Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiam!

Wczoraj ustawiali mi zbieżność na takiej maszynie w Biłgoraju, ale auto nie było obciążane. Na moje pytanie dlaczego nie obciążają, stwierdzono, że maszyna (producent Hunter) ma taką tolerancję, że nie jest to konieczne. No i ustawili bez. Auto prowadzi się bez zarzutu, ale ja do końca nie jestem przekonany z tym dociążaniem. Ma być w końcu czy nie?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Byłem w Kijance z E90 - Polecam!

 

tankowales do pelna, sprawdzali cisnienie koł?

pytam z ciekawosci, nie wiem czy to wszystko takie oczywiste w kazdym warsztacie

 

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, opis pierwsza klasa i ciekawie się go czyta, tylko mam pytanie, czy te obciążanie to tyczy się tez e36, chodzi dokładnie o compacta, bo w nim z tylu jest inne zawieszenie niż w sedanie czy coupe, bodajże z e30. Znajomi mówią ze nie mieli obciążanych e36 a i tak jest dobrze. A druga sprawa, jeśli ktoś ma pełny zbiornik paliwa, i dodatkowo butle gazowa i dajmy na to tez pełną to co wtedy dają mniejsze obciążenia, jakoś to kalibrują czy bez względu na to obciążają o taka sama wartość?
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Odkopię trochę temat... Jako że i ja stanąłem przed ustawieniem geometrii w E46, na ustawieniu trzeba ustawić kierownicę na wprost. Z obserwacji tematu wynikło, że robione jest to na tzw. "oko". U mnie występuje problem ze znoszeniem auta, po dwukrotnym ustawianiu dalej to samo, więc zerknąłem do "Sam naprawiam" i wyczytałem na str 161 - ustawienie kół, że na wale kierownicy i obudowie kolumny kierownicy są umieszczone znaki i żeby było wszystko ok do jady na wprost te znaki muszą się pokrywać. I tu pytanie czy ktoś obadał te znaki, gdzie dokładnie są i czy przy ustawieniu zbieżności ktoś ustawia na te znaki czy maszyny do ustawiania potrafią to wychwycić i same korygują (z mojego doświadczenia - coś takiego http://www.hunter.com/alignment/hawkeye_elite/ nie wychwytuje). U siebie jeszcze nie szukałem ale na dniach to zrobię i napiszę co i jak może z jakąś fotką.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Odkopię trochę temat... Jako że i ja stanąłem przed ustawieniem geometrii w E46, na ustawieniu trzeba ustawić kierownicę na wprost. Z obserwacji tematu wynikło, że robione jest to na tzw. "oko". U mnie występuje problem ze znoszeniem auta, po dwukrotnym ustawianiu dalej to samo, więc zerknąłem do "Sam naprawiam" i wyczytałem na str 161 - ustawienie kół, że na wale kierownicy i obudowie kolumny kierownicy są umieszczone znaki i żeby było wszystko ok do jady na wprost te znaki muszą się pokrywać. I tu pytanie czy ktoś obadał te znaki, gdzie dokładnie są i czy przy ustawieniu zbieżności ktoś ustawia na te znaki czy maszyny do ustawiania potrafią to wychwycić i same korygują (z mojego doświadczenia - coś takiego http://www.hunter.com/alignment/hawkeye_elite/ nie wychwytuje). U siebie jeszcze nie szukałem ale na dniach to zrobię i napiszę co i jak może z jakąś fotką.

 

Witam kolegę i co sprawdzałeś już może co i jak z tą regulacją na wale i kolumnie kierownicy czy rzeczywiście trzeba tam idealnie ustawić i dopiero będzie dobrze.Bo ja po zmianie wahaczy zrobiłem geometrię ale auto nie prowadzi się już tak idealnie jak przed wymianą ,a na dodatek krzywo ustawili mi kierownicę :( Wszystkie pola mam zrobione na zielono oprócz prawy przód "Kat PK",który jest na czerwonym polu -1,13.Więc czeka mnie ponowne ustawianie wraz z poprawieniem tego jednego czerwonego pola ale to zrobię dopiero jak zakupię nowe opony zimowe.

 

Pozdrawiam serdecznie ,Janek.

Opublikowano
Witam kolegę i co sprawdzałeś już może co i jak z tą regulacją na wale i kolumnie kierownicy czy rzeczywiście trzeba tam idealnie ustawić i dopiero będzie dobrze.Bo ja po zmianie wahaczy zrobiłem geometrię ale auto nie prowadzi się już tak idealnie jak przed wymianą ,a na dodatek krzywo ustawili mi kierownicę :( Wszystkie pola mam zrobione na zielono oprócz prawy przód "Kat PK",który jest na czerwonym polu -1,13.Więc czeka mnie ponowne ustawianie wraz z poprawieniem tego jednego czerwonego pola ale to zrobię dopiero jak zakupię nowe opony zimowe.

 

Pozdrawiam serdecznie ,Janek.

Przekopałem auto w środku i nic nie znalałem, szukałem w TIS'ie i też za bardzo nie znalazłem. Jedynie co udało mi się znaleźć to na jednej z fotek autora tematu jest fota z TIS na której jest przedstawione narzędzie do regulacji kąta na kielichach, i na samym dole jest przedstawione (trochę nie jasno dla mnie) aby ustawić kierę na znaki, które zdaje się są gdzieś przy maglownicy - i tam będę szukał bo mam podobny problem jak ty - kiera krzywo i lekko sciąga a 3 razy ustawiali (ja chcę do KIJANKI :)) i dalej lipa. Nadmienie że zmieniłem spingi na eibacha pro kit i na standardowym zawieszeniu kąty z przodu wychodzą poza normę. Przy okazji mechaniory wychwycili że jedna strona auta z przodu jest niżej niż druga dlatego szukam nowych amorów bo tylko one zostały do wymiany (dwa różnej marki). Już sam nie wiem czy tam jechać 4 raz bo jak widzę jak kolo przeskakuje po obraza z komunikatami jak po kolei ustawiać to szlak mnie trafia na taką ignorancję - narazie proponują mi żeby inne koła przywieźć, ciekawe co znowu wymyślą. Lepiej było przed regulacją niż teraz. Jak coś ruszęz tematem do napiszę.

Mam nadzieję że nie będziesz już musiał kolejny raz poprawiać. Pozdrawiam.

Opublikowano

OK ,przy następnej próbie ustawienia geometrii zwrócę gościowi na to uwagę żeby sprawdził na maglownicy czy te punkty się idealnie pokrywają.Ale jak sam sprawdzisz to napisz czy je widać czy też nie i jak masz je ustawione.Ja miałem wymieniane tylko same wahacze z przodu i mówisz ,że to ustawienie na maglownicy mogło się przy tej wymianie przestawić :?:

Tu jest bardzo ciekawy artykuł odnośnie prawidłowego ustawiania geometrii http://autokult.pl/2012/07/12/geometria-zawieszenia-czym-jest-prawidlowe-ustawienie-kol

 

Pozdr ,J.

Opublikowano
Po samej wymianie wahaczy raczej nie, ale jest możliwe. Ustawienie kierownicy na oko i kręcenie drążkami już tak. Jak ruszę z tematem to coś skrobnę, może jakąś fote też zrobię dla potomnych.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam podepnę się pod temat , w bmw e46 320d sedan 98 rok wymieniłem 4 amortyzatory na sachs advantage takie jak miałem seryjne , do tego 4 sprężyny eibach pro kit. auto usiadło z przodu około 2 a z tyłu 4 cm.Problem się zaczął na geometrii, kąty tylnich kół - 3,5 stopnia.Mechanik stwierdził że nie da rady ustawić tych kątów i że mam powrócić do seryjnych sprężyn. Fajnie gdyby nie to że stare sprężyny są już przerobione na żyletki. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem czy to niewiedza mechanika jak to zrobić.

 

Zmień mechanika, bo najwyraźniej ten nie wie o czym mówi. Nawet jak opuścisz E36/E46 na glebę bez sprężyn, to kąt się nie zmienia. To jest idea zawieszenia wielowahaczowego - kąt pochylenia koła jest stały dla całego zakresu pracy zawieszenia. Oczywiście "stały" to też mocno powiedziane, bo zawsze jakieś tam wahania są, ale to nie jest zawieszenie na prostym wahaczu poprzecznym i do tego kolumna, tylko właśnie multi, gdzie zwrotnica zawieszona jest na górnym i dolnym wahaczu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ale nie rozumiem ... mechanik powiedzial ze nie ma r3gulacji czy nie wie gdzie jest ...
Najpierw poinformował mnie że nie może odkręcić śruby od "ustawienia kąta pk" potem po jakiś 30-40 minutach oznajmił że nie ustawi zbieżności bo auto za nisko siedzi !! Może mała podpowiedź gdzie w okolicach poznania mogę dobrze to zrobić ?

 

bardzo pomocny temat- wielkie dzieki.

 

od dluzszego czasu mecze sie z ustawieniem geometrii, mechanicy nie wiedza nic o kącie PK i WS z przodu.. jednemu musialem powiedziec ze to jest do wyregulowania na kielichu ale i tak nie mial klucza specjalnego i naciagał mi pasem oplecionym przez cale kolo...

 

ceny super w Twoim warsztacie..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Zamieszczam post aby znawcy mogli wypowiedzieć się co do wartości zalecanych do E46 320D zawieszenie standardowe.

Dziś byłem na ustawianiu geometrii zawieszenia, powodem była naprawa wahacza przedniego lewego oraz zlizane opony od wewnątrz na tylnej osi.

Przed pomiarem sprawdzone ciśnienie w kołach, oraz obciążenie w aucie (60kg przód, 60 kg tył).

Na maszynie BOSCH była opcja E46 i cztery zwieszenia do wyboru, niestety coś tam nie chciało działać na opcji E46 i mechanik stwierdził że ustawi na E36 i będzie dobrze.

Zastrzegłem, że jeśli znajdę nastawy do E46 zawieszenie standardowe to ma mi poprawić.

Więc może ktoś zna jakie ustawienia powinny być dla standardowego zawieszenia.

 

Ale jak by nie patrzeć na pewno prowadzenie auta się poprawiło, w koleinach już tak nie rzuca (opony 225/45 R17), mam nadzieję że opon też nie będzie tak lizać.

 

Przód:

-pochylenie L -0°34` P -0°16 - tego nie ustawiano bo trzeba rozkręcać amorki i zeszlifować piny blokujące, ale pomiar w tolerancji.

-zbieżność L +0°08` P +0°08`

 

Tył:

-pochylenie L -1°31` P -1°32` - te ustawienie specjalnie na moje życzenie podciągnięte (zalecane -1°40`), aby troszkę koła były bardziej do pionu, choć nie wiem czy nie trzeba by było jeszcze trochę (może jeszcze mniej by koleinach ciągało)

-zbieżność L +0°12` P +0°12 - nie powinno być mniej? (czyli bliżej zera)

 

Zerknijcie na poniższe fotki:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/691/xgaj.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/845/gdeq.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/855/ck6h.jpg

 

 

Dodano 14.02.2014.

Udało mi się znaleźć ustawienia do wszystkich rodzajów zawieszeń E46.

 

Jak widać różnice są, ale czy na tyle duże aby odczuć to podczas jazdy?

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że jeśli chcę to mi poprawi te ustawienia do tych co znalazłem.

 

Waszym zdaniem warto?

I czy warto rozbierać amorki żeby wywalić te piny blokujące?

 

http://img863.imageshack.us/img863/3008/specs.jpg

 

 

Dodano 23.02.2014.

 

No i po zabiegu, wczoraj zostały wprowadzone poprawki do ustawienia geometrii.

Odczuwalnej różnicy nie ma, ale teraz przynajmniej jestem pewny że jest tak jak trzeba.

http://farm8.staticflickr.com/7372/12715227934_f6100554c7_z.jpg

 

Ciekaw jestem jak długo, a raczej jak krótko, pojeżdżę po naszych polskich drogach i będę znów ustawiał geometrię.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie,

 

Ja mam co prawda E60 ale geometria w BMW to geometria w BMW :-)

 

Jestem uczulony na idealny tor jazdy, zero ściągania, stabilna jazda w zakrętach oraz BRAK MYSZKOWANIA, pływania ! W zasadzie każdy samochód dla mnie pływa i po zakupie nowego długo, długo poszukuje idealnych ustawień geometrii, zawieszenia, opon i ciśnienia w nich abym był na prawdę zadowolony.

 

Teraz jestem już prawie z małym "ale"

 

Przód mam ustawiony na około +0,7 st zbieżnie, kąt pochylania wyszedł prawie na zero, auta nie ściąga, ładnie wchodzi i wychodzi z zakrętów

 

Tył mam również minimalnie zbieżny +0,3 st oraz kąt pochylenia w negatywnie -2 stopie. (chwilę wcześniej miałEM -1,3 kąt pochylenia i zmiana do -2 stopni DUŻO USTABILIZOWAŁA JAZDĘ POD KĄTEM MYSZKOWANIA)

 

Auto prowadzi się dobrze ale nie idelanie - idealnie jeste wtedy, gdy w bagażniku mam około 30 kg i pełny bak :wink:

 

DORADZCIE: Jak skorygować ustawienia tylniej gemetrii/zbieżności abym miał prowadzenie auta bez obciążenia i z dowolną ilością paliwa w baku

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam , zawitałem tutaj w poszukiwaniu tematów dotyczących geometrii kół bo tym się zajmujemy "zawodowo "

co do pytania wyżej można spróbować sprawdzić ustawienia po dociążeniu i po wyjęciu dociążenia ustawić je ponownie na te same wartości ale z doświadczenia wiem że te wartości się minimalnie zmieniają po dociążeniu tylko bagażnika 30 kg więc różnica w prowadzeniu najbardziej zmienia się pewnie pod wpływme rozkładu mas a nie ustawień geometrii zawieszenia. Pełny zbiornik trochę komplikuje tutaj dywagacje ale stawiam w dalszym ciągu na zmianę rozkładu nacisku na osie ,rozkład mas

 

 

takie wnioski na szybko

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich

 

Panowie mam takie pytanie, a czy nie zastanawialiście się co do pierwszego postu o ustawieniu zbieżności u Kijanki w Kielcach, czy sam serwis nie zrobił sobie reklamy?

Opublikowano
Panowie byłem w serwisie Kijanka w Kielcach ustawić zbieżność i wszystko była tak jak na 1 poście, także polecam Wszystkim:)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W kotlinie kłodzkiej polecam stacje kontroli pojazdów u pana Bolesława Mozolewskiego w Bystrzycy Kłodzkiej 74 811 22 77, geometria ustawiona profesjonalnie, wszystko krok po kroku jak powinno być książkowo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Musze podpiac się pod temat. Dzisiaj robilem geometrie-zbieznosc w e46 320 turing. Panowie mieszali mieszali i tak namieszali ze teraz autem nie da się jezdzic. Oczywiście pierwsze to było proszę zostawić auto na caly dzień w poniedziałek sprawdzimy zawieszenie i zobaczymy co tam jest do wymiany - suuuper. Zaiweszenie robione w zeszłym roku wiec pojechałem na trzepaki do innego Goscia - wg niego wszystko jest OK braz luzow i czegokolwiek co miało by wpływ na zbieznosc i geometrie wiec raczej panowie od zbieznosci cos spaprali. Wrocilem i mowie co jest grane ze nie trzeba sprawdzać zawieszenia bo nic do wymiany nie będzie z reszta sami to stwierdzili zanim zaczeli mi ustawiac i przod i tyl. Zabrali auto ponownie na zbieznosc i jak się okazało zdębieli. Po podpięciu pod urządzenia wszystkie parametry jakie ustawili były poza norma - rozjechaly się. Zaczeli się zastanawiać o co chodzi bo jakies 4 godziny wcześniej sami to robili wiec zaczeli ponownie. Dodam ze wszystkie parametry były poza norma. Ustawiali ustawiali i ponoc zakoczyli. Podszedl starszy fachura cos tam chciał sprawdzić a ze był mniejszy niż gość który to ustawial obnizyl podnośnik. Po obniżeniu podnośnika znowu wszystkie parametry poszly w niepamięć i to poza normami. Pytam czy to tak ma być ze w zaleznosci od ulozenia podnośnika wszystkie parametry się zmieniają itd. To chyba cos nie tak. Uslyszalem ze tak ma być wiec znowu zaczeli ustawiac. Jak odebrałem auto to coz, poziom skurwyny mi się podniosl bo teraz już się tym jezdzic nie da. Po lekkim oddechu na swiezym powietrzu i rozmowach z panami stwierdziłem ze poszukam kogos innego. Zadzwonilem z glupia do ASO w Krakowie by dowiedzieć się czy w e46 ustawia się kat sworznia zwrotnicy bo panowie twierdzili ze nie - program tak pokazuje wiec nie, uslyszalem ze to jakas paranoja. Gosc z racji uprzejmości doradzil mi ze patrząc na ceny w ASO (330,00zB za pomiar kontrolny plus 160,00 za os) razem około 650,00zl., taniej a tak samo dobrze będzie obok tzn. w euromarket. Ponoc wlasciciel ten sam a od niedawna euromarket jest partnerem BMW bez autoryzacji i rozpoczyna naprawy naszych samochodow na zamiennikach wiec może i ceny za zbieznosc będą mieli nizsze. Dodzwonilem się koszto geometrii - zbieznosci 220,00zl wiec 3x taniej niż w ASO.

Mam teraz 2 pytania do Was:

1. czy Ktos z Was był klientem euromarketu w Krakowie i robil tan geomerie - zbieznosc aby moc polecić lub ostrzec?

2. czy Ktos z Was ma może dane wyjściowe do ustwienia geometrii - zbieznosc e46 turing i sposobu dokonywania pomiaru (z obciążeniem czy bez itd.)

 

pozdrawiam

meggiel

 

P.S.

Po powrocie z euromarketu postaram się cos naskrobać - po przeczytraniu watku mało zakladow jest polecanych w Krakowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.