Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Koledzy mam problem z turbiną w aucie, mianowicie nie jest ona sterowana bo mam "walnięty" elektroniczny sterownik Garrett. Nie wiem co konkretnie się z nim stało ale wyczytałem na forum, że można go spróbować naprawiać pod warunkiem, że weźmie się za to dobry elektronik. Zatem zanim kupię kolejną używkę (nowy do kupienia wyłącznie w zestawie z turbiną - koszt ponad 3 tys. zł) chciałbym spróbować naprawić mój sterownik. Może ktoś poradzić i pomóc gdzie w Poznaniu lub okolicy znajdę jakiegoś bystrego fachowca w tych sprawach. W sumie to możecie podać również namiary z okolic Włocławka, często jestem tam służbowo.

Poniżej kilka fotek o jaki sterownik chodzi:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/405/sterownik014.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/24/sterownik016.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/sterownik017.jpg/

a tutaj obudowa z numerem sterownika Garrett - 6NW 008 412

http://imageshack.us/photo/my-images/228/sterownik2022.jpg/

 

Sprawa pilna bo auto stoi, a mocy ma mniej niż maluch. Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,

Okazało się, że po wymianie sterownika na inny o tym samym numerze wygląda na to iż sterownik ma tak jakby zbyt mały zakres regulacji geometrią... Czy ktoś mógłby sprawdzić w swoim aucie (i jest pewien, że miał oryginalnie taki sterownik turbiny) jakie numery ma na tym sterowniku. Chodzi o numer jaki widoczny jest na ostatnim zdjęciu w pierwszym wpisie tego postu. Mam podejrzenia, że poprzednik mógł wymienić sterownik na pierwszy lepszy a ja teraz się bujam z tym bo nie mam pewności jaki sterownik powinien sterować moją turbiną!

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano
Witam ponownie,

Okazało się, że po wymianie sterownika na inny o tym samym numerze wygląda na to iż sterownik ma tak jakby zbyt mały zakres regulacji geometrią... Czy ktoś mógłby sprawdzić w swoim aucie (i jest pewien, że miał oryginalnie taki sterownik turbiny) jakie numery ma na tym sterowniku. Chodzi o numer jaki widoczny jest na ostatnim zdjęciu w pierwszym wpisie tego postu. Mam podejrzenia, że poprzednik mógł wymienić sterownik na pierwszy lepszy a ja teraz się bujam z tym bo nie mam pewności jaki sterownik powinien sterować moją turbiną!

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Kolego ja mam również sterowanie elektryczne zmienną geometrią, tylko że ciężko będzie sprawdzić jaki sterownik mam bo turbina zabudowana w aucie, wydaje mi się że sterowniki nie powinny się róznić bo sterowanie elektryczne zmienną geometrią było stosowane tylko w autach z normą spalin euro 4 i jak dobrze pamiętam to w 2004 roku wszystkie silniki 330d i 320d miały takie sterowanie zmienną geometrią, jedynie ktoś mógł założyć sterownik z 2.0d zamiast 3.0d. Wydaje mi się że masz zapieczoną zmienną geometrię turbiny a nie walnięty sterownik, jeśli uda mi się odczytać ten numer to potwięrdzę czy mam taki sam jak twój czy inny a wtedy będzie wiadomo ale zdaje mi się że masz inny problem z turbiną.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Witam ponownie,

Okazało się, że po wymianie sterownika na inny o tym samym numerze wygląda na to iż sterownik ma tak jakby zbyt mały zakres regulacji geometrią... Czy ktoś mógłby sprawdzić w swoim aucie (i jest pewien, że miał oryginalnie taki sterownik turbiny) jakie numery ma na tym sterowniku. Chodzi o numer jaki widoczny jest na ostatnim zdjęciu w pierwszym wpisie tego postu. Mam podejrzenia, że poprzednik mógł wymienić sterownik na pierwszy lepszy a ja teraz się bujam z tym bo nie mam pewności jaki sterownik powinien sterować moją turbiną!

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Kolego ja mam również sterowanie elektryczne zmienną geometrią, tylko że ciężko będzie sprawdzić jaki sterownik mam bo turbina zabudowana w aucie, wydaje mi się że sterowniki nie powinny się róznić bo sterowanie elektryczne zmienną geometrią było stosowane tylko w autach z normą spalin euro 4 i jak dobrze pamiętam to w 2004 roku wszystkie silniki 330d i 320d miały takie sterowanie zmienną geometrią, jedynie ktoś mógł założyć sterownik z 2.0d zamiast 3.0d. Wydaje mi się że masz zapieczoną zmienną geometrię turbiny a nie walnięty sterownik, jeśli uda mi się odczytać ten numer to potwięrdzę czy mam taki sam jak twój czy inny a wtedy będzie wiadomo ale zdaje mi się że masz inny problem z turbiną.

Z tą zapieczoną geometrią to masz dobry trop bo właśnie z tego turbina została wymontowana, geometria wyczyszczona i ustawiona a cięgno sterujące chodzi bez najmniejszego problemu w tej chwili, także z tej strony problemu nie ma. Ale po przetestowaniu "na stole" całej turbiny ze sterownikiem wydaje się jakby jeszcze był zapas w sterowaniu geometrią... Wiesz miałem już identyczny sterownik podmieniony od Sprintera i też niby identyczny ale już ta przekładnia ślimakowa pracowała zupełnie w innym zakresie. Stąd moje obawy że mogło występować kilka typów sterowników wizualnie wyglądających tak samo a koleś zamontował dla sztuki pierwszy lepszy byle auto poszło....

Ale dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano

Nikt nie jest w stanie mi pomóc z tym numerem sterownika???? Może znacie chociaż jakiś sklep czy hurtownie gdzie mogą mieć na magazynie nową turbine to mógłbym zadzwonić i się dowiedzieć. Sprawa jest naprawde pilna.

Pozdrawiam

Opublikowano
Może ktoś w okolicach Włocławka ma taką E46 330d z tym elektronicznym sterowaniem turbiny? Chętnie bym podjechał zobaczyć jak wygląda u Was to sterowanie cięgnem i czy jest to ten sam sterownik co u mnie.
Opublikowano
sprawdziłem ten sterownik i w 320d e90 166KM jest ten sam i widocznie we wszystkich były te same... a sprawdzałeś na realoem.com jak coś to mam taki : 6NW 008 412

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dzięki kolego TC za fatygę. Na realoem.com jest tylko cała turbina pokazana, i w żadnej hurtowni czy ASO nie podadzą mi tego numeru ponieważ jest to integralna część turbiny, która jest sprowadzana tylko na zamówienie. Numer by się zgadzał bo masz taki jak ja. Tylko chciałbym jeszcze żeby ktoś z 330d potwierdził faktycznie czy nie było róznic w sterowaniu turbiną między motorem 2,0 i 3,0....
Opublikowano
Dzięki kolego TC za fatygę. Na realoem.com jest tylko cała turbina pokazana, i w żadnej hurtowni czy ASO nie podadzą mi tego numeru ponieważ jest to integralna część turbiny, która jest sprowadzana tylko na zamówienie. Numer by się zgadzał bo masz taki jak ja. Tylko chciałbym jeszcze żeby ktoś z 330d potwierdził faktycznie czy nie było róznic w sterowaniu turbiną między motorem 2,0 i 3,0....

Kolego sorki ale mało czaqsu mam by to sprawdzić ale zadzwoń do przedstawiciela garreta na Polskę to ci dokładnie podadza jaki jest numer sterownika ostatnio do nich dzwoniłem i maja taką turbinke na stanie to do nich numer firma:

Moto-Remo POZNAŃ/PRZEŹMIEROWO

ul. Ogrodowa 1a

62-081 Przeźmierowo

tel-fax (61) 814 21 40

tel. 500 247 167

To chyba najbliższy ciebie filia ja mam najbliżej do Chorzowa i tam mają taką więc jak ci z Poznania nie bedą mieli to dzwoń do nich:

CHORZÓW

ul. Łagiewnicka 3

41-500 Chorzów

tel. 506 137 775

tel (032) 204 - 02 - 61

tel-fax (032) 249 - 20 - 29

Myslę że oni ci to podadzą bez problemu, powodzenia i pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Mario dzięki wielkie, niby wychodzi na to, że sterownik jest ok. Tylko nadal mam wątpliwości co do działania mojego sterownika. Mógłbyś mi nagrać krótki filmik jak u Ciebie wygląda test tego silniczka po przekręceniu kluczyka? Nadal mam wrażenie, że u mnie ten jest zbyt mały zakres regulacji, poprostu silniczek nie wychyla się od początku do końca... chciałbym porównać jak to wygląda w innym aucie bo szczerze mówiąć nie mam pojęcia na ile powinno być wychylane to cięgno sterowania geometrią.

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat kolegi, żeby nie zakładać nowego wątku bo problem wydaje się być podobny.

 

Po regeneracji turbiny (nowy wirnik z łopatkami) auto zaczyna się zbierać powyżej 2500 obrotów. Widziałem wartości doładowania podczas jazdy i turbina pompuje ok 1.4 - 1.45 bar także wszystko w porządku. Mniej więcej od 2500 albo 2700 obrotów samochód zbiera się świetnie i nie przestaje prawie do czerwonego pola.

 

Jeden czynnik który należy wymienić to błąd sterownika elektronicznego turbiny który pojawił się ale jeszcze przed wyjęciem turbiny tj przed regeneracją podczas sprawdzania samochodu. Po skasowaniu błędu nie pojawił się już ponownie.

 

Dodam, że wszystko co można sprawdzić rozbierając turbinę zostało sprawdzone tj. elektrozawory od EGR i Turbo - wyczyszczone, intercooler - wyczyszczony, przewód pęknięty od IC (ten na którym jest czujnik temperatury) - wymieniony (to on był głównym powodem wizyty u mechanika przy okazji której okazało się, że turbina leje olejem - z IC wyszło ok litra oleju. Przepływomierz nie pokazał żadnych błędów.

 

Czy może to być wina źle ustawionego sterownika od turbiny? podobno "zeruje się" go po regeneracji turbo lub też po prostu jego zepsucia? Przed regeneracją auto zbierało się tak jak powinno od mniej więcej 2000 obrotów tyle, że dużo słabiej niż teraz po regeneracji i sporo kopciło.

Opublikowano
bardzo często jest wina złej regeneracji ... robią to na zamiennikach kiepskiej jakości z inną liczbą łopatek to turbo wtedy pracuje inaczej .,,

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dzięki za szybka odpowiedź. Zakładam, że zregenerowana jest poprawnie (Przynajmniej muszę tak założyć). Załatwiałem to przez znajomego i nigdy wcześniej problemów z regenerowanymi u niego turbinami nie było.
Opublikowano
Wartości podczas jazdy widziałem, wszystko wydaje się być w porządku. To, że turbina zaczyna pompować 1.4 bara powyżej 2500 obrotów czuć bez podglądania wartości. Myślałem o przepływomierzu ale podczas jazdy pokazywał ok 1000 mg czyli podobno tak jak powinien.
Opublikowano

Ok, zrobię to niestety dopiero w poniedziałek jak zostawie samochód u mechanika. Pytanie tylko co jeżeli ma zaniżone wartości w stosunku do oczekiwań ECU?

Przepływomierz? Sterownik elektroniczny turbiny który nie otwiera prawidłowo łopatek? Czujnik ciśnienia doładowania? zawór EGR i elektrozawory?

 

Wiem, że nikt nie da odpowiedzi ale może ewentualnie coś wykluczyć.

Opublikowano

A czy przypadkiem zregenerowana turbina nie wymaga adaptacji ??

Ja po regeneracji turbiny w poprzedniej e46 ze sterowaniem podciśnieniowym byłem na takowym zabiegu. Wcześniej w którymś warsztacie sprawdzali mi panowie w INP'ie i stwierdzili, że turbo dmucha dobrze - nawet "za dobrze". Za dobrze nie było dla mnie konkretna informacją.

Adaptacja w innym warsztacie przeprowadzona została w DIS'ie - program robił to automatycznie , najpierw rozpędził silnik do 2000 obrotów a po kilkudziesięciu sekundach do 4000 obrotów...

Była wyczuwalna różnica w zbieraniu się auta po tym "zabiegu".

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.