Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja za swoją 3.5 roku temu dałem 10 000zł. Nie żałuję jeździ się fajnie, ale jak to z prawie dwudziestolatkiem psuje się to i owo. Jakbym miał teraz kupić e36 to bym se ściągnął z zagranicy (nie żaden krajowy szrot) i minimum za ok. 7000zł bo poniżej to nie ma c o kupować. Poniżej 7000zł wybrałbym coś z gamy VW lub forda. Niby częściej się psują, ale części i naprawa tańsza. :) Wiem bo miałem i to i to :). Powiem tak. Moje auto w miare dobrym stanie. Jeździ się nim fajnie tylko ma parę małych problemów. Gdy ostatnio pojechałem do zaufanego przyjaciela, aby mi bawarkę przejrzał to musiałbym kupić jakąś drugą na części i złożyć z dwóch jedną :D.

Niby wszystko z nią ok ( w porównaniu do innych to nawet super :)) a jednak coś ją gryzie, a to potrafi irytować, także lepiej się zastanów nad tym BMW za 4500zł.

Pozdrawiam.

p.s. będe se kupować e39 w kombi i mam uzbierane ok 20 000 i myślę że i tak nic fajnego za tą kwotę nie kupię, chce uzbierać 28 000zł

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
. Poniżej 7000zł wybrałbym coś z gamy VW lub forda. Niby częściej się psują, ale części i naprawa tańsza. :)

Jak porównywałem części zamiennikow, wysokiej jakosci do 316i compact i golfa III 1.8 to jakos niespecjalnie zauwazylem roznice. Moze w uzywkach jest roznica.

Opublikowano
. Poniżej 7000zł wybrałbym coś z gamy VW lub forda. Niby częściej się psują, ale części i naprawa tańsza. :)

Jak porównywałem części zamiennikow, wysokiej jakosci do 316i compact i golfa III 1.8 to jakos niespecjalnie zauwazylem roznice. Moze w uzywkach jest roznica.

tylko że czasami kupowanie zamienników mija się z celem albo nie są dostępne.Tak jest w przypadku przepływomierza Boscha do golfa 1.6 590zł do e36 1.6(m43) 1300zł(oba z intercars).Podobnie jest z maglownicami ze wspomaganiem,do golfa można nową kupić za 1000zł.Ja za regenerowaną zapłaciłem 1200zł.Różnice w cenach części są mniejsze,większe albo bardzo duże,niestety na niekorzyść BMW.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Sęk w tym że np.

Do golfa tarcze są nie wentylowane bez zbędnych czujników :)

Do silnika idzie mniej oleju

no i takie rzeczy jak np. Łożyska, tuleje, lampy i takie tam są zwykle tańsze.

Zresztą VW ma prostszą konstrukcję i jest mniej rzeczy które mogą się zepsuć.

Niezależne zawieszenie w BMW jest wyśmienite w prowadzeniu lecz nie w utrzymaniu co widac po "polskich" egzemplarzach poniżej ceny którą podałem :).

Ja mam teraz trzy najważniejsze problemy :)

Uciekające paliwo z przewodów powrotnych,

Dzwonienie tylnej sprężyny :)

Zepsuł mi się dziś czujnik STOP :)

No i w sumie jeszcze mam tylną półoś do wymiany bo już luzy ma i coś woda w progach mi zalega

(blacharz zakleił barankiem odpływ z szybera i teraz dziura na 3 centy pod spodem mi się zrobiła, a w progu błota jak bym po bezdrożach śmigał :D, ogólnie nie jest źle ( w VW miałem progi zgnite i maglownice kaput :D

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Do golfa tarcze są nie wentylowane bez zbędnych czujników :)

Do silnika idzie mniej oleju

Zresztą VW ma prostszą konstrukcję i jest mniej rzeczy które mogą się zepsuć.

U siebie tez mam niewentylowane, a czujnikow nie mam, kupilem z urwanymi i tak sprytnie zalatwionymi ze kontrolka nie swieci, z reszt a z czujnikami to nie jest skomplikowany mechanizm zeby to "odlaczyc".

Olej w Golfie dane z AŚ: poj ukladu smaorwania silniki 1.4 1.6 1.8 2.0, 3.2L-3.8L do m43b16 wchodzi 4L wychodzi na to samo, nikt nie kupi dokladnie 3 z hakiem czy ile wejdzie do 1.6 w VW.

W przypadku zawieszenia compact(bo chyba ta wersje z golfem chcemy porownac) tez skomplikownay nie jest, tyl zawias w compact rozni sie duzo od tego w innych wersjach.

 

Jesli chodzi o wytrzymalosc zawieszenia, to nie wiem czemu e36 zbiera nienajlepsze opinie, bo odkad kupilem zrobilem 30k km, nic nie wymeinialem w zawieszeniu, a 50% przebiegu przejechalem na drogach ktore czasami byly w takim stanie ze objezdzalem je trawnikiem :P.

 

 

No i rozrzad na lancuchu... ile kosztuje wymiana rozrzadu czesci+robocizna w VW 1.6 lub 1.8?

Edytowane przez reaper89
Opublikowano

No ok porównując do compatca to może i na to samo wychodzi :)

ale to aż dziwnie wygląda że Golf = E36 :D:D.

Ja patrze na to przez pryzmat sedana 320i :) a to już inna bajka

Pozdrowionka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, ale jak padnie podnośnik szyby to do golfiny masz zamienniki od 50 złotych a do bmw albo oem albo używka, tak samo jak przełącznik pod kierą, kostka stacyjki, elektronika. Tylny zawias, fakt inny niż w pozostałym e36 bo prosto pochodzacy z e30. Prosto i trwale. Ale po to powstał Compact. Miał być w konkurentem dla golfa wiec się nie może różnić w utrzymaniu aż tak bardzo. A silnik m43 to jeden z wytrzymalszch i tanich w serwisowaniu silników 4-cyl bmw z poczatku lat 90. Ale o tym można gadać i pisać. Chyba nie ma już sensu wiecej pisać bo sie robi dyskusja który pewnie już była z tysiąc razy poruszana na forum. :D
Opublikowano

Pokuszę się o małe podsumowanie dla kolegi... ;)...

 

1. Za 4.000 - 4.500 PLN nie kupisz dobrego i w miarę sprawnego BMW, a jakąś 'padakę' w którą włożysz 2x tyle i która więcej będzie stałą u mechanika, niż jeździła po drodze,

2. Podobnie w przypadku AUDI, sam swego czasu szukałem AUDI 80 i muszę przyznać, że w rozkładzie cenowym poniżej 7-8 tys. nie znajdzie się niczego sensownego,

3. Za powyższą kwotę lepiej kupić jakiegoś w miarę sprawnego Golfa III, Opla Corsę lub Fiacika Punto, lub szukać wśród starszych roczników 'japońców' i 'koreańców'

4. Jeżeli uzbierasz ok 8.000 PLN na sam zakup auta, to polecam już się rozejrzeć, za jakimś E36, tyle tylko, że szukaj czegoś z małymi silnikami, duże pojemności tak czy siak przekraczają 10.000 PLN, ale poza zakupem dolicz sobie koszty ubezpieczenia (nawet samo OC to pewnie ok 400 - 800 PLN w zależności od wieku i przebiegu szkodowego), koszt przerejestrowania (ok 170 PLN) no i podstawowe koszta wymiany eksploatacyjnej po zakupie, czyli wymiana oleju, filtru powietrza i wykasowania inspekcji (ok 300 PLN).

To są koszty na dzień dobry...

 

Musisz pamiętać, że kupujesz używany samochód, czyli na przełomie pierwszego roku poniesiesz największe koszta przy wymianie praktycznie wszystkiego: prawdopodobnie zużyty katalizator, klocki i tarcze hamulcowe, elementy zawieszenia (końcówki drążków, tuleje, łączniki stabilizatorów, itp.), poduszki silnika i inna drobnica która może wyjść po zakupie (teraz nie chce mi się wymyślać, ale jak poczytasz forum będziesz widział co może paść)...

 

To tyle jeśli chodzi o mnie...

 

PS. Wypieszczone egzemplarze E36 zarówno coupe, compactów, sedanów czy kombi to koszt przynajmniej 12.000 PLN... Ludzie zazwyczaj wiedzą co mają i nie oddadzą tego za grosze.

 

PPS. A wracając do twojego pytania w pierwszym poście, czyli rynkową wartość, to zgodnie z katalogami wyceny dla silników o pojemności 1.6i; 1.8i/is/ti to E36 to wartość ok 6.000 PLN...

 

 

Pozdrawiam.

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Dzięki za takie zainteresowanie tematem, co do bmw to nie mogę się wypowiedzieć, bo właśnie po to założyłem temat, żeby się dowiedzieć.

Ale jeśli chodzi o Audi to znajomy kupił Audi 80 za 3500 zł o ile się nie mylę i jedyne co musiał przy niej zrobić to lekko otarty zderzak i wiadomo wymiana wszystkich płynów, wiec za nie całe 4000 zł wyrwał audi w świetnym stanie.

 

Co do E36 to kompakt raczej mnie nie interesuje, bardziej myślę o sedanie, bo z tym budżetem nawet nie ma co rozglądać się za coupe, chyba że jakąś robioną szpachlą od jakiegoś miłośnika szaleństw bokiem.

 

Dziś widziałem na mieście E36 z 92 roku, sedan 1,6 w LPG za równo 4000 zł, obejrzałem ją chwile i wyglądała na prawdę zdrowo, zero widocznych ognisk rdzy, i była na prawdę fajnie zachowana, nie wiem jak z resztą. Myślę że najrozsądniej będzie przejechać się po 10-15 aut i jak wszystkie będą nie warte uwagi to wtedy poszukam Audi. Bo wiadomo że za tą sumę nie wymagam cudów, może być w niej parę rzeczy do zrobienia, to nie musi być wypieszczony egzemplarz tylko chętnie sam bym go dopieścił i z czasem zrobił z niego perełkę, chodzi o auto które nie wymaga naprawy żeby móc nim jeździć.

 

Ktoś wcześniej mówił o E39, swojego czasu w mojej rodzinie była jedna E39 ale kupiona w czasach jak trzeba było dać za nią ponad 30 tysięcy, została sprzedana za ok 15 tysięcy, a przyznam że była w świetnym stanie, sedan ze skórą na pokładzie. Powyżej 20 tysięcy za kombi to chyba trochę przegięcie, do 20 można już kupić na prawdę w niezłym stanie E38 750iL.

Opublikowano

:shock:

mowil ktos o e39 ze chcial sobie kupic czy chce, za 4k najpredzej kupisz sobie uzywane alu z oponami i znaczki na maske do e39 i to bedzie najrozsadniejszy zakup jesli chodzi o e39 w tej kwocie :D

Opublikowano

NormanWeed... zależy co kto uważa za zadbane auto... z doświadczenia wiem, że auto z zewnątrz i na pierwsze 100 km można tak wypicować, że człowiek bez profesjonalnego sprzętu się nie połapie, że z autem coś nie tak... Co do audi 80, twojego kumpla to albo trafił 'okazję', albo dopiero się zacznie... nie chcę się wypowiadać... po prostu za 3k nie sprzedaje się auta w którym wszystko jest sprawne...

EDIT: i jeszcze sprawa jakie to audi b1, b2, b3, b4... Jakie wyposażenie i jaki silnik... może po prostu o innych autach mówimy... :)

 

PS. poleć kumplowi wymienić rozrząd i pompę wody w audicy, bo jak pasek mu strzeli to będzie musiał się wybulić na silnik, a to nie jest przyjemne... Generalnie rozrząd w autach z gumowym paskiem to podstawowa inwestycja po zakupie auta, przynajmniej moim zdaniem... BMW 318iS (w sedanach nowszych chyba takie montowali) mają już rozrząd na łańcuchu więc na tym przynajmniej już nie stracisz...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Raper ja pisałem o e39 tylko że podałem też kwote jaką chce przeznaczyć na ten samochód... ok 28 000zł.

Pozdrawiam

p.s. wiem co mogę kupić za 4000zł

Opublikowano
NormanWeed... zależy co kto uważa za zadbane auto... z doświadczenia wiem, że auto z zewnątrz i na pierwsze 100 km można tak wypicować, że człowiek bez profesjonalnego sprzętu się nie połapie, że z autem coś nie tak... Co do audi 80, twojego kumpla to albo trafił 'okazję', albo dopiero się zacznie... nie chcę się wypowiadać... po prostu za 3k nie sprzedaje się auta w którym wszystko jest sprawne...

EDIT: i jeszcze sprawa jakie to audi b1, b2, b3, b4... Jakie wyposażenie i jaki silnik... może po prostu o innych autach mówimy... :)

 

PS. poleć kumplowi wymienić rozrząd i pompę wody w audicy, bo jak pasek mu strzeli to będzie musiał się wybulić na silnik, a to nie jest przyjemne... Generalnie rozrząd w autach z gumowym paskiem to podstawowa inwestycja po zakupie auta, przynajmniej moim zdaniem... BMW 318iS (w sedanach nowszych chyba takie montowali) mają już rozrząd na łańcuchu więc na tym przynajmniej już nie stracisz...

 

Chodzi oczywiście o B4, jedyny minus tej 80tki to brak elektrycznych szyb. Audi jeździ już bez żadnych problemów już kilka miesięcy i zakup sobie bardzo chwali, wydał chyba 400 zł na to żeby ją przygotować do jazdy i póki co nie zawiodła. Czytając forum Audi80 też można ogarnąć fajne okazji, plus posty ludzi którzy nie dali za swoje auto więcej niż 5 tysięcy a jeżdżą bez awaryjnie, wbrew pozorom nie trzeba zapłacić nie wiadomo jak wygórowanej kwoty, można trafić okazje które wcale nie rzadko się zdarzają, myślę żeby pojeździć cały lipiec za autem, i choćbym miał pojechać po 30 aut, to może 31 trafię nie przepłacając.

Opublikowano
@Bielu 1 Nie jestem raper tylko reaper 2 Nie pisalem do Ciebie tylko do autora tematu bo chyba myslal z epolecmay mu e39 za ta kase;p

 

nie, chodziło mi o to że kolega wyżej chce dać za e39 prawie 30 tysięcy, a można kupić zdrowy egzemplarz za 15-17

Opublikowano

Ok reaper :D :mrgreen: Myślałem że ktoś ma mnie za matoła :mad2: :D:D hehe.

Co do e39 to jest jak z e36 można kupić za 4500zł jak i za 12000zł. :)

Pozdrowionka :D

Opublikowano
Pewnie i tak, ale jak miałby wybierać A80 a e36 compact to bym wybrał a80. Mimo że bardzo sobie cenie markę BMW. :D Tak bardziej by przeważym rozum nad sercem. :D

Dlaczego?

Ja zawsze bym wybrał compacta....a jeszcze jakby sie trafił 323ti....

 

Compact to bardzo dobre i niedoceniane auto.Co wazne latwiej go dorwac w bardzo dobrym stanie niż sedana czy nawet coupe.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
...fajansiarska deska to przede wszystkim brak szacunku do siebie.

ciekawe masz poglady, ciekawe jak oceniasz ludzi ktorzy nie maja auta a co za tym idzie deski rozdzielczej =D i nie wiem co ma wlasciciel szkoly tanca do tylu compacta

Pomine juz fakt ze obrazasz wszystkich posiadaczy compacta, twierdzac ze nie maja do siebie szacunku -.-, czysta ignorancja

Dla niektorych auto ma jezdzic a nie stac i miec ladna deske rozdzielcza :D

Opublikowano
...fajansiarska deska to przede wszystkim brak szacunku do siebie.

ciekawe masz poglady, ciekawe jak oceniasz ludzi ktorzy nie maja auta a co za tym idzie deski rozdzielczej =D i nie wiem co ma wlasciciel szkoly tanca do tylu compacta

Pomine juz fakt ze obrazasz wszystkich posiadaczy compacta, twierdzac ze nie maja do siebie szacunku -.-, czysta ignorancja

Dla niektorych auto ma jezdzic a nie stac i miec ladna deske rozdzielcza :D

 

Nie mialem nigdy compacta, nie mam i pewnie miec nie bede, ale 323ti compact to jedno z lepszych e36, tylko 328 czy M3 je bije.

 

W Niemczech zadbane 323ti compact potrafia kosztowac po 4 tys euro - kwota za jaką wiekszosc tego forum chcialaby kupic e46...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie i tak, ale jak miałby wybierać A80 a e36 compact to bym wybrał a80. Mimo że bardzo sobie cenie markę BMW. :D Tak bardziej by przeważym rozum nad sercem. :D

Dlaczego?

Ja zawsze bym wybrał compacta....a jeszcze jakby sie trafił 323ti....

 

Compact to bardzo dobre i niedoceniane auto.Co wazne latwiej go dorwac w bardzo dobrym stanie niż sedana czy nawet coupe.

Dlaczego? Większy, wygodniejszy, 4 drzwi... wszystko zalezy w jakimi kryteriami się kierujesz. A skoro założyciel tematu szuka sedana lub ew. coupe to a za tę cenę coś sensownego znaleść to lepiej kupić 80 niż compacta. Fakt 323ti fajnie jedzie ale za cenę 323ti można kupić naprawdę ładne e30 325i coupe z silniiem m20 lub z ładnie wykonanym swapem na m50b25. A e30 coupe jak dla mnie jest klasę lepsza niż compact.

Opublikowano

Lubie e30, to mój ulubiony model BMW. Ale najmłodsze egzemplarze maja po 20 lat, korozja, przebiegi pod 500 tys km - to norma wiekszosci e30. Nie oszukujmy sie - to juz dzis bardziej auto hobbystyczne, niz do ciągłego uzytkowania na dlugich trasach.

 

Compacta e36 tłukli do 2000 roku. Da sie kupić mlode autko bez grama korozji, z udokumentowanym prawdziwym przebiegiem 150-200 tys km. Takie w którym zmieniasz filtry oleje pierdółki i jedziesz na wakacje 2000 km. Niestety daleki wyjazd e30 to juz dzis loteria. Chyba ze zainwestujesz od razu 20 tys zł i wszystko zrobisz na tip-top. Dla mnie zawsze numer 1 przy wyborze autka to bezusterkowosc.

 

Fakt że gdybym miał do wyboru fabrycznie nowe e30 coupe i e36 compacta, to wybrałbym e30. Ale fabrycznie nowych niestety do wyboru juz nie mamy.... Serce podpowiada cały czas e30, ale odrobina rozsądku powoduje, ze wybieram e36 323ti. Dobrze ze rozsądek nie zapanuje całkiem nad sercem, bo wtedy wygrałaby Octavia 1.9 Tdi :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.