Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z bixenonem tzn. jedna nie pali a druga nie skręca :cry2: Może mi ktoś doradzić co zrobić? Albo może zna ktoś jakiś warsztat z ok. Wa-wy który naprawia takie rzeczy? :?:

 

p.s. chodzi o e90 z 2006roku oryginalnie bixenon skrętne

Opublikowano

Wyszukaj w archiwum mój temat, kiedyś już pisałem o tym. Generalnie padł moduł świateł. Trzeba go wymienić i zaprogramować. Najlepiej podłącz wcześniej auto do kompa i zdiagnozuj usterki. Jeśli masz iDrive powinien wyświetlić się błąd skrętnych świateł a diodka przy przełączniku świateł powinna migać.

 

Pzdr.

Opublikowano

Dokładnie jak poprzedni wpis.

Miałem to samo.Dostałem przy zakupie moduł świateł skrętnych i info,że jest do wymiany,faktycznie stary był zaśniedziały,

jako nowy szczęśliwy kierowca e91 podjechałem do Auto Reduta z prośbą o montaż nowego modułu świateł skrętnych,

po 2 godzinach odebrałem autko umyte,odkurzone a rachunek 260zł,tylko,że nie działa nadal.oni twierdzili,że nie trzeba programować.

Dzwoniłem do inchape i cena 600zł za programowanie skutecznie mnie odstraszyła.Auto Classic (Raszyn Rybie)zainkasował 123zł i stwierdził,że nie potrafi

Pomógł mi AUTO-SEW ul.ŻYZNA 5 błyskawicznie i dobra cena.POLECAM.

  • 10 lat później...
Opublikowano

Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

Zakoduj moduly smt.

Opublikowano
Przy regeneracji powinni ci wstawić nowe silniczki skrętu, a tego nie zrobili by zaoszczędzić.

 

Tylko, że silniczki skrętu były sprawne i działają. Problem prawdopodobnie jest w kalibracji.

 

Cześć,

Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI.

Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie).

Po włączeniu silnika świała w trybie auto:

- lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost.

- przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu)

- sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy.

Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę.

Poziomowanie działa.


Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu?

-Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek?

-Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną?


Będę wdzięczny za sugestie.

Zakoduj moduly smt.

 

kkx5 dzięki, to może być trop, właśnie szukam, kto może je zakodować w Krakowie.

Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć na czym polega kodowanie i dlaczego akurat właśnie to trzeba zrobić aby światła działały poprawnie ?


Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moduly smc ( czyli te przykrecane do lampy ), komunikuja sie z frm po lini lin-bus. Kodowanie przywraca poprawna komunikacje pomiedzy nimi i wtedy silniczki "wiedza" i "widza" skret kierownicy i moga dzialac poprawnie. Wystarczy ze przy skladaniu pomylili lewy z prawym i juz nie bedzie dzialac, tak samo jak po montazu z anglika, lampy musza "wiedziec" w jakim kraju sa aby poprawnie skrecac.
Opublikowano

Jestem po kodowaniu modułów SMC.


W pracy świateł nic się nie zmieniło, czyli po przełączeniu w tryb auto: lewy xenon opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci prosto. Po wrzuceniu wstecznego - lewy ksenon prostuje się. Na postoju xenony skręcają tylko w prawo.

Powyżej pewnej prędkości: 30 lub 50, lewy xenon prostuje się, wraca do skrajnie lewej pozycji po zatrzymaniu auta. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić ale wydaje mi się, że podczas jazdy oba xenony skręcają zarówno w prawo jak i w lewo.

Z tego co wyczytałem na forum w poniższych tematach to normalnie działanie Adaptive Lights:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=161077


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=231322


Jakie jest zamierzenie tego, że na postoju lewy xenon obniża się i skreca w lewo: zapobieganie oślepieniu, doświetlanie pobocza podczas jazdy miejskiej?


Czy ktoś, kto posiada E9X LCI z oświetleniem adaptacyjnym, mógłby potwierdzić takie samo działanie ?


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zwracalem na to uwagi. Sprawdze u siebie jutro, dam znac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju tylko w prawo , na wstecznym na wprost . Jak jadę do przodu świecą równo . Te skręcenie max w lewo to nie wiem ale i tak może oślepiać , tego nie mam .
Opublikowano
Nie zwracalem na to uwagi. Sprawdze u siebie jutro, dam znac.

 

kkx5 będę wdzięczny.

 

Na postoju tylko w prawo , na wstecznym na wprost . Jak jadę do przodu świecą równo . Te skręcenie max w lewo to nie wiem ale i tak może oślepiać , tego nie mam .

 

Jest dokładnie tak jak mówisz - po wrzuceniu wstecznego lewy xenon prostuje się i kieruje się do góry na wprost. Podczas postoju lewy opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo - przypuszczam, że właśnie dlatego opuszcza się w dół aby nie oślepiać, powyżej pewnej prędkości ( różne źródła podają 30 lub 50 km/h) prostuje się i zaczyna skręcać zgodnie z ruchem kierownicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpaleniu auta, swieca na wprost, po wlaczeniu na D, lewy idzie w lewo i delikatnie do dolu, po wlaczeniu na R, lewy sie prostuje.
Opublikowano
Po odpaleniu auta, swieca na wprost, po wlaczeniu na D, lewy idzie w lewo i delikatnie do dolu, po wlaczeniu na R, lewy sie prostuje.

 


Dzięki kkx5 czyli wygląda, że wszystko w normie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć, mam od roku problem z lampami (bi-xenon skretny) frm 3 max brose, wszystko jest sprawne itd. Zielona dioda nie miga, w czym może leżeć problem, że ani się nie poziomują ani nie skręcają? Stoją ciągle w jednej i tej samej pozycji

Opublikowano

Dla potomnych, problem był w zaciętej soczewce, ręczne rozruszanie rozwiązało problem i światła działają jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.