Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...jeżeli masz zwykły standardowy silnik,to jakiegoś odczuwalnego wzrostu mocy się nie spodziewaj,generalnie po za zmiana dzwięku nic po za tym.Natomiast jeżeli faktycznie masz już przepracowany ten katalizator(jak jest orginalny)to może być wart nawet parę stówek ...
iZzI
Opublikowano
Ja u siebie dawno bym wywalil katalizator, a kase za niego zainwestowal w auto. Blokuje mnie automat, ktory poprostu powoduje ze silnik wyje i niezabardzo podobalo by mi sie jego brzmienie. Wiec wole zostawic ten katalizator zeby samochod chodzil jak najciszej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja u siebie kata wywaliłem ponad miesiąc temu, puszka została, zauważyłem ze mocniejszy się trochę zrobił, wydech ciutkę głośniejszy tak jakby pierdział ale to jest przy danych obrotach, dokładnie nie pamiętam
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
a moim zdaniem katalizator jak jest i jest dobrze to niech zostanie, dźwiek z oryginalnym katalizatorem bez cenny;)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dołączę się do tematu żeby nie zakładać nowego mam takie pytanko mam wypalony katalizator na nierównościach słychać że lata po obudowie,chciał bym go usunąć ale nie chce usunąć samego wkładu bo to bez sensu auto po tym zabiegu jest głośniejsze (przerabiam to kiedyś w mondeo) nie chce też montować strumienicy to to pseudo tuning coś jak magnetyzer można kupić mieć a i tak nic nie daje.Myślałem nad tłumikiem przelotowym ale nie wiem czy samochód nie zrobi się głośny po tym,czy można zamiast tego np zamontować dodatkowy tłumik środkowy żeby auto było ciche (silnik m20b20) nie zależy mi na ryczący układzie wydechowym.
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano
Znajomy tłumikarz swego czasu zamiast zapchanego kata ceramicznego, wspawał mi katalizator żeliwny jak mnie pamięć nie myli. Z tego co pamiętam różnica w cenie była spora,a różnica w osiągach i dźwięku żadna. Zadzwonię do niego po pracy, obadam temat i napiszę.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
to by było fajnie bo wkurza mnie buczenie i ten dźwięk platyny obijającej się po obudowie katalizatora :P
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano
Niestety, było to z 2-3 lata temu, dzwoniłem do znajomego, ale ani on ani ja nie pamiętamy co to było i skąd. Jedyne co pamiętam to że wyszło dużo taniej, niz nowy katalizator ceramiczny.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam, podepnę się pod temat bo mój katalizator jest nadgryziony zębem czasu delikatnie mówiąc i ma dziurę, co radzicie zrobić, oprócz zakupu używanego za bagatela 600zł...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc wszystkim ;) Przylacze sie do tematu bo mam problem z wybebeszonym katalizatorem ktory powoduje spadek mocy na wolnych obrotach , spory wzrost spalania i kij wie co jeszcze ;/ Zastanawiam sie nad zamiennikiem katalizatora za 320zl , tlumikiem przelotowym uniwersalnym AWG za 100 zl i tlumikiem przelotowym dedykowanym pod moj silnik wykonany z kwasowki przez firme MG Motorsport za cene 350zl. W wiadomosci , ktora otrzymalem napisano mi , ze ksztalt dolotu jest bardzoi wazny i zakupienie czego kolwiek bez tej rury trapezowej jak oni to nazwali mija sie z celem bo ksztalt ma ogomne znaczenie . Prosilbym o rade co wybrac tak aby nie wydac niepotrzebnie pieniedzy . Z gory dziekuje za pomoc.

 

Pozdro

Opublikowano
Czesc wszystkim ;) Przylacze sie do tematu bo mam problem z wybebeszonym katalizatorem ktory powoduje spadek mocy na wolnych obrotach , spory wzrost spalania i kij wie co jeszcze ;/

Skad ty masz takie info? Pewnie w warsztacie ci wmowili zebys u nich kupil nowe czesci i jeszcze to zamontowal.

Opublikowano

Witam

I ja się dołączę do tematu. 530 V, niestety jeden katalizator "brzęczał" i musiałem go wyciąć, został wstawiony tłumik przelotowy. W mocy nie odczułem (Automat Skrzynia BIEg) ale za to dźwięk, V zaczeła przyjemnie mruczeć-> niestety samochód stał się głośniejszy. W środku nie słyszę różnicy ale na zewnątrz słychać. Jeśli nie musicie wycinać to nie polecam wycinki.

A czy ktoś orientuje się po ile w skupie można dostać za takiego kata?

Opublikowano
To ze silnik jest slabszy na niskich obrotach i to ze pali jak smok to fakt a nie jakas opina pseudo mechanika bo to on wybebeszyl mi katalizator I nikt mi nic nie mowil po prostu po wycieciu kata jest gozej a nie bede tak jezdzil . Nie wiem po co odrazu sie spinacie , sami wszystko wiedzacy ludzie , nawet wiedza o czym mysle w danej chwili hehe Jak dla mnie to rzenada . Czasami mam ochote sprzedac samochod zeby nie miec z tego typu ludzmi doczynienia . I tak na marginesie jak nie masz nic do napisania w temacie to nie pisz nic .
Opublikowano

I ja w miejsce kata założyłem tłumik przelotowy.

Niskie obroty są idealne, książkowe i bez falowania. Spalanie ani nie wzrosło ani nie spadło.

Mocy nie przybyło, nie ubyło także.

Jedno jedyne co się zmieniło - to autko nieco głośnie pracuje. Słychać to tylko na zewnątrz pojazdu, ale nie ma tragedii - a nadmienić powinienem, że bardzo lubię, bardzo ciche samochody.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Reep mając jedną sonde przed katalizatorem jak w twoim aucie, wycięcie katalizatora może spowodować albo głośniejszą pracę silnika jeżeli katalizator nie był zapchany,albo "wzrost mocy" czyli odzyskanie fabrycznej mocy przez silnik jeżeli kat był zatkany.Nie pisz pierdoł że ci moc spadła i beta żre paliwo bo gdybyś był choć troszkę kumaty i znał się co kolwiek na mechanice to byś się jarnął że albo uszkodzili ci sonde przy wycinaniu kata albo celowo ją odłączyli i wciskają ci kit żeby wyciągnąć jeszczę parę pln.Więc się nie spinaj kolego,a jak się zle czujesz w bmw to faktycznie lepiej ją sprzedaj.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W dolnych partiach obrotow stracila moc , wyzej jest ok ale to nie zmienia faktu , ze jest cos nie tak . Ja sie wcale nie spinam , grzecznie sie zapytalem a twoj bo raczej nie moj kolega sie spina . Tak w ogole piszesz o tym zebym sie przesiadl z BMW i to tylko dlatego , ze chce miec wszystko wporzadku w aucie . Moze i sie nie zanm ale po to zadalem pytanie zeby ktos ogarniety w temacie mi odpowiedzial . Co do sondy to jest sprawna i nie ma mozliwosci zeby przy wycieciu kata ja uszkodzic bo do sondy od kata jest kawal drogi . Ja piszac ten post nie chcialem nikogo obrazic czy co kolwiek a tu ktos do mnie sapie. Jedyne co moglo byc nie tak to , ze mechanik zreszta znajomy z podworka przyspawywal mi rure ucieta przed katem a odkrecona na laczeniu za katem chociaz go prosilem zeby odpiol aku ale sie zasmial i zaczol spawac migomatem. Jutro jade na kompa i sprawdze co i jak bo to podwyzszone spalanie przeraza . Co do wydechu to zajma sie nim MG Motorsport .
Opublikowano
czy ktoś orientuje się po ile w skupie można dostać za takiego kata?

w dobrym skupie wezmą próbkę ,zrobią rentgena ,sprawdzą skład (im więcej platyny a mniej palladu tym lepiej ,oczywiście :)) jak katalizator jest oryginalny ,wiadomo skład ma lepszy...ja jak sprzedawałem swój ,był przede mną gościu który przyjechał z katalizatorem z jakiegoś starego mietka i....wypłacili mu 1300zł :shock:

iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.