Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich poczytałem sobie na forum o nivo ale nigdzie nie jest napisane gdzie sie znajduje i jak sie do niego zabrac , gdzie sa te wężyki z filterkiem. pytam bo chciałem sobie sprawdzić czy weżyki nie sa juz struchlałe i wymienic w razieczego na nowe . zadne błedy mi nie wyskakują ale ostatnio częściej mi pompuje powietrze. Taki opis (instrukcja ) napewno bedzie pomocna dla mnie i innych posiadaczy e61

Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano
Zeby dostać się do kompresorka trzeba zdjąć plastikową osłonę podwozia, która znajduję się pomiedzy tylnym prawym kołem a tylnym zderzakiem. Nie trzeba do tego kanału, ani nawet podnośnika (trzeba sie polożyć) Widać wtedy kompresor i wężyk. Kompresor jest zawieszony na spręzynach i sie podczas jazdy buja, w wyniku tych ruchów i bardzo słabej jakości materiału wężyk sie uszkadza i zaczyna zaciągąc zanieczyszczenia. Zeby dostać sie do filterka trzeba zdemontować nadkole plastikowe, ale tam na ogół jest wszystko dobrze, chociaz kontrola nie zaszkodzi. U mnie jest już inny kompresor i wężyk, bo poprzedni się najadł piasku...
Opublikowano

a ten filterek jest jeden czy dwa jesli jeden to które nadkole lewe czy prawe trzeba zdemontowac???

 

 

przeczytałem jeszcze raz twój post i wnioskuje ze jest filterek z prawej strony

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jakie wymiary ma ten wężyk ? Interesuje mnie bo nie wiem jakie kupić.

 

przyłączam się do pytania

jaką średnicę wewnętrzną ma wężyk i mniej więcej jaką długość ?

 

pozdrawiam

Opublikowano

dzisiaj przerobiłem temat

użyłem zbrojonego wężyka do powietrza

średnica wewnętrzna 6 mm

długość 50 cm

do tego dwie opaski zaciskowe

 

stary był pęknięty przy króćcu pompy i w okolicy jednego z uchwytów

zdemontowałem koło, nadkole oraz osłonę pod zderzakiem

po tych zabiegach do wszystkiego miałem elegancki dostęp

 

jak się popieści to wężyk można przyczepić za pomocą oryginalnych uchwytów

 

pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Potrzebuję pomocy i rady, a mianowicie od jakiegoś czasu dość często pracuje kompresor od NIVO a to zaraz przy odpaleniu poziomuje auto, a to jak kończę jazdę i wysiadam poziomuje auto... do tego również często zauważalna była rozbieżność pomiędzy prawą i lewą stroną (jedna wyżej od drugiej). Zaznaczę, że autem jeżdżę przeważnie sam z dzieckiem jako pasażer.

Dziś rano wyprowadzając auto z garażu zauważyłem, że dość mocno jest z tyłu zglebowane i zaraz zaczęła pracować pompa, tak przez chyba 2 min i wyłączyła się z komunikatem "system control failure" i nie podnosiło się już :( zrobiłem kilka km i nadal to samo, dopiero po ponownym odpaleniu kilka godzin później podnosiło się ale chyba nie do końca jak powinno ale wygląda już o wiele lepiej.

 

Zabrałem się więc za rozpoznanie tematu, rozebrałem nadkole i osłonę pod kompresorem i widzę ledwo trzymający się już wężyk który wchodzi do sprężarki. Foto poniżej - zaznaczone wejście tego wężyka po zdemontowaniu.

http://imgur.com/TP3j4nI

1. Moje pytanie na chwilę obecną jest takie czy po zamontowaniu nowego wężyka problemy powinny zniknąć z pompowaniem i poziomowaniem auta? Czemu pytam ponieważ na mój rozum to jest wejście zasysające więc czy powietrze idzie przez dobry wężyk począwszy od filterka czy przez uszkodzony wężyk chyba nie ma znaczenia???

2. Doczytałem, że najlepiej kupić zbrojony wężyk ze średnicą wew. 6mm polecacie jakiś konkretnie, bo cena org. to ponad 450 zł.

3. Czy powinienem jeszcze czegoś szukać, innych uszkodzeń???

4. Czy mogę wymusić pracę sprężarki aby sprawdzić czy gdzieś nie ucieka powietrze??? (jako samouk beż profesjonalnych narzędzi)

 

Z góry dzięki za wszystkie i szybkie odpowiedzi, temat bardzo dla mnie ważny bo jeździ obecnie tym autem moja Żonka w ciąży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba bezpiecznik 52 w bagażniku. Odpowiada tez za rolete bagaznika.

Sprawdź sobie w rozpisce bo rocznikowo mogą być różnice

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 4 lata później...
Opublikowano
i ja dodam swoje 3 grosze dla potomnych: można tymczasowo wywalić kompresor i jeździć dalej tylko trzeba trzy kabelki od zaworu kompresora poprowadzić do bagażnika. i tam zwierając dowolnie jeden do masy drugi do plusa otwiera się raz prawą raz lewą poduszkę. Wężyk ciśnieniowy przedłużyć i dodać końcówkę od dętki z koła . i wtedy: otwieramy zawór pompujemy jedną stronę zamieniamy kabelki tak aby otworzył się drugi zawór i pompujemy drugą. największy problem z przedłużeniem wężyka. ja wyciąłem ze starej poduszki gniazdo wężyka i wepchnąłem w w przedłużany wężyk, dzięki temu mogłem oryginalną śrubką wężyka wkręcić się w przedłużkę. wysokość od nadkola do ziemi 68cm. jeśli słyszysz regularnie kompresor to znaczy, że trzeba wymienić poduszkę . dobra trzyma ciśnienie parę miesięcy :) HOWGH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.