Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem , mam bmw e34 2.0 24v 150 km i na zimnym silniku bardzo cieżko zapala na pb a na lpg od kopa, na ciepłym nie ma problemu.

 

wymieniłem juz i opadam z sił: pompe paliwa, wszystkie filtry, listwe wtryskową z reg. ciś paliwa, swiece, czujnik tem. wody i dalej to samo.

ale po wyjęciu swiec jedna ma końcówke czarną i w kanale do którego wkręca sie te swiece jest troche oleju cieknie spod pokrywy zaworów.

 

moze to robic takie cyrki czy cos innego ?

Opublikowano

Najprawdopodobniejszą możliwość sam podałeś. Jeśli elektrody świecy są zaolejone to może powodować problem z odpaleniem i spadkiem mocy. To może być uszczelka pokrywy zaworów lub -w gorszym przypadku- pierścienie tłokowe.

P.S. Nie odpalaj na LPG!

Opublikowano

Czesci kupowales oryginalne czy zamienniki? Ja w zeszlym roku kupilem pompe na alledgoro bo chcialem zaoszczedzic i od samego poczatku nie trzymala cisnienia,zaworek zwrotny byl niesprawny i jak zaparkowalem prawa strona na chodniku to nie odpalal bo nie chcial zaciagnac benzyny (w zbiorniku zawsze powyzej 20L)-po wymianie pompy na BOSCHa wszystkie dolegliwosci minely.Moral z tego taki,ze nie warto oszczedzac na czesciach a juz napewno nie kupowac zamiennikow nieznanego pochodzenia!!! "Chytry dwa razy traci"

 

Gdyby uklad zaplonowy byl niesprawny,to napewno nie zapalalby na LPG a predzej na benzynie. Szukaj w ukladzie paliwowym.

Opublikowano
a słuchaj bo nie wiem czy na 100 % ta pompa jest wadliwa , może lepiej kupic poprostu zaworek zwrotny paliwa ( taniej a działanie takie samo ) jakie są węrzyki od paliwa w bmw e34 6mm 8mm 10 mm 12mm ?
Opublikowano

Na początek zająłbym się nieinwazyjnymi metodami. Oczyść porządnie zaolejone gniazda i świece. Jeśli to nie pomoże to można próbować co innego. Filtr czy pompę paliwa itd.

Co do pompy to mam oryginalną chyba bo nie zaglądałem i tylko troszkę niechętnie zapala gdy mam z 5 litrów w baku. Poza tym nic.

Opublikowano
jutro wymienie uszczelke pod pokrywą zaworów i założe zawór zwrotny zobaczymy czy cos to da a powinno, zamienie tez swiece miejscami bo ta jedna co siedzi w tym gniezdzie zaolejonym koncówka co jest w cylindrze jest czarma nie wiem czemu moze z powodu tego przebicia, zobacze
Opublikowano
dzieki kolego za cien wiary, moze to bedzie to mam nadzieje, napewno napisze. jeden małyu przciek a tyle probemów, choc mechanice powiecmy wykazali ze małe cisnienie jest, ale na ile im wierzyc
Opublikowano

WIATM, no niestety operacja wymiany uszczelki nic nie dała 70 pln poszło w błoto, gdzie dalej moge szukac, filtr paliwa i pompa odpada, a co ciekawe jak juz odpali za 2 razem to jak wcisne gaz w podłoge to przymula go na chwile. mechanicy są ciągle przekonani ze to czujnik tem. wody ale ciekawe bo miałem urzywany założony i lipa nic nie dało , teraz mam nowy i tez nic, ale jak miałem czujnik od nowszej e39 czujnik to odpalał za 1 razem ale tam był inny gwint, parametry pewnie tez no i obroty były wysokie na gorącym nawet 1600 obr./min.

 

co dalej ?

Opublikowano
...colombo ,ja też bym się upierał przy tym czujniku temperatury, piszesz że jak auto masz zagrzane to nie ma problemu z paleniem wiec na to wychodzi że odczyt z czujnika jest do bani ...ponieważ gdy jest uszkodzony wysyła sygnał do DME że temp. cieczy chłodzącej to 80*C wiec na zimnym silniku jest problem z paleniem,druga sprawa to sam czujnik,sprawdz dokładnie jaki masz system DME( SIEMENS,BOSCH) bo w zależności od systemu są różne czujnik ,więc mimo tego że wymieniłeś na nowy może nie podpasowałeś właściwy ...powodzenia :cool2:
iZzI
Opublikowano
...musisz dostac sie do sterownika silnika i sprawdzic jaka masz tam naklejke bedzie bosch lub siemens ,albo sprawdz po numerze vin na realoem(tyle ze nie wiem czy tak da rade ale sprubowac mozna)...
iZzI
Opublikowano

iZzI słuchaj mam dwie puszki, jedna i druga wygląda jak komputer, mniejsza z nr. vin siemensa i wieksza bosch, i teraz nie wiem. zagadka kurcze, w/g realoem mam siemensa sam zobacz

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_4854&hg=11&fg=15

 

bosch nawet jest niedostepny np.na allegro wszędzie jest siemens, ale na 40 % jestem pewny ze ten stary co wyjołem był własnie boschowski. dziwna sprawa

 

co zadzisz ? szukac za wszelką cene bocschowski ?

Opublikowano
..generalnie napisz mi 7 ostatnich znakow numeru vin z dowodu rejstracyjnego ja troche poszperam i pozniej dam cynka....mysle ze ten czujnik temperatury moze miec wplyw(jak sterownik jest bosch a czujnik siemensa) to moze byc z tym problem
iZzI
Opublikowano
..generalnie napisz mi 7 ostatnich znakow numeru vin ,a ja troche poszperam i pozniej dam cynka....mysle ze ten czujnik temperatury moze miec wplyw(jak sterownik jest bosch a czujnik siemensa) to moze byc z tym problem
iZzI
Opublikowano
Może być tak że gaz przesterowuje ci mapę benzyny spróbuj zdiąć klemy z aku na 10 minut i pojeździc tylko na benzynie jak będzie dobrze odpalał to wina źle wyregulowanego gazu
Opublikowano
...w miedzy czasie ,sciag wtyczke z czujnika temperatury i tak spróbuj odpalić auto,jeżeli bedzie bez zmian to spróbuj również ze ściagnietą wtyczką z czujnika teperatury powietrza(musi znajdować sie w kolektorze dolotowym)
iZzI
Opublikowano
juz wiem co jest. na zimnym silniku czujnik podaje temperature 86 'c , a założyłem czujnik siemensa wiec musze mic bosha tylko cierzko go dotac. ma ktos może
Opublikowano
...jesteś już pewien że to ten czujnik temperatury...?
iZzI
Opublikowano

juz sam nie wiem co to może byc, mam dosys tego auta, niby czujnik ok ale temperatura na zimnym 86 stopni. jak by jest mułowany przez chwile jak wsicne gaz do podłogi

 

pomocy

Opublikowano
...a wskazówka na zegarach dobrze pokazuje jak jest zimny silnik ,czy odrazu startuje do pionu??? jak sprawdzałeś na kompie że cały czas sygnał z czujnika wskazuje 86*c ...to tu jest twój problem na 100% dopasuj ten czujnik i bedzie wszystko dobrze (przez ten odczyt ,zmienia sie kat wtrysku paliwa,nie dzaiał tzw ssanie i inne takie tam)
iZzI
Opublikowano
najlepiej jak byś mial stary czujnik i spisał numer,jeżeli nie masz to musisz dopasować (generalnie bosch powinien pasowac) spróbuj ściągnąć jeszcze wtyczke z tego czujnika co masz teraz zamontowany( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_4854&hg=11&fg=15) nr.8 i sprawdz jak odpali auto i daj znać
iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.