Skocz do zawartości

320i - po wymianie odmy nie odpala - Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

wymieniłem odme w moim silniku M52TU, nie była wymieniana od nowości, jeden wąż zapchany. Wszystko poskładałem tak jak rozbierałem i lipa po przekręceniu kluczyka nie zapala się lampka od oleju,pompa paliwowa działa i zapalają się po chwili lampka od kontroli trakcji i EML, wszystko podłączone ok, sprawdzałem jakieś wskazówki?? akumulator odpinałem.

 

załączam filmik jak to wygląda, oczywiście przed wymianą było wszystko ok, w/w rzeczy wogóle nie występowały.

 

http://w95.wrzuta.pl/film/1HERxCg324R/bmw_nie_odpala

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim celu odlaczales aku? Powpinales wszystkie wtyczki jak trzeba?

🙃🙃

Opublikowano

samochod u komputerowca, program jaki uzywal to CDIF/2 - (jakoś tak), jest 10 błędów którychnie można usunąć z 4 błędy o przepustnicę i reszta odnośnie tych elementów które odpinałem. Miał też jakiś box (BMW Interface) na com-a, niewiem jaki miał program, nim zczytał błędy ale nie można było ich skasować.

 

W tej wiązce co idą przewody ze sterownika w tym wężu gumowym są jakieś wtyczki ? albo wtyczka w tej "puszce" co jest przy silniku i z niej wychodzą już poszczególne przewody ?

Opublikowano
a kiedy odpinales aku,podczas wymi9any odmy czy juz po,bo jezeli po wymianie, to mogles sobie bledy narobic przy wymianie,powinno sie odpinac aku jak sie ze wtyczkami szarpie,sprobuj odpiac aku na cala noc i zobacz na drugi dzien co sie stanie,rozumiem ze samochod wogole nie odpala?
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

tak, auto wogole nie odpalało. nie odpalało bo odebrałem od mechanika i ogarnął i nie mówił co zrobił ale mało skasował 160zeta.

 

dzięki za odp.

Opublikowano

dodam ze warto było wymieniac odme :)

 

juz przy ruszaniu nie szarpie itp itd. biegi lepiej sie zmienia - wczesniej bujało autem nawet.

 

odma była z maja 98r. czyli od nowości nie ruszana, musiałem odetkać jedno kolanko bo było całkowicie zaklejone, i przeczyscilem weże, od podcisniena ten 3,5[mm] wymienilem bo sie rwał w rękach.

 

teraz jest jeszcze lepiej :D

 

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ide o zakłąd, że nie wpiąłeś wtyczki w taka listwe plastikową z której wychodzą wszystkie przewody w okolicy przepustnicy albo pomysliłeś te dwie wtyczki miejscami które są identyczne. :D Miałem zagwozdkę przy wymianie odmy bo kable długością pasują w obie strony i jak się nie pamięta który gdzie to jest problem. :mrgreen:
Opublikowano

wszystko mozliwe.., a ilo pinowa jest ta wtyczka? i gdzie dokladniej sie znajduje? (tak na przyszllosc)

pozcdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtyczka trzy pinowa, identyczna jak od przepływomierza z tym, że ich akurat nie da się pomylić bo są różnej długości. Przed przepustnicą jest taki panel plastikowy z którego wychodzą przewody i na jego końcu po lewej jest wpięty przewód. /od czoła auta/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany byly potrzebne jakies specjalistyczne narzedzia? Jakies specjalne klucze albo cos innego? Nosze sie z wymiana ale jakos brak mi odwagi aby zrobic to samemu :roll: a jak bylem u "mechanika" to takie oczy zrobil jak mu pokazalem odme i powiedzial ze tego nie zmienial jeszcze i nawet nie wie gdzie to sie znajduje pod maska. Dlatego chce zrobic sam. Tylko nie chce aby w polowie roboty braklo mi jakiegos narzedzia ktore jest niezbedne.

🙃🙃

Opublikowano
zadne specjalistyczne nazedzia nie sa potrzebne,najwazniejsze to zrobic sobie duzo miejsca najpierw,poczynajac od filtra powietrza,zaworu disa nie pamietam czy krokowiec trzeba wyciagnac ale chyba nie bo mi sie udalo bez wyciagania krokowca,ale latwiej jest napewno jak go wyciagniesz,najgorzej to jest odkrecic ta odme,juz nie pamietam albo na zwykle sruby na krzyzaka,albo 2 (10),mi sie niestety jedna tylko udalo wykrecic wiec pozniej wylamalem stara odme,i pozniej sobie odkrecilem ta druga,a jeszcze ta puszke gdzie te wszystkie wtyczki wychodza tez powinno sie raczej moze nie usunac ale odkrecic i gdzies przeniesc,troche jest bawienia z przewodami jezeli je tez chcesz wymieniac ale bez problemu to wszystko pojdzie,zreszt jak sciagniesz filtr powietrza to bedziesz widzial co i jak ,jezeli pamietam to oprocz zwyklych kluczy nasadkowych to beda potrzebne torxy zeby odkrecic disa i krokowca,do disa to t20 a do krokowca t25,najlepiej miec komplet,napewno sie tez przyda taki srubokret gietki co mozna do niego albo bitsy albo nasadki doczepic a wiec powodzenia
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

 

Zaopatrzylem sie w przewody 2, 3, 4, dodatkowo na wszelki wypadek w oring co wchodzi w miske oleju od rurki bagnetu, gdyby przyszlo wyciagac z miski. Pytanie odnosnie przewodu nr 7 czy jest on rowniez potrzebny czy nie. Jest prawdopodobienstwo uszkodzenia go podczas wymiany?? Przewod nr 3 w realu ma kompletnie inny ksztalt niz na rysunku :roll: ale nr sie zgadza.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bax ktory to jest ten waz z otulina piankowa? Bo skoro trzeba go ruszac to wole miec go na stanie jakby co. Czy to jest wlasnie ten o numerze 7?

🙃🙃

Opublikowano
jak juz wymieniac to wszystkie,a co do oringu to masz racje,bo latwiej jest wyciagnac cale to cholerstwo z miski olejowej niz sama rorke odczepic,i trzeba pamietac zeby sprawdzic droznosc tej metalowej rorki co wchodzi w miske (lubi sie zatykac)
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po dlugich meczarniach odma wymieniona. Przewody cale szczescie ze kupilem wszystkie bo tamte to po prostu koszmar. Lamaly sie w rekach. Przewod z otulina piankowa spruchnialy i rozpolowiony. Ten co idzie do bagnetu zatkany, ale juz sama rurka nie. Mimo tego wytargalem ja wyczyscilem i dalem nowy oring. Niestety musialem skorzystac z pomocy szwagra mechanika bo sie pogubilem :roll: no ale zrobione i juz nie ma dzwieku slonia po odkreceniu korka wlewu oleju.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.