Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

nie mogę się dokopać jakiś rozwiązań odnośnie problemu pt. po zapaleniu auta (zimnego, w miarę) lampka oleju nie gaśnie od razu tylko po 10-15s (w tym czasie silnik pracuje głośniej, bardziej metalicznie). Zdaję mi się, że kolega yoshimura01 miał na to patent. Wkrótce wymiana oleju, więc od razu bym się pozbył tego, bo wkurzająco strasznie jest czekać po zapaleniu auta, aż lampka zniknie :)

Opublikowano
mam taki sam problem z tym ze mi konyrolka nie gasnie przez 3 sekundy a stan oleju mam ok. Moim zdaniem walniety jest czyjnik cisnienia oleju...
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Czujnik nie ma nic do tego. Też mam taki problem 3sec po odpaleniu głośniej pracuje i stuka. A to nie jest przypadkiem to że zawory są regulowanie hydraulicznie ?? I za nim dostaną oleju to trochę klekoczą ??

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

Koledzy... popychacze zaworowe są nieprawidłowo zaopatrywane w olej i zaznacza się to zwłaszcza przy zimnym starcie silnika. Jeśli jednak popychacze klekoczą krótko i tylko przy zimnym starcie, to jest to zupełnie normalne przy silnikach o duży przebiegach, ponieważ po każdym unieruchomieniu silnika kompensatory opróżniają się i po starcie znowu muszą napełnić się olejem.

 

W M47, M47N problem leży w zaworze regulacji ciśnienia oleju [w pompie oleju], ponieważ jest on bardzo podatny na zanieczyszczenia. Przy "płukance" silnika powinno zostać to usunięte [doraźna metoda]. Dodatkową usterką powodującą w/w anomalie są wypracowane o'ringi iglicy pokrywki filtru oleju.

 

U mnie było to samo, czyli start zimnego silnika + czerwona kontrolka oleju we wskaźnikach + 3 sekundowe głośne klekotanie zaworów. Po 3 sekundach gasła kontrolka i silnik się uciszał w momencie wyłączenia się kontrolki. Po płukance niby się wszystko uspokoiło, aż po kilku tygodniach problem powrócił.

 

Eliminacja wady:

1. Płukanie silnika.

2. Olej full syntetyk 5W40 lub 0W40.

3. Nowy o'ring pokrywki filtru oleju[1 sztk] + nowe o'ringi iglicy filtru oleju [2sztk].

4. METODA INWAZYJNA: demontaż miski olejowej i czyszczenie lub wymiana dławika [chyba najlepszy sposób na długo pracującą sprężynę zaworu w różnych warunkach].

Opublikowano
Eliminacja wady:1. Płukanie silnika.2. Olej full syntetyk 5W40 lub 0W40.3. Nowy o'ring pokrywki filtru oleju[1 sztk] + nowe o'ringi iglicy filtru oleju [2sztk].4. METODA INWAZYJNA: demontaż miski olejowej i czyszczenie lub wymiana dławika [chyba najlepszy sposób na długo pracującą sprężynę zaworu w różnych warunkach].

 

Qrcze, zabieram się do tej przesiadki na full syntetyk jak pies do jeża :mrgreen:

Sam ten problem jest czymś co może prowadzić do kosztownych nieprzyjemności? Nigdy, przenigdy nie ruszam auta (nawet nie dodaje gazu), gdy ta kontrolka się pali :)

Opublikowano
Nie, po prostu nie możesz reagować gazem w tym czasie dopóki kompensatory się nie napełnią olejem. Właśnie ten dławik, zawór zwrotny lub jak tam kto to sobie nazywa ma za zadanie utrzymywać olej "na górze" silnika. Jeśli jest zanieczyszczony lub po prostu wypracowany jest nieszczelny, a przez to olej spływa do miski i po ponownym rozruchu zanim pompa wytworzy ciśnienie i poda olej mijają właśnie te 3 sekundy "na sucho".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.