Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry Wieczor,

 

czy ktos z was moze wymienial Kolumne kierownicza?

Bo juz mnie wkurza ta czerwona kierownica co pali mi sie juz od 20tkm.....

 

A 800€ BMW za to nie dam!

 

Fajne by bylo gdyby ktos mogl opisac co i jak. Bo na google na dzien dzisiejszy nic jeszcze nie znalazlem :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czytałeś co autor postu napisał ?? Pali się kontrolka od blokady a serwis proponuje wymiane. Wiesz już czemu chce wymienić kolumnę ??? Do autora postu: przeprogramuj na początek soft w CAS'ie i zobacz wtedy czy będzie potrzebna wymiana kolumny. Zacznij od najtańszych rzeczy a nie od razu chcesz to wymieniać.
Krzysztof
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Tez sie nad tym zastanawialem. Ale co zrobie gdy nie pomoze, 150€ dam w prezencie. Wiec wole dac za czesci 250, i zrobic se sam. Tak moge byc pewny ze sie to juz nie pojawi.

 

Ah takie mlode Auto nie jest :-)

 

12.01.2008 i ma nowy silnik, Bo wlasciciel poprzedni zajechal go chipem ;-) Dlatego jest ten co ma 204KM.

Opublikowano
gdzieś słyszałem że w 2007 albo 2008 poprawili fabrycznie soft sterownika co by oznaczało że nie ma co upgradować
Opublikowano
Kris czytałem i dlatego pytam dlaczego chce wymienić kolumne to nie zajechane e30 gdzie się wymienia kolumne kierownicy to najnowsza trójka i nie ma kolumny z plastiku tylko z bardzo dobrych materiałów i nie zużyją sie nawet jak by nastukał 500 tyś .... wiec od złej strony chce załatwić problem , jak coś sygnalizuję jakiś błąd to trzeba sprawić co to systemowo i mechanicznie co tu nie gra ... to tak jak by na kopie wywaliło engine error to nie wymieniamy silnika tylko diagnozujemy od czego to jest tak że niech na razie zostawi tą kolumnę w spokoju a da auto do mechanika bo się nie zna skoro piszę na forum . Pozdrawiam
Opublikowano

Kolumnę wymienia się w przypadku awarii elektrycznej blokady kierownicy.

Wcale nie trzeba 500 tys żeby ten silniczek się wyrobił

Opublikowano
Kolumnę wymienia się w przypadku awarii elektrycznej blokady kierownicy.

Wcale nie trzeba 500 tys żeby ten silniczek się wyrobił

 

Dokladnie, sa ludzie ktorzy mieli juz duzo wczesniej problemy z tym. Poprzednik moj se troche pojezdzil, ale mam znajomych co maja siodemke lub jedynke i maja to samo co ja.

 

Tylko ze oni dali zrobic za 800-900€, a ja nie jestem im gotow tyle dac, wole se cos za to kupic, lub miec kieszonkowe na wyjazd z dziewczyna :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuję mimo wszystko sprawdzić akumulator. W zeszłym roku miałem klika akcji z kontrolką na żółto i raz na czerwono. Na jesieni wymieniłem akumulator i od tamtej pory była tylko jedna akcja, ale tego nie powinno się liczyć bo kierownica była zablokowana na skręconych i naprężonych kołach. Powtórka odblokowała kierownicę. Wg mnie sprawność ogólna akumulatora ma wpływ na blokadę kierownicy. Trochę tu spece BMW zaoszczędzili, bo mechanizm powinien być nieco mocniejszy.
Opublikowano
W Moim aucie byla tez wymieniona kolumna jeszcze na gwarancji .Znajomy z aso mowil mi ,ze czasem sie zdarzają jakies wadliwe ale ,ze czesciej to sie zdarza w 5er.
Opublikowano
W Moim aucie byla tez wymieniona kolumna jeszcze na gwarancji .Znajomy z aso mowil mi ,ze czasem sie zdarzają jakies wadliwe ale ,ze czesciej to sie zdarza w 5er.

 

Twoj znajomy chyba dlugo w Aso nie robi. Ten problem ma kazdy BMW odkad sie pojawila blokada Elektroniczna. Dopiero przy wersjach LCI jakos "ucichlo".

 

Zrobilem Aktualizacje Softu, 129,95€ zaplacilem.

Dokladnie 30min sie nie palilo :evil:

 

Tak se juz myslalem ze tak bedzie....

 

To jak wymienial juz ktos z was Kolumne? I moze mi powiedziec na co mam zwracac uwage? Lub ma instrukcje?

Bylbym wdzięczny.

Opublikowano

Znajomy robił 3 tygodnie temu aktualizacje w E60m z 2006 r i pomogło, jak na razie.

Tyle, że w Polsce płacił 200 zł (poza ASO)

Opublikowano
ja w poprzedniej e90 2007 rok tez wymienialem kolumne....zblokowalo raz, zrobilem programowanie, zblokwalo kilka miesiecy później to samo....wiec wymieniłem kolumne w ASO jak ktoś zaintreresowany ceną to poszukam faktury i powiem gdzie co i jak i dlaczego tak drogo:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe jak by ustawić w pliku z modułu CAS te 3 opcje na nicht_aktiv i ponownie go wrzucił do modułu czy by się w ogóle załączała ta śmieszna blokada:

ELV_AUT_FCT

nicht_aktiv

 

ELV_RESET_FCT

nicht_aktiv

 

ELV_TESTER

nicht_aktiv

Krzysztof
Opublikowano
Ciekawe jak by ustawić w pliku z modułu CAS te 3 opcje na nicht_aktiv i ponownie go wrzucił do modułu czy by się w ogóle załączała ta śmieszna blokada:

ELV_AUT_FCT

nicht_aktiv

 

ELV_RESET_FCT

nicht_aktiv

 

ELV_TESTER

nicht_aktiv

 

Ja gdzies czytalem ze w niektorych Amerykanskich Modelach mozna calkowicie wylaczyc. Ale czy w Europejskim :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to jest właśnie z forum e90post. Jeżeli w ich modelach można wyłączyć to pewnie w europejskich też. Nie robili specjalnego softu do modułu CAS na USA.
Krzysztof
Opublikowano
niestety ten problem mnie także dotknął (E91 z 06, przebieg 80 tys.). Dziwne tylko, że nie było wcześniej żadnych objawów, święcących kontrolek i tym podobnych. Po prostu blokada po włożeniu kluczyka nie chciała się zwolnić, przez co nie można było uruchomić zapłonu. Panowie w serwisie cały dzień szukali przyczyn. Przeprogramowali sterownik i stwierdzili, że to jednak elektryczna blokada i konieczna jest wymiana kolumny kierowniczej. koszt 1700 zł plus 400 montaż, plus wcześniejsza diagnoza i programowanie sterownika 850 zł. Co dziwne fachowcy w serwisie stwierdzili, że w tym modelu kolumnę wymieniają pierwszy raz.
Opublikowano
niestety ten problem mnie także dotknął (E91 z 06, przebieg 80 tys.). Dziwne tylko, że nie było wcześniej żadnych objawów, święcących kontrolek i tym podobnych. Po prostu blokada po włożeniu kluczyka nie chciała się zwolnić, przez co nie można było uruchomić zapłonu. Panowie w serwisie cały dzień szukali przyczyn. Przeprogramowali sterownik i stwierdzili, że to jednak elektryczna blokada i konieczna jest wymiana kolumny kierowniczej. koszt 1700 zł plus 400 montaż, plus wcześniejsza diagnoza i programowanie sterownika 850 zł. Co dziwne fachowcy w serwisie stwierdzili, że w tym modelu kolumnę wymieniają pierwszy raz.

 

No to widocznie dales auto Fachowca.... :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, czy moze mi ktos z was powiedziec czy ta Kolumna z PN -> 32306786891 jest ta poprawiona czy ten stary szajs?

 

Bardzo bym sie cieszyl jak by ktos mogl szybko odpisac, bo mam okazyjna cene. Ale sam tez bede szukal i sie odezwe.

 

pozdrawiam

Tomek

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Moze komus sie przyda, ja na drugi tydzien biore sie za to.

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387

Odświeżam. Udało ci się to zrobić? jeśli tak czy po powyższym zabiegu trzeba podpinać się pod kompa?

Mnie czeka wymiana w przyszłości jest taki luz że będę zmuszony się tego podjąć pytanie czy osobiście.

 

Jeśli nie wstawisz innej kolumny to nic nie trzeba podpinać. Oczywiście nie zapominając o tym że podczas prac zapłon wyłączony.

Wystarczy chcieć..ja doszedłem do takiej wprawy że kolumnę wyciągałem w 15 min :D O jakim luzie mowa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.