Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
OK. Mój blad w opisie. To nie był podnośnik tylko platforma powiedzmy tzn. auto stoi na kolach i powiedzmy ze cale stanowisko podnosi się do góry takie dwie szyny.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie odgrzewam kotleta

 

Gdzie na ślasku okolice Bielska Białej ,Katowic zrobią tak jak u "Kijanki" w Kielcach , klucz owy specjalistyczny do WSZ mam tylko chodzi o wiedzę i żeby mieli sprzęt odpowiedni i nie spartolili roboty :cry:

 

Help

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jezeli chodzi o obciazenia, to nigdy tego nie robilem, nawet przy Bentleyu albo Lambo, i przy systemach Hunter nie jest to potrzebne ( nowszych, starszych nigdy nie obslugiwalem ) z racji na to, ze jak juz samochod jest na stanowisku, sprawdzone powietrze, zamontowane lustra, podniesione na odpowiednia wysokosc, nalezy wprowadzic dane do komputera, takie jak odstep od rantu nadkola do podloza, do srodka kola i takie rozne.

 

Teraz wybieramy Pojazd z dostepnej listy. ( spory wybor, wiec jezeli ktos by potrzebowal danych, mysle ze moge ogarnac :) )

 

Oczywiscie rocznik, rodzaj zawieszenia, na podstawie numeru PR, plus sprawdzenie czy to na prawde to, co jest w aucie, np, gwint czy sportowe, wtedy jest mozliwosc wybrania niestandardowego zawieszenia, i trzeba jeszcze raz wprowadzic dane w pierwszych pomiarow, plus kilka innych, nie bede juz teraz pisac dokladnie co,( jeden przyklad, odstep od progu do podloza w danym miejscu. )

 

Kolejne to pomiar wstepny, czyli :

 

1. kierownica prosto ( do poziomicy, jezeli poziomica jest w pionie, to trzeba na komuterze kliknac "tak" a nastepnie ok, i ustawic kola prosto ( jezeli sie nie zgadza ). Nastepnie w lewo, potem w prawo, znowu lewo, maksymalnie, potem w prawo maksymalnie. po pomiarze. Kierownica jest ustawiana do Poziomicy i blokowana.

 

2. zaczynamy od ustawienia tylnego zawieszenia. zbierznosc i cala reszta, nie wiem jak to wszystko mowi sie po polsku, ( niestety ). ( Wszystko jest w systemie pokazane, co, gdzie i jak i jakim narzedziem) potem przednia os. tutaj musze cos zaznaczyc.

 

Nigdy nie pozwolcie zeby mechanik ktory ustawia wasza zbieznosc, grzal jakiekolwiek sruby lub drazki palnikiem jezeli nie moze ich poluzowac.to niszczy strukture hartowanej stali, i z drazka moze zrobic sie banan...

 

po ustawieniu przedniego zawieszenia kolej na Pomiar kontrolny, jezeli po pomiarze kontrolnym wszystko jest "Zielone" a kierownica idealnie w poziomie, wtedy akcja sie udala, jezeli po pomiarze cos sie przestawilo, no to trzeba jeszcze raz ustawic... czasami kilka razy pod rzad musze zbieznosc przestawiac...

 

 

Podczas pomiaru samochod nie moze byc ruszany ! ( Stoi na ruchomych platformach)

 

Gdyby ktos mial pytania to chetnie pomoge jezeli bede mogl.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, parę pytań.

Do ustawienia geometrii ciśnienie w kołach ma być minimalne z słupka czy maksymalne jeżeli auto jest dociążone ?

Auto było dociążone, nie ma luzów w zawieszeniu a mimo to po geometrii nie prowadzi się dobrze, rzuca nim trochę i kierownica jakby miała minimalny luz mimo to, że tuleje z tyłu dwa tygodnie temu wymienione 16 sztuk oraz z przodu amorki, auto dostało sprężyny obniżające. Gdzieś czytałem o jakichś znakach na maglownicy możecie mi powiedzieć o co z tym chodzi ? I dodatkowo, zawsze ale to zawsze jak ustawiają mi geometrię i kierownica jest prosto to jednak podczas jazdy jest krzywo i trzeba poprawiać ręcznie, czym to może być spowodowane ? Pozdrawiam

Opublikowano

Co znaczy dociazone ?

 

Samochod powinien byc zatankowany do minimum 3/4, siedzenie kierowcy powinno byc obciazone 75KG, kolo zapasowe itd w srodku, do tego obciazenie do bagaznika czasami, i powietrze normalnie, nie na dociazenie...

 

A co do twojej kierownicy, to powiedz mi czy ona byla zablowana podczas ustawiania ? powinna byc ustawiona za pomoca poziomicy, takiej ktora sie wklada w kierownice, i zablokowana, a poza tym, pedal hamulca tez ma byc zablokowany..

 

Jezeli chodzi o to ze kierownica jest krzywo, to moze to byc spowodowane oponami, nawierzchnia, na nierownej drodze bedzie ci auto uciekac, to normalne, jak bedziesz miec z przodu opony o roznej wysokosci profilu, to samochod tez moze sciagac.. czy nie sciaga tylko kola sa prosto a kierownica krzywo ?? byc moze poprzedni wlasciciej przestawil kierownice bo mial krzywo, zamiast zrobic geometrie ? co do maglownicy to nie wiem o co chodzi dokladnie... niestety nie pracuje w BMW.. :mad2: w VW, AUDI itd.. nie ma zadnych znakow na maglownicy, przykrecasz drazek i dociagasz momentem..

Opublikowano

Jeżeli chodzi o to jak było dociążone to:

Ogólnie według ich komputera:

Przód 2x 68kg

Tył 1x 68kg

Pełny zbiornik paliwa + 21kg z tyłu

 

Było:

Przód 2x 60kg

Tył 1x 52kg

Pełny zbiornik paliwa + 21kg z tyłu

 

Maglownica ma sama w sobie punkt w którym jest w tzw zerowym położeniu i ustawia się to w miejscu gdzie jest krzyżak kierowniczy. Mianowicie z znalezionej instrukcji:

-Skręcamy kołami tak aby punkt pokrył się idealnie z znakiem na maglu czyli magiel jest w pozycji zerowej, wyjmujemy krzyżak kierowniczy, ustawiamy kierownice prosto następnie wkręcamy krzyżak kierowniczy. Kierownica była oczywiście zablokowana idealnie po środku jak na moje oko plus zablokowanie pedału hamulca. Na nierównościach trochę rzuca na prostej drodze kierownica jest krzywo a auto jedzie prosto walczę z tym od chwili zrobienia pierwszej geometrii jak auto będzie u mnie sprawdzę jak siedzi kierownica.

Opublikowano
ahh, o te znaki ci chodzi :) normalnie to pasuje tylko w jednej pozycji krzyzak, ale jak ktos obroci to mozna zle zalozyc, dlatego trzeba wtedy znalezc srodkowe polozenie kierownicy i tak zalozyc... a jezeli chodzi o obciazenie auta, to dobrze to zrobili, to nie musi byc idealnie co do grama :)
Opublikowano
Dokładnie o to chodzi. Bardziej ciekawi mnie jakie ciśnienie ma być. Oraz czy nie "zerowe" położenie magla może mieć wpływ na jego chwiejność załóżmy ?
Opublikowano
Wydaje mi się, że ciśnienie jest podane w TIS'e a na pewno zobrazowane są znaki na maglu. Co do krzywej kierownicy, magiel może mieć luzy stąd nawet jak wypoziomujemy może być lipa - takie moje odczucia.
Opublikowano
Nie doczytałem że magiel regenerowany (zakładam, że dobrze zregenerowany) nie powinien mieć luzów. A co do luzów to specjalistą jeszcze nie jestem bo nie drążyłem tematu :(
  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zapytam raz jeszcze czy jest w malopolskim jakis warsztat ktory w podobny sposob podchodzi do tematu geometrii w bmw? Dostalem jakis namiar na serwis w Proszowicach co podobno ustawiaja na obciazonym aucie i sprzecie 3d (centrum uslug motoryzacyjnych sie to podobno nazywa). Ktos cos wie?
Opublikowano
auto nie zawsze powinno być obciążone, tzn decyzję o ewentualnym dociążeniu auta podejmuję się po uprzednich pomiarach. Taka tylko uwaga :)
  • 10 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem gdzie wy robicie geometrie ale jak pamiętam u nas zawsze obciążali auto.Dwa tygodnie temu wymieniali mi przednie amory i mam sportowe zawieszenie .I ustawione jest dobrze .
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.