Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od pewnego czasu moje auto podczas postoju drży, dodam ze nie jest to drżenie typowe dla diesli tylko troszke wieksze. Co moze powodowac owe drżenie. Prośba o pomoc.
''Impossible is nothing''
Opublikowano

Może to sprawa zbyt niskich obrotów,

zauważyłem, że różnica 20 obr/min ma wpływ na odczuwanie drgań.

Standardowo jest około 820 obr/min na luzie, przy obniżeniu do 750 jest w zasadzie ok nie ma nic nie drży,

natomiast w okolicach 800 czuć, że samochód drży bardziej niż zwykle.

Nie wiem czym jest to spowodowane ale osobiście odczułem to na własnej skórze...

Opublikowano

Założę się, że to szereg problemów wyliczonych powyżej - mnie drżenie udało się zredukować praktycznie do zera przez wymianę koła pasowego (poza drążkiem biegów - dwumas robi swoje).

 

Reasumując powody:

1. Poduchy - te pod skrzynią chyba też?

2. Koło pasowe - ca. 700zł za ori

3. Dwumasa - 1800zł za dwumasę i z 500zł za sprzęgło (dwumasa to absolutnie najbardziej znienawidzony przeze mnie element dyszla...).

Opublikowano
mnie drżenie udało się zredukować praktycznie do zera przez wymianę koła pasowego (poza drążkiem biegów - dwumas robi swoje)

zamontuj tłumik drgań na dźwignię i będzie po problemie :cool2:

Opublikowano
zamontuj tłumik drgań na dźwignię i będzie po problemie :cool2:

 

To by mi bardzo odpowiadało - mógłbyś napisać coś więcej? Tj. ile takie coś kosztuje, czy montaż samodzielny jest trudny? Ostanio cośtam wymieniałem przy skrzyni (jakaś guma, która jak się wymęczy to z 5tego biegu nie wraca do pozycji zerowej), ale to chyba nie to? :)

Opublikowano

Nie, to nie to :wink: Ja mam u siebie shortshifter z BMW Z3M więc w porównaniu do serii jest krótko i sportowo. To jest część nr 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

montaż jest banalnie prosty: ściągasz mieszek, zakładasz tłumik, skręcasz, montujesz mieszek i koniec. Widzę na allegro, że sprzedają tylko w kompletach z wybierakami:

 

http://allegro.pl/dzwignia-zmiany-biegow-manualna-i-autom-bmw-e39-i1606155613.html

http://allegro.pl/kaseta-lewarek-zmiany-biegow-bmw-5-e39-e-39-i1603785360.html

http://allegro.pl/lewarek-lapa-biegow-bmw-e39-2-5tds-2-5-tds-i1566239095.html

http://allegro.pl/lewarek-lapa-zmiany-biegow-bmw-e39-2-0d-136km-i1566239060.html

 

Napisz do któregoś może odsprzeda sam tłumik taniej. Pozdr

Opublikowano

To znaczy, że ja tego elementu po prostu nie mam?

 

Czyli kupując taki tłumik od Z3M automatycznie "skróce" skrzynie (w sensie ruchów drążka rzecz jasna)? Oj, takie coś by mnie bardzo, bardzo ucieszyło :mrgreen:

 

EDIT: jeszcze, żeby sprostować - drgania drążka są tylko wyczuwalne jak położę na nim rękę (nie lata mi jak w jakimś oplu czy coś ;) ) - to może oznaczać, że ten element działa tak jak trzeba?

Opublikowano

w E46 seryjnie nie były montowane te tłumiki tylko na zamówienie klienta. Ten od Zetki jest naprawdę SUPER ale bardzo trudno go utrafić... ja poszukiwałem ok 1,5 miesiąca i udało się ustrzelić kpl mechanizm za 50zł :mrgreen: . No jest to rarytas, ale warto :mrgreen: Pamiętasz film "szybcy i wściekli"? właśnie tam kiedy bohaterowie wbijali biegi widać było bardzo krótki skok dźwigni no i charakterystyczne "klik". Lewarek od Zetki jest krótszy od góry, czyli ręka leży niżej, natomiast dłuższy od dołu dzięki czemu wbicie biegu jest znacznie szybsze niż w serii i to naprawdę działa.

 

Jeżeli drga wyłącznie przy położeniu dłoni na nim to jest w miarę dobrze... w zasadzie lepiej nie będzie bo przenosi drgania ze skrzyni biegów. Jakbyś zamontował ten tłumik to na dłoni nie odczuwałbyś absolutnie nic. Pozdr

Opublikowano

No zajawiłem się kompletnie :D na pewno kupie od ręki tłumik (jeszcze się wybiorę do znajomego magika od prostowania sprasowanych aut, może mu się gdzieś wala takie coś :mrgreen: ). O shortshifterze zawsze marzyłem, tylko nie wiedziałem, że to tak tanie i trywialne w montażu :) :) :)

 

Znalazłem na alle-drogo coś takiego:

http://allegro.pl/shortshifter-bmw-e36-e39-e46-m3-m5-wawa-i1613708202.html

 

Dość drogie, jak przez dłuższy czas nie utrafie SS z emki to może się skuszę :)

 

A powiedz mi, ten standardowy wybierak z Z3 lub z Z4 już nie jest tak fajowo krótki?

Opublikowano

Naprawdę polecam ten tłumik drgań bo daje super efekt. Co do SSa niech Cię ręka boska broni to kupować!!! miałem taki sam, ale nie od tego sprzedawcy... nie pasuje w ogóle w tuleje łapy! musiałem obrabiać szlifierką i dopiero weszło, ale miało okropne luzy i stwierdziłem że już NIGDY WIĘCEJ uniwersalnych części! tylko ori :mrgreen: Do tego nie ma tam nic takiego jak tłumik drgań! Jest to najgorszy badziew jaki spotkałem... już lepszy jest ten cały SS montowany w oryginalny koszyczek... ale znowu nie jest dwuczęściowy tak jak oryginalne shiftery. Osobiście polecam tylko i wyłącznie ten od Zetki. W Z3 występowało kilka rodzajów tego lewarka, ale Ty musiałbyś znaleźć DOKŁADNIE ten od Z3M... a tak jak wspomniałem nie jest to prosta sprawa. Natomiast z montażem SS jest już trochę głębszy temat, ale do wykonania na podnośniku :wink: Poniżej foto lewarków z Z3:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-05/480f5797.jpg

te od Z4 już są tak hardcorowo krótkie, że ręka Ci wpada w tunel... nie wygląda to ładnie i dodatkowo obija się dłoń przy wrzucaniu biegów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.