Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego mnie jutro czeka wymiana sprzegla i dwumasy ale oddaje mechanikom nie bawie sie sam, kupilem nowe za kosmiczna kase ale czego sie nie robi dla buni :norty:

bylbym happy gdybym mogl kupic nowe za niecale 1800zl wszystko nawet bym sie nie bawil w uzywki

no ale ze mam 3.0 to problem bo na rynku od sierpnia dwumasa jest niedostepna tzn.poza serwisem jej nie kupisz a ludzie z allegro

wystawiaja aukcje mimo ze czesci nie maja :duh: robia z ludzi durniow

 

Problem jest, ale udało się znaleźć. Kupowałem jakiś miesiąc temu, dałem 1550zł za dwumas LUK'a do M57. W ASO krzyczą coś ok 3500zł.

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Problem jest, ale udało się znaleźć. Kupowałem jakiś miesiąc temu, dałem 1550zł za dwumas LUK'a do M57. W ASO krzyczą coś ok 3500zł.

a gdzie kupowales? ja szukalem ale nie mialem wyjscia... :mad2: :mad2: ogolnie juz mam i niewazne za ile wazne ze bedzie zrobione

Opublikowano
JEdnak zmiana decyzji...:D Auto juZ rozebrane i wyciagniety dwumas...Sprzeglo mocno zuzyte a dwumasa bo bd duze luzy wokoło...Jednak nie jade regenerowac. Zostalo zamowione koło sztywne Valeo. Jutro powinno byc juz wkladane:) PS. Mozna jakos zarobic na dwumasie ???:D oprocz oddania na zlom :D:D
Opublikowano
Na sztywnym kole zamachowym bedziesz miec wieksze drgania, oby ci to walu nie uszkodzilo, swoje uszkodzone kolo oddaj na zlom, sa ludzie ktorzy wystawiaja takie na allegro i sa tacy ktorzy to kupuja, czesto konczy sie to peknieciem walu, doswiadczylem na wlasnej skorze, pozdr!
Opublikowano
Ten kolega co ma mi to zakladac wyczytal gdzies ze jakies narzedzie jest potrzebne do ustawienia czegos...i on tego niema....ale mowi ze wyjmiemy i bd myslec...

Dobrze, że kupując sprzęgło jego docisk jest zablokowany i naprężony specjalnym "przyrządzikiem", to przynajmniej potrzebny jest do montażu sprzęgła jeden przyrząd mniej niż opisuje to słynne "Sam naprwiam" i założywszy docisk można jeszcze poruszać tarczą sprzęgła :norty: .

 

 

Ten przyrząd o którym koledzy mówią potrzebny jest tylko wtedy kiedy do nowej czy używanej dwumasy zakładamy używane sprzęgło, ponieważ docisk sprzęgła posiada samo-regulator montując używane sprzęgło należy napiąć docisk i cofnąć samo-regulator. Zakładając nowe sprzęgło po prostu centurujemy tarczę, przykręcamy docisk (odpowiednim momentem dla M47 25Nm), oraz zdejmujemy po woli blokadę "słoneczko" kluczem ampulowym 14mm. A więc żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne poza trzpieniem centrującym tak jak napisał kolega MarkoS007

 

Przyrząd wygląda tak: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/58/23

 

Opis montażu z użyciem przyrządu/ściągacza: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/72/04

 

 

Więc zdaje się, że się kolega myli (albo myli przyrządy). Przyrząd o którym ja piszę, jest potrzebny zawsze ( nawet przy nowych podzespołach - dwumas, tarcza, docisk) do właściwego wycentrowania tarczy sprzęgła. Sam kolega pisze "po prostu centrujemy tarczę" ,więc jak ją centrować, gdy dokręcimy docisk ? Tak "na oko", czy przytrzymując czymkolwiek ? :duh: Do tarczy nie ma wtedy dostępu a zwalniając zabezpieczenie "słoneczka" dobrze jest mieć pewność, że otwory tarczy i docisku położone są dokładnie w osi. Z kolei "special tool" nr 21 2 170 (z linku) potrzebny jest wtedy gdy chcemy naprężyć używane "słoneczko" by po przykręceniu móc jeszcze poruszyć tarczą sprzęgła. Osobi

Opublikowano
Ten kolega co ma mi to zakladac wyczytal gdzies ze jakies narzedzie jest potrzebne do ustawienia czegos...i on tego niema....ale mowi ze wyjmiemy i bd myslec...

Dobrze, że kupując sprzęgło jego docisk jest zablokowany i naprężony specjalnym "przyrządzikiem", to przynajmniej potrzebny jest do montażu sprzęgła jeden przyrząd mniej niż opisuje to słynne "Sam naprwiam" i założywszy docisk można jeszcze poruszać tarczą sprzęgła :norty: .

 

 

Ten przyrząd o którym koledzy mówią potrzebny jest tylko wtedy kiedy do nowej czy używanej dwumasy zakładamy używane sprzęgło, ponieważ docisk sprzęgła posiada samo-regulator montując używane sprzęgło należy napiąć docisk i cofnąć samo-regulator. Zakładając nowe sprzęgło po prostu centurujemy tarczę, przykręcamy docisk (odpowiednim momentem dla M47 25Nm), oraz zdejmujemy po woli blokadę "słoneczko" kluczem ampulowym 14mm. A więc żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne poza trzpieniem centrującym tak jak napisał kolega MarkoS007

 

Przyrząd wygląda tak: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/58/23

 

Opis montażu z użyciem przyrządu/ściągacza: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/72/04

 

 

Więc zdaje się, że się kolega myli (albo myli przyrządy). Przyrząd o którym ja piszę, jest potrzebny zawsze ( nawet przy nowych podzespołach - dwumas, tarcza, docisk) do właściwego wycentrowania tarczy sprzęgła. Sam kolega pisze "po prostu centrujemy tarczę" ,więc jak ją centrować, gdy dokręcimy docisk ? Tak "na oko", czy przytrzymując czymkolwiek ? :duh: Do tarczy nie ma wtedy dostępu a zwalniając zabezpieczenie "słoneczka" dobrze jest mieć pewność, że otwory tarczy i docisku położone są dokładnie w osi. Z kolei "special tool" nr 21 2 170 (z linku) potrzebny jest wtedy gdy chcemy naprężyć używane "słoneczko" by po przykręceniu móc jeszcze poruszyć tarczą sprzęgła. Jestem też po operacji wymiany powyższych i nie wyobrażam sobie centrowania tarczy byle jak :cool2: . Pozdrawiam.

Opublikowano
Więc zdaje się, że się kolega myli (albo myli przyrządy). Przyrząd o którym ja piszę, jest potrzebny zawsze ( nawet przy nowych podzespołach - dwumas, tarcza, docisk) do właściwego wycentrowania tarczy sprzęgła. Sam kolega pisze "po prostu centrujemy tarczę" ,więc jak ją centrować, gdy dokręcimy docisk ? Tak "na oko", czy przytrzymując czymkolwiek ? :duh: Do tarczy nie ma wtedy dostępu a zwalniając zabezpieczenie "słoneczka" dobrze jest mieć pewność, że otwory tarczy i docisku położone są dokładnie w osi. Z kolei "special tool" nr 21 2 170 (z linku) potrzebny jest wtedy gdy chcemy naprężyć używane "słoneczko" by po przykręceniu móc jeszcze poruszyć tarczą sprzęgła. Jestem też po operacji wymiany powyższych i nie wyobrażam sobie centrowania tarczy byle jak :cool2: . Pozdrawiam.

 

Kolego MarkoS007 pisząc "po prostu centurujemy tarczę" miałem na myśli użycie do tej czynności specjalnego trzpienia o którym kolega pisze (silnik M47 wymiary trzpienia centrującego: średnica bieżni wewnętrznej łożyska centrującego wałka sprzęgłowego fi 15mm dł. 47mm, średnica wielowypustu w tarczy sprzęgłowej fi 22,8mm dł. 33mm lub więcej). Jednakże nawet użycie tego przyrządu nie pozwoli nam w 100% wstawić tarczy sprzęgłowej idealnie na środku, gdyż łożysko umieszczone w wale korbowym pasowane jest z niewielkim luzem, ale na pewno skutecznie ułatwia montaż sprzęgła.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Więc zdaje się, że się kolega myli (albo myli przyrządy). Przyrząd o którym ja piszę, jest potrzebny zawsze ( nawet przy nowych podzespołach - dwumas, tarcza, docisk) do właściwego wycentrowania tarczy sprzęgła. Sam kolega pisze "po prostu centrujemy tarczę" ,więc jak ją centrować, gdy dokręcimy docisk ? Tak "na oko", czy przytrzymując czymkolwiek ? :duh: Do tarczy nie ma wtedy dostępu a zwalniając zabezpieczenie "słoneczka" dobrze jest mieć pewność, że otwory tarczy i docisku położone są dokładnie w osi. Z kolei "special tool" nr 21 2 170 (z linku) potrzebny jest wtedy gdy chcemy naprężyć używane "słoneczko" by po przykręceniu móc jeszcze poruszyć tarczą sprzęgła. Jestem też po operacji wymiany powyższych i nie wyobrażam sobie centrowania tarczy byle jak :cool2: . Pozdrawiam.

 

Kolego MarkoS007 pisząc "po prostu centurujemy tarczę" miałem na myśli użycie do tej czynności specjalnego trzpienia o którym kolega pisze (silnik M47 wymiary trzpienia centrującego: średnica bieżni wewnętrznej łożyska centrującego wałka sprzęgłowego fi 15mm dł. 47mm, średnica wielowypustu w tarczy sprzęgłowej fi 22,8mm dł. 33mm lub więcej). Jednakże nawet użycie tego przyrządu nie pozwoli nam w 100% wstawić tarczy sprzęgłowej idealnie na środku, gdyż łożysko umieszczone w wale korbowym pasowane jest z niewielkim luzem, ale na pewno skutecznie ułatwia montaż sprzęgła.

 

Nic dodać ,nic ująć :cool2: . Dokładnie tak :D.

Opublikowano
niedawno miałem to samo i dałem do regeneracji w miejscowości Gąski nad naszym morzem blisko Koszalina, koszt regeneracji 600-800zł. narazie działa. Jakby co mam telefon, można do nich kurierem wysyłac, robią ekspresowo.
Opublikowano
a jak się odnoszą do awarii silnika po montażu takiego modyfikowanego kpl?? Można liczyć na odszkodowania rzędu kilku tyś zł??
Opublikowano
niedawno miałem to samo i dałem do regeneracji w miejscowości Gąski nad naszym morzem blisko Koszalina, koszt regeneracji 600-800zł. narazie działa. Jakby co mam telefon, można do nich kurierem wysyłac, robią ekspresowo.

akurat z Kołobrzegu mam do nich kilkanaście kilometrów kiedyś się do nich przejadę i porozmawiam z nimi jak to wygląda ... ale 800zł to nie dałbym za regenerację 500 może .... za 1200 zł masz nowy dwumas ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
za 1200 zł masz nowy dwumas ...

 

taniej niz za 1500 nie widzialem, mozesz napisac gdzie mozna dostac za 1200 zl?

Opublikowano
za 1200 zł masz nowy dwumas ...

 

taniej niz za 1500 nie widzialem, mozesz napisac gdzie mozna dostac za 1200 zl?

 

przyłączam się do pytania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.