Skocz do zawartości

320ci podrasowanie, prosze o pomoc tylko dosiadczonych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chcialbym podrasowac swoje e46 320ci a mianowicie nie chodzi mi tu o jakis badziew typu stozek i takie tam tandety mowie o prawdziwym tuningu tzn uklad wydechowy kolektor sący itd

 

1 czy wystarczy wymienic caly uklad wydechowy w raz z kolektorem ssacym czy tez nalezy dodatkowo wstawic turbine czy wymiana samego ukladu wylotowego (sportowego oczywiscie specjalnie wyprodukowanego do e 46 ) da juz dodatkowe koniki

 

2 Jaki kolektor ssacy podkresle ze nie chce wylozyc na to majatku dlatego potrzebuje informacji i namiary na jakis wmiare tani sprzet zdaje sobie sprawe ze tanszy nie bedzie tak wydajny jak renomowanych firm

 

 

3 chcialem tez zchipowac auto zadzwonilem do ludzi ktorzy sie zajmuja tego typu rzeczami 250e za chip no ale ze 320ci nie ma turba to praktycznie chip to strata kasy

 

4 co jescze moglbym zrobic zeby zdobyc pare koni jakies specjalne doloty powietrza przewody swiece ?? prosze o wypowiedzi tylko naprawde doswiadczonych chlopakow dzieki.

Opublikowano

1. Nie warto. Seryjny sterownik nie ogarnie prawidłowego AFR. Wymagana korekta na hamowni.

2. Inny ssący nic nie da... skrzynka jest zaprojektowana pod precyzyjną masę powietrza.

3. To jest wolnossak... skąd weźmiesz powietrze do zawyżonych dawek paliwa?? nie ma sensu.

4. Proponuję swap na M50B25 i do tego podmiana wału korbowego od M52B28 i wtedy masz silnik 2,8. Taki hardcorowy "strocker"... jeśli można tak to nazwać. Do tego stożek K&N + customowy kolektor wydechowy 6-2-1 [lub jakiś chinol] + przelotowy wydech 2,5" + sportowy tłumik. Zimniejsze świece iskrowe i to by było na tyle. Do tego korekta softu na hamowni bo seryjny program pogubi się z masą powietrza i stechiometrią lambdy.

 

Kolejny stage to doładowanie jeszcze na seryjnym układzie korbowo-tłokowym rzędu do 0,7 bar. Naturalnie odprężenie głowicy "kanapką", turbo Holset HX35 to już TwinScrool więc ALS działa dosyć szybko, lub jeśli wolisz liniowy wzrost mocy z dna obrotów to kompresor EatonM62, hybrydowe sprzęgło z M57, heble też z M57, wydajniejsze wtryskiwacze 330cc i pompa paliwa Walbro, MBC, intercooler z M57, MAP sensor, sterowanie DET3 [albo możliwe, że twój seryjny sterownik ogarnie to wszystko], kolektor wydechowy pod turbo [up mount lud down mount... jak już wolisz], doprowadzenie smarowania i odpływu oleju, orurowanie + złączki SAMCO... i wiele wiele innych pierdółek.

 

Pozdrawiam,

yoshimura01

Opublikowano
No :cry: o paru rzeczach to nie mam pojecia co napisales ale o reszcie to cos slyszalem i tak swap odpada bo mieszkam w irlandii a tu tax (podatek) NA 2,5 l jest 830e no i taki silnik kosztuje z 1500e i ciezko go znalesc zaczne moze od swiec stozka no i poszukam kolektora wydechowechowego jezeli chodzi o sportowy wydech to chyba oprócz dzwieku nic nie daje ?? a ja nie jestem zwolennikiem ryku raczej wole delikatne mruczenie. czy potym juz jak to zrobie to trzeba korekte na hamowni czy jeszcze nie . no i tego chipa nie robic??
Opublikowano

Powiem Ci tak Kolego... zabiegi, które chcesz wykonać w swoim autku nie dadzą żadnego odczuwalnego przyrostu... co to jest 3-5KM?? jest to w ogóle nieodczuwalne, niezauważalne, a jedynie słyszalne. Bo jest bezpośrednio stożek, który odgrodzony od silnika i na wydłużonej rurze wywołuje rezonans w wyniku suwów silnika - to jedyny zauważalny przez Ciebie element... heh :wink: tak jak w TDI ludzie zaślepiają zawór AGR i od razu jest gadka "WOOOOWWWW!!! ALE TERA TO IDZIE!!!"... śmieszne i zarazem żałosne jak dobitniejszy dźwięk wpływa manipulacyjnie na umysł człowieka [nie ukrywam, że i kiedyś również na mnie :roll: ] :duh:

 

Jeżeli już się tak bardzo zawziąłeś na modyfikowanie układu dolotu i wydechu to proponuję stożek SIMOTY i na razie bez wymiany kolektora wydechowego wycinkę katów i wspawanie w ich miejsca strumiennicy [w wolnossakach daje radę]. Tłumik sportowy [ale naprawdę sportowy np eisenmann, supersprint, remus] są inaczej zaprojektowane i wykonane wewnętrznie tzn emisja spalin do atmosfery jest znacznie szybsza, dzięki czemu przepłukiwanie komór spalania i cylindrów jest znacznie wydajniejsze, świece NGK, ostre wałki rozrządu no i może nitro :wink: Naturalnie do tego wszystkiego korekta kompa na hamowni. Co do silników wolnossących ciągle używam i zawsze będę używał określenia "korekta" bo do chiptuningu to temu BARDZO DALEKO. Chodzi o prawidłowy współczynnik AFR, dawki paliwa, czasy zapłonów itp.

Opublikowano

nie ma czegoś takiego jak czasy zapłonów ....

powinieneś się skupić zwłaszcza na poprawieniu napełniania cylindra ! czyli powiedzmy jakaś wkładka sportowa bo myślę że samemu bawienie się w stożek to więcej złego niż dobrego ...

i jak już dostarczysz więcej powietrza do cylindra to trzeba pomyśleć jak się go szybciej pozbyć czyli kolektor wydechowy i dalej wydech ...

o chiptuningu się nie wypowiadam bo są tu inni znawcy :D ale popytaj ludzi którzy mają zmieniony program w benzynach ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No tak stozek wiadomo jak najdalej od silnika w miejscu takim zeby zasysal jak najwiecej zimnego powietrza to wiadomo tylko teraz tak katalizatora nie wytne bo nie przejde nct (przegląd) to nie polska czepiaja sie emisi spalin . SWiece oki no ale nitro to nie :mrgreen: ja nie chce sie scigac tylko caly czas mam miec moc w aucie wyczytalem ze jezeli zmienie kolektor wydechowy wydluzony to juz samo to powoduje szybsze odprowadzanie spalin i juz troszke autko mocniejsze M(moze sie myle ) oczyiscie wypas jak bym tam turbine zamontowal no ale ile taka turbina moze kosztowac ?? a walki tez są drogie czy przystepniej cenie??
Opublikowano
turbiny od 3 tyś zł, "ostre" wałki pod Twój motor :think: trzeba by było dopytać u Świątka, ale też spory interes. Najprostszym sposobem jest zmiana auta na takie z większym silnikiem :wink: Ponadto spotkałem się z opiniami, że 2,8 palą -/+ tyle samo co 2,0 :wink:
Opublikowano
NO mam ciezka noge ale 10 mi pali. Ale wsumie 95% to zawsze trasa .pomysle bo moze zeczyiscie z paroma tysiączkami to nie ma co sie za tuning brac dzieki za rady .
Opublikowano
Jako kolega z 4um zdecydowanie Ci radzę zainwestować w 328ci. Będziesz na pewno zadowolony i do tego jeszcze dorzucić SSG z Z4ki i będzie MEGA KOZAK :mrgreen: Do turbo trzeba trochę wiedzy, doświadczenia, zaplecza maszynowego itp ... no i przede wszystkim grubego portfela. Jest to koszt, który nigdy się nie zwróci i ponadto trudno sprzedać taki bolid bo ludzie się po prostu boją awarii w takim doładowanym sprzęcie. Więc tak jak napisałem wyżej 328ci i gra gitara :cool2:
Opublikowano
no a dlaczego nie?? wszystko ma być takie nudne?? widać, że kolega ma zacięcie do sportowych rozwiązań więc w takiej QP fajnie by to grało :cool2:
Opublikowano
no a dlaczego nie?? wszystko ma być takie nudne?? widać, że kolega ma zacięcie do sportowych rozwiązań więc w takiej QP fajnie by to grało :cool2:

 

to jest genialny pomysł, o ile to wykonalny bez kolosalnej rzeźby :mrgreen: a dałoby się do mojego 3.0d? :norty:

Opublikowano
oczywiście że wykonalny! wystarczy wiedzieć co, gdzie i jak rozwiercić :mrgreen: Montowałem właśnie ten generatorek w 328i i dźwięk przeistoczył się w tak cholernie rasowy, że wypadałoby wywalić radio i słuchać wyłącznie silnika :wink: W dieslu?? nie mam zielonego pojęcia, ale niedługo może będę miał możliwość sprawdzenia... dam znać jakby co :wink:
Opublikowano
na żywo to jest dopiero efekt! :shock: :mrgreen: Koszt generatora to 330-350zł. Montaż do dogadania... zwykły mechanik Ci tego nie zamontuje, bo nie ma pojęcia co to w ogóle będzie i na jakiej zasadzie działa.
Opublikowano

Powiedz kolego z kąd jesteś? Rozumiem, że potrafisz to zamontować ( ile czasu to zajmuje) ? Na allegro to kupię?

yoshimura01 dochodzi do ciebie pw?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.