znacznego poprawienia dołu w tym silniku (M47N)

Silnik 16 wzorowy , co za tym idzie wielki kolektor dolotowy ,sporego przekroju rury zasilające w powietrze i objętościowo wielki intercooler.

Ponadto taka a nie inna turbina...

Programowo nie da się tego zrobić. Mówię tu o bezdymnym starcie.

 

Natomiast po małych zmianach... ulużnienie wydechu i wykręceniu ogranicznika (patrz foto) można poprawić szybkość "wstawania " turbiny.

Uzyskuje ona wtedy szybciej zadane ciśnienie i staje się troszkę bardziej wydajna na wyższych obrotach.

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/go8283_d.jpg

 

Po takiej modyfikacji mechanicznej i dostosowaniu programu poprawia się troszkę dól.

Zresztą bez programu również się poprawia ale nie tak jak z programem.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
szkoda że nie mogę na razie pokazać wyników pracy ze zmienioną sprężarką od e90 166 KM ponieważ kolega na razie zbiera pieniążki na kolejne modyfikacje ( soft ) a ja nie mogę niestety ze swoich pieniążków hamować auta aby pokazać efekty po wymianie turbo .... on twierdzi że jest lepiej z dołu ale na ile to nie wiem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Natomiast po małych zmianach... ulużnienie wydechu i wykręceniu ogranicznika (patrz foto) można poprawić szybkość "wstawania " turbiny.

Uzyskuje ona wtedy szybciej zadane ciśnienie i staje się troszkę bardziej wydajna na wyższych obrotach.

 

wykręceniu ogranicznika, to masz na myśli wydłużenie sztangi ( nakrętka dalej od gruszki) czy skrócenie ( nakrętka bliżej gruszki)

czy masz na myśli ten ogranicznik na którym zatrzymuje sie cyngiel i ma to spowodować że łopatki zmiennej geometrii będą się kłaść jeszcze bardziej?

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano (edytowane)
i tak nie będzie to miało wpływu na osiągane ciśnienie .....

Rozwiń myśl........ bo na osiągane ciśnie nie będzie wpływu ale na czas uzyskania tego ciśnienia tak. Dotyczy seryjnego programu.

Natomiast na wysokich obrotach tam gdzie potrzebna duża wydajność turbiny ze względu na potężne zapotrzebowanie na powietrze .

Bardziej agresywne nacieranie spalin na łopatki poprawią wydajność na górze. Dotyczy zmian w mapie ciśnienia doładowania.

 

czy masz na myśli ten ogranicznik na którym zatrzymuje sie cyngiel i ma to spowodować że łopatki zmiennej geometrii będą się kłaść jeszcze bardziej?

 

Tak dokładnie.. pokazałem go na zdjęciu. ( ZDJĘCIE SIĘ NIE WYŚWIETLA ?)

 

Jak wiesz położenie łopatek przekłada się na sprawność turbiny ..Wykręcenie powoduje bardziej agresywne nacieranie spalin co wymusza większą wydajność .

Turbiny sterowane elektronicznie (silniczek krokowy ) nie posiadają tego ogranicznika. Nie ma takiej potrzeby bo elektroniczny sterownik jest szybszy a co za tym idzie przy korektach ciśnień nie ma dużych "pików ciśnienia"

 

Zawór jest wolniejszy i mniej dokładny więc są "piki" . Ale czym większe ciśnienie zadane (nowy program ) tym bardziej zbliżamy się do końca wydajności turbiny ,co za tym idzie nie ma zapasu na duży pik więc go nie ma. :cool2:

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
widzisz zrozumieliśmy się bez słów ... :lol: dokładnie o to mi chodzi , może szybciej wstawać i lepiej utrzymywać zadane ciśnienie na wyższych obrotach , ale dopiero zmiany w sofcie uwolnią jej możliwości .... :twisted:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.