Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od niedawna pojawił mi się problem Auto głośno pracuje i coś jakby tam przeskakiwało lub coś w tym stylu. Gdy wcisnę sprzęgło do zmiany biegów czuję na nim straszne drgania. Co może być tego przyczyną bo jeden mechanik mówił, że to jest wina Dwu masy Inny twierdził, że gdzieś są luzy. Za naprawę jak by to była Dwu Masa zaśpiewał mi ponad 3 tys... co o tym myślicie, miał ktoś z was taki przypadek ??
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam od niedawna pojawił mi się problem Auto głośno pracuje i coś jakby tam przeskakiwało lub coś w tym stylu. Gdy wcisnę sprzęgło do zmiany biegów czuję na nim straszne drgania. Co może być tego przyczyną bo jeden mechanik mówił, że to jest wina Dwu masy Inny twierdził, że gdzieś są luzy. Za naprawę jak by to była Dwu Masa zaśpiewał mi ponad 3 tys... co o tym myślicie, miał ktoś z was taki przypadek ??

Drgania na pedale sprzęgła są dość normalnym zjawiskiem o ile są to delikatne drgania - wyczuwalne pod butem ale nie powodujące jakiegoś dyskomfortu. Jeśli te drgania są już - tak jak piszesz - "straszne" to możliwe, że coś się tam dzieje. Może to być kończące się koło 2 masowe, może być kończąca się tarcza sprzęgła, może być walnięte łożysko na tarczy sprzęgła lub łożysko na wałku wyjściowym ze skrzyni biegów. Napisz jeszcze czy np na postoju kiedy silnik pracuje nie słyszysz takiego jakby szmeru/szumu, który ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Jeśli takie zjawisko ma miejsce to najprawdopodobniej walnięte masz łożysku na wałku sprzęgłowym i zrobił się tam już luz. Sam przechodziłem przez coś takiego i skończyło się na wymianie skrzyni biegów (manualna) na inną używkę - przy okazji wymieniłem także kompletny zestaw sprzęgła LUK. Koła dwumasowego nie wymieniałem bo nie miało praktyczne żadnych niepokojacych luzów, które wskazywałyby na konieczność wymiany koła (mój zaufany mechanik, wymacał dokładnie ten dwumas i powiedział krótko, że to jest oryginał/fabryczne a one mają zdecydowanie lepszą jakość/wytrzymałość w porównaniu z tymi repair set-ami robionymi przez LUKa dlatego nie ma najmniejszej potrzeby tego ruszać/wymieniać). U mnie przebieg w tej chwili mam 249 tys. km (jest duże prawdopodobieństwo, że jest nietykany przez "cofaczy" - mam historię serwisową z Niemiec).

Ciebie tak czy inaczej czeka prawdopodobnie zrzucenie skrzyni biegów, żeby dokładnie zobaczyć co się tam dzieje (czy to ze skrzynią, czy to ze sprzęgłem, czy też z 2masą).

Jeśli chodzi o koszty to chyba ten mechanik chce z Ciebie zedrzeć skórę. Mój mechanik powiedział, że wymiana czy to sprzęgła, czy dwumasy u niego kosztuje tyle samo - 400pln za robociznę - cena z października 2010 (nie ma różnicy w cenie bo i tak w zakres roboty wchodzi rozbebeszenie auta z wydechu, osłon, zrzucenie skrzyni, wymiana tego co trzeba i uzbrojenie wszystkiego na swoje miejsce). Dwumas do mojej wersji kosztował w tamtym okresie około 1700pln za LUKa (nie wiem ile teraz). Skoro koleś chce za wymianę ponad 3 klocki to ma deczko wysoką marżę na części i drogą robociznę. Nie wiem czy jest tak dobry, że się ceni czy liczy na jelenia, którego obedrze ze skóry.

Pzdr.

Opublikowano

daroox zmień mechanika, zerknij sobie na allegro i zobacz ceny części, dwumasa LUK'a do 520d kosztuje 1560zł, jak twój mechanik woła 3tys za wymianę + części to chyba na głowę upadł. Nawet gdyby to była cena za wymianę dwumasy + kompletnego sprzęgła to i tak drogo, bo sprzęgło SACHSa w tej chwili na allegro 600zł kosztuje, czyli części kosztowałyby 2160zł, 840zł za wymianę to kupa forsy bo w zasadzie jedna robocizna wychodzi, czyli 400zł jak pisze kolega Manolito77. A jak to mechanik ma kupować części to pewnie nawet taniej je kupi bo oni mają zwykle spore zniżki na części. Koleś chyba chce się tylko nachapać kasy i nic poza tym, no chyba że od lat naprawia twoje auta i jesteś zadowolony i kupuje Ci najlepsze części z górnej półki to może i 3k z robotą wyjdzie za wszystko.

P.S. Zastanawia mnie dlaczego jak mechanicy widzą gościa, który przyjeżdża BMW Mercedesem czy Audi na wymianę czegoś tam to wołają sporo większą kasę niż np. jak ktoś przyjedzie Punto czy Corsą, albo innym autem z niższej półki :mad2:

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Manolito77 Byłem u 2 mechaników 1 bardzo dobry znajomy który zawsze robił mi auto nie ma teraz czasu na zrobienie tego a auto mi jest potrzebne ale stwierdził że są jakieś luzy albo koło dwu Masy. Zajechałem też do 2 mechanika i powiedział około 3 tys z robocizną jak by sam kupił części. Jak kolega niżej powiedział znalazłem na allegro np: http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-luk-bmw-318d-320d-e46-520d-e39-i1572218089.html Tylko pytanie takie czy to już cały komplet ze sprzęgłem i dociskiem ?? Ten 2 mechanik najlepszy w moim mieście od razu postawił na Dwu masę i za robociznę bierze około 350-400 zł jak sam kupię czyli wyjdzie mi taniej kupić samemu. A pytałeś mnie jak się zachowuje na postoju Słychać dobiegające jakieś tam hałasy dochodzące a Gdy na postoju wcisnę sprzęgło to mam drgania. Dodam jeszcze gdy zdejmę nogę z gazu podczas jazdy to tak jakby wszystko wraca do normy , Dodaję gazu i znowu to samo...
Opublikowano

Daroox - co do cen części to zapytaj chłopaków z Silesia Parts. Jak ja swego czasu pytałem o ceny to jeśli brałbym całośc - czyli dwumas + kompletne sprzęgło - to na chyba zestaw sprzęgła byłaby wtedy spora zniżka. Może dalej mają takie promocje. U nich kupowałem i zawsze wszystko było dobrane tak jak powinno - po numerze VIN. Brachol brał u nich graty różne do e60 i także dostawał zawsze to, o co mu dokładnie chodziło. Z forum jak się zapytasz to może jeszcze jakiś rabat dostaniesz. W każdym razie na pewno taniej Cię wyjdzie zakup części samemu i zapłata tylko za robociznę. Poza tym - wtedy wiesz jakie dokładnie graty masz założone a mechanik to kij wie czy nie pójdzie w jakieś podejrzane zamienniki (choc w przypadku sprzęgła i dwumasy raczej nie ma żadnego wyboru bo zdaje się, że tylko LUK to robi). No i mechanik jeszcze na części jeszcze marżę Ci narzuci.

Pzdr.

Opublikowano
Byłem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym U znajomego to powiedział mi że za 170 dostanę komplet Koło dwu masy sprzęgło Docisk jakieś łożyska. Po prostu z tego co on mi mówił to jest cały komplet, Wychodzi taniej niż na allegro..
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie na całkiem inny temat, czy jak wymontuje klapki kolektora ssacego to będę czuł jakąś różnicę w mocy ??
Opublikowano

Nie wiem jakie jest odniesienie do 520d ale w 525d i 530d nie ma praktycznie żadnej różnicy - ani w mocy ani w płynności pracy silnika. Jedyna różnica to może byłaby zauważalna w wydechu jakby podpiąć jakąś sondę czułą - może by wyłapała jakąś delikatną różnicę w normach emisji spalin ale podejrzewam, że nie byłoby to zbyt duże. Zawsze to jednak bez klapek spokojniejszy sen, że się nie urwie i nie poleci w misję mielenia silnika i wszystkiego, w co wleci. U mnie w 525d kolektor już fabrycznie był bez klapek (2003 rok).

Co do cen kompletów sprzęgło + dwumas to praktycznie wszędzie gdzie pytałem tak było, że biorąc taką całość było taniej.

Pzdr.

P.S. Rozumiem, że w poście się pomyliłeś i cena jaką Ci zaproponowano to nie "170" tylko 1700pln?

Opublikowano

Albo sprawdź fizycznie - ponoć odpowiednio manewrowym lusterkiem można dojrzeć pod kolektorem ssącym pręt sterujący tymi klapkami. Jeśli nie lusterko to można też ponoć palcami wymacać to ustrojstwo. Oprócz tego może sprawdzić na RealOEM wpisując 7 znaków ostatnich ze swojego VINu. Jak wpisałem swój VIN to wyskoczyło mi coś takiego:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

"Nie znaleziono części pasujących do Twojego samochodu" - czyli u mnie fabrycznie w ogóle nie ma tego ustrojstwa, co potwierdzone było przez mojeg mechanika, który na moją prośbę zrzucił kolektor żeby być pewnym na 200%. Ty i tak będziesz musiał kiedyś zrzucić kolektor bo nawet jeśli nie było fabrycznie to nigdy nie wiadomo czy ktoś wcześniej wymieniając kolektor nie wrzucił takiego ze sterowaniem lub nie robił jakichś modyfikacji. Rzucenie okiem na zdjęty kolektor rozwiewa wszelkie wątpliwości.

Swoją drogą - mnie się wydaje, że w 520d klapek w ogóle nie było. Ale To by musiał jeszcze ktoś tu na forum potwierdzić.

Pzdr.

Opublikowano
Manolito 520d ma niestety klapeczki,ale też nie wiem czy wszystkie.

OTO Fotka http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/aw5381_3.jpg

POzdr i najlepiej sprawdzić dla świętego spokoju.

Ale zaraz, zaraz - od czego to jest kolektor? Na pewno od 520d 136KM? Bo równie dobrze może to być kolektor od 320d CR 150KM i podejrzewam, że w 320d CR już klapki mogą być. A wątpliwości mam dlatego, że na RealOEM wpisałem dla sprawdzenia model taki jak ma autor postu: 520d z 2003 r.

Jak się wchodzi w silnik > kolektor ssący to tam nawet nie pojawia się w opcji okienko z rysunkiem instalacja ssąca... ze sterowaniem klapami. Co by nie być gołosłownym:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DM71&mospid=47536&hg=11&fg=40

 

Dla porównania to samo dla mojego silnika, gdzie pojawia się opcjonalnie rysunek "Instalacja ssąca AGR ze sterow. klapami" - oczywiście po wejściu w niego jest info, że "nie znaleziono części pasujących do twojego auta" ---> dlatego, że już fabrycznie mam kolektor założony BEZ klapek.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DL91&mospid=47540&hg=11&fg=40

 

Dla końcowego porównania RealOEM sprawdzony dla e46 320d z lutego 2003. Tu pojawia się rysunek dotyczący klapek na pierwszej pozycji:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AS71&mospid=47635&hg=11&fg=40

Wynika więc z tego, że 2.0d ale tym, który był pakowany do e46 i był to CR 150KM klapki były niejako standardem - stąd może być rysunek który przedstawiłeś.

Natomiast 2.0d 136KM, który szedł do końca produkcji e39 klapek prawdopodobnie nie posiadał gdyż był to silnik trochę starszej konstrukcji i nie musiał pewnie spełniać takich norm emisji spalin jak 2.0d CR 150KM - stąd w RealOEM dla e39 520d brak rysunku dotyczącego klapek.

Oczywiście - najlepiej zdjąć kolektor i sprawdzić na żywo aby spać spokojnie.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam!!! Byłem dziś u mechanika, założył nową dwu maskę, auto pracuje normalnie ale gdy wciśnie się sprzęgło to powstają drgania, mechanik mówi że przyczyną tego może być wał korbowy, czy to prawda?? i jakie są koszty naprawy wału???
Opublikowano

A jak zakładał nową dwumasę to obejrzał stan sprzęgła? Bo może to sprzęgło jest coś podjechane. Byc może też koło pasowe jest już też zmęczone bo czytałem takie opinie, że jak jest zjechane to też lubi różne drgania generowac.

Pzdr.

Opublikowano
brałem cały komplet koło tarczę i dwu masę czy też do docisk, mowil mi, ze wstawił stare łożysko do sprzęgła i mowił ze moze być tez przez to.. jutro do niego zajade i się dowiem więcej co jest nie tak być możę to właśnie ten element w sprzęgle co stary wstawił zle działa. Dodam,że rozmawiałem z kolegą, który zmieniał dwu maske i potem miał ten sam problem co ja teraz i wina była w wysprzęgliku
Opublikowano

Czy ja dobrze rozumiem - koleś miał do zainstalowania gotowy cały nowy zestaw dwumasy i łożyska (sprzęgło: tarcza, docisk, łożysko) a założył Ci STARE łożysko do sprzęgła?????? :mad2: :mad2: :mad2: :duh: :duh: :duh:

Czy ten gość ma równo pod deklem??? Jak się zakłada cały nowy zestaw łożyska to największą możliwą głupotą mechanika jest założenie do tego starych elementów. Jedź i niech Ci teraz to jeszcze raz zrzuca i zakłada wszystko nowe bo po to kupiłeś nowe żeby takie zostało założone. Jestem ciekaw jaką gość ma teorię na takie postępowanie? Chyba tylko taką, że szybko poleci Ci łożysko i będziesz musiał za jakiś czas znów przyjechać do niego, wywalić kilka stówek tylko po to, żeby wymienić jedno głupie łożysko... :duh:

Pzdr.

Opublikowano
byłem dziś u niego wstawił nowe łożysko sprawdził jeszcze raz dwu mase.. auto na wolnych obrotach pracuje normalnie ale gdy doda gazu zaczyna glosno pracowac stawia na wał lub tez moze byc ze stopki sie poluzowały podtrzymujace wał.. w piątek bedę wiedział więcej
  • Moderatorzy
Opublikowano

Sprawdź koło pasowe(jak ktoś już wcześniej radził).

Wiesz co to znaczy poluzowanie się stopek wału?

Po pierwsze jest to nie możliwe bo śruby od stopek są zabezpieczone przed odkręceniem,po drugie nadmierny luz wału spowodował by uszkodzenie(wyoblenie)się panewek i utratę ciśnienia oleju(smarowania),po trzecie przy uzyskaniu dużych obrotów wału ten silnik rozleciał by się.Częstsze przypadki to pęknięcia wału korbowego,urwania korbowodów,wypalenia tłoków,ale o poluzowaniu wału jeszcze nie słyszałem.

Jaka jest ta dwumasa nowa czy regenerowana?A może jest uszkodzona,nowe też bywają.Posprawdzaj wszystko i podmień dwumas nawet na używany,lepiej pomyślec niż rozbebeszac od razu silnik.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
koło pasowe to nie jest bo rozbierał i sprawdzał, dwu masa jest nowa. Mechanik stawia na wał tylko jeśli to wał ciekawi mnie jakie beda koszty naprawy tego ....
Opublikowano
Jak ja to czytam od wczoraj to ma obawy ze trafiłes nie do mechanika,tylko jakiegoś gimnazjalisty co rozbierał kiedyś WSK 125ccm.Jaki wał,chłopie CIHY525 dobrze ci mówi z typowymi objawami jeżeli coś jest nie tak z wałem,panewkami itd.Bez urazy ten mech to nawiedzony oszołom,zdoi cię jak żrebak klacz.Jeżeli dwumasa jest nowa(może wadliwa),tarcza docisk,łożysko,to nie ma bata.Tylko te elementy+koło może powodować wibrowanie.Propozycja taka,podjedz do jakiegoś innego zenka naświetl mu temat szczerze i niech on sprawdzi.Obecny mech rozbierze ci silnik,albo każe wymieniać bo koszty remontu to kosmos x 100.POzdr
Opublikowano
Jak ja to czytam od wczoraj to ma obawy ze trafiłes nie do mechanika,tylko jakiegoś gimnazjalisty co rozbierał kiedyś WSK 125ccm.Jaki wał,chłopie CIHY525 dobrze ci mówi z typowymi objawami jeżeli coś jest nie tak z wałem,panewkami itd.Bez urazy ten mech to nawiedzony oszołom,zdoi cię jak żrebak klacz.Jeżeli dwumasa jest nowa(może wadliwa),tarcza docisk,łożysko,to nie ma bata.Tylko te elementy+koło może powodować wibrowanie.Propozycja taka,podjedz do jakiegoś innego zenka naświetl mu temat szczerze i niech on sprawdzi.Obecny mech rozbierze ci silnik,albo każe wymieniać bo koszty remontu to kosmos x 100.POzdr

Wibracji juz nie ma na stoju pracuje ok, bicia na sprzegle juz nie ma lecz gdy dodam jakies 1,5- 2tys obr strasznie auto glosno pracuje... ten mechanik jest jednym z lepszych w moim miescie, polecil mi go brat nawet wczoraj z nim rozmawiał a to brata bardzo dobry jest kolega wiec watpie zeby mi tak samo jak i mojemu bratu wciskał kit. Z tego co mi mowil ze w komplecie dwu masy nowej było cos nie tak z łożyskiem w sprzegle wiec lozysko dal stare, myslał ze to wada lozyska starego, zakupił nowe sprzeglo na wlasny koszt i dalej jest to samo czyli brak jest juz drgan ale przy wiekszych obrotach auto glosno pracuje..

Opublikowano

To jeszcze na wszelki wypadek zapytaj, czy po założeniu tego nowego sprzęgła nie zapomniał wypiąć specjalnego pająka, który fabrycznie spina sprzęgło aby łatwiej było go założyć na wałek/do koła dwumasowego - po założeniu sprzęgła wyciąga się ten pająk i sprzęgło się jakby zatrzaskuje na wałku. Jak kupiłem zestaw sprzęgła do siebie to widząc ten pająk - szczerze mówiąc - myślałem, że to jest element sprzęgła i on zostaje w środku. Dopiero po jakimś czasie się dowiedziałem, że tak nie jest.

Zdarzało się parę razy na forum, że mechanicy zapominali to odpiąć bo myśleli, że tak ma być i się potem różne historie dziwne działy. Zakładam, że Twój mechanik nie jest lamerem i pamiętał o tym ale wiesz - lepiej zawsze zapytać bo czasem tak banalny błąd może spowodować szukanie nie tam gdzie trzeba.

Pzdr.

Opublikowano
Witam byłem dzisiaj u mechanika wyją misę i sprawdzał wał i wał jest ok być może jest coś nie tak z tą dwu masą jak na dzień dzisiejszy sam mechanik ma dobrą zagadkę, sprzęgło ma też lekkie drgania z tego co mi powiedział, będę wiedział więcej to na pewno napiszę na forum. Do dwu masy i sprzęgła założył wszystko sprawdzał już 2 razy i nie zna przyczyny głośnej pracy przy dodaniu gazu..
Opublikowano

Już mniejsza z kosztami bo i tak już poniesione. Ja bym jeszcze sprawdził dokładnie to sprzęgło oraz dwumasę po numerach cześci na nich nabitych - może nie do końca sprzedano Ci właściwe graty do Twojego auta. Zawsze to lepiej sprawdzić i wykluczyć taką przyczynę.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.