Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj w końcu udało mi się odpalić INPĘ na tym pierońskim Win7 64 bit Home Premium (poprzez wirtualną maszyną z Win XP).

Póki o zrobiłem tylko odczyty na wolnych obrotach. Interesują mnie 2 kwestie.

1) wartości Soll Air Mas oraz Ist Air Mass są na bardzo podobnym poziomie i kształtują się na około 255-270 jednostek (na biegu jałowym) - czy to poprawne wartości? czy ma być tego więcej? (oczywiście na dniach będę dążył do zrobienia odczytów podczas jazdy).

2) za pierwszym razem korekcje wtrysków miałem na poziomie 1,6 (najgorszy) poprzez kilka w okolicy 0,4 - 0,6 - 0,8 oraz jeden w okolicy 0,0-0,1. (także postaram się zrobić jakiś wrzut). - rozumiem, że nawet takie korekcje mieszczą się jeszcze w granicy przyzwoitości?

Do tej pory auto nie jeździło do końca tak jak powinno - np na 4tym biegu jadą około 80-90 i wciskając w podłogę pedał gazu ekonomizer zatrzymywał się na około 19-20 litrach i ani drgnął dalej.

Wczoraj bawiąc się trochę INPĄ odpaliłem funkcję "resetu korekcji wtrysków". Po tym zabiegu wszystkie wtryski mieszczą się w zakresie od 0,0 do 0,90 w przypadku najgorszego. Oprócz tego auto odżyło dość mocno - teraz na 4 tym biegu kiedy przy 80-90 wcisnę pedał w podłogę ekonomizer zatrzymuje się dopiero na poziomie około 27-28 litrów.

Czy ożywienie auta może być spowodowane resetem wtrysków? Jeśli tak to czy dobrze rozumiem, że po jakimś czasie kiedy pomiary korekcji wrócą do poprzedniego poziomu auto znów się trochę "uspokoi"?

Pzdr.

Opublikowano

Postaram się sprawdzić to dziś bo nie pamiętam ale wchodziłem w jakieś ustawienia i była tam właśnie taka opcja - po jej odpaleniu na ułamek sekundy pokazują się zera na wszystkich wtryskach i po chwili nowe wartości - u mnie były sporo niższe (bliższe 0.0) niż przy pierwszym odpaleniu i sczytaniu.

Pzdr.

Opublikowano
Reset korekcji wtrysków? Gdzie to jest, w którym miejscu? Może jakaś nazwa angielska?

 

Wybierasz samochód np.

- E39

- engine

- DDE4 dla 3.0 d

- F7

- F1

reset wykonany

:cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Opublikowano

Witam

 

Co ten reset robi? tez mam jeden wtrysk na 1.5. Czasami auto potrafi być przymulone (tak mi sie wydaje). Nie chce tylko popsuć bardziej :)

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Polowiec - nie wiem czy to coś daje czy nie ale ja po zresetowaniu korekcji wtrysków trochę nie poznałem auta jak się przejechałem. Zupełnie inna, o wiele bardziej błyskawiczna reakcja na pedał gazu no i auto znacznie żywsze. Nie wiem czy to tylko resetuje w samym programie diagnostycznym te korekcje czy fizycznie resetuje je w oprogramowaniu silnika ale u mnie po tym była znaczna różnica. Niewykluczone, że za jakiś czas korekcje wrócą do swojego stanu i auto także będzie takie jak przedtem choc tego też nie wiem. W weekend podepnę jeszcze raz pod INPĘ i zobaczę jak wygląda korekcja - czy coś wróciło w stronę dawnych wartości czy póki co trzyma się tych po resecie.

Pzdr.

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Postaram się sprawdzić to dziś bo nie pamiętam ale wchodziłem w jakieś ustawienia i była tam właśnie taka opcja - po jej odpaleniu na ułamek sekundy pokazują się zera na wszystkich wtryskach i po chwili nowe wartości - u mnie były sporo niższe (bliższe 0.0) niż przy pierwszym odpaleniu i sczytaniu.

Pzdr.

 

Witam ten reset wtrysków to na odpalonym silniku? pozdrawiam

 

Nawiązując do Twojego pytania, wnioskuje po tym co napisał kolega Monolito wyżej, że na odpalonym :)

Ponieważ na wyłaczonym silniku, lub po dodaniu gazu mamy wartości 0.00 :)

Dzisiaj również przetestuje to na mojej Buni, ponieważ zdeczka zamula od jakiegoś czasu. Ekonomizer również na 4 i 5 biegu nie wychyla się poza 20l.

 

----OT-----

Troszkę kotlecik odgrzany :D

----END----

Opublikowano
Polowiec - nie wiem czy to coś daje czy nie ale ja po zresetowaniu korekcji wtrysków trochę nie poznałem auta jak się przejechałem. Zupełnie inna, o wiele bardziej błyskawiczna reakcja na pedał gazu no i auto znacznie żywsze. Nie wiem czy to tylko resetuje w samym programie diagnostycznym te korekcje czy fizycznie resetuje je w oprogramowaniu silnika ale u mnie po tym była znaczna różnica. Niewykluczone, że za jakiś czas korekcje wrócą do swojego stanu i auto także będzie takie jak przedtem choc tego też nie wiem. W weekend podepnę jeszcze raz pod INPĘ i zobaczę jak wygląda korekcja - czy coś wróciło w stronę dawnych wartości czy póki co trzyma się tych po resecie.

Pzdr.

i jak Manolito77 korekty wróciły do dawnych czy się utrzymują?

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.