Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

I ja sie wlacze :D Mialem na oku E60 ale jednak fundusze pozwalaja mi tylko na strupa to mysle sobie popatrze E39. W sumie nawet bardziej mi sie podoba niz E60. I tu pytanie: Czy na allegro te egzemplarze co są po okolo 30 tys to oplaca sie je w ogole ogladac ? Chodzi mi o to czy to po prostu nie jest za duzo jak na E39 ? W jakiej cenie juz mozna szukac czegos konkretnego ? Dodam, ze interesuje mnie tylko sedan, benzyna od 523 do 530 albo ewentualnie diesel ale tylko 3.0.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie budżet na auto będzie 5 razy oko 17tys babka jeszcze 1000dorzuci :D (czyli 17tys) jak kupie wraka to trza sie pod ziemie zapaść(od wszystkich wysępiłem) dla tego nie mogę miny kupić bo oczami mnie zjedzą

 

tak,że w tej kasie chyba lepiej e46 szukać 2001 rok niż w e39 z 97 się pchac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja sie wlacze :D Mialem na oku E60 ale jednak fundusze pozwalaja mi tylko na strupa to mysle sobie popatrze E39. W sumie nawet bardziej mi sie podoba niz E60. I tu pytanie: Czy na allegro te egzemplarze co są po okolo 30 tys to oplaca sie je w ogole ogladac ? Chodzi mi o to czy to po prostu nie jest za duzo jak na E39 ? W jakiej cenie juz mozna szukac czegos konkretnego ? Dodam, ze interesuje mnie tylko sedan, benzyna od 523 do 530 albo ewentualnie diesel ale tylko 3.0.

 

Co do ceny to 30 tysi to trochę dużo jak na E39, chociaż widywałem takie egzemplarze. Wysoka cena to czasami skutek zbyt bujnej wyobraźni sprzedających :mrgreen: z takim budżetem to ja bym szukał w hitlerlandzie :mrgreen: przynajmniej będziesz wiedział, że zawieszenie nie wy..ane :D

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to 2.5 d miał chyba 163 KM, a to już chyba wystarczy do sprawnego poruszania się ;) Motorków 3.0 jest więcej, ale faktycznie stan niektórych jest daleki od ideału. Ostatnio mój nadworny mechanik robił pare samochodów z tymi silnikami i większość chodziła jak ruski traktor :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to pewnie przyznacie mi racje bo jednak jak na moja jazde to bardziej benzyna pasuje. Codziennie na uczelnie dojazd jakies 10km w jedna strone i to jest prawie od samego startu miasto, dluzsze trasy zdarzaja sie rzadko. W ogole jak ktos ma E39 w sedanie do sprzedania to pw prosze :P Tylko musi byc jasna skora i jakis ciemny kolor wtedy to jest bajka :) Ogladalem Volvo S60 z 2005r. tez skora w srodku zolta ale jednak przy E39 Volvo po prostu wysiada moim zdaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Volvo to jest jeszcze jedna "ciekawostka" :mrgreen: pod względem ceny części bije nawet Bmw :mrgreen: znajomek miał E39, które sprzedał na rzecz zakupy Volvo, do tej pory przeklina dzień, w którym to zrobił :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle to jest tam konkretny zonk, bo np. w przypadku S80 prawie nie ma zamienników :) tylko i wyłącznie "salon" :mrgreen: nawet nie myślę, ile to może kosztować, bo jeszcze zasłabnę :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz sprawdziłem, przykładowo wahacz do E39 tez Bilstein 250zł, czyli roznica jest znaczna na korzysc BMW. A jak z realnym spalaniem takiego E39 530i w mieście ? Powiedzmy, ze jazda na ogol spokojna z jakims tam przycisnieciem co raz :D W manualu bo automatu nie chce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to ona ma chyba 240 KM więc średnio pewnie wyjdzie 14-15 litrów na 100 km, chociaż na krótkich dystansach to pewnie bliżej 18 :? Dużo zależy od stylu jazdy i okoliczności. Moja była ma E46 2.2 170 KM w automacie. Ponieważ jest blondynką to nie schodziła poniżej 16 l na 100, a zimą wyszło jej 21.1 :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiki to ja bym nie wierzył, bo 90 % informacji tam zawartych to bzdety. Wszystko zależy od tego jak się jeździ, jak będziesz dusił od świateł do świateł, aż do odcięcia to pewnie 20, albo i lepiej nie wyjęte :D Strasznie podnosi spalanie jazda na ssaniu, co na krótkich dystansach jest nieuniknione :( Ale w sumie wiesz, zawsze możesz się upierać i twierdzić, że pali Ci 8 po mieście :D :D :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta na wiki to mozna niektore rzeczy poczytac ale dla smiechu. No ale jak na taka jazde co napisalem, to diesla oplaca sie kupowac ? Nie bedzie on sie powiedzmy "meczyl" na tak krotkich dystansach ? Wiadomo, ze panuje niby opinia, ze diesla sie kupuje jak ktos duzo jezdzi ale juz sam nie wiem na jakim silniku sie skupic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu najgorsze jest to (zwłaszcza zimą), że trzeba prądu, żeby go telepnąć. Sześć świec żarowych swoje prądu potrzebuje do tego, żeby rozrusznik "przełamał" motor też musi mieć z czego brać. Jak będziesz robił krótkie dystanse to nie zdążysz "nałapać" prądu :) Do tego dochodzi wspaniałą sprawa... parafina przy mrozach :evil:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie czyli diesel odpada, Mam aktualnie Carisme 1.8 GDI i w zime jaki by nie byl mroz to problemow z odpaleniem nie mialem i nie wyobrazam sobie narobic takiej biedy, ze kupie samochod co go w zime bede odpalal nie wiadomo ile czasu :D To powiedzmy z benzynowych jaki silnik najlepiej probowac znalezc ? Tak zeby spalanie bylo jeszcze do przyjecia ale i osiagi nie jakies marne, bo wiadomo ile to auto wazy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan z motorem 2.8 śmiga już przyzwoicie, a różnica w spalaniu między 2.3 czy 2,5 jest symboliczna :) Można zawsze V8 zapodać, ale ja nie jestem zwolennikiem motorów w układzie V :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze mówiąc nawet też nie patrzyłem na v i chyba bym nie patrzył. Więcej oleju, więcej cewek które tanie nie są, więcej świec, więcej paliwa idzie, często zawieszenie też jest droższe w v8 niż w R6, nie chciałem automata a v8 to praktycznie same automatyczne skrzynie, jak padnie głowica to pewnie wypada zrobić dwie. W razie awarii układu chłodzenia padną prawdopodobnie 2 głowice, remont prawie że nie opłacalny silnika jak już to swap.

 

Dla mnie za dużo rzeczy było na nie. Wiem że są to wytrzymałe motory i praktycznie bez awaryjne odprężone jednostki, ale ja jestem pesymistą i zawsze zakładam że padnie mi dużo rzeczy i licze koszta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest właśnie najważniejszy powód dla którego raczej nie kupię motorka V8 :) wiadomo, że auta te mają trochę latek i nie wiadomo czy nie kupi się silnikowej "miny V8" :( gdybym miał do kupienia pewniaka z takim motorem to może bym się skusił :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bo nigdy nie mieliście takiego silnika.

To raptem 2 gary więcej.

Dla samego dźwięku można dać się pokroić. Tak jak mam w profilu na innym forum "V8-ponad życie" :cool2:

Ogólnie co do silników to mam ostatnio burzę mózgów. I tak jak kiedyś rozmawiałem z Krystianem(no chyba że się coś zmieni), ale niestety E39 prawdopodobnie zostanie sprzedane na wiosnę i prawdopodobnie zastąpi ją E38 i będą dwie V-ki w domu.Ta druga w planach to M73 :cool2:

No wlasnie czyli diesel odpada, Mam aktualnie Carisme 1.8 GDI i w zime jaki by nie byl mroz to problemow z odpaleniem nie mialem i nie wyobrazam sobie narobic takiej biedy, ze kupie samochod co go w zime bede odpalal nie wiadomo ile czasu

A ja mam aktualnie diesla od ponad 5 lat i w żadną zimę mnie nie zawiódł. Przedtem też miałem diesla :D

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.