Skocz do zawartości

330d 204KM sterownik turbiny


Marco2

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem szczerze że w chwili wykonywania tej operacji nie znałem nazwy programu - teraz dopiero mając wiedzę taką a nie inną mogę stwierdzić że był to DIS... doświadczenie ;)

Trzeba było wtedy widzieć moją minę jak w tydzień po kosztownym dość zabiegu regeneracji turbiny ktoś nagle "zamyka" mi obrotomierz i widzę sadze wylatujące z wydechu - trochę mi przedmuchało wydech wtedy.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko okaże się na początku tygodnia, zostawiam samochód u mechanika. Dam znać co było przyczyną. Na chwilę obecną z kilku źródeł uzyskałem informację, że najprawdopodobniej jest to kwestia sterownika turbo (w sumie wykazał błąd jeszcze przed wyjęciem turbiny do regeneracji). zobaczymy.

 

Dodam jeszcze, że auto ewidentnie więcej pali - ok 9-9.5 litra w mieście. wcześniej nie przekraczałem 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedziałeś ze turbina była zregenerowana..... To nie rozumiem zrobili to bez sterownika?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik został założony ten sam i dostrojony czy wyzerowany (na tym akurat się nie znam) bo nie pokazywał błędów - pokazał błąd tylko raz jeszcze przed zregenerowaniem turbiny i po skasowaniu już drugi raz nie wyskoczył - najwidoczniej jednak nie działa tak jak powinien i możliwe, że turbina zapiekła się właśnie przez niego tj nie pozwalał łopatkom pracować w pełnym zakresie. Przed regeneracją turbo pompowało już od 2000 obrotów tak jak powinno pewnie dlatego, że wszystkie elementy tj turbo, egr, elektrozawory sukcesywnie się zapychały a komputer dostosowywał do tego sterowanie turbiną czyli pracowała gorzej ale w pełnym zakresie. Teraz za to po przeczyszczeniu wszystkiego różnica w wartościach jest tak diametralna, że sterownik nie pozwalający działać turbo w pełnym zakresie objawia się właśnie brakiem mocy do 2500 obrotów bo komputer nie potrafi go dopasować.

 

...

 

Problem rozwiązany. Zamontowany regenerowany sterownik w miejsce mojego - nie pracował w pełnym zakresie przez co łopatki nie mogły odpowiednio się zamknąć w niskim zakresie obrotów i samochód nie miał mocy. Z nowym sterownikiem zbiera się tak jak powienien od niecałych 2000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.