Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po Włączeniu klimy na wolnych obrotach czuć wibracje jak się ruszy wibracje znikają tak samo zresztą jak po dodaniu gazu na luzie, po wyłączeniu klimy od razu wibracje ustają przy włączonym samym nawiewie też ich nie ma. Drgania są zauważalne głównie na kierownicy są dość delikatne ale jednak trochę wkurzają, co to może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyną może być np łożysko sprężarki klimatyzacji - daje zbyt duży opór i motor na wolnych obrotach nie daje rady. Miałem podobny objaw kiedys w octavii 1,9tdi i winowajcą było zacierające się łożysko alternatora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy z wiatrakiem przy chłodnicy jest wszystko w porządku.

U mnie jak jest gorąco (+25 stopni) i włączy się wentylator to w środku czuć wibracje.

Ze wstępnych oględzin jest lekki luz na łożysku wiatraka i prawdopodobnie to powoduje wibracje.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Dokładnie ,to samo dotyczy każdego modelu auta.Jest luz na łożysku i po włączeniu jest poprostu lekkie bicie na wiatraku.Po dodaniu gazu wiatrak kręci się tak szybko że bicie przestaje być zauważalne.
Opublikowano
Prędkość wentylatora chyba nie zwiększa się po dodaniu gazu, raczej szukał bym przyczyny w łożysku sprężarki lub w kole pasowym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli wibracje pojawiają się zaraz po włączeniu klimy, nie zależnie od temperatury to wydaje mi się, że coś się dzieje ze sprężarką.

U mnie wibracje pojawiają się przeważnie jak stoję w korku i jest ciepło. Jak nie mam włączonej klimy to wibracje są prawie nie odczuwalne, a po włączeniu klimy, gdy wiatrak zaczyna się szybciej kręcić to zaczyna mocniej wibrować.

Równie dobrze przyczyną może być koło pasowe (tłumik drgań). Gdyby przyczyną było koło to na zimnym silniku drgania powinny być słabsze, a na ciepłym mocniejsze.

Można jeszcze sprawdzić napinacz i rolkę prowadzącą.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Objaw pojawia się bezpośrednio po załączeniu klimy dosłownie po 2sek i tak samo po wyłączeniu klimy ustaje od razu nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe czy zimne. Widzę że ustalenie jednoznacznej przyczyny nie jest takie proste, a czy mechanik po zdjęciu paska zauważy luz czy trzeba wymieniac po kolei?
Opublikowano

Miałem podobne objawy. Przy włącoznej klimie były drgania i głośniejsze stuki z okolic sprężarki. Skończyło się wymianą tłumika drgań czyli słynnego koła pasowego.

U mnie padlo przy przebiegu 50 tkm.

 

pzodr.

Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano
Z ostatnich swoich doświadczeń wiem że wibracje w tym aucie są ciężkie do zdiagnozowania,człowiek by chciał wymienić daną część ale problem polega na tym że nie bardzo wiadomo co należy wymienić :duh: a "Gra w ciemno" niesie za sobą nie małe koszty.Sprawny mechanik powinien zauważyć np. zużyte koło pasowe bo można ocenić to wizualnie,powodzenia w usunięciu usterki.Pozdr. :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objaw pojawia się bezpośrednio po załączeniu klimy dosłownie po 2sek i tak samo po wyłączeniu klimy ustaje od razu nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe czy zimne. Widzę że ustalenie jednoznacznej przyczyny nie jest takie proste, a czy mechanik po zdjęciu paska zauważy luz czy trzeba wymieniac po kolei?

 

Jak byłem robić geometrię w ASO to zasugerowali mi, że koło może być zużyte. U mnie dodatkowo przy odpalaniu rozgrzanego silnika słychać pisk jakby guma tarła o metal. Pisk występuje tylko przy ciepłym silniku, jak zimny to wszystko ok. Doradca serwisowy powiedział, żeby zdiagnozować czy koło jest zużyte najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć. Jak wymieniałem paski u znajomego mechanika to sprawdzał czy na kole nie ma luzu i wszystko było ok. Jedynie widać było że napinacz jest zużyty i słychać było szumy z rolki napinającej.

Ja w przyszłym miesiącu będę wymieniał koło pasowe. Jak wymienię to dam znać czy pomogło.

Jak nie pomoże to wymienię wentylator.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
No właśnie sęk w tym żeby nie wymieniac tego czego nie trzeba, a jaki koszt takiego koła pasowego trzeba kupic oryginał czy są zamienniki? ps u mnie na wolnych obrotach przy dodaniu gazu nawet o 200obrotów drgania ustają może to jest jakiś trop?
Opublikowano
jeśli chodzi o koło pasowe to jedni mówia, że Corteco robi na pierwszy montaz jako oryginał a drudzy, że Corteco wytrzymuje krócej niż oryginał z ASO.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
No właśnie sęk w tym żeby nie wymieniac tego czego nie trzeba, a jaki koszt takiego koła pasowego trzeba kupic oryginał czy są zamienniki? ps u mnie na wolnych obrotach przy dodaniu gazu nawet o 200obrotów drgania ustają może to jest jakiś trop?

Koszt koła w zależności czy diesel czy Bp od 1000 do 1400Pln (ori) więc nie tam mało a zamiennik 500Pln.Jak lubisz ryzyko to możesz skorzystać z tańszej opcji,ja osobiście wziełem ori a i tak nie pomogło :lol:

Opublikowano

... a grozi czymś jeżdżenie z tym co jest?>

Hmm ,tak szczerze to za bardzo nie mam pojęcia ale na pewno te drgania będą miały wpływ na przyspieszone zużycie osprzętu silnika a może nawet coś się spieprzy na amen :roll: Najpierw spróbuj zdiagnozować co konkretnie jest przyczyną tych wibracji a pózniej będziesz się martwił co wymieniać i za ile :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie mało rzeczywiście gorzej jak się wyda tyle kasy i się okaże że to nie to... a grozi czymś jeżdżenie z tym co jest?>

Jeżdżenie ze zużytym kołem pasowym może spowodować uszkodzenie rolek na osprzęcie i samego osprzętu, może też uszkodzić paski.

Do diesla 3l koło kosztuje 1470zł w ASO. Pytałem na hurtowni i w sklepie internetowym o Corteco i twierdzą, że to oryginał. Jest tańsze o połowę niż w ASO, ale czytałem sporo negatywnych opinii i chyba kupię oryginał.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Mam jeszcze takie pytanie na jakiej podstawie twierdzicie że to może byc koło pasowe? Czy wtedy na wyłączonej klimie też nie powinno dawac wibracji? Druga sprawa to jak kiedyś w lagunie padło mi to koło, to wręcz widac było jak krzywo się kręci poza tym zostawiało dookoła takie gumowe opiłki tu tego nie ma, cały osprzęt chodzi bardzo cicho nic nie piszczy świszczy.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po wymianie koła. Na wolnych obrotach w samochodzie zdecydowanie mniejsze wibracje.

I co najważniejsze. Przed wymianą na jałowym słychać było takie głuche stukanie. Myślałem, że to dwumas się kończy, a po wymianie nic nie stuka.

Powodem stukania był luz na kole.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
A gdzie ewentualnie pytac o zamiennik dzowniłem do inter carsu i twierdzą że nie ma zamienników takiego koła.

 

 

To trafiłeś na jakiegoś nierozgarniętego sprzedawcę, jest w Inter Carsie Corteco jak wół :lol:

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hurtownia Mareks w Modlnicy. Tam na 100% jest bo pytałem. Cena około 900zł.

W sklepie internetowym czescidobmw.pl jest za 790 zł

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, pytałem o to koło ponownie w intercarsie o raz w tym sklepie częsci do BMW i twierdzą że nie mają :mad2: , a czy wam nie chodziło czasem o koło pasowe do disla? A ja potrzebuję do benzyny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.