Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, opiszę swoją przygodę z dieslem z ostatnich 3dni.

Dziennie jeżdżę 100 do 200km, 3 dni temu odebrało moc mojej buni tak jak by miała 50koni, myślę sobie no to ładnie, w końcu i mnie dopadło tak jak innych forumowiczów, załamka kompletna, różne myśli że padło turbo lub inne historie.

Po doczłapaniu się do domu podłączyłem auto pod komputr i wyskoczył błąd "air charge controller" - zbyt słabe doładowanie. Zaczęło się szukanie mocy w e46, szperanie po forum i nerwówka.

Pierwze co zrobiłem to zamówiłem przepływkę, telefon do ROGERA mówi że to nie przepływka i za jego radami zaczęły się testy, jazdy z laptopem i gaz w podłogę a turbo zero reakcji, pompowało 0,2 bara czyli nic. Podmieniłem zaworek od turbiny też lipa, zamieniłem przepływkę i nic, co ciekawe po odłączeniu przepływki jak by lepiej jechał.

Napiszę jak diagnozowałem auto.

Kupiłem długi wężyk (ten od podciśnień) i zacząłem sprawdzać, na odpalonym aucie cięgno od turba zasysane jest przez tą gruszkę, pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy zaciąga pręcik na maxa, no i ku mojemu zdziwieniu z z 5mm mmożna było jeszcze cięgno dopchnąć w stronę gruszki, pomyślałem może tak ma być, więc podłączyłem ten długi 4m wężyk od podciśnień bezpośrednio pod turbo, cięgno dopchnąłem na maxa ręką i tak trzymałem zagięty wężyk i w drogę z laptopem,

od 3000obr nie to auto, a na laptopie turbo nadmuchało 1,5bara + 1atmosferyczne razem 2,5 bara

Przyjechał airwolf i zaczęło się dumanie, pomiary z ężykiem na krótko oznaczały to że turbo dmucha.

Zaczeliśmy sprawdzać macać i szukać i tak mimowolnie dmuchnąłem w wężyk idący do acuratora od silnika ( taka bańka co magazynuje podciśnienie), no i dmuchnąłem w ten wężyk i coś syczy. Uśmiech od ucha do ucha , przecież nie powinno, to jest układ podciśnieniowy więc powinien być szczelny, decyzja kolektor w górę i szukamy wężyka a raczej dziurki, parę minut później już nieszczelność była zlokalizowana. Wymaina wszystkich wężyków, kolektor na czapę i w drogę z inpą, nie to auto moment nadmuchało 2,3 bara.

Odzyskałem moc i uśmiech na twarzy.

 

Diagnoza jest prosta, na pierwszy rzut oka wszystko było ok, podciśnienie było bo wyczuwało się je przykładając język, ale przez malutką dziurkę, podciśnienia było za mało i nie mogło do końca zaciągnąć króćca od turbiny, można było go jeszcze dobchnąć z 0,5cm (trzeba uważać żeby się nie oparzyć),

Jeśli odpalicie auto a podciśnienie zassa króciec nie ma możliwości żeby go jeszcze dopchnąć w stronę gruszki od turbiny, przy sprawnym układzie.

Pozdrawiam wszystkich szukających mocy :D

Pozdrawiam
Opublikowano
hunter wielokrotnie i za każdym razem piszemy o rutynowej wymianie wężyków vacum najlepiej na sylikony 3mm [ściślej oplatają]. Gratuluję naprawy i niech moc będzie z Wami :cool2:
Opublikowano
yoshi więc powiedz jakie dokładnie najlepiej wężyki bo na forum to różne opinie czytałem 3, 3,5, czy 4mm

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
na cały układ vacum wystarczy 3 metry wężyka sylikonowego o średnicy 3mm. Oczywiście po zakupie, a PRZED montażem zanurzamy cały wąż w misce z wodą... jedną stronę zatykamy palcem, a w drugą dmuchamy z całej siły ustami. Dzięki temu sprawdzamy szczelność całego wężyka, by w razie czego można było odciąć 5mm dziurawego fragmentu, lub skorzystać z reklamacji wadliwego towaru. Wycieramy, aby woda przypadkiem nie dostała się do elektrozaworków: turbo, AGR i żaluzji chłodnicy. Należy pamiętać o docinaniu nowych sylikonowych wężyków względem oryginalnych gumowych... no i to wszystko :wink: Osobiście polecam wężyki od tego gościa: http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-sfs-dolot-nie-samco-3mm-i1630910322.html pozdr
Opublikowano
To co nie można zdjąć kolektora?, nudziło nam się, a przy okazji zobaczyliśmy stan kolektora oraz zaślepionych klapek.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jak to jest z tymi wężykami w 320D FL i ile ich potrzeba chodzi o samo podciśnienie 3m wystarczy?? i co trzeba zdemontować żeby je wymienić kolektor? bo nie uśmiecha mi się żeby to demontować:) czy takie nie będą lepsze? http://allegro.pl/przewod-wezyki-podcisnienia-silikonowe-saab-3-5x2-i1722810791.html te mają przynajmniej te 3,5mm czyli tyle co oryginały

 

pytam o wężyki bo mimo że jak na razie wszystko działa ok to ostatnio widziałem że niektóre są strasznie poszarpane i nie mają już tej materiałowej izolacji

Opublikowano
tak beda dobre, widzialem takie same po 9zl wiec poszukaj dobrze moze znajdziesz taniej :) dokladnie to samo co Samco ktore kosztuja wlasnie cos kolo 15zl. Ja zakladalem 4mm i tez ciasno wchodzil i nie ma szans zeby cos sie zsunelo :) takze jakie bys nie kupil to warto zmienic.
szukam
Opublikowano

ja wymieniałem wężyki kilka dni temu. Oczywiście jak ktoś uważa, że da radę to zmienić bez ściągania kolektora, to spoko. Wg mnie szkoda czasu, tym bardziej, że zdjęcie kolektora nie jest jakoś specjalnie wymagające... trzeba poodpinać wtyczki kabelki i kilka innych rzeczy, ale można przy tym wyczyścić cały kolektor i egr z nagaru, no i dostęp do całego układu vacuum jest jak na dłoni. Mi w polifcie zeszło około 3,7m, więc trzeba kupić 4m. Ja kupiłem od tego typa, którego Yoshimura polecał 3mm średnica 2mm grubość, siedzi jak trzeba:) jak widać, niektóre wężyki wyglądały średnio fajnie, ale chyba były jeszcze szczelne...

http://img810.imageshack.us/img810/3901/dsc08704n.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/8880/dsc08703o.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/6489/dsc08705l.jpg

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

moje są w podobnym stanie, a nawet możliwe, że w gorszym i dokładnie w tych samych miejscach jak na zdjęciach

polonez z tą szczelnością to myślę, że masz rację, ale jak sprawdzisz w miejscach gdzie nie ma tej materiałowej izolacji, to wężyk jest bardzo miękki, więc wychodzę z założenia, że jeśli działa tam podciśnienie, to w tych miejscach jest duże prawdopodobieństwo zassania takiego wężyka i już w 100% nie będzie spełniał swojej funkcji sterowania czegokolwiek, co jest do niego podłączone.

Jedna rzecz która mi się nie podoba, to taka, że te na zdjęciu są koloru niebieskiego, widziałem też czerwone itp więc mimo, że spełniają swoją funkcje to możliwe, że tylko mnie by to denerwowało, bo wychodzę z założenia, że jeśli były czarne, a są dostępne na rynku, to powinny być jak w oryginale również czarne:)

Dzwoniłem właśnie do sklepu i gościu powiedział, że mają takie czarne wężyki w izolacji 3,2mm, jakieś paliwowe za 7zł/mb, więc jeśli zakładają 3mm lub 4mm i wszystko działa, to przy tych również nie powinno być problemu, albo??

Opublikowano
są kolorowe ponieważ są zrobione z silikonu który jest odporny na wysoką temperaturę , pewnie możesz użyć zwykłych paliwowych lub kupić w serwisie :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
nie roznia sie absolutnie niczym od tanszych :) ja kupowalem je po 16zl za metr a potem sie dowiedzialem ze to to samo co tansze :) wiec kup najtansze bo roznicy nie ma
szukam
Opublikowano

a ja mam takie pytanie

 

odkręciłem śruby nakrętki zaznaczone na zdjęciu kolorem różowym.. odpiąłem wtyczkę z kolektora przy ścianie grodziowej

kolektor nie da się wyciągnąć wychodzi jakieś 5cm do góry i jakby coś go blokowało... raczej nie rurka bo stawia sztywny opór,

kiedyś był już demonotwany kolektor przez mechaniora (do wycinania łopatek) ale nie zauważyłem co jeszcze zrobił żeby wyciągnąć układ dolotowy

 

 

http://img850.imageshack.us/img850/7296/kolekt.jpg

Opublikowano

Kolego to mogą być wtyczki od tych 2 elektrozaworów co się je przyczepia do kolektora od dołu (od żaluzji chłodnicy i od sterowania klapami w kolektorze). One wchodzą tam właśnie na dół pod kolektorem... ewentualnie sprawdź czy jeszcze jakaś śruba nie trzyma kolektora, chociaż wątpię, jeśli możesz podnieść kolektor o te 5cm :) Ja odpiąłem z tyłu przy grodzi wtyczki od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze i drugą od czujnika ciśnienia na szynie CR, żeby czasem nic nie rozwalić :)

Jakbyś miał jeszcze jakiś problem, to śmiało pisz:)

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Od strony kabiny jest jeszcze wtyczka z tyłu za kolektorem schowana co go trzyma, zresztą jest tam też śruba z tego co pamiętam jak ściągałem.

Zresztą, jak możesz go unieść 5 cm., to przejedź palcami dookoła brzegu i się zorientujesz ;)

Opublikowano
Przecierz napisał że odpiął wtyczkę przy ścianie grodziowej, a na dole jest jeden elektrozaworek i trzeba odpiąć wtyczkę i odłączyć przewód podciśnieniowy, dodatkowo jest śruba co trzyma uchwyt od bagnetu oleju, mam nadzieję że odpiąłeś wtyczki od wtryskiwaczy, dodatkowo blokować może gruszka co steruje klapkami dotykając o króciec wodny przykręcony do głowicy.
Opublikowano

już jestem po częściowej wymianie wężyków kupiłem 4m ale myślę że jak bym miał wymieniać wszystkie to tak z biedą by mi wystarczyło bo nie wymieniłem 3 wężyków dwóch od turba i jednego co idzie do jakiegoś sterownika chyba EGR i zostało mi bardzo niewiele fakt raczej wszystkie wężyki robiłem trochę dłuższe żeby nie miały takich mocnych załamań.

Kolektora jednak nie zdejmowałem ale trzeba mieć cierpliwość i narzędzia bo gdyby nie długie szczypce nie założył bym tych wężyków pod kolektorem

mam jeszcze pytanie o EGR bo chyba to gdzie wchodzi ta gruba rura i ta metalowa to się nazywa EGR albo? jeśli tak to czym on steruje bo mój był cały w sadzy i nie wiem dlaczego była tam wilgoć z oleju albo raczej czegoś czarnego i mokrego czy to normalne??

Opublikowano
Przecierz napisał że odpiął wtyczkę przy ścianie grodziowej, a na dole jest jeden elektrozaworek i trzeba odpiąć wtyczkę i odłączyć przewód podciśnieniowy, dodatkowo jest śruba co trzyma uchwyt od bagnetu oleju, mam nadzieję że odpiąłeś wtyczki od wtryskiwaczy, dodatkowo blokować może gruszka co steruje klapkami dotykając o króciec wodny przykręcony do głowicy.

 

 

przy bagnecie odkręciłem ,

zagadką jest to wtyczka pod kolektorem, której nie wyczułem ani nie widziałem co mogłoby trzymać....

wtyczki od wtrysków powyciągałem,

 

co do przewodów to te wygladają jak ori:

http://allegro.pl/przewod-paliwowy-srednica-3-2-na-metry-w-oplocie-i1728382099.html

Opublikowano

pojechałem do polmozbytu kupiłem 4m po 8zł/mb,

tak na szybko to przewód ciaśniej wchodzi na krociec przy żaluzji niż oryginał jak uporam się ze zdjęciem kolektora to powymieniam ile się da

a tu zdjęcie przewodu:

 

http://img824.imageshack.us/img824/8642/50977200.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.