Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ze wzgledu iż nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jak w temacie postanowiłem zapytać znawców tematu. A mianowicie; ma czarną rurę wydechową w środku, co wydaje mi się niepokojące, ponieważ jak widze inne bmk-i to w większości jest ona czyściutka jakby dopiero wydech został zamontowany.

Wymieniłem obydwa termostraty, wszystkie filtry w silniku, przeciwpyłkowe także, odma, wymieniony olej, pozostał jeszcze paliwowy, lecz sądze, że nie poinien mieć związku z tematem, filtr czastek stałych jest oki tak mi się wydaje- średno raz w tygodniu - weekend trasa 250-300 km z czego 100km po autostradzie, wiec myśle że wypalanie powinno zostać zainicjowane i skończone w tym czasie. Normalny tydzień od Pn do Pt jazda w mieście czy to może być powodem? Z autem nic się nie dzieje, silnik pracuje bardzo ładnie, moc dostępna w całym zakresie momentu obr. Autko ma 160 tyś km nie widać oznak kopcenia gdy auto uruchamiane jest zimne, zarówno w lecie jak i przy niskich temp. zimowych odpala bez problemu, tylko czasem puści lekki dymek podczas np. szybkiego wyprzedzania, redukcji w trybie sekwencjnym gdy pedał jest w podłodze ale to chyba normale- moge sie mylić.

Ufff ale nasmarowałem, ale to żeby wszystko dokładnie opisać. Może macie jakieś antidotum na taką przypadłość ?

Opublikowano
filtr czastek stałych jest oki tak mi się wydaje

 

Może jest ok, ale raczej nie jest już zamontowany u ciebie w samochodzie ;)

Innymi słowy nie masz już DPF bo on szybciej się zapcha niż coś przepuści

Opublikowano
kolego jest na 100% sam organoleptycznie sprawdzałem, nie sposób go przeoczyć

 

Jesteś pewien :roll: . Może widziałeś katalizator a DPF-a już nie ma :mrgreen: .

Opublikowano

trudno stwierdzić co jest w środku, oglądając go z kanału od spodu nie ma najmniejszych śladów ingerencji w jego odkręcanie i wyjmowanie, słowem mówiąc fabryka, tylko w takim razie o co chodzi, czy podłączenie pod kompa coś zdjagnozuje ?

Gdyby tak było jak piszecie to teraz aż sam nie wiem czy sie cieszyć czy nie, jeden problem w sumie byłby z głowy na przyszłość :norty:

 

Ale wiecie co przypomniało mi sie: jak zrobie dłuższą trasę z wiekszą prędkością to po zatrzymaniu auta na postoju słychać takie pukanie w puszce od DPF-a i strasznie czuć wysoką temperaturę, czyli wskazywałoby na to że inicjuje się dopalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwości są chyb dwie:

 

1. DPF został usunięty i została sama puszka ( tak jak u mnie :norty: )

 

2. Był czyszczony chemicznie i po takim zabiegu traci część swoich właściwości i dlatego końcówka wydechu robi się czarna od wewnątrz.

Opublikowano

Podepne się pod temat, ale mam takie same objawy jak założyciel tematu, równiez myślę że filtr jeszcze jest , a ruła czarna od wnętrza.Myślę , że może ktoś kto zakładał emulator to by napisał gdzie on jest żeby sprawdzić czy my też go mamy wtedy rozwiejemy wątpliwości, czy DPF jest ,czy go nie ma i czy puszka już jest wybebeszona .

P.s. Silnik mam zalany olejem 5W30 i to też skłania mnie do podejrzeń , że ktoś już DPF-a usunął.

Opublikowano

wiecie co, widze jeszcze jedno rozwiązanie aby sprawdzić czy jest filtr czy go nie ma, a mianowicie wyczyszcze ślicznie rureczke na glanc tak ady był błysk w środku, a to dlatego gdyż mam traske jutro 250 km w jedna stronę i zobacze jakie bedą efekty. Skłaniają mnie do tego dzisiejsze popołudniowe obserwacje, a mianowicie traska 100 km przejechana wyprzedzanie na automacie z redukcją o 1 czasem 2 piegi w dół i nie zauwazyłem nawet czarnego dymka z tyłu. Na sekwencji podobnie, w tamtym tygodniu wmieniałem wszystkie filtry tak jak pisałem na samym poczatku tematu ,ale nie wiem czy to może wprowadzać taką różnice w jakości spalin. Dodam, że dziś jak zatrzymałem betke po jednostajnej jeżdzie 100 km, specjalnie zjazd na parking, na kolanko z prawej strony auta , głowa pod spód i wyrażnie wyczuwalna wyzsza temperatura w puszce filtra. Tylko teraz czy byłoby to możliwe gdyby został wybebeszony.

 

Jeśli nic przez weekend podczas wycieczki się nie wyjaśni jednoznacznie to chyba odwiedze mistrzów na Teresy w łodzi i podepniemy pod komputerek i zobaczymy co wyjdzie.

 

u mnie silnik zalany 0w40

 

Mam jeszcze jeden argument, który by przemawiał za tym, że jednak filtr jest, otóż w mojej poprzedniej buni E83 3.0D z 2004 r. nie było filtra i nie dalo sie wystać przy wydechu gdyż spaliny mogłyby udusić taki specyficzny zapach, a tu nic czy zimny czy rozgrzany jest francja elegancja. Jak sądzicie ?

Opublikowano
ylko czasem puści lekki dymek podczas np. szybkiego wyprzedzania, redukcji w trybie sekwencjnym gdy pedał jest w podłodze ale to chyba normale- moge sie mylić.

 

Jeśli filtr jest i jest 100% sprawny tzn. ktoś go nie czyścił jakaś chemią ,która by go częściowo uszkodziła to nie ma opcji aby puszczał choćby najmniejszego dymka a rura wydechowa jest czyściutka bez śladów sadzy

Innymi słowy nie masz już DPF bo on szybciej się zapcha niż coś przepuści

 

po tym co opisujesz zgadzam się z tym stwierdzeniem - filtra pewnie już nie ma został usunięty fizycznie i programowo

 

jak zrobie dłuższą trasę z wiekszą prędkością to po zatrzymaniu auta na postoju słychać takie pukanie w puszce od DPF-a i strasznie czuć wysoką temperaturę, czyli wskazywałoby na to że inicjuje się dopalanie.

 

pukanie to wynik wysokiej temperatury a temperatura jest wysoka nawet jak filtra nie ma katalizator tez mocno się rozgrzewa - zresztą wszystko co jest blisko kolektora wydechowego i sam kolektor jest bardzo mocno rozgrzane a po dłuższej trasie tymbardziej

 

Myślę , że może ktoś kto zakładał emulator to by napisał gdzie on jest żeby sprawdzić czy my też go mamy wtedy rozwiejemy wątpliwości, czy DPF jest ,czy go nie ma i czy puszka już jest wybebeszona

 

Emulatorów już się nie stosuje , filtr się usuwa z puszki tak aby nic nie było widać a także tak aby nie uszkodzić katalizatora jeżeli jest w tej samej puszce co DPF

 

P.s. Silnik mam zalany olejem 5W30 i to też skłania mnie do podejrzeń , że ktoś już DPF-a usunął.

 

a czemu cię to skłania do podejrzeń ?? Castrol EDGE 5W30 ma specyfikacje LL04 i jest olejem przeznaczonym do aut z DPF-em sam takiego używam właśnie do auta z DPF-em

 

Dodam, że dziś jak zatrzymałem betke po jednostajnej jeżdzie 100 km, specjalnie zjazd na parking, na kolanko z prawej strony auta , głowa pod spód i wyrażnie wyczuwalna wyzsza temperatura w puszce filtra. Tylko teraz czy byłoby to możliwe gdyby został wybebeszony.

 

Jak już pisałem powyżej bardzo wysoka temperatura w kolektorze i zaraz za nim występuje w każdym silniku spalinowym :P

 

Mam jeszcze jeden argument, który by przemawiał za tym, że jednak filtr jest, otóż w mojej poprzedniej buni E83 3.0D z 2004 r. nie było filtra i nie dalo sie wystać przy wydechu gdyż spaliny mogłyby udusić taki specyficzny zapach, a tu nic czy zimny czy rozgrzany jest francja elegancja. Jak sądzicie ?

 

Żaden argument to właśnie w autach z DPF-em jak stoją dłuższy czas odpalona na wolnych obrotach to z wydechu wydobywa się gryzący nieprzyjemny zapach

 

Reasumując napiszę jeszcze raz to co na początku mojego posta w twoim aucie DPF-a już nie ma albo jest częściowo uszkodzony poprzez czyszczenie chemiczne ze wskazaniem na to ,że go nie ma - ktoś wyciął i usunął programowo ze sterownika

Opublikowano
Prosze Was więc o jakis patent na sprawdzenie czy jest, czy go nie ma? Bo juz zgłupiałem :mad2: Gryzący dym też mam :cry2: Myślałem , że ten olej nie posiada specyfikacji do DPF :duh: Im więcej wiem , tym mniej wiem :mad2:
Opublikowano
Jak jeżdzisz często to zauważysz inna prace silnika podczas wypalania , nie ma szans żebys sie nie zorientował. Jeżeli silnik pracuje zawsze tak samo przez cały czas to możesz sobie po części odpowiedzieć , że DPF jest usuniety i nie uruchamia sie opcja dopalania. Silnik podczas dopalania chodzi troszeczkę głośniej ma taki basowy pomruk , zmiana biegów odbywa sie w wyższym zakresie obrotów , z rury wydobywa sie okropny smród jakby spalonego sprzęgła i to tyle.
Opublikowano
Silnik podczas dopalania chodzi troszeczkę głośniej ma taki basowy pomruk , zmiana biegów odbywa sie w wyższym zakresie obrotów , z rury wydobywa sie okropny smród jakby spalonego sprzęgła i to tyle.

 

i to wszystko by pasowało w moim przypadku, poza tym że jadąc nie jestem w stanie sprawdzić zapachu z rury. Skłaniam sie do stwierdzenia, że mógłbyć wcześniej wyczyszczony jakim ustrojstwem. Tylko teraz nie wiem czy się cieszcyć czy nie, jaki to może mieć wpływ na turbo i ogólnie na kondycje silnika i jego podzespołów ? Powinienem podjąć jakieś kroki czy tylko lać ropke, obsługa serwisowa i połykać kilometry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co słyszałem to czyszczenie chemiczne nie bardzo zdaje egzamin a nawet jesli to na krótką metę.
Opublikowano

trudno wyczuć sprawe, ponieważ auto mam od listopada i kurka blasza, co z DPF-em było robione nie wiem.

Mam tylko troche obaw gdyż producent nie bez powodu go wsadził i nie wiem jak jego ewentualny brak może wpływać na silnik i jego podzespoły

Opublikowano
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Pisał ktoś o programowym usunięciu filtra ze sterownikiem czy oznaczało by to ,że jeżeli nie mam żadnej informacji serwisowej w i-drive, to ktos usunął sterownik? Niektórzy piszą , że mają wyświetlaną informację z przebiegiem wymaganego serwisu DPFa, ja czegoś takiego nie mam więc jest możliwe że zostało usunięte całe oprogramowanie związane z DPF-em.Czy poprostu mam uboższa wersję oprogramowania która ewentualnie wyrzuci bład filtra jeżeli on nastąpi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam usunięty mechanicznie i komputerowo ale info w i-drivie zostało. Z którego roku masz samochód ?
Opublikowano
E 60 2.0 D 163 KM z 12.2005 r., odpalany z guzika i jeśli to ma znaczenie to sytem bisness(fakt że świeci mi się na czerwono wymiana mikrofiltra od 500 km ale na dniach robie serwis klimy i wymieniam mikrofiltry bo ten komunikat to dotyczy filtrow kabiny zgadza sie ?)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak mikrofiltry to kabinowe a obrazek od DPF-a jest taki sam jak mikrofiltra tylko bez wiatraczka.
Opublikowano
Dobra znalazłem particulater filter znaczy sie DPF :cry2: :duh: Jeśli wyświetla mi się dystans 9000 km to do wymiany czy do wypalenia w serwisie?
Opublikowano
do sprawdzenia jego stanu przez podpięcie komputera i sprawdzenie ciśnienia na wejściu i na wyjściu z filtra. Jesli przepływ przez filtr będzie ok, wystarczy skasować inspekcje, jeśli przepływ będzie za mały można spróbować uruchomienia wymuszonego wypalania programowo. Jeśli się wypali ok jesli nie to albo wymiana filtra albo go wycięcie mechanicznie i softowo

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Panowie a podpowiecie jeszcze czym może być spowodowane raz na jakiś czas kopcenie przez 5-8 sekund na zimnym silniku na niebiesko(solidnie zakopci do tego stopnia , że klima przechodzi w obieg zamknięty i przez kilka sekund jest siwo wokół samochodu).Np raz w tygodniu zakopci i dalej jest gitara żadnego dymka nie puszcza.W trakcie jazdy również jak go nie gnieść czyściutko.I jest to na tyle nieregularne, że np. w poniedziałek po zimnej nocy z rana i kilkunastu godzinach postoju , ale również następny taki raz zdarza sie w czwartek po południu również po kilkunasto godzinnym postoju w słoncu przy 30 stopniach więc silnik już nie jest taki zimny jak rano.Gdzieś pojawia się niespalony olej , ale gdzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.