Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mianowicie mam problem z kilmatyzacją. Kupiłem auto w Polsce z wielu względów, jednak mieszkam i użytkuje auto za granicą, we Włoszech. Gdy stałem się właścicielem auta dowiedziałem się, że klima nie była używana przez ok. 2 lata. Wybrałem się więc nabić i wyczyścić klimatyzacje. W serwisie klimatyzacji, we Wrocławiu, owszem nabili i wyczyścili, ale powiedzieli też że być może klima gubi chłodziwo, ponieważ nie było ani grama gazu. Sprawdzali próżnie w układzie - trzymało, sprawdzili lampą - nie znaleźli wycieków. Na drugi dzień wracałem do Italii i przez całe 11h podróży klima działała bez zarzutów. Kolejnego dnia w południe (auto dobrze się nagrzało na słońcu) klima już nie chłodziła.

Dziś miałem wolne popołudnie więc zawiozłem auto do pobliskiego zaufanego warsztatu. Sprawdzali i nic nie znaleźli... nie widać czynnika UV itd. Powiedzieli mi że może jakaś rura gubi, albo po prostu coś jest zardzewiałe i nie trzyma albo ucieka spod deski rozdzielczej (?). Co wy o tym sądzicie? Czy wasze doświadczenie może być mi pomocne w rozwiązaniu tego problemu?

Z góry dziękuje ;)

Opublikowano
Hej, jeżeli nie znaleźli pod maską, to gubi czynnik pod deską albo na zaworze rozprężnym albo na parowniku. Niestety to się nie opłaca już wymieniać, bo koszt robocizny przekroczy wartość auta, tak jest przynajmniej w Łodzi. Zawsze możesz to zrobić sam, ale do praca na parę dni.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Dzięki wielkie na naprowadzenie. Ale pod deską czyli gdzie? Jakaś rurka/przewód dziurawe? Nie opłaca się robić pod deską czy wymieniać parownika/zaworu?
Opublikowano
Kolego spokojnie znajdź jakiś normalny zakład ogarniający temat bo większość woli wziąść łatwą kasę za podłączenie maszyny i dobicie gazu. Ja w swojej robiłem klimę miesiąc temu. Kupiłem już z niedziałającom i postanowiłem zreanimować ją. Odstawiłem do zaprzyjaźnionego warsztatu okazało się że walnięte było sprzęgiełko i parownik już puszczał ( nieraz nazywany nieprawidłowo chłodnicą klimy). Zamówili nowy parownik ( 250zł) naprawili sprzęgiełko dobili gazu i razem z robocizną, nabiciem czynnika oraz odgrzybieniem zapłaciłem 600zł. Więc z tym przekroczeniem wartości auta to lekka przesada. Pozatym jeżeli chcesz mieć auto dla siebie warto klimę naprawić. Musisz tylko znaleźć normalny zakład. Może gdzieś pod Wrocławiem bo w dużych miastach stawka idzie x3. No chyba że chcesz przejechać się 300km do Trzcianki w Wlkp. do warsztatu który moją ogarnoł napewno twoją też zrobią a ceny mają naprawde normalne. Co do sprawdzenia szczelności układu to warsztaty sprawdzają ją maszyną która nabija gaz a ona małych nieszczelności nie wyłapuje. A i jeszcze jedno na zdrowy rozsądek gdyby nieszczelność była gdzieś pod deską to powinieneś mieć chyba mokre dywaniki lub coś w tym stylu więc myśle że raczej nie tam.
Opublikowano
Coś kiepsko sprawdzali skoro nie znaleźli nieszczelności,możliwe,że podczas wtrysku czynnika R134a nie nabili barwnika UV do układu dlatego nie mogą wybadać wycieku,jest niemożliwością żeby nie zlokalizować wycieku przy takiej pojemności układu (ok 1700gram),nawet Mercedes S klasa w140 ma mniejszą pojemność.Jeśli pod maską świecili lampą UV i nie zobaczyli barwnika to jeszcze niech sprawdzą w środku,po zdjęciu welurowych paneli jest dobry dostęp do zaworu,parownika i przewodów.Próżnią raczej nie zlokalizują wycieku,ta faza służy do pozbycia się wilgoci i niekondensujących substancji z układu.Jest też opcja,że nabili zbyt małą ilość czynnika,wiem z doświadczenia,że serwisy klimy niezbyt chętnie obsługują e32 :) 1700 garm wystarczy do zasilenia około pięciu układów w nowszych samochodach klasy kompaktowej :)
Nur bmw e32
Opublikowano
Jest też opcja,że nabili zbyt małą ilość czynnika,wiem z doświadczenia,że serwisy klimy niezbyt chętnie obsługują e32 1700 garm wystarczy do zasilenia około pięciu układów w nowszych samochodach klasy kompaktowej

Oj święta prawda facet który moją nabijał chyba 10 razy się upewniał czy aby napewno tyle wchodzi gram do E32. Stwierdził że w autobusach tyle się nabija.

Opublikowano

Fakt, dużo wchodzi do E32 ;)

Dzięki wielkie wszystkim za naprowadzenie, porady i wskazówki. Niestety do Polski zajade dopiero na lipiec, więc musiałem znaleźć coś tutaj, we Włoszech. Kilka dni temu załatwiając sprawy służbowo-towarzyskie znajomy powiedział, iż zna dobrego mechanika, Rumuna (Rumuni we Włoszech to tak jak Polacy w Wielkiej Brytanii), który to jest pasjonatą BMW i ma różne wtyki w warsztatach i na szrotach - jego garaż jest pełen części do E36, E46, widziałem też dwa silniki od VW ;). Ale do rzeczy. Zadzwoniłem i w sobotę skoczyłem do niego. Pod domem pare beemek, w tym M3 E36 ;) więc stwierdziłem, że znalazłem wreszcie kogoś kto na BMW się po prostu zna. Facet oblookał wszystko, przyjechał inny jego kolega, właściciel warsztatu, po przekazaniu im waszych wskazówek panowie rozkminili "o co kaman" i w tygodniu jadę na warsztat gdzie sprawdzą wszystko komputerowo (czy jak to zwą), zlokalizują dziure, załatwimy co potrzeba i złożą mi to za rozsądną cenę (nie za 500 euro robocizny + części, co jest całkiem normalne na Italii).

Będę was informować ;)

Opublikowano

Witajcie. Znaleźliśmy wyciek przy czymś co z włoskiego przetłumaczyłem na "chłodnica klimatyzacji". Jest to druga chłodnica, mniejsza, która mieści się tak jakby obok chłodnicy silnika. Jeden z przewodów gubi więc najbardziej opłaca się wymiana całego elementu, a nie zabawa w łatanie (na zdrowy rozsądek). Btw. to wyszło zupełnie przez przypadek, kiedy mi naładowali klimę żeby sprawdzić gdzie gubi, tego samego dnia dolałem płyn do spryskiwaczy. spod chłodnicy coś najzwyczajniej w świecie syczało. Wczoraj poinformowałem o tym mechanika, który skoncentrował się na tej części silnika - całe szczęście bo sam przyznał że by nie znalazł - wyciek był słabo widoczny również pod UV i widać go było przez "nerkę", od przodu.

 

Ale mam pytanie. Czy po polsku to na pewno jest "chłodnica klimatyzacji" czy ma to jakąś inną nazwę? Widziałem na allegro że coś takiego istnieje ale chcę mieć pewność że to ten sam element. Polecacie jakąś marke, firme która to produkuje?

Opublikowano
Tak, dokładnie, jest to Chłodnica Klimatyzacji czy też "klimy". Jaka firma ? tak naprawde każda będzie ok pod warunkiem że kupisz NOWĄ a nie używkę. Jest to element który wytrzyma pare ładnych lat więc nie ma co przepłacać za "lepsze" firmy.
Opublikowano
fachowa... ale koledze raczej chodziło o nazwę potoczną.. przecież szukając tego w sklepach czy na allegro nie będzię się posługiwał nazwą "skraplacz"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.