Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Chlopaki , pytanie za 100 pkt :8)

 

Wlasnie padla mi bateria w kluczyku , drugi widze, ze juz rozladowany od dluzszego czasu. W poniedzialek dopiero wymienie je

powiedzcie mi czy juz ktos z was programowal kluczyk? Wiem, ze dlugo nie pociagnie bez baterii. Mozna zrobic to samemu czy trzeba jechac do serwisu bmw w ktorym kasuja jak za zloto :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez liczylem koszty paliwa na poczatku i sie balem ze mnie wyssie he.Nie ma sie czego bac. I chcialem silnik 2.0. A jezdze 2.8 w automacie i w gazie wychodzi bardzo dobrze. Nie cisne jak wariat non stop. Wychodze na gazie tyle ile wychodzilem w moim bylym seacie 1.4 w benzynie. Silnika 4.0 juz bym sie bal napewno he
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to dorobienie kluczyka kosztowało ostatnio 600 zeta, ale to u "wiejskiego" magika i to do E46 było. Wogóle to o ile dobrze pamiętam to bateria ładowała się w czasie jazdy dlatego ja mieniam kluczyki dość często. Co do ubezpieczenia to mi samo OC krzykneli powyżej tysiąca, ale po małym "szacher macher" mam 440 zeta :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam takie jeszcze pytanie przejrzałem ceny klocków hamulcowych itp i nie odbiegają dużo od np a4

 

koledzy takie pytanie

 

1.teraz jeżeli kupie auto to to auto bd na długo nie na rok i juz hop inne to zamiast 2.0 lepiej 523 szukać? najlepiej jak by była ta wersja 2.2 ale ta kosztuje

2.Prawko mam powyżej 2 lat,auto też jakoś tak i ubezpieczenie w hesti za 630zł mam lecz miałem kolizje a mialem jakieś 15% zniżek to pewnie polecą i tu pytanie

 

mlody kierowca 21 lat,samochód na tate byłby 63lata i chciałbym silnik 2.5 i teraz tak u agenta na pewno krzykną za SAMO oc bo tylko to chce z 1100/1200zł jak to ma się do cen internetowych? czy to prawda,że przez neta biorąc może mi wyjśc np 700zł całę na 2 raty?aż taka by byłą różnica? jeśli tak to niektórzy mówią robią jakiś szacher macher ale w sensie,że w necie wpisują np wiek rodzica 74lata itp ?

 

3.czy e39 2.5 trzeba kręcić np powyzej 4tys,zeby dobrze jechało? aha i jak ma się np takie e39 2.5 170km do a6 c5 1.8T 150km? które kogo łyknie?

 

4.czy trzeba się e39 np za 12500 z 97,98 r bać? obowiązkowo komp to wiadomo i przegląd na stacji

 

5.też ważne jak rozpoznam,że auto nie zajechane jest? ja jeżdzilem teraz 1.6 101km i wsiądę do takiej e39 2.5 i łał idzie fajnie a w prawdzie idzie jak 2.0 jak to rozpoznać czy co?

 

6.czy w e39 2.5 trzeba rozrząd wymieniać czy na łańcuchu jest?

 

7.instalacja lpg chce kupić w benzynie i założyć gaz ile może kosztować gaz dobry nie wtryski valtek nie chce by przekroczyło 2800

 

8.Będę a4 za jakieś 5/5500 sprzedać a wystawie ją pod koniec września i tu pytanie teraz przed okresem zimowym za 5tys jest szansa to sprzedac?

 

'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Cichy. Nalezy Ci sie piwo

 

Ps. jezdzicie moze Chlopaki na bagicz? Mozemy kiedys zrobic forumowy zjazd , grill i % :8)

 

 

do Kolegi wyzej:

3.czy e39 2.5 trzeba kręcić np powyzej 4tys,zeby dobrze jechało? aha i jak ma się np takie e39 2.5 170km do a6 c5 1.8T 150km? które kogo łyknie?

.....

Polecam kupno m5. Lyknie kazde audi :P

 

Pytales tez o rozrzad. W mojej 530d jest lancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Spoko.

Nie wiem jaki kluczyk masz, bo były 2 rodzaje. Kluczyki tzw. trapezy mają akumulatorek, a te stare z gumkami są rozbieralne i mają zwykłe baterie.

Jak się da to wymień baterię i zrób tak jak w tym temacie i powinno hulać.

No nie wiem czy każde Audi. Skoro porównujemy moc M-ki to bardziej modele S4, S6 i S8 z łyknięciem których by był nie lada problem :wink: A z odmianami RS to M-ka nie ma szans, ale chyba nie o to do końca chodzi.

PS. No i wszystkie "mocne" wersje mają napęd quarto :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega zadaje konkretne pytania o e39 w temacie o zakupie e39 a wy pier*** o kluczykach. Jeśli juz musicie to chociaż odpowiedzcie przy okazji na parę pytań.

 

Ja się postaram wypowiedzieć w kwestii porównań z audi. Mam teraz 2.2 170KM, a wcześniej jeździłem A4 1.8 125KM. Przez pewien czas po zakupie e39 miałem jeszcze to audi i jak do niego wsiadałem to odczucia były następujące: a4 jakby szybciej reagowało na gaz przy przyspieszaniu na niskich biegach z niskich prędkości, ale jak się ciągnęło dłużej, to szybko puchło, podczas gdy e39 ciągnie dalej równo.

Natomiast trzeba wziąć poprawkę na to, że w e39 ogólnie mniej odczuwa się prędkość i przyspieszenie, samochód jest cięższy, wygodniejszy, przyspieszenie bardziej liniowe, przez co wrażenia z przyspieszania są mniej ekscytujące niż w a4. Dlatego ciężko Ci będzie porównać w ten sposób te dwa auta. Wydaje mi się jednak, że między 1.6 101KM a 2.5 170KM (lepiej zbiera się niż 2.2) różnica powinna być już bardzo duża. Audi a6 1.8 turbo? Nie wiem jak to turbo pracuje, ale przyspieszenia powinny być podobne jak w e39 2.5 170KM (może słabsze, raczje nie lepsze). Natomiast moim zdaniem takie a6 dyskwalifikuje napęd na przód (chyba, że dorwiesz quattro, ale i tak wolałbym 6 cylindrów i napęd na tył).

 

Co do cen klocków i ogólnie części, to jeśli porównujesz najtańsze, to faktycznie znajdziesz w podobnych cenach. Ale nikt tu Ci nie poleci najtańszych do e39 skoro chcesz autem jeździć dłużej. A to z prostej przyczyny: chytry płaci dwa razy, niestety tanie części w e39 bardzo szybko kończą żywota, zwłaszcza tarcze ciężko dobrać (niektórzy w tym ja wyznają zasadę: hamulce tylko z ASO), a np. elektronika (wszelkie czujniki) to tylko i wyłącznie oryginały.

 

Co do instalacji gazowej, to raczej za 2800 nie założysz nic porządnego do 6-cylindrowego silnika.

 

A tak zupełnie na boku to powiem Ci, żebyś zastanowił się jeszcze dwa razy czy na pewno potrzebujesz takiego auta, skoro tak liczysz każdą złotówkę. Są to leciwe auta, z tego względu można uznać je za zakup budżetowy, ale prawda jest taka, że to ciągle segment średni-wyższy i koszty utrzymania są odpowiednie dla tego segmentu. Za tą samą kasę kupisz inne auto (np jakiegoś kompakta) o 5-7 lat młodsze i jeszcze utrzymanie będzie dwa razy tańsze. Za te pieniądze też nie kupisz jakiegoś wychuchanego egzemplarza e39, będzie trzeba na pewno coś zrobić. Nie chcę Cię straszyć, ale choćby taki problem: pojawi Ci się bicie przy hamowaniu na kierownicy (b. częsty problem w e39) i co? Komplet tarczy i klocków na przód: jakieś 800 zł, do tego prawdopodobnie od bicia polecą tuleje, kolejne 3 czy 4 stówki i to będzie jeszcze pół biedy bo i droższe rzeczy mogą Cię zaskoczyć.

 

Powodzenia!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz ten segment, ale z tańszą eksploatacją to możesz pomyśleć nad omegą po lifcie. Silniki 2,5 v6 fajnie tam chodzą i są trwałe i koszty eksploatacji mniejsze.

Jeśli ceny rzeczy eksploatacyjnych przewyższają budżet, a chcesz zostać przy BMW to weź e46 tam są części o wiele tańsze i auto lżejsze, dlatego mniejsze silniki poradzą sobie lepiej z budą i spalanie też będzie mniejsze.

 

Co do OC to kolejny raz Ci powiem że nikt Ci nie powie ile zapłacisz. Nie ma takiej osoby tutaj na forum co Ci to powie. Podałem Ci stronkę w której możesz sprawdzić składkę ile Cię wyniesie. Jeśli tego nie zrobisz to się nie dowiesz. Nikt za Ciebie tutaj tego nie zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa ma się tak ciagnię mnie do e39 2.0(to już wolał bym a4 1.8T) 2.2 o ten silnik tak nie duży i moc 170km ale te są droższe więc zostaje 523

 

sprawa ma się tak e46 fajne też ale silnik 2.0 benzyna albo 2.2/2.5 to koszt już min 15tys a gdzie tam gaz są wersje tańsze np 1.9 120km jak się nie mylę ale cóż mi po tym 120km fajne e46 320 benzyna to by było dla mnie idealne no ale na to nie styknie a e39 523 są już po 6,7tys wiadomo trupy ale taki za 13 to już nie powinien być trup

 

co do budżetu domowego ja szukam pracy w sumie teraz nie bo chce to sprzedać i kupić nowe auto i dopiero wtedy a nie być uziemionym,tata nie pracuje bo chory jedynie mama za granicą pracuje lecz co nie całe 4tys zarobi z czego 2 do domu podać na życie w takim układzie nawet a4 za bogato dla mnie wychodzi ale ja jestem taki,że jak coś chce mieć to to kupie dla tego pytam o e39 bo jeżeli kupie dobre to uff,żeby pojeździć długo np min te 6mc żeby nic się poważnego nie popsuło,ale boje się 39 ze taki 2.5 jak to się zacznie psuć to dopiero nie będzie kasy wgl by to zrobić tu np spalanie 14l lpg mogę przyjąć ale eksplotacja by nie droga była i nie wiem czy jest sens się w to pchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mówisz że ojciec chory mama pracuje i połowa idzie na dom. Znajdź pracę i dopiero kup auto, albo jeździj dalej a4. Jeśli to mama miała by utrzymywać auto grubo ponad 10 letnie to ciężko może być bo sypnąć się zawsze coś może. Widzę, że ty musisz mieć auto które objedzie tą audi nie wiem po co. Jak chcesz się ścigać bo chyba na tym Ci zależy to może kup lekką hondę civic będzie tańsza w eksploatacji a takie auto chyba szukasz. E39 to kawał budy i żeby (tak jak ty chcesz) objeżdżało konkretny model audi musisz mieć silnik 2,5 albo 2,8. Jakiś kolega ma taką audicę czy dlaczego na tym tak Ci zależy? Silnik 2.0 złym nie jest. Będzie pewnie lepiej niż w obecnym aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skądś musisz brać akurat ten model i silnik że musi to auto je objechać :mrgreen:

Zresztą znajdź w mieście 2.0 znajdź 2,5 przejedź się i zobacz. Nikt CI kupiwać ich nie będzie kazał po prostu zobaczysz jak się auta zachowują bo dane katalogowe to jedno a jazda to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem,lecz to jeszcze nie pewne ale trza przytaknąć na Bawarię :D

 

zaciekawiła mnie omega v6 ale jak zobaczyłem spalanie lpg to 15 to norma w mieście i 21/22 looooo to e39 2.5 z butem 15,16 łyknie tyle,że omega 2x tańsze części i w sumie nic mi innego nie zostaje bo :

 

Omega v6 odpada=spalanie

Passat B5 FL=jakoś mnie nie przekonuje i cieszyć mnie to nie bedzie

A4 B5 1.8T od nowa A4? nie dziękuje

A6 C5 1.8T (jakos bardziej boję się tego kupić niż e39)

E46 320i z 15 trza mieć na samą benzyne a to nie wchodzi w grę

 

no to co zostaje?

 

jedynie e39 2.0 na allegro są z młodszych roczników 99 przeważnie i ładne kolorki ale cóż 2.0 kupić i nie raz jak by chciał jakie A4 1.8T wyprzedzić i problem

czyli w grę wchodzi 523 2.5 dorwać do 13jakąś a reszta na gaz

 

tylko sprawa ma się tak jeszcze swoją a4 to jeżdżę około 300km tygodniowo,często auto jest odpalane co 1h a to do sklepu jechać itp i boje się,że takie e39 2.5 takie ciągłe odpalanie to się jeszcze coś popsuje bo 1.6 to ino 8v nie ma co się zbytnio popuść

 

i pytanie w sumie najważniejsze bo od tego wszystko zależy:

 

Czy wystawiając auto a4 b5 1.6 z gazem(nowy reduktor,listwa wtryskowa)tylko 95 rok brak klimy,elektryki itp,kolor czerwony,przyciemnione tylne szybki,zadbane w środku jedynie z zewnątrz jakieś rysy na zderzakach itp(na allegro po 5800,5900 wystawiają też w samych benzynach kolory zielony itp) a mi na czasie zależy tak na prawdę za 7tys szkoda tego sprzedać tyle części itp nowych ale chce inne auto a 7nikt nie da bo za 7 jest z klimą już to chce 5tys wziąśc tak za 5800 wystawić i 5000 wziąść nie mniej i tu pytanie jeśli auto wystawię pod koniec Września w kwocie np 5800 jest szansa,że do końca pażdziernika ktoś kupi? bo nie mam oponek zimowych i pasuje mi sprzedać(w sumie mam ale łyse nie nadające się do załozenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Teraz to sobie żarty z nas robisz.

no to co zostaje?

Rower :mrgreen:

Nic nie pali, części tanie, a i w korkach pościgać się możesz nawet z V12 :mrgreen:

jest szansa,że do końca pażdziernika ktoś kupi?

Na to pytanie tylko odpiszę.....................................bez komentarza :mad2: :mad2: :mad2:

Lepiej zadaj te wszystkie pytania tutaj

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CD8QjBAwAg&url=http%3A%2F%2Fdobrytarot.pl%2Fviewforum.php%3Ff%3D3&ei=2yYvUsbCPMXm4QTi5oHIAg&usg=AFQjCNGZSaMsqGh7N_De9j6qnRG7jtyqbQ&sig2=WPGqMjgS3tUtmIPZQMIfKA

Na pewno otrzymasz odpowiedź :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Omegi to ja bym odpuścił, bo to zgnilak jest. Miało to kilku znajomków i motor 3.0, szło fajnie, dobrze wyposażona, ale gniła w oczach :(

 

Passat do mnie wogóle nie przemawia i wbrew obiegowym opiniom wcale nie jest taki bezawaryjny.

Audi A4 bez względu na silnik dyskwalifikuje zawieszenie

Co do A6 to się nie wypowiem, nie miałem przyjemności bądź też nieprzyjemności z tym wozem :mrgreen:

No, a E46 jest do sprzedania, ale 2.2 170KM i w automacie, nie pytaj o cenę :mrgreen:

 

Co do 2.0 E39 to demon prędkości to to nie jest, 150KM przy tej masie auta nie powala :( Co do ciągłego odpalania to conajwyżej zarżniesz akumulator lub rozrusznik :mrgreen:

 

Odnośnie Twojego pytania co do sprzedaży aktualnego wozu to myślę, że chętnie odpowie Ci totalizator sportowy :mrgreen: bo przy obecnej ilości wozów do sprzedania to szanse na szybką sprzedaż to tak jak milion w lotto ;)

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,jeżeli coś źle zabrzmiało

 

chodzi oto,że miałem audi chciałbym teraz bmw a fundusze ograniczają do e39 ale jak tak czytam i czytam a to tu jeden czujnik 300zł itp to masakra

 

dodam,że auto użytkuję co dzień,też(mam czosnek)wozimy czosnek aktualnie a4-ką i auto siedzi jak by gwint był i wiem jedno,że jak kupie np e39 to w sumie sezon się kończy czosnkowy(bynajmniej u mnie jeszcze z 10kursów na giełdę) ale jak mi przyjdzie e39 załadować i na jakiś dołek się wiedzie i jak strzeli coś,wachacz czy co

 

zastanawia mnie jedno głównie to jak inni straszą w e39 zawieszenie sie psuje strasznie... mam a4 ma 280tys przejechane w relau pewnie 380tys i zawieszenie jest ori(lemforder z tego co odczytałem z wahaczy) i w zawieszeniu wymienione tylko drążki kierownicze i tyle a dodam lata się po dziurach, nie dziurach,nad rzekę itp to co e39 taka klasa i trza będzie jedzić delikatniej niż a4?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, z zawieszeniem jest tak, że bez względu na markę jeśli ktoś sknerzył na częściach to zawieszenie będzie mu się sypać jak choinka na Trzech Króli :mrgreen: jak władujesz Lemfa to napewno wytrzyma takie zawieszenie wiele dłużej niż chińska podjebka w "dobrej" cenie. Kilku moich kolegów się o tym przekonało, po pół roku wyszło, że zaoszczędził ten, który wstawił oryginalne części, bo jeżdzi na zawiasie dwa lata już, a ten o chińszczyzny, po pół roku płakał :mrgreen:

 

Co do E39 to tanie nie jest, ale bez przesady. Czujniki trochę kosztują, ale w zalezności jaki konkretny Ci padnie. Ja w sumie mam to auto 3 lata i z czyjników wymieniałem tylko ABS'u, Bosha zapodałem za 120 zeta, ale to ze zbójeckim rabatem dla mechanika. Normalnie krzyczeli chyba ponad 200 zeta.

 

Co do kosztów ogólnych to wszystko zależy od egzemplarza, czasami, żeby wogóle to jeździło trzeba na starcie sporo włożyć, a jak się trafi na zadbany egzeplarz (graniczy to z cudem :mrgreen: ) to będziesz latał bezproblemowo

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.