Skocz do zawartości

[E39] LPG - 528 Przegrzewanie silnika na gazie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Dziś jadąc sobie spokojnie na gazie zauważyłem, że temperatura zaczyna mi iśc do góry (poza pion, w kierunku czerwonego). Akurat parkowałem, więc samochód ostygł. Za jakiś czas ruszyłem, doszło spokojnie do pionu, ale po kolejnych 2 - 3 km znowu zaczęło rosnąc. Zatrzymałem się, wpier%$#^& na maksa i zacząłem myśleć. Wiedziałem, że mam instalację gazową do przeglądu (min. jedna listwa do wymiany, a co do reszty to wróżenie z fusów...). Wyłączyłem gaz, przekręciłem stacyjkę i temperatura od razu wróciła do pionu! :shock: Przejechałem jeszcze z 15 km (znowu na parking dotarłem) z międzylądowaniem w knajpie i wskaźnik cały czas w pionie!

Czytałem kiedyś, że padnięty reduktor może przegrzać silnik. Czy ktos może to potwierdzić? Mam jakieś 450 km do domu z wakacji i mogę to spokojnie zrobic na PB, ale czy Waszym zdaniem sama instalacja może dac takie obiawy?

Dodam, że mam nowy termostat, pompę wody, chłodnicę i płyn chłodniczy. Silnik wymieniałem jakieś 2 miesiące temu, po 1000 km był przeglądany (zero wycieków i brania oleju), układ chłodniczy odpowietrzany jakieś 2,5 tys km temu. Isntalacja LPG na STAG 200 i w stanie raczej kiepskim. Ale 200 km/h na A1 poszła jakby od niechcenia :wink:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Gucio tam... Dziś i na benzynie zaczęła mi temperatura szaleć - trochę w te, trochę we w te. Pojechałem do serwisu na miejscu i tam miły Pan pokazał mi dwa węże - jeden gorący, drugi za termostatem zimny. Wydaje się, że na 99% termostat ZNOWU :mad2: poleciał! Co z tymi termostatami w E39? Do tej pory poza tym, że coś takiego jest nie interesowało mnie to wcale, teraz drugi raz już robię :duh:

Mam na jutro mieć samochód, więc zobaczymy, czy to to...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

A jaki termostat kupiłeś? Jakiej firmy i za ile?? Może jakiś szajs Ci sprzedali Made In China.

Co do termostatów w E39 to chyba często lecą, jak kończyła się zima i zaczynało robić się ciepło to co 4ty temat na forum był o padniętym termostacie, to chyba polączka tych aut i trzeba tego pilnować.

Kup dobry termostat i zobacz ile wytrzyma, ponadto można też sprawdzić wiskozę, ale skoro po wymianie termostatu było ok z temperaturą to termostat jest winny.

Ciesz się, że to tylko termostat, bo bywały przypadki na forum, że ludzie cały układ chłodzenia sprawdzali, niby wszystko sprawne i ok, a silnik po dłuższej jeździe się grzał i nie wiadomo od czego.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Miałem bardzo zapowietrzony system i termostat pomoc ubrudzony silikonem. System odpowiada oby, termostat nowy.

Gaz demontuje, ponoć zepsuty reduktor może tez zapowietrzyc system, a mój gaz jest już słaby.

Przejechalem jakies 20 km i wszystko jest ok, eiec chyba nie uszczelka... Jutro jadę 450 km do domu, oby bez przygód ;-)

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Znając mój samochód musiałbym ja zrobić od nowa. Nie mam już na to sił, żeby znowu pchac tysiące w samochód. Jak będzie jeździł na PB bez problemów, to super. Jak bedą fochy to kupię Logana ;-)
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

450 km za mną, samochód jeździł jak nowy! Cały czas na PB, jak by stadninę koni pod maskę ktoś wsadził. Moja instalacja musiała już na prawdę ledwo dyszeć... Oczywiście zero przegrzań (Bogu dzięki, że to nie uszczelka pod głowicą, bo bym się rozpłakał...).

Ale bez przygód się nie obeszło... Dostałem kamieniem spod ciężarówki i odprysk na szybie wielkości paznokcia gotowy. A myślałem, że mi łeb urwie, jak leciał na mnie... :shock:

A nowy Logan kombi już za 40 tys! :8) :cool2: :mrgreen:

PS. Spalanie 2 tys zatłoczona Warszawa + 1 tys trasa w wersji ECO wyszło 12,3! :8)

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Mówisz, że masz Staga 200 więc nie jest to najwyższa półka, ale podejrzewam, że przede wszystkim masz za mały reduktor skoro tak odczuwasz teraz powrót mocy, zresztą wtryski, przewody w zasadzie wszystko może mieć wpływ. Jeśli chcesz wrócić do gazu, ale bez problemów zajrzyj na forum LPG, chłopaki zerkną na Twoją instalację i podpowiedzą co i jak.
Opublikowano
450 km za mną, samochód jeździł jak nowy! Cały czas na PB, jak by stadninę koni pod maskę ktoś wsadził. Moja instalacja musiała już na prawdę ledwo dyszeć... Oczywiście zero przegrzań (Bogu dzięki, że to nie uszczelka pod głowicą, bo bym się rozpłakał...).

Ale bez przygód się nie obeszło... Dostałem kamieniem spod ciężarówki i odprysk na szybie wielkości paznokcia gotowy. A myślałem, że mi łeb urwie, jak leciał na mnie... :shock:

A nowy Logan kombi już za 40 tys! :8) :cool2: :mrgreen:

PS. Spalanie 2 tys zatłoczona Warszawa + 1 tys trasa w wersji ECO wyszło 12,3! :8)

Kolego ale czy jedziesz na gazie czy na benzynie to według mnie nie ma żadnej różnicy w przegrzewaniu się silnika bo i tak układ jest tak zrobiony, że reduktor od gazu jest zawsze podgrzewany przez układ chłodzenia sam mam już zmęczona instalacje ale żadnych problemów nie mam możesz mieć taki problem że reduktor zapowietrza ci układ chłodzenia ale to czy na pb czy na lpg to jest tak samo tylko wtryskiwacze albo działają albo nie

Opublikowano

Jedno wiem na pewno - poprzedni właściciel uznawał, że jak się toczy to znaczy jest OK. Tyle rzeczy już zrobiłem na stan idealny (i za TAKĄ!!! kasę), że przyznam szczerze nie chcę pompować kolejnych tysięcy w instalację. Na razie na PB mam, a jak miec nie będę, to będę w niedzielę tylko jeździł z rodziną do kościoła (całe 100 m :mrgreen: ).

Co do LPG to wiem, że mam jedną listwę trefną i zapewne reduktor do wymiany, jak się okazało z dotychczasowych doświadczeń. Jak by mi ją zdjagnozowlai, to pewnie wszystko od nowa trzebaby zrobić. Szkoda zachodu, musze oczyścić atmosferę :norty: .

 

Dzięki Panowie za wszystkie rady i uwagi!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
wiem ile wpompowałeś bo widziałem tematy na forum chyba z tego co pamiętam to nawet silnik masz wymieniony, a co do reduktora gazu to powiem Ci że gazownicy naciągają na reduktory wystarczy kupić zestaw naprawczy na allegro i wymienić wszystkie uszczelki. Sam wymieniałem i wymiana jest banalnie prosta :) a gazownicy chcieli mi zrobić to samo za 250zł (sam reduktor na allegro około 200zł nowy) zestaw naprawczy około 50zł. W gazie wymieniałeś filtry na czas ?? Może dlatego listwa Ci padła??
Opublikowano

Ten reduktor może być za mały do tego auta, więc po co go regenerować.

Skoro jednak mało jeździsz to nie widzę problemu tankować Pb :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.