Skocz do zawartości

e91 - koła 18'


maryo88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani

Jak powiedzialo sie a i kupilo auto, to trzeba powiedziec b i felgi kupic odpowiednie - czyli ori.

 

~W tym właśnie momencie zabijam Cię śmiechem ~

 

Aftermarketowe są czesto 5 razy lepsze niż ORI , a niektóre wzory ORI sa nawet gorszej jakości niz "chińskie podróbki", poczytaj troszke światowe fora, dokształć sie a potem snuj dywagacje bez pokazywania wszystkim , że średni sie orientujesz w temacie .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aftermarketowe są czesto 5 razy lepsze niż ORI , a niektóre wzory ORI sa nawet gorszej jakości niz "chińskie podróbki", poczytaj troszke światowe fora, dokształć sie a potem snuj dywagacje bez pokazywania wszystkim , że średni sie orientujesz w temacie .

 

O gustach sie nie dyskutuje.

 

Ja jednak jestem zdania, ze ori sa lepse niz chinskie podrobki, Ty masz swoja wizje swiata i nie zamierzam Cie do mojej przekonywac. Czytaj "swiatowe" fora dalej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zacytuje Vermiliona-

"Argument wytrzymalosci bierze sie stad, ze nasze felgi (czy innych renomowanych producentow) sa produkowane zawsze z tego samego materialu, w ten sam sposob, przechodza dokladnie ten sam proces technologiczny, tym samym precyzyjnie mozemy okreslic ich wytrzymalosc. Felga kupiona dwa lata temu, bedzie miala jakosc nie odbiegajaca od tej, ktora sprzedajemy dzis (chyba, ze wprowadzimy nowy model, produkowany w innej technologii). To jest gwaranacja. W Chinach Twoja gwarancja jakosci bedzie uzalezniona od tego czy w danym miesiacu wlasciciel fabryki chce zarobic wiecej lub mniej, nikt nie kontroluje tego jakiego "aluminium" uzyje, czy przeprowadzi poprawny proces utwardzania itd. Nikt nie podpisuje sie pod takim produktem, wiec z jakoscia mozna zrobic wszystko, felga z jednej partii moze zupelnie odbiegac jakosciowo od felgi z nastepnej. Rozumiesz ta subtelna roznice? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

 

ok jestem mocno skolowany waszymi odpowiedziami i aktualnie raczej porzucilem chec zakupu felg nieznanego producenta. coz podzwonilem do sprzedawcow tych podrabianych felg i zaden nie chce sie przyznac jaka forma je produkuje mowia oczywiscie, ze firma brytyjska lub niemiecka produkujaca felgi na tajwanie lub gdzies indziej. dlatego tez teraz przegladam ogloszenia jedynie ORI lub firm, ktore nie boja sie oznaczyc felg swoim logo.

 

Znalazlem cos takiego takiego:

http://www.rota-wheels.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=84&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=2

 

na e91 wyglada mniej wiecej tak:

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=6761190&postcount=425

 

jednak to 20' a ja bede kupował 18', jakies opinie na temat tych felg lub tego producenta?

 

z gory dzieki

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno, czy nie bedzie problemem jesli do e91 zaloze opony 245/40/18? to chyba optymalny rozmiar do felg 18x8,5, wiem ze maja ok 2,5 % odchylenia w stosunku do standardowych 225/40/18, pytanie czy nie ma ryzyka, ze beda gdzies ocierac, dobijac czy wystawac za bardzo? felgi maja ET 35, wiec chyba powinno być ok.

 

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jestem mocno skolowany waszymi odpowiedziami i aktualnie raczej porzucilem chec zakupu felg nieznanego producenta. coz podzwonilem do sprzedawcow tych podrabianych felg i zaden nie chce sie przyznac jaka forma je produkuje mowia oczywiscie, ze firma brytyjska lub niemiecka produkujaca felgi na tajwanie lub gdzies indziej. dlatego tez teraz przegladam ogloszenia jedynie ORI lub firm, ktore nie boja sie oznaczyc felg swoim logo.

 

Wiec jest tak jak Ci napisalem, prawda? ;)

 

Tutaj juz zagladales felgi.pl ? Wszystko oprocz Drag Racing moge Ci polecic, niektore bardziej, inne mniej, ale raczej nie trafisz zle.

 

 

Znalazlem cos takiego takiego:

http://www.rota-wheels.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=84&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=2

 

na e91 wyglada mniej wiecej tak:

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=6761190&postcount=425

 

jednak to 20' a ja bede kupował 18', jakies opinie na temat tych felg lub tego producenta?

 

Roty zawsze mialy kontrowersyjna opinie, kazdy ich wzor jest kopia wzoru innego producenta. Kiedys trapily ich problemy jakosciowe, felgi widowiskowo pekaly - poprostu podrabiali bezmyslnie wzory przystosowane do produkcji w innej technologii. Dzis ludzie na amerykanskich forach tez narzekaja na te felgi - poszukaj informacji o pekajacych lub krzywiacych sie Linea Corse - ich bardziej elitarnej linii felg.

 

Model nad ktorym sie zastanawiasz to podrobka Breyton Spirit.

 

i jeszcze jedno, czy nie bedzie problemem jesli do e91 zaloze opony 245/40/18? to chyba optymalny rozmiar do felg 18x8,5, wiem ze maja ok 2,5 % odchylenia w stosunku do standardowych 225/40/18, pytanie czy nie ma ryzyka, ze beda gdzies ocierac, dobijac czy wystawac za bardzo? felgi maja ET 35, wiec chyba powinno być ok.

 

Nie, nie jest to optymalny rozmiar. Od srednicy 18" wzwyz radzilbym Ci wybrac komplet mieszany - z oponami i felgami o roznych szerokosci w zaleznosci od osi.

 

Na przednia os potrzebujesz felg o minimalnej szerokosci 8.0", na tylna 8.5", w ten sposob mozesz skompletowac takie felgi i opony:

 

- 8.0" na przod z opona 225/40R18 i 8.5" na tyl z opona 255/35R18 (alternatywnie 235/40R18)

- 8.0" na przod z opona 225/40R18 i 9.0" na tyl z opona 255/35R18 (alternatywnie 235/40R18)

- 8.0" na przod z opona 225/40R18 i 9.5" na tyl z opona 255/35R18

- 8.5" na przod z opona 235/40R18 i 9.5" na tyl z opona 265/35R18

 

i tym sie kieruj.

 

Komplet mieszany wplynie pozytywnie na prowadzenie samochodu, wlasnie pod katem tego typu kol projektowane jest zawieszenie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vermilion,

 

stary pełen jestem podziwu dla twej wiedzy i chęci pomocy, szacunek!

Postanowiłem przesunąć temat do wiosny a na razie kupić 17’ (za połowe ceny 18'), które będą docelowo na zimę i pozbyć się tych koszmarnych 16’ (154). Będą to najprawdopodobniej: 188, 194 lub 284, stwierdziłem że aktualnie bardziej niż 18’ potrzeba mi bagażnika na rowery, roweru , fotelika, dvd na tylnym siedzeniu itp. ;).

Będą raczej 8,0x17 + 8,5x17 i 225+255 zgodnie z Twoja radą Vermilion ;)

 

Choć ta 4 x 8,0x17 też kusi.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=411848&page=3

 

 

na Felgi.pl zaglądalem i najbardziej mi się spodobala (18x8, do 750zł) ANZIO Vision Graphit, tylko nie wiem czy to nie dlatego, że przypomina bbs?

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a jednak mam 18'tki i chetnie poznam Wasze opinie.

 

http://img13.imageshack.us/img13/1041/p1230726.jpg

 

http://img30.imageshack.us/img30/1323/p1230727s.jpg

 

http://img31.imageshack.us/img31/843/p1230732s.jpg

 

http://img269.imageshack.us/img269/9173/p1230779s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vermilion,

 

stary pełen jestem podziwu dla twej wiedzy i chęci pomocy, szacunek!

Postanowiłem przesunąć temat do wiosny a na razie kupić 17’ (za połowe ceny 18'), które będą docelowo na zimę i pozbyć się tych koszmarnych 16’ (154).

mariusz

 

co ja bym dał żeby do mojej dało się założyć 16" z normalną oponą 205/55/R16 ech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaviter,

 

nie ma sprawy podjedziesz, wymienimy sobie tarcze i zaciski i będziesz mógł sobie 16' założyć. a moje 16' oddam w promocyjnej cenie. :)

 

mario

 

już dawno bym to zrobił ale moje ASO twierdzi że to nie takie proste, po Polskich drogach 225/45/R17 to masochizm a co dopiero 18"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w moim 330xd wymieniają hamulce z tyłu i jeżdżę zastępczym 320d - wiadomo auto mułowate i silnik terkocze ale 205/55/R16 to coś pięknego po Trójmiejskich poligonach zupełnie inna jazda, wyrwy które moją pokonuję z przekleństwem cisnącym się przez obijane zęby tu odbieram jedynie jako lekkie puknięcia, po poligonie Partyzantów który normalnie pokonuje slalomem między wyrwami na 2 biegu teraz spokojnie 40km/h na trójeczce i w miarę jadąc prosto - coś czuje że moje następne auto to będzie X1/X3 z oponami o profilu minimum 55 (czy X3 nadal wygląda jak piekarnik na kółkach ??? czy jest jakiś nowy model)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karviter,

 

odnośnie Twojego problemu z komfortem to powiedz na jakich oponach jeździsz i czy to ROF? Jeśli tak to proponuję zmienić opony na normalne, dodatkowo jeśli kupisz oponki Michelin lub Conti (te są chyba najbardziej miękkie) komfort powinien powrócić. Oczywiście istotne są również ciśnienia ja osobiście jeżdżę na ciut niższych niż zaleca producent (np zamiast 2,4 pompuje 2,2) dopompowuje jedynie przed dłuższą trasą (np wyjazd na wakacje) i naprawdę daje się żyć. Oczywiście Wrocław tez nie ma najlepszych dróg ale te szczególne np tęczowa we Wrocławiu po prostu omijam. To co mnie się rzuciło w oczy po przesiadce z 330d z 225/45/17 na 320d 235/40/18 to to, że auto jakoś bardziej podskakuje ale to już chyba kwestia samej masy auta a nie felg/opon.

 

Odnośnie X3 zmieniło się w 2010r, moim skromnym zdaniem wygląda teraz dobrze. Oczywiście są ładniejsze suwy ale źle nie jest. X1 - dla mnie auto zagadka nie bardzo rozumiem jakie to auto i po co zostało stworzone, ale przyznaje, że nie miałem okazji się nim przejechać może zmienię zdanie o tym modelu. Moja kobieta jeździ Landroverem Freelander - bardziej miękkiego zawieszenia nie miałem okazji doświadczyć i powiem Ci, że na miasto auto ideał, zero przejmowania się dziurami czy krawężnikami – dla kobiety nie ma lepszego, ale jak kiedyś chciałem nim w góry dojechać to każdy zakręt z dusza na ramieniu (przechyły jak na statku). Ale są tacy co tak lubią, tylko oni nie kupują BMW bo w BMW nawet SUVy są dość twardo zawieszone.

 

pozdr.

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karviter,

 

odnośnie Twojego problemu z komfortem to powiedz na jakich oponach jeździsz i czy to ROF?

 

to nie jest problem komfortu, bo na komforcie mi nie zależy zupełnie ale to że co sezon trzeba zmieniać/prostować felgi to jest problem, to że po sezonie zimowym nie da się wyważyć opon to jest problem, takie ciągłe walnięcia w zawieszenie też na pewno skracają jego żywotność (tak naprawdę to i tak jestem w szoku że w moim aucie jeszcze niczego poważnego nie trzeba było z nim robić), jeżdżę na Brigstone POTENZA ROF z lekko obniżonym ciśnieniem, na tą zimę kupiłem opony nie ROF (Vredestein Xtreme Wintrac) zobaczymy jak to się będzie sprawowało jak OK to na następny sezon letni kupie POTENZY nie ROF, Michelin to moim zdaniem opony z najniższej półki (tylko raz kupiłem opony michelina jeszcze w poprzednim aucie, podobnie jak wynalazki typu Dunlop SP Sport które miałem fabrycznie w BMW - wywaliłem po 50km), Conti mi podpadł jak 2 sezony temu 2 zimówek nie dało się wyważyć a Conti robiło problemy z reklamacją

 

ja nie lubię SUVów i właśnie X1 mi się nawet podoba, przed chwilą odebrałem swoje auto z serwisu i obejrzałem sobie X3 z bliska 225/60/R17 :) prawda jest taka że jeżdżę głównie w mieście i coraz mniej - SUV to decyzja rozsądna szczególnie że nie widać żeby stan dróg w Trójmieście miał się poprawić w najbliższej dekadzie a jeszcze ze dwie takie zimy jak te ostatnie to jeszcze się pogorszy

 

poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sobie felgi to twój problem zniknie ja robię 40tyś rocznie na 19" i zero prostowania tyle że felga dobra bbs ch odlewane niskocisnieniowo , wcześniej również 19" BBS CK felga też w miarę ok ale ch zdecydowanie lepsza ludzie zdziwieni na wulkanizacji jak zmieniam oponki że felga nie pogięta i na wyważarce prawie nic , tak że polecam kup dobra felgę i zmień na nie rof i będzie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sobie felgi to twój problem zniknie ja robię 40tyś rocznie na 19" i zero prostowania tyle że felga dobra bbs ch odlewane niskocisnieniowo , wcześniej również 19" BBS CK felga też w miarę ok ale ch zdecydowanie lepsza ludzie zdziwieni na wulkanizacji jak zmieniam oponki że felga nie pogięta i na wyważarce prawie nic , tak że polecam kup dobra felgę i zmień na nie rof i będzie :cool2:

 

mam oryginalne felgi BMW i letnie i zimowe, z tym nie ROF to właśnie będę próbował na zimowych oponach to samo poradził mi mój wulkanizator - zobaczymy, problem tak naprawdę dotyczy jazdy zimą bo latem wiadomo lepiej się wypatruje wyrwy i przyhamować można, ale tej zimy to się 2x wpakowałem w takie dziury że uderzyłem głową w podsufitkę (i to przy prędkości może z 50km/h) felgi miałem kwadratowe, 2 już kupiłem nowe te 2 lepsze mi wyprostują, dzięki za rady chociaż i tak nikt mnie nie przekona że w Polsce da się jeździć na 18 albo 19"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj kaviter sorry ale jak będziesz "ćwiczył" takie skoki swoim BMW to nawet 15" nie pomogą... pozdr

 

P.S. Generalnie pomiędzy 17" a 18" RSC wielkiej różnicy w komforcie nie widać, na zimę mam zwykłe opony ale gdy je dojeżdżę zmieniam na RSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj kaviter sorry ale jak będziesz "ćwiczył" takie skoki swoim BMW to nawet 15" nie pomogą... pozdr

 

P.S. Generalnie pomiędzy 17" a 18" RSC wielkiej różnicy w komforcie nie widać, na zimę mam zwykłe opony ale gdy je dojeżdżę zmieniam na RSC.

 

to są wypadki losowe czasami wjeżdżasz w dziurę i nic na to nie możesz poradzić, tam dziurę wyrwę, z tych dwóch razy zeszłej zimy to raz ratowałem się ucieczką na pobocze przed jakimś piratem który stracił panowanie nad swoim samochodem i jechał mi na czołówkę, a drugi raz to na mojej codziennej drodze do pracy po pierwszych roztopach trochę błota pośniegowego i 10cm wyrwy w zasadzie w ogóle nie było widać, nikt mnie tu nie przekona w poprzednim samochodzie zimą zakładałem 205/55/R16 i nigdy nie skasowałem felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
hej odswiezam temat krotkie pytanie do magikow wiedzacych wszystko :) bmw e91 325i felga 9J 24ET a opona 255/35/18 bedzie tarlo? obecnie mam 235/40 i jest git ale tnie ja od srodka bo jest za waska(opinia mechanika). Oryginalnie do 18stek powinna isc walsnie taka opona czyli 255/35/18 ale jak to sie bedzie komponowac z moja felga?? http://www.ebay.co.uk/itm/282067144842?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem będzie tarło. Max co możesz włożyć bez tarcia (na styk) do ET37 przy 18" i oponie 255/35/18 to 20mm dystansu na stronę (czyli de facto ET17). A Ty będziesz miał ET24 minus 0,5cala (felga ma 9 cali i jest szersza o 0,5 cala ode felgi oem do e9x), czyli wyjdzie Ci ET11,a to już za mało i będzie obcierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
kolego zakładaj 18" spokojnie ale z oponkami 225/45/18. też długo się wahałem nad tym rozmiarem i nie żałuje wyboru ponieważ auto wygląda o niebo lepiej niż na 17" a "komfort" ten sam jak na 225/45/18. Jest tylko jeden minus tego zabiegu, cena takich opon jest wyższa ponieważ to nietypowy rozmiar.

dzien dobry. nic nie tarło na tym rozmiarze? teoretycznie powinny byc 225/40/18 ale kusi mnie żeby założyć 225/45/18....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.