Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podpowiedzcie koledzy, czy do e46 320d 150KM 2003r na przód pasują Bilstein B4 o symbolu VNE-A309, VNE-A310, czy A313, A314.

Sprzedawca wmawia mi, że nie ma różnicy !

wg katalog B, powinny być 309,310

A i jeszcze jedno - czy macie jakiś namiar, gdzie mógłbym kupić odboje i osłony do tych amorków ?

pomocnym dziękuję :)

Opublikowano
Ja zalozylem nowki bilsteiny b4 jakies 7tys kilosów temu do tego standartowe sprezyny i powiem szczerze ,że srednio jestem zadowolony . Trzymają dobrze nie buja na zakretach ale na dziurach tlucze niema komfortu troche zaluje ze poskapiłem na sachsy ... Po montazu też myślałem że cos jest nie tak przód stał bardzo wysoko po 2-3 tysiach się ułożyły , niestety tyl tez siadl . Jak sie usiadzie z tylu to wrazenie jakby byl obnizony TWARDO za twardo .
Opublikowano

tu macie chlopaki katalog bilsteina

http://www.bilstein.de/products/search-service/online-catalogue.html

w ktorym sprawdzicie symbol amorow, ktore odpowiadaja waszemu autu

 

ja do swojej 328i wrzucilem na przod VNE-A309 i VNE-A310 zgodnie z tym katalogiem

auto stoi mniej wiecej tak samo, jak wczesniej - tu nie moge powiedziec zlego slowa

jezdzi o niebo lepiej niz na starych wyhukanych zlomach

 

do kolegi kameleon - patrzac na zdjecie widac, ze rura amortyzatora w zwrotnice wlozona jest dobrze

czy przypadkiem nie masz u siebie adaptera z pakietu na zle drogi - czesc nr 12,13 - stad moze to podniesienie

http://realoem.com/bmw/diagrams/s/v/115.png

Opublikowano

Niestety mam takie zoboczenie że wszystko sprawdzam 10 razy zanim coś kupię :)

Więc tak:

- sprawdziłem typ zawieszenia po VINie - standard (nie mam pakietu na złe drogi)

- sprawdziłem numery BMW OE w ETK jakie numery amorow mają podejść - standard

- sprawdziłem numery BMW OE w ETK gniazda amortyzatora - standard

- sprawdziłem numery amorów na zawieszeniu (może ktoś wymieniał) - sachs standard

- sprawdziłem w katalogu bilsteina co ma podejść pod mój model 320d touring 07/2003 - VNE-A309/VNE-A310 (jak u Ciebie)

- sprawdziłem numery gniazd lemfordera - standard

Byłem przy wymianie tych amortyzatorów, aktywnie brałem udział w ich wymianie, zapewniam Cię że oprócz górnej łapy sprężyny i gniazda amortyzatora nic tam więcej nie ma.

Sprężyny założone prawidłowo. Mam sprężyny z trzema szarymi(białymi?) kropkami, z tego co się naszukałem w necie to takie właśnie były w 320d w standardzie.

Zastanawiałem się przed montażem czy nie dołożyć sobie pakietu na złe drogi i bardzo się cieszę że tego nie zrobiłem :)

Piszesz, że masz 328i. Jestem praktycznie w 100% pewny że masz inne sprężyny niż ja w 320d, w końcu masz cięższy silnik.

Ogólnie nie mogę powiedzieć o nich nic złego, ale liczy się też mocno kwestia wyglądu całego przodu.

Narazie znalazłem sobie mpakietowe sprężyny od 320d touring (obniżające o 20mm) i zobaczymy jak to będzie wyglądać po zmianie.

Napiszę w tym temacie dla potomnych.

Pozdrawiam

Opublikowano
witam panowie ja mam troszke podobny problem,moje auto to co prawda 330d/204km/03r i zawias mpakiet sport2,sportowe dostosowanie podwozia itd.zmienialem ostatnio amorki bo prawy wyciekl na sachs advantage ,podobno dedykowane do tego rodzaju zawieszenia...po wymianie auto stoji jak na seryjnym zawiasie
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Opublikowano
a ja jestem w 99 % pewien że sprężyny będą te same w 328i i w 320d inne ma na 100% 330d i małe 4 cylindrowe benzyny ...

ETK podaje zupełnie inne numery w tabeli sprężyn w przypadku tych dwóch silników, stąd moje przypuszczenia.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam identyczny problem jak wy wymieniłem amorki na bilsteiny i autko skoczyło z przodu do góry na 4 palce prześwitu a tył opad są 2 palce z tyłu wymieniłem

wiec tylnie sprężynki na nowe oraz nowe amorki z tyłu również nic to nie zmieniło.

Mam prześwit z przodu na 4 palce a tył na jednym kole nawet 1,5 palca co powoduje ,że przy jeździe w 4 osoby na zakrętach tylne koło trze mi o nadkole.

Co można z tym zrobić? Czy przedni amortyzator ma jakąś regulacje by go obniżyć?

Ktoś się orientuje w tym temacie?!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam identyczny problem jak wy wymieniłem amorki na bilsteiny i autko skoczyło z przodu do góry na 4 palce prześwitu a tył opad są 2 palce z tyłu wymieniłem

wiec tylnie sprężynki na nowe oraz nowe amorki z tyłu również nic to nie zmieniło.

Mam prześwit z przodu na 4 palce a tył na jednym kole nawet 1,5 palca co powoduje ,że przy jeździe w 4 osoby na zakrętach tylne koło trze mi o nadkole.

Co można z tym zrobić? Czy przedni amortyzator ma jakąś regulacje by go obniżyć?

Ktoś się orientuje w tym temacie?!

Opublikowano
JA powiem tak zalozylem jakis rok temu nowe bilsteiny z przodu z tylu mam sachsy i nie mam z nimi problemów auto stoi dobrze jest wyraznie zaznaczony klin z tylu mam przeswit na poł palca a samochod mi nie trze , opony 17... fakt amory troche sa twarde wczesniej byl na ori ale jak kupilem to stare byly tak dojechane ze kolysalo przodem jak lowriderem...takze nie mam porównania
  • 1 rok później...
Opublikowano

Swoje Bilsteiny założyłem jakieś ok 10 - 15 tysi temu.

Dzisiaj sprawdzałem zużycie : lewy 53% prawy 56 %

Nie wiem, czy to za szybko czy tak ma być na naszych pięknych drogach :)

Jak myślicie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.