Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie. Otóż niedawno uchwalono ustawę, że silnik samochodu jest traktowany jako zwykła część i jego numery nie będą wpisywane do dowodu.

Jako, że chcę sobie kupić pierwszy samochód, z względu na ubezpieczenie (jestem w grupie "podwyższonego ryzyka"), zdecydowałem się na E36 z silnikiem 1,6 max 1,8. Za parę lat, kiedy już będę miał konkretniejsze zniżki chciałbym zmienić silnik na większy.

Orientujecie cię może, czy taka zmiana jest konstrukcyjnie możliwa i czy nasze "kochane" polskie urzędy nie będą robiły jakichś ogromnych przeszkód (papierki, akcyza czy inna cholera)?

POZDRAWIAM. :)

Opublikowano
poszukaj troche :search: , ja sie obawiam tylko tego ze za jakis czas trudno bedzie kupic samochod z "fabrycznym" silnikiem :duh: , powinni jeszcze zlikwidowac numery nadwozia :mad2: idiotyzm :mad2: , tylko pamietaj ze zmiana silnika to nie to samo co wymiana akumulatora :wink:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

Jasna sprawa. Niestety nigdzie nic nie ma na ten temat. :cry2:

:modlitwa: Może ktoś z Was jest mechanikiem i wie, czy to w ogóle jest możliwe? Czy samocód wytrzyma dodatkowe kilogramy bez zmian podwozia?

Prościej byłoby co prawda sprzedać jeden, kupić drugi. Ale kto wie, w jakim stanie będzie "ten drugi". Jednak po samochodzie, który będzie mój już jakiś czas, będę wiedział, czego mogę się spodziewać.

Opublikowano
Jasna sprawa. Niestety nigdzie nic nie ma na ten temat.

 

Noooo, nigdzie nic nie ma na ten temat, a zwłaszcza na forum, nikt o tym nie pisał i nie ma sensu się wysilić chociaż trochę, żeby poszukać... :duh:

Opublikowano

No dobra, ale tam nie ma słowa o E36!

 

Ani o tym, jak wygląda to wszystko od strony urzędowej, chyba, że (w uproszczeniu) wyjmuje się stary, wkłada nowy, płaci za stary i w drogę...

Opublikowano

zmiana silnika np z 1.6 na 2.5 to nie tylko zmiana silnika ale takze koniecznosc zmiany prawie wszystkiego poza nim - takze zazwyczaj lepiej kupic po prostu mocniejsze auto . :?

dlatego zamiast pakowac M60 4.0 V8 do 730 , wolałem kupic po prostu 740 i mam o niebo lepsze wyposazenie w prezencie :mrgreen:

Opublikowano
Mam pytanie. Jako, że chcę sobie kupić pierwszy samochód, z względu na ubezpieczenie (jestem w grupie "podwyższonego ryzyka"), zdecydowałem się na E36 z silnikiem 1,6 max 1,8. Za parę lat, kiedy już będę miał konkretniejsze zniżki chciałbym zmienić silnik na większy.

 

a co powiecie by kupic cos z duzym silnikiem odrazu, np. 2,5... :think:

i wlozyc cos narazie mniejszego np 1,8...

wtedy bez problemu w lepszych czasach mozna wrocic do duzego silnika... :D

 

jest to mozliwe ?

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano
A co z tym 2.5? Myślałem, że nieużywany silnik po jakimś czasie się sypie. Może to nie prawda?

 

zawsze zamias trzymac... mozesz sprzedac... :D

 

poprostu nie masz pozniej problemu z hamulcami i tym podobnymi sprawami...

a taka sytuacja bedzie w przypadku gdy do BMW z 1,8 wkladasz silnik 2,5... :D

 

tylko pytanie czy mozna wlozyc do bmw 2,5 silnik 1,8 ? :think:

ale już na to pytanie musi ktos inny odpowiedziec...

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano
Moim zdaniem każdy swap silnika jest nieopłacalny. Lepiej sprzedać auto i kupić drugie. O ile się nie mylę to od radzaju silnika zależy wyposażenie, instalacja, sterowanie. No chyba, że masz warsztat i poradzisz sobie sam z wymianą.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Moim zdaniem każdy swap silnika jest nieopłacalny. Lepiej sprzedać auto i kupić drugie. O ile się nie mylę to od radzaju silnika zależy wyposażenie, instalacja, sterowanie. No chyba, że masz warsztat i poradzisz sobie sam z wymianą.

dokładnie. Chyba ,ze się ma kasę i celowo chce się stworzyć jakąs hybrydę - dla własnej satysfakcji.

Opublikowano
Moim zdaniem każdy swap silnika jest nieopłacalny. Lepiej sprzedać auto i kupić drugie. O ile się nie mylę to od radzaju silnika zależy wyposażenie, instalacja, sterowanie. No chyba, że masz warsztat i poradzisz sobie sam z wymianą.

 

Różnica jest praktycznie we wszystkim. Inna skrzynia, wał, most, półosie, hamulce, sterownik silnika, visco, przepływka itd.

 

 

Było o tym na forum naprawdę dużo, o modelu E36 też, nawet była informacja o silniku 3.0d w trójce. Wystarczy trochę poszukać...

Opublikowano
Moim zdaniem każdy swap silnika jest nieopłacalny. Lepiej sprzedać auto i kupić drugie. O ile się nie mylę to od radzaju silnika zależy wyposażenie, instalacja, sterowanie. No chyba, że masz warsztat i poradzisz sobie sam z wymianą.

 

Zgadzam sie jak najbardziej, nie ma lepszego sposobu montażu niz fabryczny.....

 

 

pozdrawiam

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

Zgadzam sie z przedmowcami - nie warto przekladac silnika

Lepiej zmienic samopchod ( i taniej pewnie wyjdzie )

Raz przekladalem silnik w fordzie mondeo ( rozwalilem miske i sie zatarl ) z 1.6 na 1.8 - osprzet do silnika niby ten sam, a i tak setki problemow po zmianie.

Opublikowano

widziałem coś na temat zamiany silników na stronieklubowej bmw toruń.

poszukaj ja w tej chwili nie mam czasu ale jak sobie nie poradzisz to pisz pomoge . właściciel 525i od 10 godzin wcześniej e23 zawsze automat

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.