Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanko - czy to aby normalne że w gniazdku zapalniczki jest napięcie tylko wtedy kiedy odpalony jest silniki? Miałem kilka aut i wszędzie napięcie było nawet jak nie pracował silnik.

W E60 jest jednak inaczej. Trochę to dla mnie uciążliwe jak np. chcę naładować na parkingu komórkę w samochodzie a nie chcę aby silnik pracował. Niestety się nie da bo zapalniczce nie ma napięcia po zgaszeniu auta :-(

Opublikowano
Nie to nie jest normalne przynajmniej u mnie w wersji przed FL - napięcie się pojawia bez problemu nawet dzisiaj to testowałem przy przekręceniu kluczyka na pozycję 2. Można ładować NAVI, włączyć CB i inne...
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

Opublikowano

Napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka na pozycję II. Radio też. Strasznie upierdliwa rzecz. W poprzednich autach albo było cały czas albo przynajmniej po przekręceniu kluczyka na I.

 

Liczyłem, że w bagażniku będzie cały czas bo ktoś na przykład podłączy tam lodówkę przenośną albo inne ustrojstwo ale nie, po zgaszeniu auta wszystko się rozmraża :twisted:

 

...ale lepiej żeby się rozmroziło niż żeby akumulator trafił szlag :wink:

Opublikowano
Napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka na pozycję II. Radio też. Strasznie upierdliwa rzecz. W poprzednich autach albo było cały czas albo przynajmniej po przekręceniu kluczyka na I.

 

Liczyłem, że w bagażniku będzie cały czas bo ktoś na przykład podłączy tam lodówkę przenośną albo inne ustrojstwo ale nie, po zgaszeniu auta wszystko się rozmraża :twisted:

 

...ale lepiej żeby się rozmroziło niż żeby akumulator trafił szlag :wink:

A to jakoś dziwnie masz bo u mnie (też 2004) auto ożywa w pozycji kluczyka I.Niestety nie wiem jak z zapalniczka bo jej nie mam wcale (wersja dla niepalących - brak popielniczek i zapalniczek, no chyba że ktoś zwędził ją wcześniej bo miejsce jest).

Opublikowano
A ja się zastanawiam czy da się dołożyć gniazdo zapalniczki w bagażniku. W instrukcji jest opisana taka wersja, ja natomiast tego gniazda nie mam. Widziałem taki plastik z gniazdem na allegro za jakieś grosze, tylko zastanawiam się nad okablowaniem, czy trzeba je ciągnąć gdzieś daleko, czy są jakieś kable do których można się wpiąć. Jest to dla mnie o tyle ważne, że zbliża się sezon wakacyjny i czasem przydaje się to gniazdo do zasilenia lodówki. Miałem taką opcję w poprzednim VW i czasem korzystalem ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
U mnie w LCI po lifcie radio można włączyć nawet bez włożonego kluczyka. Na iDrive aktywne są wtedy dwie opcje: Radio i CD/DVD.
Opublikowano

U mnie radio bez kluczyka też działa (2004) należy nacisnąć to pokrętło od regulacji siły głosu (z takiego dziwnego materiału ;) ) Tyle że wtedy on po kilku minutach może kilkunastu sam się wyłączy - automatyczne oszczędzanie energi chyba się mu odpala :)

 

Ja gniazdo w bagażniku mam ale co z tego jak lodówki tam nie podepnie bez przekręcenia stacyjki. W VW miałem gniazdo w bagażniku o ono jako jedyne w całym aucie (było 3 lub 4) działało nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Koledzy podepne się pod temat by nie zakładać nowego, mianowicie mam taki dylemat : w jaki sposób dostać się do gniazda zapalniczki z tyłu od strony kanapy pasażera, mam tam dwa gniazda przy samym tunelu w obudowie podłokietnika. Obydwa gnizda zapalniczek posiadają obwódki podświetlane i potrzebuje dostać się do jednej z nich ponieważ nie świeci. Podłokietnik dzielony z wysuwaną cześcią pod łokieć kierowcy. Bedę wdzięczny za sugestie może miał ktoś podobny problem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy podepne się pod temat by nie zakładać nowego, mianowicie mam taki dylemat : w jaki sposób dostać się do gniazda zapalniczki z tyłu od strony kanapy pasażera, mam tam dwa gniazda przy samym tunelu w obudowie podłokietnika. Obydwa gnizda zapalniczek posiadają obwódki podświetlane i potrzebuje dostać się do jednej z nich ponieważ nie świeci. Podłokietnik dzielony z wysuwaną cześcią pod łokieć kierowcy. Bedę wdzięczny za sugestie może miał ktoś podobny problem.

 

Kolego włóż palce w otwory zapalniczek i podciągnij, ten panel jest na zatrzaskach i bez problemu wychodzi.

Opublikowano
właśnie tak poczyniłem, diagnoza - spalona dioda odpowiedzialna za podświetlanie pierścienia, wymieniona i jest gitara. Dziękuję i pozdrawiam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Też mam chyba spaloną jedną diodę. Próbowałem ciągnąć palcami za gniazda, ale ani drgnie. Nie chce tego uszkodzic. W innym wątku ktoś pisał o podważeniu panelu 26. Czy możecie coś doradzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

W moim tak samo,niestety.Po zakupie też byłem zaskoczony tym faktem, czasami to napięcie by się przydało.W ustawieniach pewnie niema możliwości żeby to zmienić ?

Opublikowano
Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

W moim tak samo,niestety.Po zakupie też byłem zaskoczony tym faktem, czasami to napięcie by się przydało.W ustawieniach pewnie niema możliwości żeby to zmienić ?

 

Niestety ale nie ma takiej opcji, nikt w bmw nie wpadł na jakiś tryb zasilania gniazdek na postoju. Nawet gdyby przerobić instalacje to podłączenie jakiegokolwiek odbiornika pobierającego ponad 80mA, kiedy samochód jest w uśpieniu, będzie powodowało alarm o zbyt dużym poborze prądu. Nawet podłączenie odbiornika przed IBS, czyli bezprośrednio do zacisku akumulatora, również moze powodować alarmy, bo IBS nie "odnotuje" poboru prądu, a akumulator będzie miał niższe napięcie, co przekłada się na niższy ładunek, wiec traktuje to jako nadmierne rozladowanie. W sumie to można to jakoś przeżyć bo nic poza komunikatm złego się nie dzieje.

Więc jedyna opcja to kluczyk w stacyjce, ale to jest troche bez sensu bo więcej prądu pobiera samochód niż to co podłączymy do gniazda zapalniczki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Niestety ale nie ma takiej opcji, nikt w bmw nie wpadł na jakiś tryb zasilania gniazdek na postoju. Nawet gdyby przerobić instalacje to podłączenie jakiegokolwiek odbiornika pobierającego ponad 80mA, kiedy samochód jest w uśpieniu, będzie powodowało alarm o zbyt dużym poborze prądu. Nawet podłączenie odbiornika przed IBS, czyli bezprośrednio do zacisku akumulatora, również moze powodować alarmy, bo IBS nie "odnotuje" poboru prądu, a akumulator będzie miał niższe napięcie, co przekłada się na niższy ładunek, wiec traktuje to jako nadmierne rozladowanie. W sumie to można to jakoś przeżyć bo nic poza komunikatm złego się nie dzieje.

Więc jedyna opcja to kluczyk w stacyjce, ale to jest troche bez sensu bo więcej prądu pobiera samochód niż to co podłączymy do gniazda zapalniczki.

 

Jest zasilanie w schowku nawet po wyciagnieciu kluczyka. Mam wersję bez gniazda usb, zamiast tego jest plastikowa zaślepka do której z tyłu jest przyczepiony kabel z wtyczką. Sprawdzone miernikem pokazuje 12V. Można je wykorzystać.

http://static.pokazywarka.pl/i/2355323/469975.jpg

Opublikowano
Pewnie że można podłączyć, ale będziesz miał błędy o za dużym poborze prądu w uśpieniu. Jeżeli to nie przeszkadza to można z tym żyć. Nie wiem czy przypadkiem ta wtyczka nie jest do opcjonalnej latarki, która się tam ładuje
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, chciałbym odświeżyć temat. A mianowicie w mojej e60 z 2003r. nie ma napięcia w zapalniczce, pojawia sie dopiero po włączeniu zapłonu (chyba nie powinno tak byc) radio działa nawet przy wyciagnietym kluczyku. Bezpieczniki sprawdziłem i są sprawne. Czy może ktoś wie co może byc przyczyną ?
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Chce sobie zamontować oryginalne gniazdo zapalniczki w mojej e60 z 2006r. Zakupiłem już w serwisie gniazdo i teraz chcialbym sie dowiedziec jak oryginalnie i gdzie je podłączyć ?. bym był wdzięczny za wskazanie miejsca.

Opublikowano

Ja u siebie montowałem dwa gniazda zapalniczki w podłokietniku. Korzystałem przy tym z WDS.

Zerknij tam. Inna opcja to podpięcie się pod +12 V do zapalniczki z przodu. Demontujesz podłokietnik / tunel środkowy i przeciągasz dodatkowe przewody. Podłączasz się rownolegle i tez będzie Oki. To jest najprostsza opcja.

Opublikowano (edytowane)

W zaleznosci od rocznika auta rozpiska bezpieczników jest rózna, wiec zwróć prosze uwagę czy u Ciebie wygląda to tak jak niżej.

W przypadku gdy bezpieczniki masz pod innymi numerami napisz to znajde Twoją wersję.

 

U mnie jest jak nizej

 

Zapalniczka:

* bezpiecznik 82. / 20A

* przód na 61./ 20A

 

http://s5.ifotos.pl/mini/WDS-zapal_qperpqs.jpg

 

Wpinasz +12V przewód o średnicy 2,5 w pin nr 8 w kostke X11011

 

http://s10.ifotos.pl/mini/X11011jpg_qperhrw.jpg

 

Widok wtyczki

http://s5.ifotos.pl/mini/wtyk-x110_qperhes.jpg

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano
Wpinasz +12V przewód o średnicy 2,5 w pin nr 8 w kostke X11011

To chyba jednak prościej podłączyć się do gniazda z przodu metrowym przewodem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.