Skocz do zawartości

BMW 7 E32 - auto kolekcjonerskie


Wertus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Chciałbym pochwalić się faktem że moje E32 Lang zostało dzisiaj wpisane do Rejestru Zabytków jako auto Kolekcjonersko - Zabytkowe. Sprawa wygląda tak, że generalnie wszystkie E32 Lang które są w stanie dobrym z zachowaniem orginalności mogą być wpisane do rejestru zabytków mimo że nie mają jeszcze 25 lat. Ponieważ ich produkcja była znikoma ( w porównaniu do zwykłej E32) Ja w swoim E32 musiałem tył podnieść do serii i założyć orginalne felgi 16" BBS i bez problemu konserwator uznał jego orginalność. Wiadomo jakie są korzyści z posiadania żółtych tablic. Jeden przegląd do końca istnienia auta i ubezpieczamy tylko jak jeździmy po bardzo dużych zniżkach no i żółte tablice. Teraz czekam na papiery z Warszawy z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. Potem jade do Wojewódzkiej Stacji Kontroli Pojazdów na Ostateczny Przegląd i z tymi papierami do Wydziału Komunikacji złożyć wniosek o wydanie żółtych tablic. Generalnie warunek jest jeden aby starać się o żółte tablice samochód musi być w dobrym stanie z zachowaniem orginalności. Obecnie będę starać się o wpisanie zwykłej E32 mojego kolegi ,,Wody 730i" i jeżeli uda się z jego to otworzę furtkę dla innych posiadaczy E32. Jednak narazie jesteśmy na etapie przywracania jego 7-mce orginalności także trochę to potrwa.

Gdyby ktoś potrzebował pomocy przy ubieganiu się o żółte tablice służę pomocą. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki :D

Oto link do zdjęcia, na którym widać jak obecnie moje E32 wygląda no i tak już zostanie .......żółte tablice zobowiązują :D

http://img847.imageshack.us/i/20110511103625.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już zrobisz foty na żółtych to podeślij koniecznie :)

a Wertus jeszcze jedno , czy coś sprawdzany jest lakier tzn. oryginalność lakieru???

Edytowane przez cn_igi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak myśle że gdzieś za 2 tygodnie ponieważ byłem dzisiaj rejestrować w wydziale komunikacji mojego fiata 125P z 80r. Link bestii poniżej :D http://img710.imageshack.us/i/20110505194303.jpg/ ,którego też zrobiłem na zabytek i muszą zamówić żółte tablice bo na stanie takich nie mają.

Więc jak będę rejestrować E32 na zabytek pewnie też tablic mieć nie będą a zciągnięcie trwa ok 1-2 tyg. Ale jak założę to napewno podeśle foty. Pozdro!!!!

Edytowane przez Wertus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Wertus jeszcze jedno , czy coś sprawdzany jest lakier tzn. oryginalność lakieru???

Nie kolego. Wiadomo że to stare auta i trzeba niektóre odświeżyć w komorze a niewspomne że niektóre trzeba odrestaurować itd. Auto ma tylko wyglądać tak jak było wypuszczone czyli żadnych przyciemnionych szyb, spojlerów, gleb itp. No i być w dobrym stanie - nie idealnym.

 

Tylko czy to był dobry pomysł????? Nie pamiętam dokładnie, ale każdy wyjazd będziesz musiał zgłaszać konserwatorowi, a on będzie wyrażał zgodę lub nie np. gdy będzie padał deszcz itp. itd.

Bzdury - Sam też tak myślałem ale jak się wypytałem konserwatora to juz wszystko wiem. Auta powyżej 50 lat musza mieć zgodę z Urzędu Ochrony Zabytków na wyjazd za granicę która kosztuje ok 50 zł i czeka się na nią 2-3 dni. Ze sprzedażą też nie ma problemu tylko składa się wniosek do Urzędu Ochrony Zabytków opłaca się coś ok 300zł i dostajesz w ciągu 2 tyg papier zezwalający na sprzedaz za granicę. Generalnie zasady jak np. z obrazami a wiadomo że sprzedawane są w najróżniejsze zakątki świata bez żadnych ograniczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gratuluje , autko sie ladnie prezentuje. Jako ze tez posiadam dluzsza wersje to tez bylbym zainteresowany aby posiadac zolte tabliczki tylko mam kilka pytan : 1. czy jezeli auto posiada int. lpg to nie wyklucza to posiadania statusu zabytku i

2. jak wiadomo wszytkie longi mialy nivo, a moja sztuka niestety zostala przez ktoregos poprzedniego wlasciciela ograbiona z tegoz ukladu i czy tez nie wyklucza to posiadania stat. zabytku ?

3. ile kosztuje cala procedura ?

4. i jak moglbys napisac co i gdzie po kolei zalatwiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także przychylam się do pytań kolegi tom0808 i mam jeszcze jedno pytanko, auto musi być w 100 % orginalne czy jest jakaś tolerancja,mam nadzieje,że orginalne lampy Black Hella,sekwencyjna instalacja lpg i wydech końcowy z 750 nie dyskwalifikują możliwości rejestracji na żółtych tablicach :)
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja E32 ma też sekwencję i to w niczym nie przeszkadza poprostu rzeczoznawa 150-200zł więcej sobie policzy ponieważ ma więcej roboty przy robieniu dokumentacji. Co do nivo hmm........ można to obejść tak się składa że moja też miała kiedyś nivo a teraz zwykły zawias, który jest jednak z E32 a nie np z poloneza. Więc dobry rzeczoznawca poradzi sobie z tym tematem. Bynajmniej mój dał radę. Co do wydechu sprawa wygląda podobnie rzeczoznawca nie jest alfą i omegą żeby znać się na wszystkich autach jak nic nie podpowiesz najprawdopodobnie spokojnie to przejdzie chciaż 100% pewności nie mam. Generalnie tak jak pisałem wcześniej auto musi być w dobrym stanie. Bez rdzy, otarć, środek też bez dziur i połamanych plastików. Ale też bez przesady nowe one nie są i już jakieś znamiona wieku mają. Co do opisania krok po kroku zdobycia żółtych tablic to bardzo dużo pisania jak położę dzieci spać wieczorem postaram się opisać wszystko. Pozdro!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje pomysłu!! :cool2:

 

Jak przejdzie z króciakiem to od razu wrzucam z powrotem 'ori' sprężyny i też postaram się o żółte.

Bo jak tak dalej pójdzie z cenami OC to będzie trzeba płacić 2000kpln na rok :shock: , z czego ja jeżdżę kilka weekendów,

i robię może 5kkm na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przy wprowadzeniu ewentualnego podatu ekologicznego nie płacicie go. Czy jesteś pewien że tylko LONG pod to podchodzi? Czy rok produkcji nie ma znaczenia?

BTW. przy zabytkowym jest wymóg że większość części oryginalnych ale jak to się stosuje? Czy jeśli zamiast oryginalnego amortyzatora mam zamiennik to już jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie generalnie z Lang-iem nie ma większego problemu z wpisaniem go jako kolekcjonersko-zabytkowy z normalną E32 jest trochę więcej pracy ale też spokojnie do załatwienia. Co do pytania czy amor zamiennik może być - to spokojnie tak bo przecież w jaki sposób byśmy znaleźli orginalne części do 50-60 letnich aut. Większość rzeczy trzeba dorabiać.

Inna sprawa to taka że jak dowalą nam podatek ekologiczny to większość E32 zniknie z dróg ponieważ większość właścicieli nie da rady finansowo. Dlatego dla dobrze zachowanych E32 ratunkiem jest wpisanie ich do rejestru zabytków. Ja z moją nie miałem żadnych problemów a idealna nie jest.

Ilość E32 w Polsce jest naprawde znikoma więc porządny rzeczoznawca mający dobrą opinię w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków bez problemu ładną wpisze do ich rejestru.

Znam jednego porządnego rzeczoznawce z Warszawy który już 2 auta moje przerobił na zabytki. Nie łudźcie się że sami przygotujecie dokumentacje musi to zrobić rzeczoznawca. Inna sprawa to taka że rzeczoznawcy wiedzą co i jak i nigdy dobremu nie odrzucą dokumentów. Jak chcecie to przedzwonię do niego czy mogę dać jego nr. tel. Z powodu że mam teraz dużo spraw do załatwienia nie mam za dużo czasu na forum. Jestem dostępny pod tel. 793-205-618 jak ktoś potrzebuje pomocy przy żółtych tablicach niech dzwoni od 9 do 22-tej to wszystko wytłumaczę i dam namiary na rzeczoznawcę z warszawy, który wszystko załatwi. Oczywiście robię to charytatywnie. Postawicie piwo na jakimś zlocie i będzie kwita :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ciekawi mnie ta sprawa. Do tej pory myślałęm że jedynym kryterium od którego można w ogole zacząć rejestrację na zabytek jest bariera min 25lat. Ty masz autko 93rok więc dopiero pełnoletnie. Jeżeli wykonasz już ekspertyze rzezoznawcy uznanego i znającego się z konserwatorem zabytków jaka gwarancja jest że dostaniesz wpis do ewidencji, UC, US.

Ja bym chętnie zarejestrował autko na takie tablice, mam okaz muzealny w 100% oryginał schadowline no + LPG które moge zdemontować i nie będzie śladu.

E32 740i shadowline 93 http://bibainfo.pl/pub/91/193/208/103/2011/07/29/222713/7346/sygnatura.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę poczytałem na temat rejestracji auta na zabytek i teoretycznie powinien mieć conajmniej 25 lat,ale są wyjątki:

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:

 

* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,

* dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,

* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,

* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,

* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,

* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,

* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co tu dużo bić pianę moje E32 zostało już wpisane do rejestru zabytków więc widocznie się da. Jak ktoś ma ładną i chce wpisać ją do rejestru zabytków jako kolekcjonersko - zabytkowe to mogę podać wam namiary na rzeczoznawcę z Warszawy który załatwia wszystkie formalności. Ale jak już wcześniej wspomniałem auto musi być w stanie dobrym. Facet robił mi dokumentację na fiata 125P, który jest już zabytkiem, a jutro wysyłam mu kpl. dokumentów do fiata 126P z 1984r , którego wczoraj kupiłem i też robię z niego zabytek. Generalnie szukam jeszcze syreny i warszawy puki nie weszły jeszcze nowe przepisy ( prawdopodobnie od 01.2012r) wtedy zarejestrowanie na zabytek będzie kosztować ok 6000zł a od 2015r stawki mają się zrównać w całej uni czyli na dzień dzisiejszy ok 3000 euro.

Jeszcze jedno moje E32 jest wpisane do rejestru zabytków jako kolekcjonersko - zabytkowe i tak koniecznie trzeba wpisać auto żeby kiedyś jak juz będzie miało 25 lat nie robić od nowa papierów tylko automatycznie stało sie zabytkowym. Taki wpis załatwia nam to że już teraz nie trzeba płacić OC gdy się nie jeździ oraz robić przeglądów po przejściu końcowego na stacji wojewódzkiej no i oczywiście żółte tablice. Generalnie jak ktoś chce wiedzieć więcej niech pisze na P.W lub dzwoni nr. podałem już w cześniej. Pozdrawiam!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja także została wpisana do rejestru zabytków. Czekam teraz na zółte blaszki. :mrgreen:

 

Temat dość ciekawy, a Ty nie masz longa prawda? (z fotek widać ze nie ale może zmieniłeś auto ;))

Ile kosztowały papiery? 50, 500, 5000 pln? ;) Bo jeśli to ostatnie to trochę dużo.

Widzę że macie obniżone auta i wpisujecie je do zabytków - ja bym się czepił ;) A czy przejdzie 735 z szerokim przodem czy żeby go wpisać do zabytków musiałbym raczej przełożyć przód na wąski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja także została wpisana do rejestru zabytków. Czekam teraz na zółte blaszki. :mrgreen:

 

Temat dość ciekawy, a Ty nie masz longa prawda? (z fotek widać ze nie ale może zmieniłeś auto ;))

Ile kosztowały papiery? 50, 500, 5000 pln? ;) Bo jeśli to ostatnie to trochę dużo.

Widzę że macie obniżone auta i wpisujecie je do zabytków - ja bym się czepił ;) A czy przejdzie 735 z szerokim przodem czy żeby go wpisać do zabytków musiałbym raczej przełożyć przód na wąski?

 

 

Ja nie mam longa u mnie jako wyróżnik jest oryginalny shadowline których nie było za wiele :P Co do obniżenia przodu to niestety sie mylisz wszystko w oryginale.http://bibainfo.pl/pub/91/193/208/103/2011/05/30/180406/1942/retro.jpg

E32 740i shadowline 93 http://bibainfo.pl/pub/91/193/208/103/2011/07/29/222713/7346/sygnatura.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam longa u mnie jako wyróżnik jest oryginalny shadowline których nie było za wiele :P

 

Mam na liście zdekodowanego VIN-u "339 SATIN CHROME" czyli też mam oryginalny shadowline? Czy jeszcze coś musi być? Z rzadkości mam jeszcze EML i siedzenia sportowe z przodu. Zalałabym się?

Tylko ta maska szeroka... ale ew mógłbym zmienić. A czy naprawy blacharskie np tylnego błotnik dyskwalifikują auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.