Skocz do zawartości

520d głośno pracuje, drgania na sprzęgle!!


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To by było jedyne wytłumaczenie bo jeśli wszystko jest ok, części załozone tak jak powinny i wszystko do kupy poskładane jak książka pisze to nie ma prawa nic hałasowac. A o tych kołach dwumasowych to właśnie już kilka razy słyszałem, że daleko im do wytrzymałości oryginałów fabrycznych i jeśli fabryczne nie ma nadmiernych luzów to lepiej tego nie tykac bo pewnie pochodzi dłużej niż takie nowe. Mój mechanik właśnie tak postąpił - pomacał moją dwumasę żeby wybadac czy nie ma jakichś niepokojących luzów i powiedział, że jest w bardzo dobrym stanie i żeby jej nie tykac. Niby te nowe koła mają gwarancję i jak się posypią to nie ma problemu z jej egzekwowaniem - tyle tylko, że za robotę musisz płacic 2 razy...

...z własnej kieszeni bo tego już gwarancja nie obejmuje niestety.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można próbować jakichś roszczeń z tytułu wymiany wadliwej dwumasy, ale to walka z wiatrakami. Sa prywatni mechanicy którzy ściągają skrzynie za 200-250zł i robią to dobrze.

 

Odnośnie głośnej pracy.

TEŻ MAM drgania na sprzęgle, ale bardziej niepokoi mnie metaliczny odgłoś, jakoś tak w tle. Pojawia się nieregularnie, głównie słyszalne na wolnych obrotach, choć przy 1000-1500obr także.

Słyszalne od spodu silnika (nie mam osłony pod skrzynią). Od góry pod maską tego nie słychać, ale od podloza się to odbija. Dwumas mam wymieniony jakis rok temu, ale to nie pomogło.

Co to może jeszcze być? Napinacz paska klimatyzacji? Może koło pasowe?

 

Nagram dzisiaj prace tego silnika, wtedy będzie lepiej ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar_w: sprawdzałeś ten uchwyt wydechu przy skrzyni? To jest kawałek blaszki, który potrafi się często na spawach rozluźnić i wtedy wpada w rózne wibracje/hałasy/odgłosy metaliczne. Ewentualnie obejrzyj jeszcze - pod łapą skrzyni biegów - tłumik drgań (takie 2 metalowe klocki połączone między sobą płatem gumy do nich wulkanizowanej). Jeśli guma się rozwulkanizowała na łączeniu to możliwe, że dolna belka od tego tłumika ma na tyle duży luz, że obija się o łby śrub (ona powinna mieć lekką - sprężystą - możliwość ruchu na tej gumie ale nie taką, żeby waliła o łby śrub).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mój mechanik miał rację - te repair kity są g*** warte i jeśli ma się szczęście, że fabryczna dwumasa nie wykazuje jakiegoś nadmiernego zużycia to lepiej jej nie ruszać bo najpewniej posłuży jeszcze dłużej niż te nowe koła dwumasowe.

Co do reklamacji - jeśli rozwaliło się koło dwumasowe (piszesz, że wyszedł z niego smar więc wygląda, że się rozszczelniła ta część, w której schowane są sprężyny amortyzujące między jedną a drugą ruchomą "orbitą" koła więc raczej to wina fabrycznie kiepskiego spawu/połączenia) to nie ma żadnego "ALE" - powinni Ci przysłać nowe. Nie wiem, czy nie będzie tak jak w przypadku np amortyzatorów, że czasem żądają jakiegoś kwitka z warsztatu, żeby wykluczyć niewłaściwy montaż robiony samodzielnie przez klienta. Ale myślę, że w razie takiej potrzeby bez problemu Ci ten warsztat takie potwierdzenie wystawi.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A jednak dwumasa.

Przeważnie ori jest produkcji LUK i nabity znaczek BMW.Kupując nową część też będzie to LUK bez nabitego znaczka.Nie wiem jak jest teraz ale koło dwu-masowe jest opatentowane przez LUK(ich wynalazek)i mieli monopol na produkcję dwumas szczególnie do BMW.LUK nie wyraził zgody na produkcję tej części przez innych.

No chyba,że coś uległo zmianie i tłuką je również inni producenci "papruny"

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może zestawy z logo BMW robią u siebie i tutaj pilnują wysokiej jakości ale już zestawy repair kit klepią u jakichś swoich podwykonawców - idzie to niby pod szyldem LUK ale wytrzymałość już nie taka jak tych z logo BMW. Trudno przewidzieć co oni kombinują - na pewno nie robią tych kół zbyt wytrzymałych no bo przecież muszą sobie także zapewnić zbyt na części zamienne. Teraz większość gratów projektują księgowi - taka prawda...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś byłem w sklepie motoryzacyjnym, dwu masa została wysłana do przedstawiciela spisany został numer nadwozia przebieg auta, oraz został spisany adres i numer telefonu mechanika u którego to robię. Dziwi mnie koleś ze sklepu, w końcu ma wydatek na reklamację mówiąc mi że dwu masa się ułoży, ale ja jestem zdania, że jak na nowej dwu masie jest coś nie tak to nie będzie dobrze.. Więcej będę wiedział w czwartek lub w piątek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dwumasa się ułoży" :mrgreen:

To tak jakbyś kupił nową oponę, która po zamontowaniu waliłaby Ci na kierownicy a sprzedający powiedziałby, że się "ułoży". Jak jest wszystko bez wad fabrycznych to w nowych częściach nie ma prawa się nic "układać". Powinny bez żadnej łachy działać poprawnie od samego początku.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Ponownie, dostałem dwu masę z gwarancji, lecz mi jej nie uznali, Stwierdzili mechaniczne uszkodzenie piasty tarczy sprzęgłowej. Uderzenie w piastę tarczy przez wałek sprzęgłowy mogło spowodować skrzywienie tarczy, co jest przyczyną drgania, bicia. pozostałe elementy zestawu nie budzą zastrzeżeń. Tak mi napisali lecz co mnie dziwi gdy położę koło włożę w środek tarczę i nakryję to dociskiem, zacznę ruszać to na kole jest luz patrzyłem starą dwumasę z A4 to nie miała takiego luzu i ciszej chodziła. Z tego co wynika z reklamacji to mechanik uszkodził tarczę sprzęgłową, tylko zastanawia mnie tel luz na kole. Dodaję zdjęcie uszkodzenia które mi zrobili.

 

http://img96.imageshack.us/img96/4646/14072011004.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No to pozostało ci się targować z mądrym mechesem,który spierdzielił robotę i tłumaczył,że "się ułoży".Co do dwu-masy to zarówno moja stara jak i nowa(niepotrzebnie zmieniałem) miały niewielki luz to jest normalne.Kup używkę w dobrym stanie za nieduże pieniądze,załóż i jeździj.Nawet jak padnie po powiedzmy 50-100 tk to nie będziesz żałował tych powiedzmy 300 stów(orientacyjnie bo nie sprawdzałem ile chcą za takie do twojego modelu).

Bo tak jak kupisz drugą nową to zbankrutujesz na same sprzęgła,a znając mechaników to wypnie na ciebie d**** i cię po prostu oleje.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamuje jeszcze raz po rozmowe z osobą która mi wystawiała ten dokument moim zdaniem wadliwe jest koło tez mu to tłumaczyłem są w nim trzaski i ma wieksze luzy niz moje stare koło dwu masowe. Jeśli znowu nie uznają sprawę skieruję do Rzecznika Praw Klienta ponieważ rozpatrzenie gwarancji trwało dłużej niż 14 Dni roboczych..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tak przy ruszaniu i przy gaszeniu. Dwu masa została już dawno wymontowana i fakt faktem była wadliwa tak samo jak ta nowa. Tylko wyobraź sobie ze nowa dwu masa która kupiłem miała większy luz od starej, ale kasę mi oddano. Chce wstawić sztywne koło Valeo wraz z całym kompletem ale jak to działa ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką dwumasę kupiłeś, LUK?

I jeszce pytanie gdzie.

 

Sam mam drgania na sprzegle, moze niezbyt wielkie, ale są. Silnik tez klekocze metalicznie i wskazuje wszystko na dwumasę.

Ruszajac na zimnym silniku z wolnych obrotow, lekko drży buda. Po rozgrzaniu jest lepiej, choć też różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przy ruszaniu i przy gaszeniu. Dwu masa została już dawno wymontowana i fakt faktem była wadliwa tak samo jak ta nowa. Tylko wyobraź sobie ze nowa dwu masa która kupiłem miała większy luz od starej, ale kasę mi oddano. Chce wstawić sztywne koło Valeo wraz z całym kompletem ale jak to działa ?

Z tego co czytałem opinie o tych zestawach Valeo z kołem jednomasowym to niektórzy pisali, że nie ma żadnych różnic, niektórzy pisali, że jest trochę bardziej twardo jeśli chodzi o moment puszczenia sprzęgła lub np moment kiedy się zdejmuje nogę z gazu na biegu.

Nie wiem na ile takie jednomasowe koła są w stanie płynnie redukować drgania powstające przy zmianie momentów obrotowych ale na pewno nie będzie to aż tak płynne jak koła dwumasowe (które jednak są wadliwe i nie ma co tu dywagować). Z tego co pamiętam to do 520d chyba jeszcze jest taki zestaw Valeo ale moment obrotowy 520d jest już graniczną wartością i do silników mających więcej Niutonków takich zestawów już nie ma (przynajmniej jakiś rok temu jak to sprawdzałem to nie było) bo nie byłyby w stanie już skutecznie wytłumić tych drgań.

Z drugiej strony jeśli producent posiada taki zestaw do Twojego silnika to teoretycznie gwarantuje tym samym, że nie będziesz miał jakiegoś dyskomfortu z tym związanego a i wadliwego dwumasowca się pozbędziesz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaj relację po zamontowaniu tego zestawu jak się na tym jeździ.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolego w tamtym tygodniu zaobserwowałem u siebie bardzo podobne objawy jak opisałeś , jutro miałem jechać do mechanika ale nie dojechałęm , dziś coś strzeliło , auto zgasło i po zabawie..... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dziś padła diagnoza i tak jak podejrzewałem pękł wał , silnik do wymiany , już nigdy 2.0d :evil: najgorszy szajs jaki skonstruowało bmw :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspolczuje, masakra jakas, jak mozna bylo skonstruowac motor z pekajacym walem... BMW? przeciez to wpadka na miare jakis Kia, fiatow i innych pseudo samochodow, szczegolnie, ze juz nie pierwszy raz na forum sie to zdarza,

kumpel ma 2.0d, troche mial przejsc z tym autem, dwumas z kompletnym sprzeglem juz wymienial, jakby mu wal pekl to chyba by przeklal marke na zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.